Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Open of dichte keuken?

+22
Eep
*Lookie*
Weetjewel
Charles
iloverocknroll1984
Vixen
Schaapke
Framboos
Rush
Sterre
Moira
Elliot
Coco
Minx
Saga
Destino
Sea of Trees
Marin
Ella
Ooh La La!
Katrien
Pien
26 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Open of dichte keuken? - Pagina 2 Empty Re: Open of dichte keuken?

Bericht  Schaapke wo 14 aug 2013 - 21:55

Wij zijn pas verhuisd en hebben een ingrijpende verbouwing achter de rug. Waaronder die van de keuken. We zijn van een dichte naar een open keuken gegaan.
Ik wil nu proberen met mijn telefoon foto's erop te zetten, heb de foto's al op photobucket staan, maar hoe nu verder?

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Open of dichte keuken? - Pagina 2 Empty Re: Open of dichte keuken?

Bericht  Vixen wo 14 aug 2013 - 22:18

Ik vind allebei z'n charme hebben, maar wij hebben voor een open keuken gekozen vanwege het licht en de ruimtelijkheid.
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Open of dichte keuken? - Pagina 2 Empty Re: Open of dichte keuken?

Bericht  iloverocknroll1984 wo 14 aug 2013 - 22:26

Ik zou normaal gesproken een open keuken mooier vinden, maar aangezien ik niet wil dat mijn katten op het aanrecht enzo komen, heb ik bewust gekozen voor een dichte keuken.

iloverocknroll1984
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 333
Punten : 400
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Open of dichte keuken? - Pagina 2 Empty Re: Open of dichte keuken?

Bericht  Charles wo 14 aug 2013 - 22:29

Wij hebben een dichte keuken. En hoewel ik het soms jammer vind dat ik niet zo gezellig kan koken en tegelijkertijd met het bezoek kan kletsen, ben ik er ZO blij mee. Want zo vaak kook ik niet voor bezoek. Wel eten we elke dag in de keuken en heb ik die geuren niet overal hangen of kinderen aan mijn broekspijpen en rond hete potten en pannen. En als we geen zin hebben meteen op te ruimen lekker de deur dicht. Ook staat het qua woonkamer veel rustiger dat je niet in een keuken kijkt. En onze woonkamer is groot genoeg voor een extra eethoek, dus we kunnen toch ook in de woonkamer eten als we daar zin in hebben. Kortom: de nadelen wegen niet op tegen de voordelen.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Open of dichte keuken? - Pagina 2 Empty Re: Open of dichte keuken?

Bericht  Weetjewel wo 14 aug 2013 - 22:32

Saga schreef:De enige dichte keuken die ik zou willen hebben is een woonkeuken!
Het liefst dan in een boerderijtje :P

Nu ben ik erg blij met onze open keuken, al is ons huisje zo klein dat je er evengoed je kont niet kunt keren laughcry
 Ja dicht als het inderdaad een woonkeuken kan zijn Very Happy.
Weetjewel
Weetjewel
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 134
Punten : 152
Registratiedatum : 25-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Open of dichte keuken? - Pagina 2 Empty Re: Open of dichte keuken?

Bericht  Marin wo 14 aug 2013 - 23:02

Die foto die jij plaatste van die dichte keuken vind ik wel heel erg mooi Jente. Ik snap je dilemma want feitelijk is er niks mis met die keuken! Ik vind m qua stijl zelfs stukken mooier dan die open keuken die je plaatste. Het blijft een overweging.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Open of dichte keuken? - Pagina 2 Empty Re: Open of dichte keuken?

Bericht  *Lookie* do 15 aug 2013 - 0:20

Een woonkeuken lijkt mij ook zo gezellig! Ik zie dan zo voor me dat ik kook, en de kindertjes zijn lekker aan het knutselen aan de eettafel terwijl het buiten guur en herfstig is I love you 

Maar we hebben een open keuken en dat vind ik helemaal prima. En vanuit daar gewoon zicht op de eettafel. 
Een dichte keuken is wel makkelijk qua eetluchtjes, maar verder wel een stuk minder gezellig vind ik.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Open of dichte keuken? - Pagina 2 Empty Re: Open of dichte keuken?

Bericht  Vixen do 15 aug 2013 - 0:27

*Lookie* schreef:Een woonkeuken lijkt mij ook zo gezellig! Ik zie dan zo voor me dat ik kook, en de kindertjes zijn lekker aan het knutselen aan de eettafel terwijl het buiten guur en herfstig is I love you
 

haha, maar in werkelijkheid ben jij poepluiers aan het verschonen, zijn de kinderen aan het jengelen omdat ze honger hebben, gaat er een beker drinken om en koken de aardappelen over terwijl jij dat aan het opruimen bent. Razz
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Open of dichte keuken? - Pagina 2 Empty Re: Open of dichte keuken?

Bericht  Eep do 15 aug 2013 - 0:52

Een dichte keuken wil ik alleen als het echt een woonkeuken is. Dus lekker ruim, met plaats voor een mooie eettafel. Ik heb nu een open keuken, in een wat kleiner appartement is dat wel weer fijn. Anders wordt het een krappe bedoeling.
Eep
Eep
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 81
Punten : 85
Registratiedatum : 26-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Open of dichte keuken? - Pagina 2 Empty Re: Open of dichte keuken?

Bericht  xxjojootjexx do 15 aug 2013 - 1:02

Vixen schreef:
*Lookie* schreef:Een woonkeuken lijkt mij ook zo gezellig! Ik zie dan zo voor me dat ik kook, en de kindertjes zijn lekker aan het knutselen aan de eettafel terwijl het buiten guur en herfstig is I love you
 

haha, maar in werkelijkheid ben jij poepluiers aan het verschonen, zijn de kinderen aan het jengelen omdat ze honger hebben, gaat er een beker drinken om en koken de aardappelen over terwijl jij dat aan het opruimen bent. Razz
lol! 

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Open of dichte keuken? - Pagina 2 Empty Re: Open of dichte keuken?

Bericht  minoessepoes do 15 aug 2013 - 8:38

Open!

Wij hebben daar serieus appartementen op afgekeurd. Ik ben gek op koken en breng veel tijd door in de keuken, dan wil ik niet weg gestopt zitten in de keuken, weg van de gezelligheid. Dus tenzij het huis ruimte heeft voor een grote gezellige woonkeuken, zeg ik een open keuken.

Wij hebben gekozen voor een schier eiland opstelling, dus met de korte kant tegen de muur. Als ik achter het fornuis sta kan ik gezellig praten met bijvoorbeeld vriendinnen die met een wijntje aan de eettafel zitten of mijn man die na het werk vaak de krant leest op de ipad met een drankje aan de eettafel terwijl ik sta te koken, als ik alleen ben zet ik vaak de tv aan, die ik ook goed kan zien vanuit de keuken.
Ik zet tijdens het koken al zo veel mogelijk in de afwasmachine wij kunnen zittend aan de eettafel de vaat in de afwasmachine zetten, ideaal! De kraan en afwasmachine zit tegenover het fornuis bij ons. Heel rommelig ziet de keuken er dus nooit uit.

Wij hebben een Boretti afzuigksp en een ventilatiesysteem door het gehele appartement met een afzuigpunt in de keuken. Onze woonkamer ruikt eigenlijk bijna nooit naar eten. Alleen als ik bijvoorbeeld zoals vandaag een cake bak, dan zet ik de ventilatie expres niet om hoog, heerlijk als het huis daar naar ruikt!

http://www.zegmaaryes.nl/t36877p60-show-je-huis-topic?highlight=show+je+huis
In bovenstaand topic staat een foto van onze keuken.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Open of dichte keuken? - Pagina 2 Empty Re: Open of dichte keuken?

Bericht  Luce do 15 aug 2013 - 8:58

Open keuken! Wij zijn de boel nu aan het verbouwen tot een soort woonkeuken, ik vind het juist zo leuk om de keuken een soort van centraal te hebben.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Open of dichte keuken? - Pagina 2 Empty Re: Open of dichte keuken?

Bericht  Sanne do 15 aug 2013 - 9:02

Wij hebben een open keuken. Ideaal en vooral heel gezellig als je aan het koken bent.
Luchtjes vind ik niet een nadeel. Als je een dichte keuken hebt, dan hou je de geuren toch ook niet helemaal uit de woonkamer? Dat is mijn ervaring in ieder geval niet.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Open of dichte keuken? - Pagina 2 Empty Re: Open of dichte keuken?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum