Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Open of dichte keuken?

+22
Eep
*Lookie*
Weetjewel
Charles
iloverocknroll1984
Vixen
Schaapke
Framboos
Rush
Sterre
Moira
Elliot
Coco
Minx
Saga
Destino
Sea of Trees
Marin
Ella
Ooh La La!
Katrien
Pien
26 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Open of dichte keuken? Empty Open of dichte keuken?

Bericht  Gast wo 14 aug 2013 - 20:12

Ik wil graag een appartement met een open of halfopen keuken. Mijn vriend maakt het niet uit en zou een dichte keuken ook prima vinden.
Wat hebben jullie en vind je dat fijn? Wat vind je de voor- en nadelen van jouw keuken?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Open of dichte keuken? Empty Re: Open of dichte keuken?

Bericht  Pien wo 14 aug 2013 - 20:17

Absoluut open.... Ik vind het fijn om tijdens het koken toch te kunnen mee praten in de woonkamer, kan onze dochter gewoon in de gaten houden terwijl zij lekker speelt, het is ruimtelijker, vind een keuken ook altijd wel gezellig ogen als je hem een beetje leuk inricht en aankleed met bijv kruidenpotjes- olijfolie flesjes, kruidenplantjes, mooie peper en zoutmolen. 


het enige nadeel wat ik er aan ondervonden heb is dat je vuile vaat direct in het zicht heb, dus als je lekker op de bank zit zie je alsnog bijv je vieze pannen.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Open of dichte keuken? Empty Re: Open of dichte keuken?

Bericht  Katrien wo 14 aug 2013 - 20:19

Voordeel van een open keuken vind ik dat je kunt communiceren met de mensen in de kamer, een nadeel vind ik dat je de geuren van het koken ook in de kamer krijgt.

Wij hebben van de gesloten keuken een open keuken gemaakt, ik ben daar nog steeds heel blij mee. De keuken was gesloten toen we het huis kochten. De keuken is vrij klein, ik was bang dat ik een heel opgesloten gevoel zou krijgen als we het zo zouden laten. Als je een hele ruime keuken hebt zou ik voor een gesloten keuken gaan, is je keuken klein(er) dan zou ik voor open gaan.
Katrien
Katrien
Prater
Prater

Aantal berichten : 539
Punten : 542
Registratiedatum : 14-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Open of dichte keuken? Empty Re: Open of dichte keuken?

Bericht  Ooh La La! wo 14 aug 2013 - 20:22

Wij hebben een open keuken. Geplaatst tussen woon- en eetkamer.
Voordelen vind ik dat het echt een onderdeel is van de kamer en dat je altijd contact hebt met anderen in huis. Oh en met feestjes staat iedereen altijd gezellig in de keuken smile

Nadeel is dat een vol aanrecht altijd in het zicht staat en met sommige gerechten zit je lang in kookluchtjes (ondanks de sterke ventilatie).

We hebben de keuken wel zó geplaatst dat we tegen de kastenwand aan kijken en het aanrecht vanaf de bank niet in het zicht zit.

Al met al zijn we heel blij met deze opstelling en was de opstelling van de keuken 1 van de doorslaggevende punten waarom we dit huis gekocht hebben.


In ons oude huis hadden we een half open keuken. Voorheen washet een dichte keuken maar de deur dieer in zat hebben we er uitgehaald.
Voordeel daarvan is dat een vol aanrecht (die we toen heel vaak hadden ivm geen vaatwasser) niet in het zicht staat. Dit is ook direct een nadeel, want het gaf geen motivatie om de afwas te doen. Kookluchtjes waren hetzelfde als in dit nieuwe huis.

Ooh La La!
Prater
Prater

Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Open of dichte keuken? Empty Re: Open of dichte keuken?

Bericht  Ella wo 14 aug 2013 - 20:23

Een open keuken, wat de andere al zeggen, je hebt contact met de woonkamer.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Open of dichte keuken? Empty Re: Open of dichte keuken?

Bericht  Marin wo 14 aug 2013 - 20:28

Ha, dit topic wilde ik van de week ook al openen, maar omdat jij toen net een topic over huren/kopen had geopend, dacht ik: Even wachten maar, want anders zijn er zo veel keuze-topics Wink

Ik zit hier dus ook enorm mee. Ik wil DOLGRAAG een open keuken, maar dat is niet altijd haalbaar in een huis. Mijn droomkeuken is echt een open keuken in de L van de woonkamer, dus aansluitend op de eetkamer. En dat je dan een mooi kookeiland hebt met barkrukken, en vanuit de keuken zo de eettafel kunt zien, waar je kindjes zitten te kleuren. (Whahaha enorm romantisch beeld, I know, maar zo ging het bij ons vroeger thuis ook, dus het kán wel).

Anyway. Ik ben zelf door de keuken die we nu hebben, nogal allergisch geworden voor die smalle keukens. Je kunt je kont er gewoon niet keren, zeker als je samen aan het koken bent (en dat doen wij nogal veel).

M'n vriend vindt een open keuken iets minder belangrijk, als het maar een ruime keuken is. Je kunt evt ook een klein zithoekje in de keuken plaatsen, als het groot genoeg is, maar ik zou dan bang zijn dat je dan dus nooit meer in de eetkamer eet behalve bij gelegenheden, en dat vind ik zo ongezellig. Nou hebben we laatst een geweldig huis gezien met zo'n keuken met super schattig zithoekje in de keuken, maar toch twijfel ik daar dan aan: Is dat wel wat ik wil? Ik vind een open keuken echt fijner geloof ik. Maar veel oude huizen hebben dichte keukens en dan moet je weer verbouwen, als dat al mogelijk is qua muren om het open te breken.

Iemand mag mij dus ook van een dichte keuken overtuigen als ze willen, al denk ik niet dat dat lukt :P
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Open of dichte keuken? Empty Re: Open of dichte keuken?

Bericht  Gast wo 14 aug 2013 - 20:38

Ik heb dus echt precies hetzelfde als jij Marin. Ik wil zo graag een huis met een open keuken en een kookeiland!
Ik heb de afgelopen week echt 38729 appartementen bekeken en het eerste waar ik naar kijk is de keuken, omdat ik dat zo belangrijk vind. Maar er zijn zo veel appartementen met een dichte keuken! We gaan nu nadenken over kopen (omdat huren zo duur is) en dan wil ik ook echt een appartement wat ik gelijk goed vind, ik wil eigenlijk geen dingen hebben die ik minder leuk vind.

Ik hoop ook dat ik hier nog overtuigd kan worden dat een dichte keuken ook prima is, maar dat wordt toch moeilijk denk ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Open of dichte keuken? Empty Re: Open of dichte keuken?

Bericht  Sea of Trees wo 14 aug 2013 - 20:42

Ik heb liever een open keuken, maar het is geen ramp als ie dicht is. Ik vind het fijn om tijdens het afwassen ofzo nog te kunnen praten met mensen in de woonkamer, of tv te kunnen kijken. In ons nieuwe huis is het een dichte keuken.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Open of dichte keuken? Empty Re: Open of dichte keuken?

Bericht  Marin wo 14 aug 2013 - 20:47

Ja toevallig zit ik net huizen te kijken (ik kijk ook altijd eerst naar de keukens, dat is het belangrijkste van het huis voor mij/ons), en dan zie ik zo'n soort keuken:

Open of dichte keuken? Keuken1

Echt niks mis mee, hartstikke veel ruimte, mooie kookplaat (nou ja, heel eerlijk kan ie nog beter, maar ok, dat kan je zelf wel kopen), echt wel grote keuken, maar het is zo smal!

En dan zie ik vervolgens zoiets: Jaaa hallo, dat willen we toch?!

Open of dichte keuken? Keuken2

(Zelfde prijsklasse dus daar gaat het niet om). Maar dit soort keukens zijn wel schaarser, als je het zo bekijkt op Funda.

Ik kan me helemaal voorstellen dat je liever een open keuken hebt, zeker als je koopt, want dan wil je gewoon dat het echt naar je eigen zin is. Zijn er niet veel net verbouwde appartementen in Oslo? Dat zie je hier dan wel weer best wel veel, van die net verbouwde appartementen waardoor het allemaal opgeknapt is, en dan zit er vaak wel een open keuken in. Maar goed, die zijn misschien ook wel weer duurder omdat ze net verbouwd zijn, dat is een probleem natuurlijk. Maar ik snap je helemaal. Een dichte keuken zou ik uiteraard best mee kunnen leven, maar voorkeur heeft gewoon zoiets als hierboven. Het oogt zo veel ruimer (en dat is het waarschijnlijk ook), veel fijner.


Laatst aangepast door Marin op wo 14 aug 2013 - 20:48; in totaal 1 keer bewerkt
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Open of dichte keuken? Empty Re: Open of dichte keuken?

Bericht  Destino wo 14 aug 2013 - 20:48

=


Laatst aangepast door Destino op zo 1 sep 2013 - 5:46; in totaal 1 keer bewerkt
Destino
Destino
Prater
Prater

Aantal berichten : 575
Punten : 585
Registratiedatum : 04-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Open of dichte keuken? Empty Re: Open of dichte keuken?

Bericht  Ooh La La! wo 14 aug 2013 - 20:50

Onze dichte keuken was echt goed te doen hoor! Voor ons kleine appartementje hadden we best een ruime keuken.
In dat huis klopte het ook gewoon en was er echt geen mogelijkheid om 'm echt open te maken. Dan zat de keuken namelijk in de slaapkamer Wink

Het grote voordeel van een dichte keuken vind ik wel dat de rommel niet te zien is. En met rommel bedoel ik niet alleen de afwas. Ik ben echt allergisch voor "gezellige" dingen in de keuken haha.

Ik denk dat de keuken heel erg afhangt van de grootte van het huis. Ik had namelijk echt geen open keuken in ons 50 m2 huisje willen hebben. Dan zit je echt met je neus op het aanrecht. Daarom was ik wel blij met de dichte keuken.
In ons nieuwe huis hebben we veel meer ruimte en is de keuken echt het verbindingsstuk tussen woon- en eetkamer.

We hebben dan wel geen kookeiland, maar de keukentafel staat wel zo dichtbij dat ons kindje later kan kleuren aan tafel (Ja ik ben ook zo hopeloos romantisch smile)

Half open - vanuit de deurpost gemaakt (aan de linkerkant zat nog een wasmachine onder het aanrecht)
Open of dichte keuken? Mi8k



Open keuken - vanuit woonkamer gemaakt (tijdens het klussen, kon geen recentere vinden) oeps, beetje groot!
Open of dichte keuken? Lrjc

Ooh La La!
Prater
Prater

Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Open of dichte keuken? Empty Re: Open of dichte keuken?

Bericht  Marin wo 14 aug 2013 - 20:53

Bedoel je met die eerste foto je oude huis? En met de tweede je nieuwe? Ik vind dat tweede heel leuk. Origineel ook, zo in het midden. Dat breekt de kamer ook weer beetje. Zoiets zou ik ook onwijs leuk vinden. Mooie keuken zeg!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Open of dichte keuken? Empty Re: Open of dichte keuken?

Bericht  Ooh La La! wo 14 aug 2013 - 20:58

Ja, klopt. De eerste foto is van ons oude huis en de 2e van ons nieuwe.

Wij zijn ook super blij met de nieuwe keuken en de opstelling.
Vanaf de bank is dit het "uitzicht", dus je ziet het aanrecht niet.

*moet echt nieuwe, ingerichte, foto's gaan maken*

Open of dichte keuken? Sof5


Ooh La La!
Prater
Prater

Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Open of dichte keuken? Empty Re: Open of dichte keuken?

Bericht  Marin wo 14 aug 2013 - 21:01

Ik vind het echt heel erg leuk! Iets om te onthouden voor als je zelf gaat verbouwen en je wilt een wat speelsere inrichting.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Open of dichte keuken? Empty Re: Open of dichte keuken?

Bericht  Saga wo 14 aug 2013 - 21:13

De enige dichte keuken die ik zou willen hebben is een woonkeuken!
Het liefst dan in een boerderijtje :P

Nu ben ik erg blij met onze open keuken, al is ons huisje zo klein dat je er evengoed je kont niet kunt keren laughcry
Saga
Saga
Prater
Prater

Aantal berichten : 652
Punten : 634
Registratiedatum : 27-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Open of dichte keuken? Empty Re: Open of dichte keuken?

Bericht  Minx wo 14 aug 2013 - 21:17

Dicht. Als ik sta te bakken of uitgebreid sta te koken wil ik gewoon de ruimte af kunnen sluiten. Het is me ook wel eens gebeurt dat er een pak meel oid door de keuken heen ging en dan ben je heel blij met je dichte keuken.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Open of dichte keuken? Empty Re: Open of dichte keuken?

Bericht  Coco wo 14 aug 2013 - 21:22

Open, wij hadden hiervoor een open keuken en dat vond ik echt veel fijner.
We hebben nu een dichte en ik vond het ontzettend ongezellig om in de keuken te staan terwijl in best een keukenprinsesje ben. Ook met kinderen vind ik open veel fijner. Toen we nog in ons vorige huis woonden kon ik ze tijdens het afwassen, koken, bakken etc in de gaten houden. Nu vreten ze altijd wel wat uit wat erin resulteert dat ik als ze 's avonds in bed liggen de hele keuken nog kan doen en ook nooit eens normaal kan koken wanneer mijn man avonddienst heeft.
We gaan de keuken binnenkort open maken.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Open of dichte keuken? Empty Re: Open of dichte keuken?

Bericht  Elliot wo 14 aug 2013 - 21:25

Ik heb een open keuken, zo ziet ie eruit:
Open of dichte keuken? E1A2117E-7A2E-4131-B1C0-8C41D466DD13-1739-0000026ACC289476_zps34331359

Als je naar de plattegrond van ons huis kijkt zie je wat beter hoe de keuken ten opzichte van de woonkamer staat: Wij hebben overigens onze bank aan de andere kant staan, precies tegenover de plek waar hij op de plattegrond staat. Zoals het hier staat weergegeven kan het namelijk niet omdat er onder dat raam achter de bank een radiator staat die vrij breed is. Daarbij vonden wij het niet fijn om vanaf de bank zo de badkamer in te kijken.
Open of dichte keuken? 202_groot

Ik vind het ideaal om een open keuken te hebben. Als ik aan het koken ben kan ik gewoon met evt. visite praten en omdat we zo'n klein huis hebben maakt het ook veel ruimtelijker. Het enige nadeel vind ik dat wij, omdat ons huis zo klein is, vaak een beetje in de herrie zitten als de oven of vaatwasser aanstaan. De oven blaast heel erg (hetelucht oven) en de vaatwasser hoor je ook wel als die aan staat en dat is vrij irritant als ik TV zit te kijken.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Open of dichte keuken? Empty Re: Open of dichte keuken?

Bericht  Moira wo 14 aug 2013 - 21:26

Saga schreef:De enige dichte keuken die ik zou willen hebben is een woonkeuken!
Het liefst dan in een boerderijtje :P

Nu ben ik erg blij met onze open keuken, al is ons huisje zo klein dat je er evengoed je kont niet kunt keren laughcry
 Ja, dit dus! Vroeger hadden we bij mijn ouders in huis een mooie grote woonkeuken (dijkhuis, geen boerderij). Daar zaten we soms meer dan in de woonkamer, heb daar goede herinneringen aan I love you . Als mijn moeder ging koken gingen wij aan tafel spelen.
Moira
Moira
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Open of dichte keuken? Empty Re: Open of dichte keuken?

Bericht  Gast wo 14 aug 2013 - 21:32

Ik wilde altijd een open keuken,  een dichte leek me O ongezellig.

Maar nu hebben we een hoekhuis waarbij de keuken in de aanbouw is geplaatst. Dat heeft veel voordelen:
- de keuken is groot
- als we s avonds gegeten hebben en we hebben nog geen zin om op te ruimen dan doen we gewoon de deur dicht. 
- we hebben een gezellige eethoek in de keuken waar de kinderen ook tekenen en knutselen
- de woonkamer blijft schoner want eten blijft in de keuken en knutselspullen dus ook

Naast de keuken met eethoek hebben we in de woonkamer een nette eethoek waar we vaak spelletjes doen en waar we eten met vrienden of familie als de kinderen al slapen bijvoorbeeld.

Ik zou het niet meer anders willen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Open of dichte keuken? Empty Re: Open of dichte keuken?

Bericht  Gast wo 14 aug 2013 - 21:33

Ja, een woonkeuken is ook zeker een optie, maar dat zie je niet zo heel vaak bij 60 m2 nerd 

Ik heb echt een supermooi appartement gevonden, er hoeft niks aan te gebeuren, mooie ligging, goede prijs. Maar... deze keuken:

Open of dichte keuken? 75_1913823558

Tja... ik wil gewoon een open keuken :nopompom:  En als ik er dan 400.000 euro voor moet betalen (want dat kost dit), dan wil ik ook wel iets wat helemaal naar mn zin is eigenlijk.  Dan zou ik dus liever zoiets hebben:

 Open of dichte keuken? 29_99012468


Laatst aangepast door Jente op wo 14 aug 2013 - 21:34; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Open of dichte keuken? Empty Re: Open of dichte keuken?

Bericht  Sterre wo 14 aug 2013 - 21:34

Wij hebben ook een open keuken, ik vind dat heel gezellig! De keuken is net wat dieper dan de rest van de woonkamer, en door de halve wand die er tussen zit zie je vanaf de zithoek niet het aanrecht met eventueel de vuile vaat (al doe ik dat meestal gelijk in de vaatwasser). Vanaf de eettafel zie je wel de hele keuken. Als er mensen komen eten zitten we daar vaak de hele avond, dan heeft degene die kookt nog wel contact met de rest. Ik vind het gezellig!

Voor we dit huis kochten had ik geloof ik niet echt een voorkeur voor een open- of dichte keuken. Mijn vriend, die vaker kookt dan ik wilde wel liever een open keuken. Nu wil ik niet meer anders, het is echt fijn!

Edit: wat foto's

Open of dichte keuken? 24ccpbo

De keuken zit dan links naast de eettafel, achter het wandje:
Open of dichte keuken? Xeenfm


Laatst aangepast door Sterre op wo 14 aug 2013 - 21:39; in totaal 1 keer bewerkt

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Open of dichte keuken? Empty Re: Open of dichte keuken?

Bericht  Rush wo 14 aug 2013 - 21:35

Die eerste keuken van Jente, zo zou ik het wel willen nu. Prachtig, zo aan 2 kanten.

Als we ooit gaan verbouwen dan gaan er 2 muren uit en krijgen we ook een open keuken. I love you 
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Open of dichte keuken? Empty Re: Open of dichte keuken?

Bericht  Framboos wo 14 aug 2013 - 21:37

Wij hebben nu een aparte keuken in ons appartement, maar in een volgend huis wil ik een open keuken. Vind het voor nu niet zo heel erg, maar mis soms het contact als ik aan het koken ben. En later als er hopelijk kinderen zijn dan is het wel fijn dat je die gewoon in de gaten kan blijven houden. Dat zou nu niet kunnen.
Framboos
Framboos
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 81
Punten : 83
Registratiedatum : 06-08-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Open of dichte keuken? Empty Re: Open of dichte keuken?

Bericht  Gast wo 14 aug 2013 - 21:39

Rush schreef:Die eerste keuken van Jente, zo zou ik het wel willen nu. Prachtig, zo aan 2 kanten.

Als we ooit gaan verbouwen dan gaan er 2 muren uit en krijgen we ook een open keuken. I love you 
Die ik had geplaatst is supermooi inderdaad, maar de foto is genomen vanuit de deuropening, aansluitend op de gang. Het zit dus niet aan de woonkamer en dat vind ik zo jammer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Open of dichte keuken? Empty Re: Open of dichte keuken?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum