Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tot welke leeftijd vind jij kinderen krijgen verantwoord?

+32
Bacio
Sophiee
Weetjewel
Roos
mouette
Vixen
Destino
Framboos
Manderijn
Pink!
Ella
sanne-84
Bolleke
Minx
Fjell
Jazzlyn
Razz
Victoria-
Annemie
-Ieniemienie-
iloverose
Darius
Marin
xxjojootjexx
Engelse Drop
Artemis
Snoes
Sanne
Annie24
Luce
Jezzie
Floor
36 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Tot welke leeftijd vind jij kinderen krijgen verantwoord? Empty Tot welke leeftijd vind jij kinderen krijgen verantwoord?

Bericht  Gast wo 14 aug 2013 - 1:09

Naar aanleiding van dit stukje op nu.nl

Peter Jan Rens (62) wil kind met jonge vriendin
Gepubliceerd: Woe 14 aug 2013
Peter Jan Rens en zijn jonge vriendin Virginia willen dolgraag kinderen. De leeftijd van de 62-jarige presentator speelt daarbij geen enkele rol.


Sterker nog, Peter Jan wil het record van Rob de Nijs breken en de oudste BN'er worden die een kind kreeg.

''Ik wil graag een kindje van Virginia'', onthult Rens tegenover Story. ''Het liefst breek ik het record van Rob de Nijs, die op zijn 69ste weer vader werd. Het lijkt me leuk om hem voorbij te streven.''

In dat opzicht hebben Rens en zijn 20-jarige vriendin alle tijd van de wereld. ''Maar ja, ik heb eigenlijk geen zin om nog zeven jaar te wachten'', gaat hij verder. ''Misschien moet Rob zijn record maar mooi houden.''

Tot welke leeftijd vind jij het verantwoordelijk om nog kinderen te krijgen?

En om dan maar gelijk onze eigen situatie te schetsen:
Man en ik hebben een leeftijdsverschil van 21 jaar. Ik was 21 toen de oudste geboren werd en hij dus 42. Ruim 4 jaar later kwam de tweede. Mijn man was toen al 47.
Zijn leeftijd is voor ons een reden om geen derde kind meer te willen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tot welke leeftijd vind jij kinderen krijgen verantwoord? Empty Re: Tot welke leeftijd vind jij kinderen krijgen verantwoord?

Bericht  Floor wo 14 aug 2013 - 1:15

Ik weet het niet. Ik denk voor een man toch wel tot 50 en een vrouw tot 40.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tot welke leeftijd vind jij kinderen krijgen verantwoord? Empty Re: Tot welke leeftijd vind jij kinderen krijgen verantwoord?

Bericht  Jezzie wo 14 aug 2013 - 1:21

Ik had in groep 8 een jongen in de klas van wie zijn vader 68 was. Ik weet nog dat ik dat heel raar vond, want mijn oma was toen net zo oud.
Ik vind 40/45 wel de max denk ik. Ook voor een man.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tot welke leeftijd vind jij kinderen krijgen verantwoord? Empty Re: Tot welke leeftijd vind jij kinderen krijgen verantwoord?

Bericht  Luce wo 14 aug 2013 - 1:27

Dat zijn kind over 20 jaar waarschijnlijk geen vader meer heeft: ach boeiend.Rolling Eyes
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Tot welke leeftijd vind jij kinderen krijgen verantwoord? Empty Re: Tot welke leeftijd vind jij kinderen krijgen verantwoord?

Bericht  Annie24 wo 14 aug 2013 - 1:28

Ik denk tot een jaar of 45? Ik vind 60 in ieder geval al veels te oud.

Y. heeft op de opvang een vriendinnetje die ook een oudere papa heeft. Haar moeder is denk ik een jaar of 30 en hij gaat richting de 50-55.
Ik dacht in het begin dus dat het haar opa was ipv haar vader, mede omdat haar moeder van mijn leeftijd is. Toen hij haar dus op kwam halen riep ik behoorlijk hard door het lokaal: 'Kijk, D. daar komt je opa aan!'. Embarassed
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tot welke leeftijd vind jij kinderen krijgen verantwoord? Empty Re: Tot welke leeftijd vind jij kinderen krijgen verantwoord?

Bericht  Sanne wo 14 aug 2013 - 1:38

Haha, Annie, oeps Laughing 

Ik zou zelf nooit voor een leeftijd gaan waarbij je zeker weet dat je kind je maar kort meemaakt, dus vaders van 70.

Voor mezelf vind ik een jaar of 36 de max, voor mijn vriend iets ouder.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tot welke leeftijd vind jij kinderen krijgen verantwoord? Empty Re: Tot welke leeftijd vind jij kinderen krijgen verantwoord?

Bericht  Snoes wo 14 aug 2013 - 1:55

50 jaar voor mannen, 40 jaar voor vrouwen. Al vind ik voor mijn eigen gezin 40 jaar het maximum voor mijn vriend en 35 voor mezelf.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tot welke leeftijd vind jij kinderen krijgen verantwoord? Empty Re: Tot welke leeftijd vind jij kinderen krijgen verantwoord?

Bericht  Artemis wo 14 aug 2013 - 1:59

Ik vind zo halverwege de 40 het wel klaar, vrouwen kunnen ze dan niet meer krijgen, en ik vind mannen dan toch ook wel echt oud om nog een kind te krijgen. Ik snap dus ook heel goed dat je na 47 echt te oud vond worden. Ik snap overigens ook dat je toch nog een kind krijgt op je 47e, al je dat graag wilt, maar dat is wat mij betreft ook wel de bovengrens.

Zeg maar tot wanneer vrouwen biologisch zelfstandig kinderen kunnen krijgen, dat geldt wat mij betreft voor mannen ook. Mijn oma kreeg overigens op haar 45e nog een kind.

 Ik ken overigens iemand van 22 met een moeder van rond de 65 en een vader die nog ruim 10 jaar ouder is, bijna tegen de 80. Die zijn echt bejaard en zij is vooral aan het zorgen voor haar bejaarde ouders die weigeren thuiszorg te nemen,want ze hebben immers een kind....


Laatst aangepast door Artemis op wo 14 aug 2013 - 2:02; in totaal 1 keer bewerkt
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Tot welke leeftijd vind jij kinderen krijgen verantwoord? Empty Re: Tot welke leeftijd vind jij kinderen krijgen verantwoord?

Bericht  Engelse Drop wo 14 aug 2013 - 2:01

Ook een oudere man wordt minder vruchtbaar en zijn zaadkwaliteit loopt sterk achteruit, ze doen net alsof iedere man tot zijn dood kinderen kan verwekken, dat is dus niet zo. Ze komen er juist steeds meer achter dat ook de leeftijd/gezondheid van de man van invloed is op de gezondheid van het kindje. Daarom vind ik dit eigenlijk niet verantwoord. Ik vind 60 jaar, 65 jaar een leeftijd om het rustiger aan te gaan doen, om met pensioen te gaan. Geen leeftijd om nog een kind te verwekken. Het kind zal hoogstwaarschijnlijk op zeer jonge leeftijd zij n vader verliezen en voor de moeder is de kans groot dat ze het kind alleen zal moeten opvoeden. Sneue situatie vind ik het. Die mannen denken dat ze eeuwig jong blijven, nou dat is dus niet zo.

Ik vind 45 jaar het uiterste voor een vrouw en hetzelfde zo'n beetje voor een man.
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Tot welke leeftijd vind jij kinderen krijgen verantwoord? Empty Re: Tot welke leeftijd vind jij kinderen krijgen verantwoord?

Bericht  xxjojootjexx wo 14 aug 2013 - 2:03

Mijn man is 37 en wil geen kinderen meer omdat hij zichzelf te oud vindt.

Mijn moeder werd overigens nog zwanger op haar 44e, dit was niet gepland. Mijn broertje is ruim 13 jaar jonger dan mij.


Laatst aangepast door xxjojootjexx op wo 14 aug 2013 - 2:05; in totaal 1 keer bewerkt

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tot welke leeftijd vind jij kinderen krijgen verantwoord? Empty Re: Tot welke leeftijd vind jij kinderen krijgen verantwoord?

Bericht  Marin wo 14 aug 2013 - 2:04

Pfff ook echt het record van Rob de Nijs willen overtreffen.. Nee, goeie reden voor een kind.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tot welke leeftijd vind jij kinderen krijgen verantwoord? Empty Re: Tot welke leeftijd vind jij kinderen krijgen verantwoord?

Bericht  Gast wo 14 aug 2013 - 2:08

Ik vind het in het geval van Peter Jan Rens ook echt niet meer kunnen.
Het lijkt me vreselijk voor dat eventuele kind om op zo'n jonge leeftijd waarschijnlijk al een ouder te verliezen. Er van uit gaande dat hij 80 wordt in ieder geval.

Jojootje, ik vind 37 niet oud hoor! Er zijn mensen (mannen en vrouwen!) zat die rond die leeftijd hun eerste kind krijgen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tot welke leeftijd vind jij kinderen krijgen verantwoord? Empty Re: Tot welke leeftijd vind jij kinderen krijgen verantwoord?

Bericht  Darius wo 14 aug 2013 - 2:24

Marin schreef:Pfff ook echt het record van Rob de Nijs willen overtreffen.. Nee, goeie reden voor een kind.
Nou, idd.

Ik vind 40 / 45 de max, voor man en vrouw.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Tot welke leeftijd vind jij kinderen krijgen verantwoord? Empty Re: Tot welke leeftijd vind jij kinderen krijgen verantwoord?

Bericht  iloverose wo 14 aug 2013 - 2:37

ik vindt 40/45 voor man en vrouw.
iloverose
iloverose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 467
Punten : 470
Registratiedatum : 10-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Tot welke leeftijd vind jij kinderen krijgen verantwoord? Empty Re: Tot welke leeftijd vind jij kinderen krijgen verantwoord?

Bericht  -Ieniemienie- wo 14 aug 2013 - 2:44

Darius schreef:
Marin schreef:Pfff ook echt het record van Rob de Nijs willen overtreffen.. Nee, goeie reden voor een kind.
Nou, idd.

Ik vind 40 / 45 de max, voor man en vrouw.
 +1
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Tot welke leeftijd vind jij kinderen krijgen verantwoord? Empty Re: Tot welke leeftijd vind jij kinderen krijgen verantwoord?

Bericht  Annemie wo 14 aug 2013 - 2:47

iloverose schreef:ik vindt 40/45 voor man en vrouw.
 +1
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tot welke leeftijd vind jij kinderen krijgen verantwoord? Empty Re: Tot welke leeftijd vind jij kinderen krijgen verantwoord?

Bericht  xxjojootjexx wo 14 aug 2013 - 3:31

Pritt schreef:
Jojootje, ik vind 37 niet oud hoor! Er zijn mensen (mannen en vrouwen!) zat die rond die leeftijd hun eerste kind krijgen.
Vind ik ook niet, maar r dus wel Sad 

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tot welke leeftijd vind jij kinderen krijgen verantwoord? Empty Re: Tot welke leeftijd vind jij kinderen krijgen verantwoord?

Bericht  Engelse Drop wo 14 aug 2013 - 3:47

Wat apart, ik vind 37 heel normaal voor een man om vader te worden!
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Tot welke leeftijd vind jij kinderen krijgen verantwoord? Empty Re: Tot welke leeftijd vind jij kinderen krijgen verantwoord?

Bericht  Victoria- wo 14 aug 2013 - 6:53

Mijn vriend is 37 nu. Voor ons is dit een reden geweest om niet te lang meer te wachten met kinderen. We zijn net begonnen dus hopelijk is het snel raak!
Victoria-
Victoria-
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 172
Punten : 190
Registratiedatum : 13-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Tot welke leeftijd vind jij kinderen krijgen verantwoord? Empty Re: Tot welke leeftijd vind jij kinderen krijgen verantwoord?

Bericht  Razz wo 14 aug 2013 - 6:55

40 voor een vrouw en 50 voor een man

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Tot welke leeftijd vind jij kinderen krijgen verantwoord? Empty Re: Tot welke leeftijd vind jij kinderen krijgen verantwoord?

Bericht  Artemis wo 14 aug 2013 - 6:57

Engelse Drop schreef:Wat apart, ik vind 37 heel normaal voor een man om vader te worden!
 Aan de oude kant vind ik het wel voor een eerste, maar niet abnormaal.
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Tot welke leeftijd vind jij kinderen krijgen verantwoord? Empty Re: Tot welke leeftijd vind jij kinderen krijgen verantwoord?

Bericht  Jazzlyn wo 14 aug 2013 - 7:03

Vrouw zeker voor de 40, man tja eigenlijk ook wel...
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tot welke leeftijd vind jij kinderen krijgen verantwoord? Empty Re: Tot welke leeftijd vind jij kinderen krijgen verantwoord?

Bericht  Fjell wo 14 aug 2013 - 8:50

Voor zowel vrouw als man 45.

Mijn moeder was 41 toen mijn zusje geboren werd. Dat ging/gaat echt nog prima. Nu hangt het er ook wel vanaf hoe je in het leven staat vind ik. Daar zit zo'n groot verschil in soms bij mensen rond de 55-65.
Fjell
Fjell
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 120
Punten : 124
Registratiedatum : 26-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Tot welke leeftijd vind jij kinderen krijgen verantwoord? Empty Re: Tot welke leeftijd vind jij kinderen krijgen verantwoord?

Bericht  Minx wo 14 aug 2013 - 9:08

Ligt er aan, voor de eerste vind ik rond de 35 toch al wel oud. En de echte bovengrens denk ik 40, maar misschien moet je me dat over een paar jaar nog eens vragen Wink
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tot welke leeftijd vind jij kinderen krijgen verantwoord? Empty Re: Tot welke leeftijd vind jij kinderen krijgen verantwoord?

Bericht  Engelse Drop wo 14 aug 2013 - 17:42

Hoog opgeleide vrouwen zijn gemiddeld 34 jaar bij hun eerste kind. Ik vind 35 jaar dus ook echt niet oud!
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Tot welke leeftijd vind jij kinderen krijgen verantwoord? Empty Re: Tot welke leeftijd vind jij kinderen krijgen verantwoord?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum