Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Weekendjes weg, doen jullie dat vaak?

5 plaatsers

Ga naar beneden

Weekendjes weg, doen jullie dat vaak? Empty Weekendjes weg, doen jullie dat vaak?

Bericht  Gast di 13 aug 2013 - 23:54

Nu ik ga verhuizen, kom ik dichtbij een Ryanair vliegveld te wonen. Ik heb even gekeken en voor onder de 50 euro heb je een retourtje naar geweldige steden; Dublin, Zadar, Rome, Tallinn en nog superveel andere steden. Nu zie ik mezelf dus al een weekendje per maand lekker op citytrip gaan, maar hoe realistisch is dat eigenlijk?

Doen jullie dit? Of stel ik het me te rooskleurig voor en is het niet echt realistisch?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weekendjes weg, doen jullie dat vaak? Empty Re: Weekendjes weg, doen jullie dat vaak?

Bericht  Kamperseboekenwurm di 13 aug 2013 - 23:56

Jente schreef:Nu ik ga verhuizen, kom ik dichtbij een Ryanair vliegveld te wonen. Ik heb even gekeken en voor onder de 50 euro heb je een retourtje naar geweldige steden; Dublin, Zadar, Rome, Tallinn en nog superveel andere steden. Nu zie ik mezelf dus al een weekendje per maand lekker op citytrip gaan, maar hoe realistisch is dat eigenlijk?

Doen jullie dit? Of stel ik het me te rooskleurig voor en is het niet echt realistisch?
 Wij gaan 2 of 3 keer per jaar naast onze zomervakantie (12 daagse vliegreis/hotel) een weekendje weg.

We wilden dit jaar een lang weekend naar Rome, maar vonden de vliegtickets te duur.

Meestal kiezen we dus voor een hotel of een huisje op een vakantiepark in Nederland.

Kamperseboekenwurm
Prater
Prater

Aantal berichten : 533
Punten : 779
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weekendjes weg, doen jullie dat vaak? Empty Re: Weekendjes weg, doen jullie dat vaak?

Bericht  Marin di 13 aug 2013 - 23:59

In de praktijk vallen stedentripjes altijd tegen qua kosten. Je kunt dan wel goedkoop vliegen met Ryanair, maar je moet a) heel erg goed opletten op je bagage. 15 kilo is niks. Als je dus gaat shoppen op je tripje, moet je extreem goed opletten. en b) die luchthavens zijn vaak nogal ver van de stad. Hier staat een lijst met het aantal km. http://www.momondo.nl/blogs/dontforgetyourpassport/archive/2010/10/21/faraway-airports.aspx
Oslo-Torp ligt bijv. wel 110 km van Oslo vandaan! (Nou ga jij misschien júist daar in de buurt wonen), maar stel je gaat naar Barcelona en vliegt op Barcelona-Girona, eh ja, dat is 94 km van Barcelona vandaan. Dan betaal je dus alleen nog maar extra kosten om in de stad te komen. En zo tikt het snel aan. En natuurlijk uiteten, hotelletje etc.. Het kan wel goedkoop, maar het tikt al gauw aan in mijn ervaring, zeker als je lekker in die sfeer zit. Aah lekker gewoon uiteten en op het terras zitten, want het kan. Toch weer 50 euro verder.

Maar dat gezegd hebbende, is het natuurlijk wel heerlijk en ideaal om er even uit te gaan.

In de praktijk ga ik niet zo vaak meer een weekendje weg, voorheen was dat vaker. Maar daarentegen ben ik wel net drie keer in Duitsland geweest, en dat is ook dichtbij en makkelijk te doen met de trein/auto.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Weekendjes weg, doen jullie dat vaak? Empty Re: Weekendjes weg, doen jullie dat vaak?

Bericht  Carra wo 14 aug 2013 - 0:00

Ik woon vlakbij Schiphol, maar toch ga ik niet heel vaak een weekend weg. Uiteindelijk moet je ook je verblijf en eten daar betalen en kom je voor een weekend toch al snel op minimaal € 150,-.

Maar uiteraard kan je wel wat makkelijker weg op deze manier. Dus superleuk!
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weekendjes weg, doen jullie dat vaak? Empty Re: Weekendjes weg, doen jullie dat vaak?

Bericht  Gast wo 14 aug 2013 - 0:14

Dat de vliegvelden vaak ver van de stad liggen weet ik, daar moet je dan inderdaad op letten. 
Qua kosten zou het nog wel meevallen denk ik. Ik ken in vrijwel alle grote steden mensen waar ik zou kunnen logeren of anders is een hostel ook prima. En als ik hier een avondje uit wil, zeg 3-gangen diner met 2 glaasjes wijn dan ben ik in het goedkoopste restaurant 70 euro pp kwijt. Dus dan zou ik dat minder doen en dat geld besparen om in het buitenland leuke dingen te gaan doen. 

Zweden is straks met de auto te doen, zowel Kopenhagen als Stockholm is 6 uur rijden (en dat vind ik niet veel, dat ben ik wel gewend), dus dat is ook een leuk idee inderdaad!

Ik zie het wel zitten, maar met 25 vrije dagen per jaar kom je natuurlijk niet zo ver, dus ik gok dat daar het grootste probleem zit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weekendjes weg, doen jullie dat vaak? Empty Re: Weekendjes weg, doen jullie dat vaak?

Bericht  Gast wo 14 aug 2013 - 0:15

Carra schreef:Ik woon vlakbij Schiphol, maar toch ga ik niet heel vaak een weekend weg. Uiteindelijk moet je ook je verblijf en eten daar betalen en kom je voor een weekend toch al snel op minimaal € 150,-.
Zijn er tegenwoordig redelijk goedkope vluchten vanaf Schiphol? Ik vind de vluchten daar naartoe altijd zo duur. Maar nu met Ryanair dus vanaf 20 euro enkele reis naar Dusseldorf Weeze! :cheering:

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weekendjes weg, doen jullie dat vaak? Empty Re: Weekendjes weg, doen jullie dat vaak?

Bericht  Marin wo 14 aug 2013 - 0:17

Jente schreef:
Ik zie het wel zitten, maar met 25 vrije dagen per jaar kom je natuurlijk niet zo ver, dus ik gok dat daar het grootste probleem zit.
Krijg jij ook 25 vrije dagen? Ik ook. Ik vind het ook best weinig, althans.. Ik maak me nu al druk hoe ik dat ga plannen met één grote reis in elk geval in 't verschiet.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Weekendjes weg, doen jullie dat vaak? Empty Re: Weekendjes weg, doen jullie dat vaak?

Bericht  Feline wo 14 aug 2013 - 0:24

Ik snap echt niet dat mensen 20 kg meezeulen hoor. Voor mijn vakantie naar Bulgarije heb ik echt álle zomerkleding meegenomen die ik heb omdat we toch 10 dagen in hetzelfde hotel zaten en mijn backpack woog 11 kilo. Zelfde gewicht als toen ik voor 6 maanden ging studeren/reizen in Afrika. Het lukt me niet om meer bij elkaar te krijgen haha..
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weekendjes weg, doen jullie dat vaak? Empty Re: Weekendjes weg, doen jullie dat vaak?

Bericht  Gast wo 14 aug 2013 - 0:29

Marin schreef:Krijg jij ook 25 vrije dagen? Ik ook. Ik vind het ook best weinig, althans.. Ik maak me nu al druk hoe ik dat ga plannen met één grote reis in elk geval in 't verschiet.
Ik heb mijn nieuwe contract nog niet binnen, maar het wettelijke minimum is hier 25 dagen. Dat gaat bij mij altijd extreem snel op. Ik neem vaak 1-2 weken met kerst/oud en nieuw om naar NL te gaan, dan 2 weken in de zomer en dan heb ik al te weinig om nog op wintersport te gaan :nopompom:  Dit jaar heb ik 2 weken gehad in mei en verder nog niks. Ik heb straks een week vrij tussen mijn 2 banen in, maar dat is niet echt vakantie. Met kerst wordt het ook niks, omdat ik dan geen vrij kan krijgen (speelgoedwinkel).

Marin, even off-topic; Ken je H.amleys in Londen? Daar ga ik dus voor werken, maar ik ben zelf nog nooit in die winkel geweest.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weekendjes weg, doen jullie dat vaak? Empty Re: Weekendjes weg, doen jullie dat vaak?

Bericht  Marin wo 14 aug 2013 - 0:32

Oooh wat cool! Toen je vertelde dat het een speelgoedwinkel was waar ook demonstraties waren, moest ik direct aan die winkel denken. JA, die ken ik dus :P
Super leuk! Voor een Noors filiaal dan ofzo?

Ja bij jou gaan er ook nog eens vakantiedagen op om naar NL te gaan natuurlijk, dat is helemaal onhandig.
Ik moet misschien met kerst zelfs wel werken, dat hoort dan weer bij mijn nieuwe baan, dat gaat 24/7 door. Tja, hoort er bij.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Weekendjes weg, doen jullie dat vaak? Empty Re: Weekendjes weg, doen jullie dat vaak?

Bericht  Gast wo 14 aug 2013 - 0:36

Marin schreef:Oooh wat cool! Toen je vertelde dat het een speelgoedwinkel was waar ook demonstraties waren, moest ik direct aan die winkel denken. JA, die ken ik dus :P
Super leuk! Voor een Noors filiaal dan ofzo?
Ja, het eerste filiaal in Noorwegen opent 16 september. Ik ben verantwoordelijk voor alle events, van bedenken tot plannen tot uitvoeren. Er is elke week wel een event en dan zijn er maandelijks en jaarlijks nog grotere events en dan daarnaast nog de kinderfeestjes. Als er tijd is gaan we voor de opening nog even naar Kopenhagen om daar in de winkel te kijken, omdat ik dus nog nooit in zo'n winkel geweest ben en het zou wel fijn zijn om te weten wat me te wachten staat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weekendjes weg, doen jullie dat vaak? Empty Re: Weekendjes weg, doen jullie dat vaak?

Bericht  Marin wo 14 aug 2013 - 0:39

Super leuk! Ja dan zou ik even in Kopenhagen gaan kijken en er een tripje van maken :P
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Weekendjes weg, doen jullie dat vaak? Empty Re: Weekendjes weg, doen jullie dat vaak?

Bericht  Gast wo 14 aug 2013 - 0:40

Marin schreef:Super leuk! Ja dan zou ik even in Kopenhagen gaan kijken en er een tripje van maken :P
Zijn we toch weer on-topic :cheering:
En als de baas betaalt zijn tripjes helemaal leuk!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weekendjes weg, doen jullie dat vaak? Empty Re: Weekendjes weg, doen jullie dat vaak?

Bericht  Carra wo 14 aug 2013 - 0:46

Gaaf zeg Jente! En die vluchten zijn echt bijna voor niks!

Ryanair vliegt ook op schiphol maar ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet of dat net zo goedkoop is. Ik ben nu een vlucht naar Berlijn aan het boeken voor € 100,- Dat vind ik al goedkoop. laughcry
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weekendjes weg, doen jullie dat vaak? Empty Re: Weekendjes weg, doen jullie dat vaak?

Bericht  Aziraphale wo 14 aug 2013 - 1:07

Wij maken best vaak een stedentrip via Ryanair. 15 kilo is prima te doen vind ik, we nemen allebei een rolkoffertje mee met de maximale afmetingen. Tegenwoordig is het vliegen op low-budget vliegvelden ook steeds beter te doen en gaan er vaak wel goedkope bussen of zelfs treinen naar het centrum van de stad. We kiezen dan ook een low-budget hotel, zoals Easy Hotel o.i.d. of we logeren bij vrienden. Zij wonen in Glasgow. Dat laatste is helemaal ideaal haha. Maar daar zijn we intussen al zo vaak geweest en is niet echt een stedentrip meer. Meer een bezoek aan onze vrienden en met hen gaan we dan dagjes weg naar de Highlands enzo I love you 
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weekendjes weg, doen jullie dat vaak? Empty Re: Weekendjes weg, doen jullie dat vaak?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum