Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

De opmerkelijkste voornamen van 2012

+47
Minx
Rush
Punk'd
rapa nui
Lady4
Aimee
Filoria
Eppie
Mrs. Jansen
Evalynn
IkSmurfin
Maple
Sun88
SarahKey
Victoria-
Sorella
Flippin' Bitch
Willem
Melis_je
Exogenesis
Lady Starstruck
luisa
Toet
mii_joyce
mzcharlotte
Floor
Nyx
TukTuk
CCC
Sea of Trees
Bliss
Blond
Bimbam
Aggi
mouette
Lejow
Poisongirl
Moira
Artemis
Steep
Bazinga
Caroow
M@niek
Marin
Mermaid
Jeanette
Joan
51 plaatsers

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

De opmerkelijkste voornamen van 2012 - Pagina 3 Empty Re: De opmerkelijkste voornamen van 2012

Bericht  CCC wo 14 aug 2013 - 2:05

Wat een namen joh... :O

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De opmerkelijkste voornamen van 2012 - Pagina 3 Empty Re: De opmerkelijkste voornamen van 2012

Bericht  Gast wo 14 aug 2013 - 2:06

In Tennessee hebben ze trouwens besloten dat een jongetje van 4 maanden zijn naam moet veranderen, hij heet Messiah. Die staat is christelijk en volgens hun is Messiah een titel die alleen aan Jezus gegeven is en niemand anders mag zo heten. En dat terwijl het in andere staten wel mag en het ook een normale naam is in de VS. Raar toch als de rechter daarover mag beslissen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De opmerkelijkste voornamen van 2012 - Pagina 3 Empty Re: De opmerkelijkste voornamen van 2012

Bericht  TukTuk wo 14 aug 2013 - 2:25

Marin schreef:Hahahaha ja Briannna. Ja de n bleef steken..
Hadden mijn oom en tante jaren geleden ook last van, die hadden hun dochter jo.rr.u.nn genoemd, met dubbele N dus op het eind.. Hoe verzin je het confused 

Heb me echt verbaasd over sommige namen.. Heb echt medelijden met die kinderen. Als kind is het nog wel te doen sommige namen, maar zie je al een 30 jarige voor je met de naam Blaas of Burger? Rolling Eyes 
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De opmerkelijkste voornamen van 2012 - Pagina 3 Empty Re: De opmerkelijkste voornamen van 2012

Bericht  Nyx wo 14 aug 2013 - 2:28

De elitenamen vind ik ook niet bepaald geniaal. Het zijn op zichzelf hele mooie namen, maar samen?
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

De opmerkelijkste voornamen van 2012 - Pagina 3 Empty Re: De opmerkelijkste voornamen van 2012

Bericht  Artemis wo 14 aug 2013 - 2:28

TukTuk schreef:
Marin schreef:Hahahaha ja Briannna. Ja de n bleef steken..
Hadden mijn oom en tante jaren geleden ook last van, die hadden hun dochter jo.rr.u.nn genoemd, met dubbele N dus op het eind.. Hoe verzin je het confused 

Heb me echt verbaasd over sommige namen.. Heb echt medelijden met die kinderen. Als kind is het nog wel te doen sommige namen, maar zie je al een 30 jarige voor je met de naam Blaas of Burger? Rolling Eyes 
 Eh, omdat Jorunn gewoon een naam is? Met dubbel nn op het eind? Echt niets raars aan.

Ok, het is een Noorse naam, maar dan nog, zo bizar vind ik dat niet. Er zijn wel meer namen die eindigen op den dubbele letter, Jeff, Britt, enzovoorts. Alleen komt een 3 dubbele letter in geen enkele taal voor, voor zover ik weet.
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

De opmerkelijkste voornamen van 2012 - Pagina 3 Empty Re: De opmerkelijkste voornamen van 2012

Bericht  Floor wo 14 aug 2013 - 2:33

Jente schreef:In Tennessee hebben ze trouwens besloten dat een jongetje van 4 maanden zijn naam moet veranderen, hij heet Messiah. Die staat is christelijk en volgens hun is Messiah een titel die alleen aan Jezus gegeven is en niemand anders mag zo heten. En dat terwijl het in andere staten wel mag en het ook een normale naam is in de VS. Raar toch als de rechter daarover mag beslissen?
 Dat vind ik wel heel vreemd ja. Het is dus eerder wel goedgekeurd als naam en nu moet het ineens anders.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De opmerkelijkste voornamen van 2012 - Pagina 3 Empty Re: De opmerkelijkste voornamen van 2012

Bericht  mzcharlotte wo 14 aug 2013 - 2:34

 
Artemis schreef:Djessebel
Ik ken dus inderdaad een 2012-kind die zo heet. Ik keek eerst ook wel op.

Bij de verloskundige zag ik een kaartje hangen van een kind dat Helder heet. Kun je het je voorstellen? "Aangenaam, ik ben mzcharlotte" - antwoord: "Hoi, ik ben Helder". scratch Met name bij sollicitatiegesprekken; euh ja ik mag hopen dat je helder genoeg bent voor een sollicitatiegesprek! (hoewel die mensen natuurlijk al een CV en begeleidende motivatie hebben gezien).
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De opmerkelijkste voornamen van 2012 - Pagina 3 Empty Re: De opmerkelijkste voornamen van 2012

Bericht  mii_joyce wo 14 aug 2013 - 2:42

Vind iets als Charlotte-Sophie en Hope nog wel mee vallen Embarassed
mii_joyce
mii_joyce
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 297
Punten : 343
Registratiedatum : 03-01-12
Woonplaats : Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

De opmerkelijkste voornamen van 2012 - Pagina 3 Empty Re: De opmerkelijkste voornamen van 2012

Bericht  Artemis wo 14 aug 2013 - 2:42

Helder vind ik wel leuk. Maar ik vind dan ook een hoop leuk. Ik ken zelf ook een Stip, dat was ook even wennen, maar vind ik ook wel leuk. En als Rein kan, kan Helder ook.

Ik vind niet heel veel gek, die ghetto namen trouwens wel, onuitsprekelijk....
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

De opmerkelijkste voornamen van 2012 - Pagina 3 Empty Re: De opmerkelijkste voornamen van 2012

Bericht  Artemis wo 14 aug 2013 - 2:45

Dacht ik al: Blaas vind ik ook niet zo gek, het is een oudwetse naam, vernoemd naar een heilige.



 Gewoonlijk beschouwd als een vorm van Grieks basileios 'de koninklijke' (vergelijk Basilius). Minder waarschijnlijk is de oorsprong Gri. blaisos, Lat. blaesus 'struikelend, lispelend, stamelend'. Volkomen zekerheid bestaat niet, hoewel Blaesus reeds als Romeinse bijnaam voorkwam. De heilige Blasius was bisschop van Sebaste in Klein-Azië. Volgens een legendarische passio was hij martelaar, omstreeks 316; kerkelijke feestdag: 3 februari. In Nederland was de naam in de Middeleeuwen al vrij populair; vergelijk de plaatsnamen Bleiswijk en Bleskensgraaf. Op grond van zijn naam werd St.-Blasius onder meer voor blazen, zweren en huidontstekingen aangeroepen.




En oude namen zijn wel vaker wat gek, ik ken ook een Wiel, en een Wiebel, en een Zus, Zwaan, enzovoorts. Oh en een Tietje, van Titia.
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

De opmerkelijkste voornamen van 2012 - Pagina 3 Empty Re: De opmerkelijkste voornamen van 2012

Bericht  TukTuk wo 14 aug 2013 - 2:56

Artemis schreef:
TukTuk schreef:
Marin schreef:Hahahaha ja Briannna. Ja de n bleef steken..
Hadden mijn oom en tante jaren geleden ook last van, die hadden hun dochter jo.rr.u.nn genoemd, met dubbele N dus op het eind.. Hoe verzin je het confused 

Heb me echt verbaasd over sommige namen.. Heb echt medelijden met die kinderen. Als kind is het nog wel te doen sommige namen, maar zie je al een 30 jarige voor je met de naam Blaas of Burger? Rolling Eyes 
 Eh, omdat Jorunn gewoon een naam is? Met dubbel nn op het eind? Echt niets raars aan.

Ok, het is een Noorse naam, maar dan nog, zo bizar vind ik dat niet. Er zijn wel meer namen die eindigen op den dubbele letter, Jeff, Britt, enzovoorts. Alleen komt een 3 dubbele letter in geen enkele taal voor, voor zover ik weet.
Ja bij andere namen ok, maar bij de naam j.orr.un is het niet gebruikelijk om dubbel n op het eind te hebben. Als je op google zoekt of FB kom je die naam ook niet tegen.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De opmerkelijkste voornamen van 2012 - Pagina 3 Empty Re: De opmerkelijkste voornamen van 2012

Bericht  Toet wo 14 aug 2013 - 3:10

Ik vind die alternatieve spelling zo dom, wil je dan per se anders zijn ofzo?
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De opmerkelijkste voornamen van 2012 - Pagina 3 Empty Re: De opmerkelijkste voornamen van 2012

Bericht  luisa wo 14 aug 2013 - 3:22

Ik vind castelalmare wel erg opmerkelijk. Echt, kasteel aan zee?
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

De opmerkelijkste voornamen van 2012 - Pagina 3 Empty Re: De opmerkelijkste voornamen van 2012

Bericht  Gast wo 14 aug 2013 - 3:31

TukTuk schreef:
Artemis schreef:
TukTuk schreef:
Marin schreef:Hahahaha ja Briannna. Ja de n bleef steken..
Hadden mijn oom en tante jaren geleden ook last van, die hadden hun dochter jo.rr.u.nn genoemd, met dubbele N dus op het eind.. Hoe verzin je het confused 

Heb me echt verbaasd over sommige namen.. Heb echt medelijden met die kinderen. Als kind is het nog wel te doen sommige namen, maar zie je al een 30 jarige voor je met de naam Blaas of Burger? Rolling Eyes 
 Eh, omdat Jorunn gewoon een naam is? Met dubbel nn op het eind? Echt niets raars aan.

Ok, het is een Noorse naam, maar dan nog, zo bizar vind ik dat niet. Er zijn wel meer namen die eindigen op den dubbele letter, Jeff, Britt, enzovoorts. Alleen komt een 3 dubbele letter in geen enkele taal voor, voor zover ik weet.
Ja bij andere namen ok, maar bij de naam j.orr.un is het niet gebruikelijk om dubbel n op het eind te hebben. Als je op google zoekt of FB kom je die naam ook niet tegen.
Jorunn is hier in Noorwegen echt een hele normale naam, met dubbele n. Met een enkele n vind ik raar staan, maar dat is dan misschien omdat ik t niet gewend ben. Dan vind ik het trouwens wel het mooiste als het op zn Noors wordt uitgesproken, dus Johruun.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De opmerkelijkste voornamen van 2012 - Pagina 3 Empty Re: De opmerkelijkste voornamen van 2012

Bericht  Artemis wo 14 aug 2013 - 3:46

Ik wou net zeggen, hoezo geen normale naam? Ik heb gewoon een boek in de kast van een schrijfster die zo heet. En een hoofdpersoon van een ander boek heet ook zo.


Met dubbel r ken ik het dan weer niet.
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

De opmerkelijkste voornamen van 2012 - Pagina 3 Empty Re: De opmerkelijkste voornamen van 2012

Bericht  Lady Starstruck wo 14 aug 2013 - 4:18

Die ghettonamen :shock:  Hoe spreek je die uit. Wat erg zeg.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

De opmerkelijkste voornamen van 2012 - Pagina 3 Empty Re: De opmerkelijkste voornamen van 2012

Bericht  Exogenesis wo 14 aug 2013 - 5:07

Afgrijselijk.

Meeuwis, zo heet een kind op mijn werk. Vind ik inmiddels heel normaal.
Zwaantje, daar ken ik wel een aantal van. Pietje, idem.
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

De opmerkelijkste voornamen van 2012 - Pagina 3 Empty Re: De opmerkelijkste voornamen van 2012

Bericht  Melis_je wo 14 aug 2013 - 5:14

"Fleur-Elise", klinkt als "Für Elise". Maar ik vind dat op zich niet lelijk. Vraag me af of dat expres is.
Dia en Tuba zijn heel normale namen (maar niet in het Nederlands), er staan nog wel een aantal tussen die ik niet vreemd vind.

"Kadrie" vind ik wel verschrikkelijk.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

De opmerkelijkste voornamen van 2012 - Pagina 3 Empty Re: De opmerkelijkste voornamen van 2012

Bericht  Willem wo 14 aug 2013 - 5:18

mii_joyce schreef:Vind iets als Charlotte-Sophie en Hope nog wel mee vallen Embarassed
De Charlotte-Sophie in kwestie woont hier een paar straten verderop. Inderdaad een hoog hockey gehalte, maar verder geen hele rare naam.
Willem
Willem
Prater
Prater

Aantal berichten : 655
Punten : 690
Registratiedatum : 03-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

De opmerkelijkste voornamen van 2012 - Pagina 3 Empty Re: De opmerkelijkste voornamen van 2012

Bericht  Flippin' Bitch za 17 aug 2013 - 0:26

Haha, zat een keer in de auto met mijn vriend ongelukkige combinaties te verzinnen. Wat dachten jullie van Justin-Kees? nerd
Flippin' Bitch
Flippin' Bitch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1754
Punten : 1836
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De opmerkelijkste voornamen van 2012 - Pagina 3 Empty Re: De opmerkelijkste voornamen van 2012

Bericht  Sorella za 17 aug 2013 - 8:37

Flippin' Bitch schreef:Haha, zat een keer in de auto met mijn vriend ongelukkige combinaties te verzinnen. Wat dachten jullie van Justin-Kees? nerd
lol! 
Sorella
Sorella
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

De opmerkelijkste voornamen van 2012 - Pagina 3 Empty Re: De opmerkelijkste voornamen van 2012

Bericht  Joan za 17 aug 2013 - 9:46

Sea of Trees schreef:Haha via mij zeker Joan? Very Happy

Wie noemt z'n kind nou Moslim laughcry
Hahah ja! Ik vond het wel topic-waardig Wink
Joan
Joan
Prater
Prater

Aantal berichten : 606
Punten : 630
Registratiedatum : 02-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

De opmerkelijkste voornamen van 2012 - Pagina 3 Empty Re: De opmerkelijkste voornamen van 2012

Bericht  Victoria- zo 18 aug 2013 - 4:56

Sorella schreef:
Flippin' Bitch schreef:Haha, zat een keer in de auto met mijn vriend ongelukkige combinaties te verzinnen. Wat dachten jullie van Justin-Kees? nerd
lol! 
Die komt toch van 3 FM uit het schaamnaam item?
Victoria-
Victoria-
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 172
Punten : 190
Registratiedatum : 13-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

De opmerkelijkste voornamen van 2012 - Pagina 3 Empty Re: De opmerkelijkste voornamen van 2012

Bericht  SarahKey zo 18 aug 2013 - 19:30

Oh wat erg.... voel meteen diepe medelijden voor het kind met zo'n naam als wat er in die lijst voorkomt.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

De opmerkelijkste voornamen van 2012 - Pagina 3 Empty Re: De opmerkelijkste voornamen van 2012

Bericht  Sun88 zo 18 aug 2013 - 19:35

Ik vind niet alle namen heel vreemd, fee bijvoorbeeld, zelf zou ik eerder voor fay of faye kiezen, maar ook fee heb ik meerdere keren gezien.
Blaas kan dan vanuit vroeger normaal zijn, toch vind ik het een rare naam. En die alternatieve spelwijze, denk ik echt dat dat mensen zijn die een heel laag iq hebben en echt niet beter weten. Bij briannne vraag ik me af of die ambtenaar bij de gemeente gevraagd zou hebben of het klopt.
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

De opmerkelijkste voornamen van 2012 - Pagina 3 Empty Re: De opmerkelijkste voornamen van 2012

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum