Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nieuw huis!

+8
Rush
Pineco
Annie24
rianne287
Fortissimo
June
Burn
Elodie
12 plaatsers

Ga naar beneden

Nieuw huis! Empty Nieuw huis!

Bericht  Elodie zo 11 aug 2013 - 0:45

Eindelijk heb ik een huisje gevonden voor mij en m'n zoon. :-) zo blij!

Straks komt de zoon van de overleden vorige huurder praten ivm de dingen die ter overname zijn.
De afzuigkap en kookplaat kan ik ook overnemen, dit wil ik graag want nieuw kopen lukt nu niet. Maar het is toch eigenlijk raar dat zoiets er anders uitgetrokken wordt?
Hun hebben destijds zelf een andere keuken laten plaatsen omdat ze de keuken van de woningbouw niks vonden. Maar dan kun je toch niet een halve keuken opleveren?
Weet iemand hoe dit werkt?

Ook ligt er een foeilelijke tegelvloer in de keuken en hal. Is dit iets wat ik bij die man neer moet leggen? Of bij de woningbouwvereniging? Ze moeten volgens mij toch echt kaal opleveren..

Ik wil er een paleisje van gaan maken;) zin in! Eindelijk van m'n ex af!
Elodie
Elodie
Prater
Prater

Aantal berichten : 569
Punten : 586
Registratiedatum : 06-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuw huis! Empty Re: Nieuw huis!

Bericht  Burn zo 11 aug 2013 - 0:47

Volgens mij moeten hun die vloer eruit halen, want het moet weer afgeleverd worden in oorspronkelijke staat, en dat is vast zonder die vloer! Wink

Wat fijn dat je eindelijk je eigen huisje hebt! Heel veel plezier alvast!

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuw huis! Empty Re: Nieuw huis!

Bericht  June zo 11 aug 2013 - 0:48

Mijn moeder en broer hebben allebei een woning via de sociale huur in mijn oude woonplaats. Daar krijg je een aanrecht, keukenkastjes, een spoelbak en een afzuigkap. Alle apparatuur moet je zelf regelen. Dat is volgens mij bij de meeste woningbouwverenigingen gebruikelijk.

Veel geluk in je nieuwe huis!
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuw huis! Empty Re: Nieuw huis!

Bericht  Elodie zo 11 aug 2013 - 0:51

Dankje!
Ik hoop dat het werkt!


Laatst aangepast door Elodie op za 17 aug 2013 - 6:29; in totaal 1 keer bewerkt
Elodie
Elodie
Prater
Prater

Aantal berichten : 569
Punten : 586
Registratiedatum : 06-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuw huis! Empty Re: Nieuw huis!

Bericht  Fortissimo zo 11 aug 2013 - 0:54

Onze keuken is minder :P
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuw huis! Empty Re: Nieuw huis!

Bericht  rianne287 zo 11 aug 2013 - 0:56

mwah ik vind het erg best netjes uitzien hoor, in ieder geval schoon (denk ik?)
Ligt denk ik wel aan de verhuurder of die dingen zomaar vervangen worden in de keuken hoor. Vrienden van ons hadden dit niet.
rianne287
rianne287
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 388
Punten : 394
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuw huis! Empty Re: Nieuw huis!

Bericht  Annie24 zo 11 aug 2013 - 1:10

Ik werk bij de woningbouw en als de keuken er nog mooi uitziet en nog niet afgeschreven is wbt leeftijd blijft de keuken er bij ons in. De vorige huurder krijgt bij ons dan een vergoeding op basis van de afschrijving en de nieuwe huurder is dan automatisch verplicht de keuken over te nemen als hij de woning accepteert, maar dit zonder kosten.

Is de keuken al afgeschreven wbt leeftijd moet de vertrekkende huurder hem er uit halen (hij heeft immers zelf de keuze gemaakt hem er in te zetten) en plaatsen wij een nieuwe, standaard keuken.

wbt tegelvloer: die zou er hier uit moeten en de vloer moet weer glad gemaakt worden.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuw huis! Empty Re: Nieuw huis!

Bericht  Pineco zo 11 aug 2013 - 1:11

Hoe het zit met het opleveren van een huurwoning weet ik niet, maar wat fijn dat je een huis hebt gevonden!!
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuw huis! Empty Re: Nieuw huis!

Bericht  Elodie zo 11 aug 2013 - 1:17

Ik vind deze keuken wel beter denk ik dan een nieuwe standaard keuken. Alleen het is toch stom dat ik voor die dingen moet gaan betalen? En dat ze het eruit zouden trekken anders?
Misschien kan ik beter die man nu afbellen en eerst morgen vragen bij de woningbouw hoe het zit.

Annie, wie zou die vloer er dan uit moeten halen? Zou wel heel fijn zijn! Dat is rotwerk!

Dankje, peneco! Er valt echt een last van m'n schouders nu en dit huis kwam net op tijd.
Elodie
Elodie
Prater
Prater

Aantal berichten : 569
Punten : 586
Registratiedatum : 06-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuw huis! Empty Re: Nieuw huis!

Bericht  Pineco zo 11 aug 2013 - 1:24

Misschien is het inderdaad handiger om het gesprek met die man uit te stellen tot je bij de woningbouw alles hebt nagevraagd wat je wil weten. Dan weet je tenminste waar je recht op hebt en wat zij nog voor je kunnen regelen als de oude huurder besluit de keuken eruit te halen. Anders maak je nu misschien afspraken waar je niets aan blijkt te hebben achteraf. Succes ermee in ieder geval!
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuw huis! Empty Re: Nieuw huis!

Bericht  Annie24 zo 11 aug 2013 - 1:43

Elodie schreef:Annie, wie zou die vloer er dan uit moeten halen? Zou wel heel fijn zijn! Dat is rotwerk!
In onze huurvoorwaarden staat dat de woning bij vertrek kaal moet worden opgeleverd. Als er behang op de muren zit en het ziet er nog netjes uit mag het blijven zitten, maar anders moet dat er af. Gaatjes in de muur van schilderijen moeten opgevuld worden. Een roze muur moet wit geverfd worden, vloer moet verwijderd worden, dus ook tegels. Er staat bij ons ook in dat er officieel geen tegels gelegd mogen worden, dit dus omdat het zoveel gedoe is om het te verwijderen, want als je pech hebt trek je de hele betonnen vloer kapot en moet die ook weer geegaliseerd worden.

Als de woning die jij gaat huren dus van 'mijn woningbouw' zou zijn, zou die zoon van de overleden huurder de tegels er uit moeten halen en de vloer egaliseren. Wij als woningbouw kunnen dat ook doen, maar daar zijn dan kosten aan verbonden die we in rekening brengen bij de vorige huurder.

Ik heb ook van mijn eigen woningbouw gehuurd (werkte er toen nog niet) en ik moest toen ik er uit ging zelfs ontzettend mooi laminaat weggooien wat er pas 3 jaar inlag. Was echt zó zonde, want het was nog hartstikke mooi. Ik heb toen nog aangegeven dat de nieuwe huurder het gewoon mocht hebben en ik er geen vergoeding voor wilde, maar nee hoor, ik moest alles er uit trekken.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuw huis! Empty Re: Nieuw huis!

Bericht  Annie24 zo 11 aug 2013 - 1:45

Ik zou idd ook die man afbellen en eerst met de woningbouw praten. Huurders maken bij ons ook geen afspraken samen/onder elkaar, maar als er al iets afgesproken wordt, dan is het met tussenkomst van ons.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuw huis! Empty Re: Nieuw huis!

Bericht  Elodie zo 11 aug 2013 - 1:48

Net die man gebeld en afspraak verzet. Hij zegt dat er is gezegd dat hun de tegelvloer er niet uit hoeven te halen...

Goed dat je het zegt van het behang. Ik wil dat sowieso eraf hebben, maar ging er vanuit dat ik dat zelf moet doen. Het zit er redelijk op..maar is geel/oud/lelijk en niet op alle plaatsen netjes. Wat zouden jullie daar dan over zeggen?
Elodie
Elodie
Prater
Prater

Aantal berichten : 569
Punten : 586
Registratiedatum : 06-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuw huis! Empty Re: Nieuw huis!

Bericht  Elodie zo 11 aug 2013 - 1:49

Wat zouden jullie afspreken over zo'n keuken?
Elodie
Elodie
Prater
Prater

Aantal berichten : 569
Punten : 586
Registratiedatum : 06-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuw huis! Empty Re: Nieuw huis!

Bericht  Rush zo 11 aug 2013 - 1:53

Mijn ouders hebben in hun huis ook op eigen kosten een nieuwe keuken geplaatst, met goedkeuring van de woningbouw.  Als mn moeder gaat verhuizen en de nieuwe bewoners willen de keuken niet overnemen, dan moet alles eruit gesloopt worden en moet de oude keuken er weer in. Dat keuken blok staat dus ook op zolder, moest van de woningbouw.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuw huis! Empty Re: Nieuw huis!

Bericht  Blair zo 11 aug 2013 - 2:00

Je moet vragen of de woningbouw de keuken heeft opgenomen, dat staat dan altijd op papier. Zo niet, zijn de oude huurders verplicht om de oude keuken/vloer er weer in te zetten als jij het niet wil/kan opnemen. Dat hadden wij bij ons huis ook. Wij wilden de keuken heel graag maar de oude bewoners vroegen er belachelijk veel voor, dus wij zeiden nee, hebben ze hem alsnog laten staan omdat ze geen zin hadden hem eruit te breken en alles op te leveren in de originele staat.
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1796
Punten : 2154
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuw huis! Empty Re: Nieuw huis!

Bericht  Annie24 zo 11 aug 2013 - 2:11

Kan je op de website van de woningbouw niet de huurvoorwaarden vinden? Bij ons staan ze online, dus misschien bij hun ook?
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuw huis! Empty Re: Nieuw huis!

Bericht  Dolphinne zo 11 aug 2013 - 4:00

Wij zijn pas verhuist en moesten onze huurwoning ook kaal opleveren. Alles wat zelf aangebracht was moest verwijderd worden.
Alleen lampen en gordijnrails mochten blijven hangen.
Ik heb een ombouw laten maken om wat vroeger schouw was en nu 3 dikke verwarmingsbuizen overheen lopen. En daaraan vast 3 schappen. Dat had er ook uit gemoeten, al is de muur daarachter dus veel lelijker. Ook het badkamerkastje had ik weer moeten vervangen voor een spiegel en planchet etc.

Of je moet zelf met de nieuwe huurder afspreken wat ze (evt tegen vergoeding) willen overnemen. Dit moet je samen regelen en een formulier invullen die de woningbouw dan krijgt. De woningbouw regelt hier niks in, alleen het formulier.

Bij ons wilde hij gelukkig alles wel overnemen, dus scheelt ons flink wat kosten om alles naar de stort te brengen.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuw huis! Empty Re: Nieuw huis!

Bericht  M@niek zo 11 aug 2013 - 5:44

Bij ons zijn ze echt heel makkelijk. Hier is het ook heel normaal om dingen over te nemen (laminaat, gordijnen enz) door nieuwe bewoners. Keukens of badkamers die zelf zijn geplaatst en er nog goed uitzien worden overgekocht (wel naar waarde natuurlijk) door de woningbouw. Tegels die fatsoenlijk zijn mogen gewoon blijven liggen.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuw huis! Empty Re: Nieuw huis!

Bericht  Nyx zo 11 aug 2013 - 5:49

Bij huur mogen de toenmalige huurders er alles uittrekken wat van hun is. Het is niet netjes, maar ze mogen het wel doen.

Voor de vloer moet je bij de woningbouwvereniging zijn. Maar ik weet niet wat lelijker is; De vloer van de vorige huurders of dat wat de woningbouwvereniging erin gaat leggen.

Mooi dat je een huisje hebt! Een nieuw begin!
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuw huis! Empty Re: Nieuw huis!

Bericht  M@niek zo 11 aug 2013 - 5:55

Alles nieuwe bewoners het niet over willen nemen ja dan kun je 2 dingen doen. Of het eruit halen of het toch laten liggen.

Maar hier komt de woningbouw echt geen nieuwe vloer leggen dat is gewoon voor je eigen kosten.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuw huis! Empty Re: Nieuw huis!

Bericht  Fortissimo zo 11 aug 2013 - 6:10

Vloeren moet je zelf doen hoor, als het gaat om tapijt/laminaat. Wordt gewoon kaal opgeleverd. Onze vorige bewoner heeft alles uit de tuin meegenomen; schuurtjes en schutting. Dat vond ik wel heel apart, maar het mag schijnbaar. Woningbouw doet daar verder ook niks aan.

Woningbouw hier doet zelfs niks aan de bijkeuken. Dat is hier namelijk écht een noodkijk. Vorige bewoner heeft wat tegen de muren aan gespijkerd en ook weer een deel eraf gescheurd dus zijn er hele halen uit. Ook zie je dat er een afzuigkap heeft gezeten etc. Maar dat hoorde niet bij het huis volgens de woningbouw, dus moesten we maar zelf opknappen.. Lekker dan.
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuw huis! Empty Re: Nieuw huis!

Bericht  Elodie zo 11 aug 2013 - 8:04

Annie24 schreef:Kan je op de website van de woningbouw niet de huurvoorwaarden vinden? Bij ons staan ze online, dus misschien bij hun ook?
Ja! Even snel doorgelezen maar ik vind het te vaag. Morgen echt bellen. Wel lastig al dat geregel want begin morgen met nieuwe baan.

En dames..smile natuurlijk leg ik zelf een vloer! Ik wil alleen dat die tegelvloer eruit gaat. Als ze dat niet doen dan leg ik er iets anders overheen, maar dat wordt dan wel stukken minder mooi want de keuken is half open en kan de vloer dan niet mooi doortrekken.
Elodie
Elodie
Prater
Prater

Aantal berichten : 569
Punten : 586
Registratiedatum : 06-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuw huis! Empty Re: Nieuw huis!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum