Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

City trips: Wat vinden jullie leuk om te doen?

+12
Twellie
Highway
Atelier Madame
Mermaid
Engelse Drop
Harrison
_Lacey_
silly-one
SoGood
Maple
jena
Marin
16 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

City trips: Wat vinden jullie leuk om te doen? - Pagina 2 Empty Re: City trips: Wat vinden jullie leuk om te doen?

Bericht  Mermaid vr 9 aug 2013 - 8:24

Ik loop heel veel rond, en als ik niet veel tijd heb vind ik het soms wel leuk om zoiets toeristisch als een hop on hop off bus te nemen.
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

City trips: Wat vinden jullie leuk om te doen? - Pagina 2 Empty Re: City trips: Wat vinden jullie leuk om te doen?

Bericht  Atelier Madame vr 9 aug 2013 - 8:54

Lopen, lopen, lopen en lekker veel zien. Ik zit altijd ontzetten graag op het terras mensen te kijken en de sfeer op straat op te snuiven.
Voor de rest winkelen, kan niet ontkennen dat ik heel erg blij wordt van winkelen in een vreemde stad!

Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

City trips: Wat vinden jullie leuk om te doen? - Pagina 2 Empty Re: City trips: Wat vinden jullie leuk om te doen?

Bericht  Highway za 10 aug 2013 - 8:31

Een beetje hetzelfde als TO, veel rondwandelen en sfeer proeven, wat musea bekijken en bijv naar leuke kleine cafeetjes. Af en toe ook wel shoppen maar het liefst rondkijken.
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

City trips: Wat vinden jullie leuk om te doen? - Pagina 2 Empty Re: City trips: Wat vinden jullie leuk om te doen?

Bericht  Twellie za 10 aug 2013 - 11:04

- Met het OV of wandelen, ik ga niet met een toeristenbus en ik mijd meestal de echte toeristenplekken. En als ik daar toch kom, vind ik het vaak leuker om toeristengedrag te bestuderen dan de attractie zelf te bekijken Razz.
- Lekker uit eten. In Aziatische steden zoveel mogelijk op straat bij foodstands. Het liefst eet ik ook wel een lokale specialiteit.
- Markten bezoeken: liefst aparte, zoals met tweedehands spulletjes, Aziatische markten enzovoorts.
- Als er een Chinatown of Little India of iets dergelijks is, ga ik daar een beetje rondhangen.
- Naar de Starbucks, ondanks dat ik er elke week wel heen kan, reserveer ik dat voornamelijk voor vakanties.
- Relaxen in een mooi park: gewoon een beetje rondwandelen op mijn gemak, een boek lezen of net doen alsof ik een boek lees en ondertussen mensen observeren smile.
- Ik ga graag naar de wat aparte musea. Ben geen kunstkenner maar in Londen ben ik bijvoorbeeld naar het Hunterian Museum geweest over de menselijke abnormaliteit.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

City trips: Wat vinden jullie leuk om te doen? - Pagina 2 Empty Re: City trips: Wat vinden jullie leuk om te doen?

Bericht  Zonnetje zo 11 aug 2013 - 10:03

Ik wil altijd graag de toeristische dingen zien, omdat ik in de meeste steden maar 1 keer kom. Het liefst wandel ik, als dat echt te ver is, ga ik met de metro. Ik vind het heerlijk om gebouwen van buiten te bekijken, gewoon over straat te lopen en te bekijken en fotograferen wat ik tegen kom. Als het mogelijk is om een fiets te huren en door de stad te fietsen, doe ik dat ook graag. Zo'n hop-on-hop-off-bus heb ik nog nooit genomen. Misschien toch eens doen in Madrid, daar ga ik begin september naar toe.

Ik hou er ook van om hard te lopen in een park. In NY hebben mijn vriend en ik twee keer hardgelopen in Central park. Zo gaaf!

Ook zoek ik altijd een plek op waar je een mooi uitzicht hebt over de stad. En tips van locals (of mensen die er langere tijd gewoond hebben) zijn inderdaad leuk. Zij hebben vaak heel goede tips voor restaurantjes, cafeetjes en mooie, bijzondere plekjes van een stad.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

City trips: Wat vinden jullie leuk om te doen? - Pagina 2 Empty Re: City trips: Wat vinden jullie leuk om te doen?

Bericht  Fayebella di 13 aug 2013 - 0:35

Zonnetje schreef:Ik wil altijd graag de toeristische dingen zien, omdat ik in de meeste steden maar 1 keer kom. Het liefst wandel ik, als dat echt te ver is, ga ik met de metro. Ik vind het heerlijk om gebouwen van buiten te bekijken, gewoon over straat te lopen en te bekijken en fotograferen wat ik tegen kom. Als het mogelijk is om een fiets te huren en door de stad te fietsen, doe ik dat ook graag. Zo'n hop-on-hop-off-bus heb ik nog nooit genomen. Misschien toch eens doen in Madrid, daar ga ik begin september naar toe.

Ik hou er ook van om hard te lopen in een park. In NY hebben mijn vriend en ik twee keer hardgelopen in Central park. Zo gaaf!

Ook zoek ik altijd een plek op waar je een mooi uitzicht hebt over de stad. En tips van locals (of mensen die er langere tijd gewoond hebben) zijn inderdaad leuk. Zij hebben vaak heel goede tips voor restaurantjes, cafeetjes en mooie, bijzondere plekjes van een stad.
 + 1 en ik vind het heerlijk om de metro te nemen naar een of andere buitenwijk en daar rond te gaan lopen. Daarna daar ergens wat te drinken of iets te eten. Maar hoogtepunten wil ook graag zien.
Fayebella
Fayebella
Prater
Prater

Aantal berichten : 863
Punten : 902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

City trips: Wat vinden jullie leuk om te doen? - Pagina 2 Empty Re: City trips: Wat vinden jullie leuk om te doen?

Bericht  Marin di 13 aug 2013 - 0:38

Fayabella hoe bepaal je welke buitenwijk je kiest dan? Ik zou zo bang zijn in een verkeerde wijk terecht te komen als je 't niet weet.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

City trips: Wat vinden jullie leuk om te doen? - Pagina 2 Empty Re: City trips: Wat vinden jullie leuk om te doen?

Bericht  Mizz_S di 13 aug 2013 - 2:06

Ik vind het altijd leuk om lekker door de stad te struinen, gewoon sfeer te proeven en de 'hoogtepunten' te bekijken. Als er een mooie kerk staat lopen we altijd wel even binnen. Verder vind ik het ook altijd leuk om een museum of kasteel te bezoeken, als er een is die mij interesseert. Tussendoor vind ik het heerlijk om op een plein te hangen of in een park en even lekker te relaxen. Oh, en als er een botanische tuin is gaan we daar ook bijna altijd wel heen. Een lokale markt bezoeken is ook altijd leuk.
In een wat grotere stad vind ik het ook leuk om met het ov een beetje rond te reizen door de stad. Bijvoorbeeld in Berlijn, gewoon een beetje rondrijden met de Ubahn, Sbahn, bus, etc. Dan zie je vaak ook leuke/mooie dingen. Zo'n hop-on bus vind ik dan weer helemaal niets, dat doen wij dus nooit. Dan ga ik liever met het gewone ov.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

City trips: Wat vinden jullie leuk om te doen? - Pagina 2 Empty Re: City trips: Wat vinden jullie leuk om te doen?

Bericht  Engelse Drop di 13 aug 2013 - 2:12

Marin, ik slaap vaak in goede guesthouses waar de staff heel behulpzaam is, vaak liggen er kaarten van de stad in de lobby en dan vraag ik vaak gewoon aan hen wat de leuke, gezellige buurten zijn en waar het gevaarlijk is (vaak na een bepaald tijdstip) en wat hen aanraders vinden. Vaak zijn het jonge mensen uit de stad zelf, die zelf veel hebben gereisd en die weten precies waar het in hun stad tof is en wat je zeker gezien moet hebben. Ik heb het dan niet over de typisch toeristische plekken, maar juist over de wat kleinere, specialere plekjes.
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

City trips: Wat vinden jullie leuk om te doen? - Pagina 2 Empty Re: City trips: Wat vinden jullie leuk om te doen?

Bericht  Marin di 13 aug 2013 - 2:16

Engelse Drop schreef:Marin, ik slaap vaak in goede guesthouses waar de staff heel behulpzaam is, vaak liggen er kaarten van de stad in de lobby en dan vraag ik vaak gewoon aan hen wat de leuke, gezellige buurten zijn en waar het gevaarlijk is (vaak na een bepaald tijdstip) en wat hen aanraders vinden. Vaak zijn het jonge mensen uit de stad zelf, die zelf veel hebben gereisd en die weten precies waar het in hun stad tof is en wat je zeker gezien moet hebben. Ik heb het dan niet over de typisch toeristische plekken, maar juist over de wat kleinere, specialere plekjes.
Ja als je het aan locals kunt vragen, is dat wel zo fijn. Ik loop zelf natuurlijk rond met camera apparatuur van paar duizend euro, dus ik durf niet zo heel goed zomaar een wijk in te lopen. Ik ben echt gek op straatfotografie, maar probeer wel altijd oplettend te zijn. Ik ging in New York ook wel 's avonds met de metro terug, maar nam soms ook gewoon een taxi, bijvoorbeeld. Ik ga het gevaar niet opzoeken, hoewel dat soms gewoon lastig inschatten is.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

City trips: Wat vinden jullie leuk om te doen? - Pagina 2 Empty Re: City trips: Wat vinden jullie leuk om te doen?

Bericht  Fayebella di 13 aug 2013 - 7:49

Marin schreef:Fayabella hoe bepaal je welke buitenwijk je kiest dan? Ik zou zo bang zijn in een verkeerde wijk terecht te komen als je 't niet weet.
 Meestal vraag ik het in het hotel, of gewoon in winkels, als je ergens wat aan het eten bent. De meesten mensen die overal werken zijn toch locals. Dan krijg je leuke tips! En zie je echt steden van een hele andere kant.

Edit: En vaak krijg je aanspraak in de buitenwijken als je daar bent. Die locals geven je bijvoorbeeld ook weer leuke tips over restaurant en bezienswaardigheden.
Fayebella
Fayebella
Prater
Prater

Aantal berichten : 863
Punten : 902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

City trips: Wat vinden jullie leuk om te doen? - Pagina 2 Empty Re: City trips: Wat vinden jullie leuk om te doen?

Bericht  minoessepoes wo 14 aug 2013 - 10:33

Wij kopen altijd de 100%boekjes en doen 1dag de meest toeristische dingen en nemen sowieso altijd een kaart voor het openbaar vervoer zodat we zonder nadenken kunnen gaan en staan waar we willen en dan kiezen we restaurantjes uit het boekje in buitenwijken en bekijken dan ook meteen die buurten. Of zoals van de week in Berlijn een wijk met apartere winkeltjes, zo leuk!

Wij doen graag stedentripjes in de afgelopen jaren NY, edinburgh, glascow, Parijs, Praag, Berlijn, Warschau en Krakow gedaan o.a.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

City trips: Wat vinden jullie leuk om te doen? - Pagina 2 Empty Re: City trips: Wat vinden jullie leuk om te doen?

Bericht  Fayebella do 15 aug 2013 - 8:10

minoessepoes schreef:Wij kopen altijd de 100%boekjes en doen 1dag de meest toeristische dingen en nemen sowieso altijd een kaart voor het openbaar vervoer zodat we zonder nadenken kunnen gaan en staan waar we willen en dan kiezen we restaurantjes uit het boekje in buitenwijken en bekijken dan ook meteen die buurten. Of zoals van de week in Berlijn een wijk met apartere winkeltjes, zo leuk!

Wij doen graag stedentripjes in de afgelopen jaren NY, edinburgh, glascow, Parijs, Praag, Berlijn, Warschau en Krakow gedaan o.a.
 Ik ga over 3,5 week naar Berlijn. Ik heb ook het 100% procent boekje, staan veel leuke tips in. Welke wijk was met die aparte winkeltjes?
Fayebella
Fayebella
Prater
Prater

Aantal berichten : 863
Punten : 902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

City trips: Wat vinden jullie leuk om te doen? - Pagina 2 Empty Re: City trips: Wat vinden jullie leuk om te doen?

Bericht  minoessepoes do 15 aug 2013 - 9:26

Fayebella schreef:
minoessepoes schreef:Wij kopen altijd de 100%boekjes en doen 1dag de meest toeristische dingen en nemen sowieso altijd een kaart voor het openbaar vervoer zodat we zonder nadenken kunnen gaan en staan waar we willen en dan kiezen we restaurantjes uit het boekje in buitenwijken en bekijken dan ook meteen die buurten. Of zoals van de week in Berlijn een wijk met apartere winkeltjes, zo leuk!

Wij doen graag stedentripjes in de afgelopen jaren NY, edinburgh, glascow, Parijs, Praag, Berlijn, Warschau en Krakow gedaan o.a.
 Ik ga over 3,5 week naar Berlijn. Ik heb ook het 100% procent boekje, staan veel leuke tips in. Welke wijk was met die aparte winkeltjes?
O.a. wandeling 6, we gingen voor mijn man naar Big Brobot en ontdekte toen veel meer aparte winkeltjes! Het is allemaal wat alternatiever en aparter, maar leuk vond wij.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

City trips: Wat vinden jullie leuk om te doen? - Pagina 2 Empty Re: City trips: Wat vinden jullie leuk om te doen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum