Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

City trips: Wat vinden jullie leuk om te doen?

+12
Twellie
Highway
Atelier Madame
Mermaid
Engelse Drop
Harrison
_Lacey_
silly-one
SoGood
Maple
jena
Marin
16 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

City trips: Wat vinden jullie leuk om te doen? Empty City trips: Wat vinden jullie leuk om te doen?

Bericht  Marin do 8 aug 2013 - 20:50

n.a.v. het topic over de NY pass.. Ik las daarin over de Ripley's en Madame Tussaud enzo. En toen realiseerde ik me: Zoiets zou ik nooit in een stad doen, die attracties. Gewoon omdat ze die dingen overal wel hebben en het niet speciaal aan de stad is. (Hoewel het voor een regenachtige dag vast vermakelijk is).

En toen bedacht ik: Wat vind ik eigenlijk leuk om in een stad te doen? Wat doe ik altijd op m'n city trips? En dus wil ik die vraag ook aan jullie stellen, omdat het leuk is om te lezen en wie weet doe je nog tips op. Zo ga ik bijvoorbeeld nooit naar die attracties, maar wie weet mis ik wel iets essentieels! Zo ging ik bijvoorbeeld nooit met zo'n Hop On Hop Off bus, omdat me dat stom leek, maar vorig jaar in Barcelona gedaan omdat m'n vriend dat graag wilde, en het was best chill, zeker in die hitte, beetje fris windje en niet zelf hoeven lopen.

Wat ik altijd doe of leuk vind op city trips:

- Heel veel wandelen, echt urenlang, en natuurlijk veel foto's maken. 
- Als er zo'n fietsplan is, een stuk fietsen (door Parijs bijv, echt leuk, en zo kom je ook op plekken waar je anders nooit komt)
- Met het OV. Ik ben gek op oude trammetjes of leuke metro systemen met art deco metrostationnetjes.
- Ik ben niet zozeer van veel gebouwen van binnen bezoeken, meestal ben ik juist meer oppervlakkig van overal langs lopen. Ik hou enorm van architectuur, dus de buitenkant van gebouwen vind ik vaak al heel interessant en fotografeer ik graag.
- Ik ben gek op straatleven, dus veel marktjes bezoeken, kleine cafeetjes (koffie aan de bar nemen), pleintjes heb ik ook een fascinatie voor. Of het nou modern of ouderwets straatbeeld is, ik vind het altijd super interessant.
- Parken, ik vind het altijd super leuk om gewoon in een park te gaan zitten chillen.
- Musea: Moderne kunst musea vind ik altijd heel erg interessant en een bijzonder gebouw ook. Maar overige musea heb ik eigenlijk niet zo'n interesse in, tenzij het gebouw interessant is, dan vind ik dat leuk om te fotograferen. Zoals bijvoorbeeld het British Museum. Stiekem vind ik die collectie met oudheden niets aan, maar het gebouw met die glazen koepel is mega vet, dus dan ga ik daarvoor naar het museum. 
- In sommige steden die ik goed ken (zoals London of Parijs) moet ik elke keer even naar een bepaald plekje, gewoon even terug, pas dan heb ik het gevoel dat ik in de stad ben geweest. Zo'n plekje hoeft helemaal niet bijzonder te zijn, maar voor mij wel. In London is dat de Millenium Bridge/Tate Modern Museum en in Parijs een bepaald klein pleintje.


Of zoals wat Punk'd gaat doen deze zomer vind ik ook geweldig. Gewoon in een appartementje gaan zitten en doen alsof je er woont. Ik vind het zo leuk om een 'eigen buurtje'  te hebben en dan 's ochtends naar het bakkertje te gaan en dan op je balkonnetje je croissantje te eten. Bovenal vind ik het straatleven in steden gewoon fascinerend.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

City trips: Wat vinden jullie leuk om te doen? Empty Re: City trips: Wat vinden jullie leuk om te doen?

Bericht  Gast do 8 aug 2013 - 21:03

Ik denk dat ik een vrij saaie citytripper ben. Ik ga niet vaak een 2e keer naar dezelfde stad en de 1e keer doe ik vaak de grote bezienswaardigheden. Dus in Parijs de Eiffeltoren, in Rome het Colosseum, in Budapest het parlementsgebouw. Daarnaast vind ik het leuk om naar musea te gaan, maar daar is niet altijd tijd voor. 's Avonds vind ik het leuk om naar een voorstelling te gaan. Zo ben ik naar een opera geweest in Budapest, naar een balletvoorstelling in de Staatsoper in Wenen en naar een musical in Londen en New York. En de rest van de dag is het eigenlijk lopen en eten Laughing  Lunch hier, ijsje daar, even bij een straatartiest kijken, even in een parkje zitten en af en toe een leuk winkeltje in lopen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

City trips: Wat vinden jullie leuk om te doen? Empty Re: City trips: Wat vinden jullie leuk om te doen?

Bericht  jena do 8 aug 2013 - 21:05

Grappig Marin, ik doe precies hetzelfde als jij! Met als verschil dat ik meer van oudere kunst houd en de moderne kunst in een museum dus altijd een beetje diagonaal door loop Laughing.
Maar verder is alles wat je schrijft erg herkenbaar. De hop on- bus vind ik geweldig sinds ik in Madrid met 40 graden van de ene naar de andere kant van de stad moest. Een ticket was niet goedkoop (17 euro voor 2 dagen geloof ik), maar ik ben nog nooit zo veel op en af gehopt als toen. En als ik moe was van het lopen: gewoon weer een rondje op de bus. De meest fantastische gesprekken daar gehad ook.
jena
jena
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 228
Punten : 248
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

City trips: Wat vinden jullie leuk om te doen? Empty Re: City trips: Wat vinden jullie leuk om te doen?

Bericht  Maple do 8 aug 2013 - 21:09

Ik ga in Toronto echt niet naar Tussaud, dat hebben we hier in Nederland toch ook? Dat vind ik echt niet leuk, hoor. Wat ik tot nu toe een beetje op de planning heb staan is een dagtocht naar de Niagara Falls, de CN Tower, boottocht richting de Toronto Islands om de skyline vanaf het water te zien, een wandeling (of als het lukt, hardlopen) door High Park vroeg in de ochtend, etc etc. Verder heb ik een site gevonden waarbinnen een greeter kunt boeken. Dat is een local citizen die je in een tour van 2-4 uur een rondleiding geeft op het gebied wat jou interesseert. Ik denk dat die persoon me mee mag nemen naar China Town, al weet ik dat nog niet helemaal zeker of ik nou dát wil, of iets anders binnen Toronto waar die persoon heel veel leuke dingen over kan vertellen.

Verder denk ik dat ik lekker toeristisch wel de driedagenpas voor de hop on, hop off-bussen ga kopen, maar dat ik ook een groot deel met de metro zou doen. En inderdaad veel lopen, en m'n spiegelreflex weer eens uit het stof halen.

Oh, en shoppen in het Eaton Center, één van de grootste overdekte winkelcentra van Noord Amerika. En daar zit mijn hotel lekker om de hoek :cheering: 
Maple
Maple
Prater
Prater

Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
Woonplaats : Groene Hart

Terug naar boven Ga naar beneden

City trips: Wat vinden jullie leuk om te doen? Empty Re: City trips: Wat vinden jullie leuk om te doen?

Bericht  Marin do 8 aug 2013 - 21:11

Oh wat grappig, ik was helemaal vergeten grote bezienswaardigheden te noemen. Die doe ik natuurlijk wel voor t eerst in een stad (Empire State building etc) maar echt dingen bezoeken doe ik eigenlijk vrijwel nooit. Ik vind t leuker om te fotograferen geloof ik ;-)

Opera/ballet klinkt leuk, dat is een goede tip Jente. Van te voren kijken wat voor evenementen er in de stad zijn, dat vergeet ik altijd te doen!
Ik ben tegenwoordig nogal van de food festivals, zoiets zou ik moeten checken in een stad!

Wat grappig Jena, ik vond die bus ook veel chiller dan gedacht!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

City trips: Wat vinden jullie leuk om te doen? Empty Re: City trips: Wat vinden jullie leuk om te doen?

Bericht  Marin do 8 aug 2013 - 21:15

Maple, leuk dat je je camera mee neemt. Zeker doen, zeker wanneer je alleen reist. Het geeft je net even een soort extra doel, vind ik altijd. En als je dan ergens even zit op terrasje/binnen kan je je foto's bekijken, dus heb je ook wat te doen.

Oh ja, koffietentjes a la Starbucks (maar dan nog liever originele lokale) vind ik geweldig! Laatst in Hamburg zag ik overal Balzac Coffee, vind ik zo leuk en dan vooral net even andere drankjes uitproberen.
Hebben ze Tim Hortons in Toronto, malle? Kan je daar weer heen!

Oh ja en shoppen is nooit verkeerd.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

City trips: Wat vinden jullie leuk om te doen? Empty Re: City trips: Wat vinden jullie leuk om te doen?

Bericht  SoGood do 8 aug 2013 - 21:15

Madame Tussaud in NYC is anders echt een hele beleving hoor! We haddeen een CityPass en we waren in de buurt maar anders hadden we het denk ik niet gedaan. Ik ben echt van het proeven van de sfeer. Ik houd van kleine, schattige restaurantjes, koffie drinken op een terrasje, lunchen in een park. Gewoon uuuuren rondlopen en genieten van alles om je heen.  smile
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

City trips: Wat vinden jullie leuk om te doen? Empty Re: City trips: Wat vinden jullie leuk om te doen?

Bericht  Marin do 8 aug 2013 - 21:17

SoGood schreef:Madame Tussaud in NYC is anders echt een hele beleving hoor!
Met kinderen zou ik dat wel sneller doen denk ik!

Oh ja wat me ook nog altijd leuk lijkt: een sportwedstrijd bijwonen. Dan proef je ook echt sfeer!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

City trips: Wat vinden jullie leuk om te doen? Empty Re: City trips: Wat vinden jullie leuk om te doen?

Bericht  Maple do 8 aug 2013 - 21:21

Tim Hortons zit ook redelijk om de hoek Yes 
Maple
Maple
Prater
Prater

Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
Woonplaats : Groene Hart

Terug naar boven Ga naar beneden

City trips: Wat vinden jullie leuk om te doen? Empty Re: City trips: Wat vinden jullie leuk om te doen?

Bericht  Marin do 8 aug 2013 - 21:22

Maple schreef:Tim Hortons zit ook redelijk om de hoek Yes 
Hahaha zoek jij dat soort dingen ook altijd uit!

Ik onderzoek m'n buurtje altijd van te voren met Google street view, vind ik zo leuk!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

City trips: Wat vinden jullie leuk om te doen? Empty Re: City trips: Wat vinden jullie leuk om te doen?

Bericht  SoGood do 8 aug 2013 - 21:23

Marin schreef:
SoGood schreef:Madame Tussaud in NYC is anders echt een hele beleving hoor!
Met kinderen zou ik dat wel sneller doen denk ik!

Oh ja wat me ook nog altijd leuk lijkt: een sportwedstrijd bijwonen. Dan proef je ook echt sfeer!
 Nee, niet met kinderen! Heb nog nachtmerries van het spookgedeelte daar. Dat was het serieuzere werk! Die zombie bleef achter me aan rennen, brr.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

City trips: Wat vinden jullie leuk om te doen? Empty Re: City trips: Wat vinden jullie leuk om te doen?

Bericht  Marin do 8 aug 2013 - 21:24

SoGood schreef:
Marin schreef:
SoGood schreef:Madame Tussaud in NYC is anders echt een hele beleving hoor!
Met kinderen zou ik dat wel sneller doen denk ik!

Oh ja wat me ook nog altijd leuk lijkt: een sportwedstrijd bijwonen. Dan proef je ook echt sfeer!
 Nee, niet met kinderen! Heb nog nachtmerries van het spookgedeelte daar. Dat was het serieuzere werk! Die zombie bleef achter me aan rennen, brr.
Oh Ieuw. Hahaha dan durf ik zelf niet eens! Ik dacht dat dat meer de Dungeon was en niet madame tussauds!

Bestaat het Rainforest Café nog? Dat vond ik geniaal als kind, dineren tussen de olifanten en apen en jungle geluid en geur!

Oh en ik een sukkel want ik vind stiekem het Hard Rock Café altijd heel leuk, en dat is ook super onorigineel en hebben ze in elke stad. Maar t eten is zo lekker Laughing 
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

City trips: Wat vinden jullie leuk om te doen? Empty Re: City trips: Wat vinden jullie leuk om te doen?

Bericht  Maple do 8 aug 2013 - 21:26

Whaha, nou, ik wilde gewoon down town zitten omdat ik ook 's avonds de deur uit wil kunnen stappen en nier eerst nog redelijk ver met de metro moet om ergens te komen. Ik heb het niet bewust op Tim Hortons geselecteerd hoor :P Maar wel een hele fijne bijkomstigheid. Ik kom tussen de middag aan en ben dan waarschijnlijk doodmoe, eerst maar even een koffie van Tim om het ff door te kunnen trekken naar de avond smile
Maple
Maple
Prater
Prater

Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
Woonplaats : Groene Hart

Terug naar boven Ga naar beneden

City trips: Wat vinden jullie leuk om te doen? Empty Re: City trips: Wat vinden jullie leuk om te doen?

Bericht  SoGood do 8 aug 2013 - 21:27

Haha, volgens mij niet. Ik ben ook altijd fan van Pret A Manger en van Applebee's!
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

City trips: Wat vinden jullie leuk om te doen? Empty Re: City trips: Wat vinden jullie leuk om te doen?

Bericht  silly-one do 8 aug 2013 - 21:32

Ik wil dan altijd veel van de stad zien. Dus het is veel lopen of met het OV reizen. Ik vind het ook altijd jammer als ik met een groep ergens heen ging voor de Davis Cup dat er dan een paar waren die niks van de stad wilde zien.
In Oekraïne hebben we met de groep ( 12 personen) een rondleiding door Kiev gedaan. In Charkiv hebben we de markt bezocht. Dat laatste probeer ik in iedere stad wel te doen. Altijd leuk om te zien hoe de markten eruit zien. Ik Kiev trouwens ook de markt bezocht ( die was overdekt).

Verder wil ik altijd iets bijzonders proberen te vinden om te eten. Ik had een reis gewonnen met school naar Geneve en omdat er zulke moeilijke eters waren zaten we bij de italiaan. Beetje jammer, vooral als iemand dan roept dat iedereen dat lekker vindt, terwijl ik een paar uur daarvoor tegen de docent had gezegd dat ik er niet van ben, maar omdat de groep moeilijke eters heeft het wel het makkelijkste is voor iedereen.
Met het eten probeer ik dan ook wel iets te zoeken van de streek of anders iets typisch van het land.

Bij slecht weer wil ik nog wel een museum in duiken. Wel een beetje afhankelijk van het soort museum.

In London wil ik minimaal één avond naar een musical. Gewoon omdat ik vind dat het bij London hoort.

In het najaar ga ik naar Jordanie en op de momenten dat er vrijheid is ( wordt een groepsreis) wil ik in Amman en Aquaba wel een markt opzoeken. Puur om de sfeer van de markt te proeven en te zien wat ze er allemaal verkopen.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

City trips: Wat vinden jullie leuk om te doen? Empty Re: City trips: Wat vinden jullie leuk om te doen?

Bericht  Marin do 8 aug 2013 - 21:32

SoGood schreef:Haha, volgens mij niet. Ik ben ook altijd fan van Pret A Manger en van Applebee's!
Yeahhh me too!

Damn waarom heb ik dit topic ook alweer geopend? Ik heb geen stedentrip in t verschiet.

Maple haha ja ik snap dat je t hotel (mooi hotel trouwens) niet daarop hebt uitgezocht maar t is wel handig!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

City trips: Wat vinden jullie leuk om te doen? Empty Re: City trips: Wat vinden jullie leuk om te doen?

Bericht  Marin do 8 aug 2013 - 21:35

silly-one schreef:

In het najaar ga ik naar Jordanie en op de momenten dat er vrijheid is ( wordt een groepsreis) wil ik in Amman en Aquaba wel een markt opzoeken. Puur om de sfeer van de markt te proeven en te zien wat ze er allemaal verkopen.
Dat lijkt me ook wel gaaf!

In Kuala Lumpur wil ik ook heel graag naar marktjes. En naar streetfood stalletjes. Ik ben momenteel een Lonely Planet boek over werelds street food aan het lezen, echt zo leuk!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

City trips: Wat vinden jullie leuk om te doen? Empty Re: City trips: Wat vinden jullie leuk om te doen?

Bericht  Gast do 8 aug 2013 - 22:10

Marin, een sportwedstrijd is inderdaad ook super! Ik ben bij de New York Yankees geweest en dat was echt zo'n belevenis!
En qua voorstellingen hoeft het helemaal niet duur te zijn. Voor de opera in Budapest heb ik 3 euro betaald en ballet in Wenen van volgens mij 8 euro! Dan heb je geen supergoede plaatsen natuurlijk, maar je kunt het wel aardig zien.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

City trips: Wat vinden jullie leuk om te doen? Empty Re: City trips: Wat vinden jullie leuk om te doen?

Bericht  _Lacey_ do 8 aug 2013 - 22:28

Ik vind markten altijd leuk.
Verder wandelen door de stad en de sfeer opsnuiven.
Als de stad zich ervoor leent, wil ik er ook naar het theater.

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

City trips: Wat vinden jullie leuk om te doen? Empty Re: City trips: Wat vinden jullie leuk om te doen?

Bericht  Maple vr 9 aug 2013 - 7:58

Ik heb het nu trouwens ook bewust in gedachten zitten om een (groot) park op te zoeken, omdat het me toch fijn lijkt om op een zeker punt rust in een hectische stad op te zoeken.
Maple
Maple
Prater
Prater

Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
Woonplaats : Groene Hart

Terug naar boven Ga naar beneden

City trips: Wat vinden jullie leuk om te doen? Empty Re: City trips: Wat vinden jullie leuk om te doen?

Bericht  Harrison vr 9 aug 2013 - 8:05

Hetzelfde als jij Marin! En inderdaad kleine restaurantjes, lekker naar het park, rondwandelen. Ik vraag ook altijd aan locals waar ze zelf heen gaan en niet wat ze aan een toerist aan zouden raden haha. 
Ik vond de honkbalwedstrijd van de Yankees tegen de Red Socks ook wel echt super tof om bij te zijn.
Harrison
Harrison
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 269
Punten : 271
Registratiedatum : 05-08-13

Terug naar boven Ga naar beneden

City trips: Wat vinden jullie leuk om te doen? Empty Re: City trips: Wat vinden jullie leuk om te doen?

Bericht  Marin vr 9 aug 2013 - 8:08

Harrison schreef: Ik vraag ook altijd aan locals waar ze zelf heen gaan en niet wat ze aan een toerist aan zouden raden haha. 
Wanneer en waar vraag je dat? In kroegjes/restaurantjes ofzo? Ik heb wel eens aanspraak maar niet super vaak ofzo (ook niet zo'n behoefte aan maar voor leuke local tips is wel erg leuk!)
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

City trips: Wat vinden jullie leuk om te doen? Empty Re: City trips: Wat vinden jullie leuk om te doen?

Bericht  Engelse Drop vr 9 aug 2013 - 8:14

Mijn tripjes lijken veel op die van jou!

Veel door de stad wandelen, echt achterlijk veel.
Ik neem altijd mijn hardloopschoenen mee en zoek dan een groot park op, lekker rennen!
Koffietentjes en daar lekker een uur wegkruipen, met een boek
Ik praat veel met de locals en vraag wat zij me aanraden (kleine festivalletjes, culturele activiteiten, andere grappige dingen)
Als er een Indiase/Chinatown achtige buurt is, dan ga ik daar sowieso heen om uitgebreid te eten
Sowieso ligt de focus op eten, na al dat wandelen en rennen heb ik honger als een paard

En verder eigenlijk alles wat mijn pad kruist, als het goed voelt dan ga ik er gewoon voor. Vraagt iemand me mee om te gaan rotsklimmen, ok let's go! Vraagt iemand me mee naar een 17e eeuwse opera, ok doen! Op die manier kom je echt in de mooiste en meest hilarische situaties terecht: laat je verrassen! Very Happy 
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

City trips: Wat vinden jullie leuk om te doen? Empty Re: City trips: Wat vinden jullie leuk om te doen?

Bericht  Harrison vr 9 aug 2013 - 8:14

Nou overal eigenlijk! In New York was er een meisje die me een compliment gaf over mijn jas en toen raakten we aan de praat. In Kopenhagen was de eigenaar van het appartement een aardige kerel. In Zuid-Afrika kwamen we een reisleider tegen die zelf in Stellenbosch woonde. In Marrakech had de eigenaar van de riad waar we sliepen 17 jaar in Nederland gewoond. Zo is er altijd wel iemand!
Harrison
Harrison
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 269
Punten : 271
Registratiedatum : 05-08-13

Terug naar boven Ga naar beneden

City trips: Wat vinden jullie leuk om te doen? Empty Re: City trips: Wat vinden jullie leuk om te doen?

Bericht  Marin vr 9 aug 2013 - 8:19

Engelse Drop schreef:
Ik neem altijd mijn hardloopschoenen mee en zoek dan een groot park op, lekker rennen!
Koffietentjes en daar lekker een uur wegkruipen, met een boek
Ik praat veel met de locals en vraag wat zij me aanraden (kleine festivalletjes, culturele activiteiten, andere grappige dingen)
Als er een Indiase/Chinatown achtige buurt is, dan ga ik daar sowieso heen om uitgebreid te eten
Sowieso ligt de focus op eten, na al dat wandelen en rennen heb ik honger als een paard

En verder eigenlijk alles wat mijn pad kruist, als het goed voelt dan ga ik er gewoon voor. Vraagt iemand me mee om te gaan rotsklimmen, ok let's go! Vraagt iemand me mee naar een 17e eeuwse opera, ok doen! Op die manier kom je echt in de mooiste en meest hilarische situaties terecht: laat je verrassen! Very Happy 
 Hardlopen om de bassin in Central Park wil ik ook nog altijd doen! Maar ik ben totaal ongetraind haha. 

Boek lezen in koffietentjes vind ik ook heerlijk, of de krant, of gewoon even wat fotootjes bewerken op een laptop, of op m'n iPad lezen, of een lokale krant kopen (mits ik de taal kan lezen, of juist proberen te ontcijferen haha dat doe ik ook wel eens), en die rust heb ik tussendoor ook gewoon nodig. Ik zit dan gerust even rustig een uurtje om ook weer bij te tanken. Zeker in m'n eentje loop ik echt te ver namelijk.

En dat klinkt echt super leuk Harrison, super spontaan!

Het enige spontane wat ik wel eens heb gedaan was naar Macedonie op roadtrip met 'vreemden' (net ontmoet), maar dat was geen stedentrip, meer mini vakantie.
Oh en in Brussel bijna keer hotelkamer gedeeld met een leuke jongen met gitaar. Maar dat durfde ik uiteindelijk niet.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

City trips: Wat vinden jullie leuk om te doen? Empty Re: City trips: Wat vinden jullie leuk om te doen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum