Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Jordanie

+4
iloverocknroll1984
Marin
Caribbeanlover
silly-one
8 plaatsers

Ga naar beneden

Jordanie Empty Jordanie

Bericht  silly-one di 6 aug 2013 - 22:39

Eindelijk heb ik geboekt. Ik ga in het najaar 10 dagen naar Jordanie. Wel met een groepsreis helaas, maar we hebben ook nog wat vrije momement. Een dag in Amman en een dag in Aquaba. Heeft iemand tips wat ik dan moet gaan zien?

Ik ga met de reis van Djoser voor als iemand wil weten wat we allemaal al gaan zien.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Jordanie Empty Re: Jordanie

Bericht  silly-one di 20 aug 2013 - 20:12

Niemand een tip wat ik moet zin in Amman en Aquaba? Of iets anders in Jordanië. Sad
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Jordanie Empty Re: Jordanie

Bericht  Caribbeanlover di 20 aug 2013 - 20:34

Hoezo helaas met een groepsreis? Kon het niet samen met diegene met wie je gaat?

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Jordanie Empty Re: Jordanie

Bericht  Marin di 20 aug 2013 - 20:38

Gaaf! Ik ben er niet geweest dus geen tips maar wil er wel graag nog een keer heen. Groepsreis valt vast mee!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Jordanie Empty Re: Jordanie

Bericht  silly-one di 20 aug 2013 - 20:41

Caribbeanlover schreef:Hoezo helaas met een groepsreis? Kon het niet samen met diegene met wie je gaat?
Ik ga met mijn moeder. Die ziet zelf rondreizen niet echt zitten.  Dat was we de manier hoe ik in eerste instantie wilde gaan reizen.  Het is een land waar het ook kan.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Jordanie Empty Re: Jordanie

Bericht  iloverocknroll1984 di 20 aug 2013 - 20:43

Ik ga toevallig in oktober met Shoestring erheen en ga er vanuit dat ik gewoon met de mensen van de groep wat ga rondwandelen in Amman (Citadel, moskee, Romeins theater, misschien automuseum etc, allemaal gevonden op internet als ik bezienswaardigheden in Amman op google intikte) en in Aqaba wil ik gewoon lekker aan het strand liggen, snorkelen, misschien een boottochtje etc.

Maar neem aan dat je lokale reisbeleiding daar ook wel tips zal hebben?

iloverocknroll1984
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 333
Punten : 400
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jordanie Empty Re: Jordanie

Bericht  Mermaid di 20 aug 2013 - 22:12

IN Amman heb ik alleen het vliegveld gezien in in aquaba alleen de cruiseterminal laughcry

Maar ik neem aan dat je naar Petra en de Wadi Rum gaat? Ik ben naar de Wadi Rum geweest en vond het zo ontzettend mooi! Ik vond Jordanië sowieso veel fijner dan de andere landen in die hoek, de mensen laten je er meer met rust. Je wordt niet meteen woest aangekeken als je als vrouw zonder hoofddoek en met een broek rondloopt enzo.
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jordanie Empty Re: Jordanie

Bericht  silly-one di 20 aug 2013 - 22:17

Mermaid schreef:IN Amman heb ik alleen het vliegveld gezien in in aquaba alleen de cruiseterminal laughcry

Maar ik neem aan dat je naar Petra en de Wadi Rum gaat? Ik ben naar de Wadi Rum geweest en vond het zo ontzettend mooi! Ik vond Jordanië sowieso veel fijner dan de andere landen in die hoek, de mensen laten je er meer met rust. Je wordt niet meteen woest aangekeken als je als vrouw zonder hoofddoek en met een broek rondloopt enzo.
Petra, Wadi Rum en o.a. de zandkastelen zitten bij de reis erbij. Maar daar hebben we geen tijd voor onszelf. In Amman en Aqaba wel.
Verder ga ik ook naar Aljuin, Jeresh en over de king's highway rijden.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Jordanie Empty Re: Jordanie

Bericht  Palmyra za 24 aug 2013 - 8:04

*


Laatst aangepast door Palmyra op zo 1 sep 2013 - 1:52; in totaal 1 keer bewerkt

Palmyra
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 21
Punten : 21
Registratiedatum : 28-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Jordanie Empty Re: Jordanie

Bericht  rapa nui za 24 aug 2013 - 8:27

Ik vond het snorkelen bij een strandclub in Aquaba wel een van de hoogtepunten van mijn reis. Ik had nog nooit eerder zo gesnorkeld en zo veel gekleurde visjes e,d, zo dichtbij het strand gezien
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jordanie Empty Re: Jordanie

Bericht  mzcharlotte za 24 aug 2013 - 8:40

Niet snorkelen buiten een strandclub? Wij zijn juist wel met taxi naar de kust gegaan en gewoon een tijd afgesproken waarop we weer terug gingen. Maar wat handiger was, en waar we een super begeleiding hebben gekregen is Ahlan Aquaba Scuba Diving Centre. Je kunt daar gewoon dagtochtjes organiseren.

We zijn in Amman naar de Citadel geweest, het Amphitheater, de King Abdullah II moskee (waar je ook naar binnen kunt) en we zijn ook nog even naar Books@Cafe geweest om even te relaxen en wat te drinken. Ik vond het allemaal even leuk! Waar we wel in zijn getrapt, is de taxi kosten. Er stond, ik zeg maar even wat, 1.00 en wij werden voor 100 afgerekend. Ook bieden taxi chauffeurs zich aan als guide, maak vóóraf duidelijke afspraken over de kosten. Als je niet akkoord gaat, kun je gewoon uitstappen.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jordanie Empty Re: Jordanie

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum