Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Jordanie

+3
Monte
Tullow
Travel-Addict
7 plaatsers

Ga naar beneden

Jordanie Empty Jordanie

Bericht  Travel-Addict wo 25 apr 2012 - 10:48

Iemand daar geweest? Ik wil met een groepsreis naar Jordanie eind van dit jaar.

Ik ben nog nooit met een groepsreis meegeweest en ik ga liever alleen op vakantie, maar naar Jordanie zie ik dat niet zo zitten. Ik wil graag met Sawadee mee, iemand hier ervaring mee?

En wie is er in Jordanie geweest?
Travel-Addict
Travel-Addict
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 61
Punten : 104
Registratiedatum : 27-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Jordanie Empty Re: Jordanie

Bericht  Tullow do 26 apr 2012 - 3:07

Ik ben helaas nog niet in Jordanië geweest.
Sawadee is een leuke organisatie, maar ook vrij aan de prijs. Misschien kun je ook eens bij FOX Vakanties of Holland International kijken, die zijn volgens mij wat goedkoper.
Tullow
Tullow
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2518
Punten : 2617
Registratiedatum : 23-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jordanie Empty Re: Jordanie

Bericht  Monte do 26 apr 2012 - 3:10

Nee nog nooit in Jordanië, wel in Israël. Maar Jordanië staat op nummer 1 op mijn lijstje. Ik hoop volgend jaar weer met een groepsreis Israël&Jordanië mee te gaan.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Jordanie Empty Re: Jordanie

Bericht  Travel-Addict do 26 apr 2012 - 3:46

Tullow schreef:Ik ben helaas nog niet in Jordanië geweest.
Sawadee is een leuke organisatie, maar ook vrij aan de prijs. Misschien kun je ook eens bij FOX Vakanties of Holland International kijken, die zijn volgens mij wat goedkoper.

Heb ik ook naar gekeken. Maar deze organisatie was toch het goedkoopste. En Fox reizen trekt ze sowieso niet want ik wil wel wat vrijheid hebben.
Travel-Addict
Travel-Addict
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 61
Punten : 104
Registratiedatum : 27-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Jordanie Empty Re: Jordanie

Bericht  silly-one do 26 apr 2012 - 3:50

Ik ga in het najaar en ik ga alleen. Mijn ouders zijn er geweest en een vriendin ook en de laatste is ook alleen geweest. Op zich is Jordanië vrij westers dus goed te doen. Daarnaast heb ik een Lonely Planet waarbij ik vooraf goed ga kijken waar ik het beste heen kan etc. qua overnachtingen.

silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Jordanie Empty Re: Jordanie

Bericht  Blond do 26 apr 2012 - 5:06

Mijn ouders willen volgend jaar voorjaar, rond maart gaan. Zij willen mee met een rondreis van Arke. Lijkt me ook geweldig hoor! Eerst maar sparen voor Suriname, dan zien we weer verder.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jordanie Empty Re: Jordanie

Bericht  Travel-Addict do 26 apr 2012 - 5:23

silly-one schreef:Ik ga in het najaar en ik ga alleen. Mijn ouders zijn er geweest en een vriendin ook en de laatste is ook alleen geweest. Op zich is Jordanië vrij westers dus goed te doen. Daarnaast heb ik een Lonely Planet waarbij ik vooraf goed ga kijken waar ik het beste heen kan etc. qua overnachtingen.


Wat gaaf dat je alleen gaat! Wat is je planning? En hoe ga je reizen? Met de taxi of openbaar vervoer? Ik zou zelf heel graag alleen willen alleen durf ik niet zo goed Embarassed

Ook omdat ik weleens in Egypte ben geweest en daar echt super lastig werd gevallen, misschien ook omdat ik blond haar heb Jordanie 253468018
Travel-Addict
Travel-Addict
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 61
Punten : 104
Registratiedatum : 27-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Jordanie Empty Re: Jordanie

Bericht  mzcharlotte do 26 apr 2012 - 5:25

Wij zijn met KRAS geweest. We hebben het er echt fantastisch gehad. Wat wil je precies weten?
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jordanie Empty Re: Jordanie

Bericht  Travel-Addict do 26 apr 2012 - 5:40

mzcharlotte schreef:Wij zijn met KRAS geweest. We hebben het er echt fantastisch gehad. Wat wil je precies weten?

Wat gaaf! Wat ik vooral wil weten hoe zien de dagen eruit? Hoelaat stond je op, wat deden jullie samen etc? Ik wil namelijk niet 24uu per dag met een groep zitten. Ik zou wel overdag of alleen sochtends iets willen bezoeken en dan smiddags vrije tijd.

Wat was de gemiddelde leeftijd bij kras? En had je een leuke groep?
Travel-Addict
Travel-Addict
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 61
Punten : 104
Registratiedatum : 27-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Jordanie Empty Re: Jordanie

Bericht  silly-one do 26 apr 2012 - 7:33

Ik weet nog niet hoe of wat precies, daar ga ik deze zomer eens een keertje goed voor zitten.
Ik vlieg of op Aman of op Egypte en ga vanaf daar naar boven of naar beneden en vlieg dan vanaf Aman of Egypte terug.
Verder wil ik richting Petra en daar minimaal een hele dag voor uittrekken en misschien ook wel twee dagen.
natuurlijk even in de dode zee liggen. Waarschijnlijk gewoon op het gedeeld waar ook de locals liggen dus dat betekend in lange broek en shirt, maar dat heb ik er wel voor over. Dat lijkt me leuker dan in zo een toeristen hoek.
Over de rest heb ik nog niet echt nagedacht.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Jordanie Empty Re: Jordanie

Bericht  Monte do 26 apr 2012 - 7:38

silly-one schreef:Ik weet nog niet hoe of wat precies, daar ga ik deze zomer eens een keertje goed voor zitten.
Ik vlieg of op Aman of op Egypte en ga vanaf daar naar boven of naar beneden en vlieg dan vanaf Aman of Egypte terug.
Verder wil ik richting Petra en daar minimaal een hele dag voor uittrekken en misschien ook wel twee dagen.
natuurlijk even in de dode zee liggen. Waarschijnlijk gewoon op het gedeeld waar ook de locals liggen dus dat betekend in lange broek en shirt, maar dat heb ik er wel voor over. Dat lijkt me leuker dan in zo een toeristen hoek.
Over de rest heb ik nog niet echt nagedacht.
Ik vind het juist op het toeristenstrandje leuker, als je in bikini kan. Lange broek en shirt lijkt me helemaal niets. En daarbij ben je er echt niet lang, ik had vond het drijven na 15 min alweer genoeg en na 40 minuutjes gingen we alweer omkleden en weg. Het is meer om het even mee te maken.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Jordanie Empty Re: Jordanie

Bericht  mzcharlotte do 26 apr 2012 - 8:16

Travel-Addict schreef:
mzcharlotte schreef:Wij zijn met KRAS geweest. We hebben het er echt fantastisch gehad. Wat wil je precies weten?

Wat gaaf! Wat ik vooral wil weten hoe zien de dagen eruit? Hoelaat stond je op, wat deden jullie samen etc? Ik wil namelijk niet 24uu per dag met een groep zitten. Ik zou wel overdag of alleen sochtends iets willen bezoeken en dan smiddags vrije tijd.

Wat was de gemiddelde leeftijd bij kras? En had je een leuke groep?

Wij hadden een privé chauffeur reis, maar reisden met een ander stel. Normaal zijn de groepen wat groter, maar wij troffen het met een klein gezelschap van dezelfde leeftijd. We hebben veel ruimte gekregen om dingen zelf te doen. De afstanden zijn best wel groot en bij ons gingen de chauffeurs langs bevriende winkelhouders langs de route, natuurlijk met de bedoeling dat we dan wat zouden kopen. Niks ging echt heel gedwongen ofzo, ze zijn erg vriendelijk.

We kwamen aan in Aqaba, bleven daar 1 nacht slapen en vertrokken naar de dode zee. Daar zijn we de hele dag geweest in een luxe hotel, waar we tijd genoeg hadden om samen te relaxen enz. De dag daarna zijn we via Jerash naar Ammann gegaan waar we een volle dag zoet mee zijn geweest. In Ammann hebben we een hele dag gehad en de volgende dag zijn we via King's Road (met allerlei bezichtigingen) naar Petra gegaan. Daar kwamen wij 's avonds aan, zijn de volgende dag vroeg opgegaan om naar Petra te gaan (je hebt daar ook wel echt tijd nodig). Vervolgens zijn we de volgende morgen opgehaald om naar Wadi Rum gegaan. Dat is ons erg tegen gevallen, in principe deden we niks, tenzij tegen betaling. Het was superwarm en er waren veel vliegen (het was de eerste hete dag vh jaar). Maar we kunnen 'm aftikken! Vervolgens zijn wij nog een week in Aqaba geweest, terwijl het andere stel weer terug naar NL ging.

Aqaba is heel leuk, maar in principe heb je aan 3 dagen genoeg. Wij hebben daar heel erg geluierd en zijn veel met de mensen vd duikschool opgetrokken. De mensen zijn er erg ontspannen, spreken aardig Engels en het is er heel anders dan hier.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jordanie Empty Re: Jordanie

Bericht  troelala ma 30 apr 2012 - 0:37

*


Laatst aangepast door troelala op zo 1 sep 2013 - 1:58; in totaal 2 keer bewerkt

troelala
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 7
Punten : 8
Registratiedatum : 16-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Jordanie Empty Re: Jordanie

Bericht  mzcharlotte ma 30 apr 2012 - 2:05

Amman vond ik ook tegenvallen ja. We zijn er ook opgelicht. Ging voor ons om een paar euro, maar het was wel een gevalletje jammer. Wat betreft Aqaba hebben wij een hele andere ervaring. Er zijn ons geen schaarsgeklede oostbloktoeristen opgevallen. Op het stadse strand zijn wij niet geweest, ja we hebben over de 'boulevard' gelopen, maar we zijn er niet gaan zwemmen ofzo. We zijn de eerste keer inderdaad op een beachclub strand gaan snorkelen. Dit was leuk, maar ik vond het erg prijzig voor wat je krijgt. Andere keren zijn we met de taxi naar een openbaar strand gegaan om te snorkelen, prijsafspraak gemaakt en een tijd afgesproken om weer opgehaald te worden of met de duikschool op de boot.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jordanie Empty Re: Jordanie

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum