Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Konijn houden

+10
Moira
Destino
Juliette
Ilovethe90s
Silke
zwaai zwaai
Eliesje
Barbabella
Katrien
Laurientje
14 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Konijn houden - Pagina 2 Empty Re: Konijn houden

Bericht  Destino do 8 aug 2013 - 22:20

Die van mij heeft geen tattoeage, dus hij is sowieso geen Franse hangoor dan.
Wow 5 kg voor een konijn, dan zijn ze echt wel groot, maar ietsje kleiner dan een Vlaamse reus smile ?

Schattig hè, die vlekjes, het lijkt wel een soort snorretje Laughing .
Hij komt wel uit een dierenwinkel, niet bij een fokker vandaan dus een kruising zou ook goed kunnen..
Destino
Destino
Prater
Prater

Aantal berichten : 575
Punten : 585
Registratiedatum : 04-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Konijn houden - Pagina 2 Empty Re: Konijn houden

Bericht  Laurientje do 8 aug 2013 - 22:22

Ahh super leuke konijnen!!

Mooi groot hok ook Moira

Wij gaan zaterdag kijken bij een nestje jonge Franse hangoren!

Deze:
http://www.zeelandnet.nl/prikbord/advertentie-5960127-Te_Koop_Jonge_Franse_Hangoor_Konijnen.html
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Konijn houden - Pagina 2 Empty Re: Konijn houden

Bericht  Moira do 8 aug 2013 - 23:34

Destino schreef:Die van mij heeft geen tattoeage, dus hij is sowieso geen Franse hangoor dan.
Wow 5 kg voor een konijn, dan zijn ze echt wel groot, maar ietsje kleiner dan een Vlaamse reus smile ?

Schattig hè, die vlekjes, het lijkt wel een soort snorretje Laughing .
Hij komt wel uit een dierenwinkel, niet bij een fokker vandaan dus een kruising zou ook goed kunnen..
 Ja, ze zijn aardig groot Wink . Vaak wel iets kleiner/lichter dan Vlaamse reuzen inderdaad. Vlaamse reuzen staan hoger op de voorpoten dan Fransjes. Fransjes zijn weer iets breder dan Vlaamse reuzen.

Moest ook gelijk aan een snorretje denken, haha. Ach ja, maakt ook niet uit of het een ras is of niet toch? Als hij maar lief is, maar dat zal vast wel aan de foto's te zien smile .
Moira
Moira
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Konijn houden - Pagina 2 Empty Re: Konijn houden

Bericht  Moira do 8 aug 2013 - 23:38

Laurientje schreef:Ahh super leuke konijnen!!

Mooi groot hok ook Moira

Wij gaan zaterdag kijken bij een nestje jonge Franse hangoren!

Deze:  
http://www.zeelandnet.nl/prikbord/advertentie-5960127-Te_Koop_Jonge_Franse_Hangoor_Konijnen.html
Dank je! Het nestje uit je link ziet er ook leuk uit I love you . Ze hebben trouwens dezelfde kleur als mijn overleden konijn (derde foto in mijn foto post).

Eens Franse hangoren en je wilt niets anders meer (ja, er nog meer bij Wink ). Dat heerlijke aanhankelijke, nieuwsgierige en grootmoedige karakter. Echt geweldig!
Moira
Moira
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Konijn houden - Pagina 2 Empty Re: Konijn houden

Bericht  Laurientje za 10 aug 2013 - 0:37

Nou wij zijn de hele ochtend op pad geweest, super leuke konijnen gezien maar het vinden van een geschikt hok voor de Franse hangoren valt niet mee.. Nu hebben we dus besloten om eerst zelf een mooi verblijf te maken in de tuin en dan pas volgend jaar konijnen te nemen..
Voor nu jammer maar wel beter voor straks.
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Konijn houden - Pagina 2 Empty Re: Konijn houden

Bericht  Linda za 10 aug 2013 - 2:15

Wij hebben vandaag 2 konijnen opgehaald, Vlaamse reuzen. Geen raszuivere, maar dat maakt me niet uit. Ik ben al lang blij dat we 2 herplaatsers een huisje kunnen bieden.

Konijn houden - Pagina 2 Null-45

Man is nu bezig met het hok en de ren. Ze kunnen ook gewoon los in de tuin lopen, alles is afgezet.


Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Konijn houden - Pagina 2 Empty Re: Konijn houden

Bericht  Ilovethe90s za 10 aug 2013 - 6:43

Leuk Linda, hoe doen ze het tot nu toe samen?
Ilovethe90s
Ilovethe90s
Prater
Prater

Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Konijn houden - Pagina 2 Empty Re: Konijn houden

Bericht  Linda za 10 aug 2013 - 8:07

Ilovethe90s schreef:Leuk Linda, hoe doen ze het tot nu toe samen?
Het gaat echt super! Ze zijn echt heel tam.

Konijn houden - Pagina 2 Null-47
Ze aten zo uit m'n dochters hand. En ze lagen vanmiddag heerlijk tegen elkaar in het zonnetje.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Konijn houden - Pagina 2 Empty Re: Konijn houden

Bericht  Moira za 10 aug 2013 - 22:36

Laurientje schreef:Nou wij zijn de hele ochtend op pad geweest, super leuke konijnen gezien maar het vinden van een geschikt hok voor de Franse hangoren valt niet mee.. Nu hebben we dus besloten om eerst zelf een mooi verblijf te maken in de tuin en dan pas volgend jaar konijnen te nemen..
Voor nu jammer maar wel beter voor straks.
 Dan is dat inderdaad een goede keuze, even wachten. Ik was trouwens nog minder kwijt met mijn hondenhok en zelfgemaakte ren dan dat ik een groot kant-en-klaar hok zou kopen. Alle beetjes helpen Wink .
Moira
Moira
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Konijn houden - Pagina 2 Empty Re: Konijn houden

Bericht  Moira za 10 aug 2013 - 22:38

Wat zijn ze leuk Linda! Ik kijk ook altijd eerst even bij de opvang voor een konijn. Er zitten regelmatig grote konijnen in de opvang. Mensen verwachten denk ik niet dat ze zo groot worden en doen ze weg. Ik ben benieuwd naar je hok!
Moira
Moira
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Konijn houden - Pagina 2 Empty Re: Konijn houden

Bericht  Pineco za 10 aug 2013 - 22:52

Lief Linda! Die Franse hangoren zijn ook leuk I love you Wij hebben een Vlaamse reus van inmiddels ruim een jaar. Het is een ram en de fokker waar we hem hebben gekocht, raadde juist aan om twee mannetjes bij elkaar te plaatsen, waarvan er één gecastreerd is. Een voedster met een gecastreerde ram ging volgens hem ook niet altijd goed. Maar ik heb er te weinig verstand van om te weten of dat waar is. Ons plan was in ieder geval om er een andere ram of voedster bij te nemen, zodra die van ons oud genoeg was om gecastreerd te worden. Maar inmiddels loopt hij samen met de kippen en de schapen en voelt hij zich volgens mij helemaal niet alleen. Dus voorlopig nemen we er nog even geen tweede bij, misschien in het voorjaar.

Hoe doen jullie dat trouwens als je twee jonge konijntjes in één keer aanschaft? Tegen de tijd dat de ram gecastreerd mag worden, loop je toch al lang het risico dat je een nestje hebt?
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Konijn houden - Pagina 2 Empty Re: Konijn houden

Bericht  Linda zo 11 aug 2013 - 3:02

Wij hebben 2 vrouwtjes. Ze zijn trouwens nog jong, een week of 16, die vrouw wist niet precies hoe oud ze zijn.

Dit is het hok en de ren die we hebben overgenomen.
Konijn houden - Pagina 2 Null-42

Maar mijn man is het aan verven en veranderen.

Konijn houden - Pagina 2 Null-48

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Konijn houden - Pagina 2 Empty Re: Konijn houden

Bericht  Laurientje zo 11 aug 2013 - 4:28

Wauw fantastisch hok Linda!! Heerlijk ruim
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Konijn houden - Pagina 2 Empty Re: Konijn houden

Bericht  Moira zo 11 aug 2013 - 11:55

Pineco schreef:Lief Linda! Die Franse hangoren zijn ook leuk I love you Wij hebben een Vlaamse reus van inmiddels ruim een jaar. Het is een ram en de fokker waar we hem hebben gekocht, raadde juist aan om twee mannetjes bij elkaar te plaatsen, waarvan er één gecastreerd is. Een voedster met een gecastreerde ram ging volgens hem ook niet altijd goed. Maar ik heb er te weinig verstand van om te weten of dat waar is. Ons plan was in ieder geval om er een andere ram of voedster bij te nemen, zodra die van ons oud genoeg was om gecastreerd te worden. Maar inmiddels loopt hij samen met de kippen en de schapen en voelt hij zich volgens mij helemaal niet alleen. Dus voorlopig nemen we er nog even geen tweede bij, misschien in het voorjaar.

Hoe doen jullie dat trouwens als je twee jonge konijntjes in één keer aanschaft? Tegen de tijd dat de ram gecastreerd mag worden, loop je toch al lang het risico dat je een nestje hebt?
 Heel verhaal getyped.. Delete ik het per ongeluk. Pfff Laughing . Even opnieuw in het kort:
Twee rammen gaat bijna nooit goed. Heb dit van internet en meerdere konijnenopvangs. Fokkers blijven veelal met rammen zitten, dus ik denk dat ze sneller zeggen dat het wel kan. Misschien met een mega hok en ren, als ze elkaar uit de voeten kunnen en het een beetje sulletjes zijn. Voedster en gecastreerde ram is de beste combi, dat ervaar ik hier ook wel. Het kan natuurlijk wel eens fout gaan, maar dan is het meer omdat je een onwijs dominant konijn hebt. Hier alleen goede ervaringen mee.

En met een nieuw konijn gaat de ram tijdelijk apart hier, totdat hij gecastreerd is en niet meer vruchtbaar is. Zo was een tijd geleden een gecastreerde ram hier overleden en zat de voedster alleen. Die is ook alleen gebleven totdat alles in orde was. Twee jonge konijnen blijven hier bij elkaar tot een leeftijd van ongeveer 3 maanden en gaan dan apart. Een half maandje later kunnen ze zich al voortplanten. En castreren kan vanaf de 4-5 maanden. Dus dan zitten ze even apart in de tussentijd.

Toch best weer een lang verhaal geworden Wink .
Moira
Moira
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Konijn houden - Pagina 2 Empty Re: Konijn houden

Bericht  Moira zo 11 aug 2013 - 11:57

Wat een leuk hok Linda! Ook gelijk een speelhuisje voor je dochtertje zie ik Wink .
Moira
Moira
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Konijn houden - Pagina 2 Empty Re: Konijn houden

Bericht  Linda di 13 aug 2013 - 9:34

Hebben jullie nog een adres voor grote hoeveelheden hooi, stro en biks?

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Konijn houden - Pagina 2 Empty Re: Konijn houden

Bericht  Moira di 13 aug 2013 - 9:53

Waar woon je? Ik heb wel een adresje, in Noord-brabant. Maar er zijn ook zat boeren die wel een pak hooi en stro kunnen missen. Even rondvragen in de buurt.
Moira
Moira
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Konijn houden - Pagina 2 Empty Re: Konijn houden

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum