Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welke tent?

+9
Eep
Sarah1985
Steep
lente
Fortissimo
Linnie1985
Arwyn
silly-one
Juliette
13 plaatsers

Ga naar beneden

Welke tent? Empty Welke tent?

Bericht  Juliette ma 5 aug 2013 - 9:11

Wij hebben sinds vorig jaar het kamperen ontdekt en willen nu een tent gaan kopen om in september nog een weekje mee te gaan kamperen aan het gardameer smile  Zijn hier nog meer meiden die kamperen? Welke tent hebben jullie? We willen een tent die best hoog is zeg maar, zodat je gewoon kan staan. Het liefst ook nog zonder al teveel schuine kanten zodat de ruimte echt goed benut kan worden.
Juliette
Juliette
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 113
Punten : 133
Registratiedatum : 29-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke tent? Empty Re: Welke tent?

Bericht  silly-one ma 5 aug 2013 - 9:29

Ik ga er even vanuit dat jullie met zijn tweeen zijn. 
Ik zal dan kiezen voor een 4 persoons tent. Zo kan je in de ander slaapkabine je spullen leggen. Teven zou ik voor een tent kiezen met een ruime voortent. Waar je in elk gevl 2 stoelen en een tafel kan zetten dat je met slecht weer binnen kan zitten. Of in elk geval 's avonds als de muggen er zijn. 

Ik ben ooit met mijn ex wezen kijken naar een grote koepel. In het midden was er 'zit ruimte'  en de slaapkabines zaten aan de zijkant. Het was best een ruime tent. Ik zit nu allen op mijn ipad dus ik kan geen foto's plaatsen van vergelijkbare tenten. Ik zal het zo proberen met linkjes. 

Mijn ouders hebben een hele grote storm vaste tent. Vergelijkbaar met een dewaar tent, maar dan nog stormvaster. Je moet voor deze tent wel een aanhangwagen hebben, aangezien hij zo groot is. Hij heeft een vast grondzeil, waardoor je dat allemaal niet mee hoeft te nemen, maar weer wel een hele hoop haringen Very Happy.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke tent? Empty Re: Welke tent?

Bericht  silly-one ma 5 aug 2013 - 9:42

http://www.kampeerinfo.nl/nieuws/0-0-25/tent_soorten.html

 Dit is een piramide tent te vergelijken met die van mijn ouders. Veel ruimte, maar ook een afdakje om te kunnen koken uit de wind en eventueel regen.

http://www.kampeerinfo.nl/informatie/0-0-25/tentsoorten.html
Hier staat een hele hoop informatie over verschillende soorten tenten. Staat ook iets interessants over jou lengte en de lengte van de slaapcabine. Iets wat ik niet wist, terwijl ik toch al jaren met de tent ben weggeweest ( de laatste jaren niet meer op vakantie geweest met de tent).
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke tent? Empty Re: Welke tent?

Bericht  Arwyn ma 5 aug 2013 - 20:05

Wij hebben vorig jaar deze tent gekocht

http://www.vrijbuiter.nl/tenten/tunneltenten/vrijbuiter-outdoor-larch-260/

Ruimte genoeg voor 2 personen en door de rechtere wanden kun je ook beter spullen kwijt. In het tussenstuk is genoeg ruimte om samen te zitten en een tafeltje neer te zetten en de luifel heeft wanden die je omhoog en naar beneden kunt doen, net wat voor weer het is.
We hebben 'm vorig jaar voor de eerste keer gebruikt en zijn er erg tevreden over!
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke tent? Empty Re: Welke tent?

Bericht  Eep zo 11 aug 2013 - 22:05

Wij hebben deze:
http://www.kater.nl/camping-outdoor/tenten/family-tenten/978/9247/safarica-santenga-lodge-polyester-2011.html

Hiervoor hadden we een andere tent, maar die was echt niet leuk om op te zetten. Kostte veel tijd om die goed strak te krijgen. Nu hebben we dus een tunneltent, veel fijner. Super makkelijk opzetten en veel bruikbare ruimte.
Eep
Eep
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 81
Punten : 85
Registratiedatum : 26-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke tent? Empty Re: Welke tent?

Bericht  Linnie1985 zo 11 aug 2013 - 22:35

Eep schreef:Wij hebben deze:
http://www.kater.nl/camping-outdoor/tenten/family-tenten/978/9247/safarica-santenga-lodge-polyester-2011.html

Hiervoor hadden we een andere tent, maar die was echt niet leuk om op te zetten. Kostte veel tijd om die goed strak te krijgen. Nu hebben we dus een tunneltent, veel fijner. Super makkelijk opzetten en veel bruikbare ruimte.
Wij hebben dezelfde. Is het ook een 5 persoons? Alleen 1 nadeel is dat hij een klein beetje lekt bij de naden. Daar kwamen we achter na een regenachtige nacht in Luxemburg 2 weken geleden.
Wij hadden de tent met zn 2en binnen een kwartiertje opgezet!
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Goeree Overflakkee

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke tent? Empty Re: Welke tent?

Bericht  Fortissimo zo 11 aug 2013 - 22:42

Wij hebben een grote tunneltent voor 4 personen. We kunnen met gemak er in lopen en staan (ik ben 1.83m). De tent die we nu hebben is van plastic, die hebben we gekocht toen we net samen waren. Nu we al een paar jaar aan het kamperen zijn, en dit blijven doen, willen we volgend jaar een katoenen tent kopen.

Tunneltenten zijn groot maar erg makkelijk op te zetten gelukkig! Sowieso een tent kopen met een vaste kuip er in, dat scheelt zoveel!
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke tent? Empty Re: Welke tent?

Bericht  Fortissimo zo 11 aug 2013 - 22:43

Deze tent hebben wij trouwens!Welke tent? Pop_impres2
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke tent? Empty Re: Welke tent?

Bericht  lente ma 12 aug 2013 - 0:11

Wij hebben deze:
http://www.decathlon.nl/tent-t62-id_8056079.html
lente
lente
Prater
Prater

Aantal berichten : 520
Punten : 554
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke tent? Empty Re: Welke tent?

Bericht  Steep ma 12 aug 2013 - 0:22

Fortissimo schreef:Deze tent hebben wij trouwens!Welke tent? Pop_impres2
Deze hebben wij ook, alleen dan voor 6 tot 8 personen en met keukenuitbouw. Het grondzeil zit erib feritst en dat is echt super fijn! Hele fijne tent en nu hebben we ook een caravan voor het confort
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke tent? Empty Re: Welke tent?

Bericht  Sarah1985 ma 12 aug 2013 - 3:01

wij hebben een ideale tent. Staat binnen een paar minuten enig min puntje van ons was geel luifel maar we hebben er nu een doek voor en werkt prima
Hij is van het merk quechua

Welke tent? 2-18-en-visuel-visuel
dit is met de luifel erbij
Welke tent? 556759_10151839505312292_180583711_n
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke tent? Empty Re: Welke tent?

Bericht  Fortissimo ma 12 aug 2013 - 3:46

Maar dat is toch niet echt een tent waar je in kan staan Sarah? Ik zou dat echt oncomfortabel vinden. Het eerste jaar dat we gingen kamperen, hadden we de tent mee van mijn zus. Weliswaar konden we er in staan, maar konden met geen mogelijkheid binnen zitten. Op gegeven moment hebben we zelf maar een luifel gefabriceerd met zijwanden van een partytent van de buren.

Aankomende week gaan wij ook weer kamperen.. Zin in!!
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke tent? Empty Re: Welke tent?

Bericht  Fortissimo ma 12 aug 2013 - 3:47

Steep schreef:
Fortissimo schreef:Deze tent hebben wij trouwens!Welke tent? Pop_impres2
Deze hebben wij ook, alleen dan voor 6 tot 8 personen en met keukenuitbouw. Het grondzeil zit erib feritst en dat is echt super fijn! Hele fijne tent en nu hebben we ook een caravan voor het confort
Ik vind dat we in onze tent meer comfort hebben dan in de caravan van mijn ouders. Maar dat kom ook omdat het een klein ding is en je er de kont niet kan keren. Ben echt dol op ons tentje! We hebben stiekem ook alweer een nieuwe uitgezocht toen we bij de Vrijbuiter waren van de week :P
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke tent? Empty Re: Welke tent?

Bericht  Sarah1985 ma 12 aug 2013 - 3:54

Fortissimo schreef:Maar dat is toch niet echt een tent waar je in kan staan Sarah? Ik zou dat echt oncomfortabel vinden. Het eerste jaar dat we gingen kamperen, hadden we de tent mee van mijn zus. Weliswaar konden we er in staan, maar konden met geen mogelijkheid binnen zitten. Op gegeven moment hebben we zelf maar een luifel gefabriceerd met zijwanden van een partytent van de buren.

Aankomende week gaan wij ook weer kamperen.. Zin in!!
ja hoor je kan er gewoon in staan en binnen met 4 personen zitten. dat hoge gedeelte daar kan je zitten en staan. Mijn man ook met gemak. Je slaapt in dat stuk er achter.

Er zit echt veel ruimte in hoor. Lijkt misschien klein maar is best groot van binnen.
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke tent? Empty Re: Welke tent?

Bericht  Eep ma 12 aug 2013 - 7:13

Linnie1985 schreef:
Eep schreef:Wij hebben deze:
http://www.kater.nl/camping-outdoor/tenten/family-tenten/978/9247/safarica-santenga-lodge-polyester-2011.html

Hiervoor hadden we een andere tent, maar die was echt niet leuk om op te zetten. Kostte veel tijd om die goed strak te krijgen. Nu hebben we dus een tunneltent, veel fijner. Super makkelijk opzetten en veel bruikbare ruimte.
Wij hebben dezelfde. Is het ook een 5 persoons? Alleen 1 nadeel is dat hij een klein beetje lekt bij de naden. Daar kwamen we achter na een regenachtige nacht in Luxemburg 2 weken geleden.
Wij hadden de tent met zn 2en binnen een kwartiertje opgezet!
Ja, is ook een 5-persoons. Wij hebben hem nu voor het 2e jaar gebruikt. Inderdaad met z'n tweetjes heel snel op te zetten. Alleen hebben we tot nu toe geen regen gehad, dus we zijn nog steeds benieuwd of hij wel waterdicht is. Daar komen we vast nog ooit achter, waarschijnlijk gaan we de komende jaren toch niet kamperen. Jammer, want kamperen is echt I love you
Eep
Eep
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 81
Punten : 85
Registratiedatum : 26-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke tent? Empty Re: Welke tent?

Bericht  Snirp ma 12 aug 2013 - 7:47

Welke tent? Coleman-coastline-4-deluxe-tent-(4-persoons)-grijs-groen

Deze hebben wij!
Een heerlijke 4-persoons tent waar we in kunnen staan en mocht het niet zulk lekker weer zijn, kunnen we ook nog in het voorste deel van de tent zitten.
Onderhand 4 weken italië (vorig jaar) en 2 weken frankrijk (dit jaar) erop zitten, echt een topper!
Snirp
Snirp
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1142
Registratiedatum : 06-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke tent? Empty Re: Welke tent?

Bericht  Juliette vr 16 aug 2013 - 8:09

Bedankt voor jullie reacties! Wij gaan net zoiets kopen als Fortissimo Very Happy
Juliette
Juliette
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 113
Punten : 133
Registratiedatum : 29-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke tent? Empty Re: Welke tent?

Bericht  Maple vr 16 aug 2013 - 8:43

Herbegint me ook wel meer en meer te trekken om met de tent erop uit te gaan. Binnen Nederland, maar misschien ook wel in het buitenland. Maar probleem is dat we beiden geen rijbewijs hebben en ook geen auto tot onze beschikking, hoeveel bagage neem je met een tent ongeveer extra mee? Tent, luchtbed, kussens, dekens... Bijna alles zullen we met het OV moeten doen, maar is dat überhaupt wel haalbaar?

En hoe zit dat eigenlijk met elektriciteit? Ik vind het toch wel fijn om bijvoorbeeld m'n telefoon opgeladen te hebben. En wordt een tent niet zo leeg gejat?
Maple
Maple
Prater
Prater

Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
Woonplaats : Groene Hart

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke tent? Empty Re: Welke tent?

Bericht  Fortissimo vr 16 aug 2013 - 10:29

Ehm.. onze auto zit stampvol.. Maar goed, wij kamperen vrij 'luxe'. Jullie zouden dan moeten gaan voor een koepeltentje met slaapmatjes, slaapzakken, geen stoelen en een grote backpacktas ofzo. :P 

Ons autootje is alweer vol, voor het vertrek morgen! Very Happy
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke tent? Empty Re: Welke tent?

Bericht  Steep vr 16 aug 2013 - 10:43

Ik weet niet wat voor doek Fortissimo heeft, maar wij hebben katoen en dat ding is echt wel zwaar. Dus niet geschikt als je wil rondreizen per trein ofzo..

We hebben een grote caravan trouwens, twee 2persoonsbedden, een wc gedeelte een voortent van 2,5m en een luifel van 2m. We hadden ons plekje voor dit jaar vol gebouwd haha, de auto paste er niet meer bij (was een plek van 80m2 ongeveer,  dus volgend jaar een grotere nemen. Daarnaast vindbik een caravan met kinderen echt wel idealer. Geen gezeur met dat ze niet aan het doek mogen komen als het regent of nat is, isoleert beter en veel opbergruimte.

Edit: veel plezier Fortissimo!
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke tent? Empty Re: Welke tent?

Bericht  Harrison vr 16 aug 2013 - 10:54

Wij kamperen met een koepeltentje haha. Daar kun je dus niet in staan. Zit wel een voortentje aan waar we de koelkast en kookspullen kwijt kunnen. Kleding laten we gewoon in de auto liggen. We hebben wel een picknicktafel en 2 comfortabele stoelen mee. En een éénpitter om op te koken haha! Als het regent gaan we gewoon knus op bed liggen!
Harrison
Harrison
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 269
Punten : 271
Registratiedatum : 05-08-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke tent? Empty Re: Welke tent?

Bericht  Ragazza za 17 aug 2013 - 4:14

Ik ben net weer terug van kampeervakantie. Mijn vriend en ik kamperen met z'n tweeen en hebben een 4 persoons tent waar je (in het leefgedeelte) in kunt staan. Als het moet kunnen we er ook nog met z'n tweeen in zitten en het tafeltje past er ook in. Maar dan wordt het wel krap.
Voordeel van een 4 persoonstent is dat de slaapcabine lekker ruim is. 
Wij hebben een Coleman Bi Space 400 (via marktplaats tweedehands gekocht)
Bij Decathlon hebben ze trouwens ook mooie (grote) tenten.
Ragazza
Ragazza
Prater
Prater

Aantal berichten : 505
Punten : 491
Registratiedatum : 07-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke tent? Empty Re: Welke tent?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum