Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tent of caravan kopen?

+3
Printje
Zora
Mama_1987
7 plaatsers

Ga naar beneden

Tent of caravan kopen? Empty Tent of caravan kopen?

Bericht  Mama_1987 wo 31 jul 2013 - 8:44

Wij willen heel graag met ons zoontje van 2 jaar gaan kamperen.  We willen beginnen met eerst 2 weken ergens naartoe en misschien daarna een seizoensplek.

Maar nu het probleem, we kunnen niet kiezen tussen een tunneltent (bijvoorbeeld Bardani Villanova) of een caravan. Misschien is hier iemand die ons over kan halen ;-)
Mama_1987
Mama_1987
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 197
Punten : 302
Registratiedatum : 26-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tent of caravan kopen? Empty Re: Tent of caravan kopen?

Bericht  Zora wo 31 jul 2013 - 8:48

Dat is nogal een verschil! Kan me eerder voorstellen dat je twijfelt tussen een camper of een caravan maar niet een tent en een caravan smile Wat voor soort vakanties doen jullie, wat voor soort bestemmingen? Wij hebben zelf een tent en ik zou niet meer anders willen de komende jaren. Een caravan is vast handig maar vind ik toch nog wat te lomp en beperkend.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tent of caravan kopen? Empty Re: Tent of caravan kopen?

Bericht  Mama_1987 wo 31 jul 2013 - 8:51

Zora schreef:Dat is nogal een verschil! Kan me eerder voorstellen dat je twijfelt tussen een camper of een caravan maar niet een tent en een caravan smile Wat voor soort vakanties doen jullie, wat voor soort bestemmingen? Wij hebben zelf een tent en ik zou niet meer anders willen de komende jaren. Een caravan is vast handig maar vind ik toch nog wat te lomp en beperkend.

 Ja klopt dat het wel een verschil is. We willen waarschijnlijk voor een seizoensplek gaan kijken niet ver van ons huis. Het voordeel van een tent lijkt me vooral dat je geen stallingskosten hebt.
Mama_1987
Mama_1987
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 197
Punten : 302
Registratiedatum : 26-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tent of caravan kopen? Empty Re: Tent of caravan kopen?

Bericht  Zora wo 31 jul 2013 - 8:53

Oh als je voor een seizoensplek gaat kijken vind ik het eigenlijk een totaal ander verhaal. Ik neem aan dat het dan de bedoeling is dat de caravan/tent daar dan maanden achter elkaar staat? Dan zou wat mij betreft een caravan de enige optie zijn. Veel steviger, veiliger, beter af te sluiten als je er niet bent, droger, net wat luxer etc.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tent of caravan kopen? Empty Re: Tent of caravan kopen?

Bericht  Printje wo 31 jul 2013 - 8:54

Ik vind het allebei vreselijk maar zou dan voor een caravan gaan. Dat vind ik dan net weer iets meer hebben dan een tent.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tent of caravan kopen? Empty Re: Tent of caravan kopen?

Bericht  roosje89 wo 31 jul 2013 - 8:57

OOhnooo... ik had een heel verhaal getypt! weg!

Maar wat ik dus had getypt:

Een caravan is functioneler zeker met een kindje. Je kan makkelijker koken in de caravan dan in een tent, het is veiliger met slecht weer (denk aan onweer, bij wind omvallende bomen etc). Mijn moeder deed vroeger mijn zusje in het wasbakje wassen in het toiletruimte in de caravan. Het is echt een verschil met een tent.. zeker als je voor een seizoens plek gaat.

Het enige nadeel is een stalling buiten de vakanties, wat extra geld kost.

Mijn vriend en ik gingen altijd samen met een 4 pers. tunneltent, dat was zeker goed te doen. Dit jaar gaan we met de caravan van mijn ouders. Heerlijk als ik 's ochtends niet hoef te rennen naar het toilet gebouw aangezien er een toilet in de caravan is!
roosje89
roosje89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 57
Punten : 76
Registratiedatum : 09-05-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Tent of caravan kopen? Empty Re: Tent of caravan kopen?

Bericht  Katrien wo 31 jul 2013 - 8:58

Een caravan mag, volgens sommige mensen, dan wel typisch iets voor vutters zijn, ik ben heel bij met de onze. Vooral het goede bed dat er in zit is voor mij een reden om nooit meer anders te willen. Ook met het vaste toilet ben ik erg blij. Deze dingen zou ik niet willen missen op vakantie.

Een caravan lijkt mij ook een stuk makkelijker warm te krijgen bij koud weer.
Katrien
Katrien
Prater
Prater

Aantal berichten : 539
Punten : 542
Registratiedatum : 14-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Tent of caravan kopen? Empty Re: Tent of caravan kopen?

Bericht  Petteflet wo 31 jul 2013 - 9:07

Als je echt voor een  seizoensplasts gaat dan kun je beter een caravan nemen. Die staat een stuk stabieler en is Veel warmer als het nog niet zulk best werd is dan een tent 

Als je trouwens gaat rondtrekken zou ik ook zeker kiezen voor een caravan. Wij hebben sinds vorig jaar een vouwwagen en ik vind het echt zo fijn!  Je kan van de snelweg wanneer je geen zin met hebt om te rijden,  2x klappen en hij staat. Met een tent ben je dan toch wat langer bezig. Buiten het feit dat je ook wat meer zooi in je auto hebt.  Met een vouwwagen of caravan heb je die zooi allemaal al daarin zitten. 

Qua stalling zijn wij trouwens 150 euro per jaar kwijt.  Ik vind dat erg meevallen. We hebben een mooie plek in een goed beveiligde schuur, kunnen paar uur van te voren bellen om Door te geven dat we hem op komen halen en weer staan helemaal vooraan.
Petteflet
Petteflet
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 638
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tent of caravan kopen? Empty Re: Tent of caravan kopen?

Bericht  iloverocknroll1984 wo 31 jul 2013 - 9:43

Kan je niet eens van iemand een tent en/of een caravan een keertje lenen om het eens een weekendje of weekje uit te proberen? Het is toch best een flinke aanschaf en zonde als het niet blijkt te bevallen.

iloverocknroll1984
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 333
Punten : 400
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tent of caravan kopen? Empty Re: Tent of caravan kopen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum