Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zou jij hier tegen inenten?

+16
Bolleke
Luce
Sylvana
Darius
meisjesmama
Susan
NoMercy
Punk'd
Flower_L
Maple
PapillonRose
Shopaholic
Penélope
Caroow
Liadan
Printje
20 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Zou jij hier tegen inenten? Empty Zou jij hier tegen inenten?

Bericht  Printje za 3 aug 2013 - 8:59

Aangezien wij hier voor de gezelligheid weer eens allemaal flink verkouden zijn was ik eens aan het googlen naar de griep. nu las ik op een site vd grotegriepmeting.nl dat ze in de VS en vanaf 2014 in de UK een inenting geven tegen de griep aan kinderen. Niet alleen voor de kinderen zelf maar ook om het besmettingsgevaar te verkleinen richting volwassenen.

Zou jij die vaccinatie geven?



Ik zou dat meteen doen, mits goed getest uiteraard, maar zo ja zou ik het dus meteen geven.

Bij R twijfel ik sowieso om hem dit najaar die griepprik uit voorzorg te geven, hij is wat astmatisch en vrijwel nonstop verkouden, hij hoest dan ook zijn longen uit zijn lijf en daar gaat hij dan weer van overgeven..
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij hier tegen inenten? Empty Re: Zou jij hier tegen inenten?

Bericht  Liadan za 3 aug 2013 - 9:03

Nee dat zou ik zeker niet doen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij hier tegen inenten? Empty Re: Zou jij hier tegen inenten?

Bericht  Caroow za 3 aug 2013 - 9:03

Eerst ga ik je pesten hoor Printje; had je maar borstvoeding moeten geven!

Nee, alle gekheid op een stokje (waar haal ik die opmerking nou weer vandaan? Laughing ) ik zou het wel doen, mits er geen risico's aan verbonden zitten. Als je het kan voorkomen vind ik dat je dat gewoon moet doen.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij hier tegen inenten? Empty Re: Zou jij hier tegen inenten?

Bericht  Penélope za 3 aug 2013 - 9:03

Nee dat zou ik niet doen!
Penélope
Penélope
Prater
Prater

Aantal berichten : 1022
Punten : 1877
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij hier tegen inenten? Empty Re: Zou jij hier tegen inenten?

Bericht  Shopaholic za 3 aug 2013 - 9:03

Nee hier niet.
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij hier tegen inenten? Empty Re: Zou jij hier tegen inenten?

Bericht  PapillonRose za 3 aug 2013 - 9:05

Ik weet het niet. Ik heb al vaak genoeg gehoord dat je net zult zien ingeënt te zijn, en dan als nog een variant te krijgen die niet in de vaccinatie zat. Die virussen ontwikkelen zich namelijk constant, en veranderen.

Ik denk dat ik het alleen zou doen als A. tot een risicogroep zou behoren, of net zoals ik echt alles op zou pikken. Al neem ik 'm zelf ook niet eens. Dus ik zou het niet meteen doen. Sowieso, griep is heel vervelend, en kan soms echt heftig zijn, maar over het algemeen is een gezond persoon prima in staat dit door te maken.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij hier tegen inenten? Empty Re: Zou jij hier tegen inenten?

Bericht  Printje za 3 aug 2013 - 9:07

Caroow schreef:Eerst ga ik je pesten hoor Printje; had je maar borstvoeding moeten geven!

Nee, alle gekheid op een stokje (waar haal ik die opmerking nou weer vandaan? Laughing ) ik zou het wel doen, mits er geen risico's aan verbonden zitten. Als je het kan voorkomen vind ik dat je dat gewoon moet doen.

hahaha flauw ding. Ik geloof er niets van dat ze dan niet verkouden zouden zijn (aangezien alle kinderen op het dagverblijf snotteren) Ik duw ze vol met abc poeder maar zelfs dat helpt niet Razz :P 
nee hoor maar ben sinds een tijdje met die Ortiflor bezig en ben erg benieuwd of ik deze winter verandering merk.


Waarom zouden jullie eht allemaal niet doen dan? Ik vind idd ook als je het kan voorkomen, heeeeeeeeeeeeeel graag.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij hier tegen inenten? Empty Re: Zou jij hier tegen inenten?

Bericht  Maple za 3 aug 2013 - 9:08

Nee, dan kun je wel bezig blijven met inenten. Ik krijg zelf ook jaarlijks de oproep voor de griepprik, maar ik haal hem ook nooit, vind het voor mezelf niet nodig en voel me er daardoor ook niet prettig bij, al die ingespoten rommel. Ik heb astma maar heb nog wel dusdanig veel vertrouwen in m'n lichaam dat het een griepje vanzelf wel teboven komt, en een gezond kinderlijfje redt dat ook wel.


Laatst aangepast door Maple op za 3 aug 2013 - 9:09; in totaal 1 keer bewerkt
Maple
Maple
Prater
Prater

Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
Woonplaats : Groene Hart

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij hier tegen inenten? Empty Re: Zou jij hier tegen inenten?

Bericht  Flower_L za 3 aug 2013 - 9:09

Zeker niet!

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij hier tegen inenten? Empty Re: Zou jij hier tegen inenten?

Bericht  Printje za 3 aug 2013 - 9:10

Ow maar ze redden het ook wel maar als ik het met een simpele vaccinatie kan voorkomen dan doe ik dat liever dan steeds zieke kindjes.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij hier tegen inenten? Empty Re: Zou jij hier tegen inenten?

Bericht  Maple za 3 aug 2013 - 9:10

Veel mensen worden van de griepprik juist ziek. En daarbij, ik vind persoonlijk dat zo nu en dan zieke kinderen er gewoon bij horen. Dat is onderdeel van het opbouwen van hun weerstand.
Maple
Maple
Prater
Prater

Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
Woonplaats : Groene Hart

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij hier tegen inenten? Empty Re: Zou jij hier tegen inenten?

Bericht  Punk'd za 3 aug 2013 - 9:12

Ik vind griep en verkouden ook echt 2 verschillende dingen. Bij griep denk ik echt aan torenhoge koorts, diaree, misselijkheid etc.

Daarnaast heb ik wel eens gelezen dat de griepprik hebt voor bijv. 5 soorten griep terwijl er jaarlijks zo'n 50 verschillende soorten zijn.

Ik zou het een te grote aanslag vinden op zo'n klein lichaam. Laat ze zelf maar antistoffen aanmaken en helemaal tegen een griepje.

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij hier tegen inenten? Empty Re: Zou jij hier tegen inenten?

Bericht  NoMercy za 3 aug 2013 - 9:12

Wel vraag ik me af, de moeders die resoluut nee zeggen...hebben jullie daar ook een reden voor of niet? Gewoon nieuwschierigheid...
NoMercy
NoMercy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 229
Punten : 224
Registratiedatum : 01-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij hier tegen inenten? Empty Re: Zou jij hier tegen inenten?

Bericht  Printje za 3 aug 2013 - 9:13

Maple schreef:Veel mensen worden van de griepprik juist ziek.

Ja dat klopt, mijn man krijgt ook de griepprik en is daarna altijd ff ziek.


Ik voorkom zoiets liever gewoon dan dat ze ziek worden. Ik krijg helemaal de kriebels wanener ze ziek zijn. Ik probeer het voor mezelf ook wel te relativeren, liever dit dan weet ik veel wat voor ziekte, maar als ik er iets voor zou doen zou ik dat doen.


Overigens zegt de huisarts steeds dat het ook kan zijn dat het aan de amandelen van R ligt, maar ze wil ze er niet uithalen omdat hij daar ook weer ziek van kan worden...tsja kiezen tussen twee kwaden dus.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij hier tegen inenten? Empty Re: Zou jij hier tegen inenten?

Bericht  Penélope za 3 aug 2013 - 9:16

NoMercy schreef:Wel vraag ik me af, de moeders die resoluut nee zeggen...hebben jullie daar ook een reden voor of niet? Gewoon nieuwschierigheid...


Ik ga geen rommel inspuiten bij een kind voor een onschuldige ziekte zoals de griep. Daarbij is het goed voor het kind om griep te krijgen om weerstand op te bouwen. Dat kinderen af en toe ziek zijn hoort er gewoon bij!
Penélope
Penélope
Prater
Prater

Aantal berichten : 1022
Punten : 1877
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij hier tegen inenten? Empty Re: Zou jij hier tegen inenten?

Bericht  Printje za 3 aug 2013 - 9:18

Penélope schreef:
NoMercy schreef:Wel vraag ik me af, de moeders die resoluut nee zeggen...hebben jullie daar ook een reden voor of niet? Gewoon nieuwschierigheid...


Ik ga geen rommel inspuiten bij een kind voor een onschuldige ziekte zoals de griep. Daarbij is het goed voor het kind om griep te krijgen om weerstand op te bouwen. Dat kinderen af en toe ziek zijn hoort er gewoon bij!

Ow maar dat weet ik ook allemaal echt wel. Maar als je kindje er eenmaal is is dat 'hoort erbij' toch net wat anders vind ik.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij hier tegen inenten? Empty Re: Zou jij hier tegen inenten?

Bericht  Maple za 3 aug 2013 - 9:19

Maar als ik het goed begrijp zou je het dus willen doen, alleen maar omdat jij niet wilt dat ze ziek worden? Maar je weet toch, zeker als juf zijnde, dat kinderen in hun eerste jaren veel ziek kunnen zijn? En dat ze van die weerstand op latere leeftijd alleen maar profijt hebben?

En net wat eerder gezegd is, zo'n griepprik helpt maar tegen een beperkt aantal virussen. Jij werkt met kinderen en neemt dus tig andere virussen mee naar huis. Niet alleen tig andere griepvirussen hoor, maar ook dingen als waterpokken, andere vlekjesziekten, krentenbaard, noem maar op. Wat in jouw klas heerst, neem jij mee. Dan blijf je bezig en dan is de kans dat ze één van die vijf griepvirussen waar ze voor gevaccineerd zijn krijgen ineens wel heel minimaal, gezien ten opzichte van al die andere virussen. En ze krijgen al zoveel vaccinaties binnen, die ik dan weer wél noodzakelijk vind, omdat het verloop van die ziektes een heel stuk minder onschuldig kan zijn dan een griepje.
Maple
Maple
Prater
Prater

Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
Woonplaats : Groene Hart

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij hier tegen inenten? Empty Re: Zou jij hier tegen inenten?

Bericht  Printje za 3 aug 2013 - 9:20

Maple schreef:Maar als ik het goed begrijp zou je het dus willen doen, alleen maar omdat jij niet wilt dat ze ziek worden? Maar je weet toch, zeker als juf zijnde, dat kinderen in hun eerste jaren veel ziek zijn?

En net wat eerder gezegd is, zo'n griepprik helpt maar tegen een beperkt aantal virussen. Jij werkt met kinderen en neemt dus tig andere virussen mee naar huis. Niet alleen tig andere griepvirussen hoor, maar ook dingen als waterpokken, andere vlekjesziekten, krentenbaard, noem maar op. Wat in jouw klas heerst, neem jij mee. Dan blijf je bezig en dan is de kans dat ze één van die vijf griepvirussen waar ze voor gevaccineerd zijn krijgen ineens wel heel minimaal, gezien ten opzichte van al die andere virussen. En ze krijgen al zoveel vaccinaties binnen, die ik dan weer wél noodzakelijk vind, omdat het verloop van die ziektes een heel stuk minder onschuldig kan zijn dan een griepje.

Ik weet idd goed dat kinderen regelmatig ziek zijn maar dan kan ik het bij mijn eigen kindjes nog wel beu zijn. Ik sjouw idd allerlei virussen mee naar huis en vervolgens wordt hier alles ziek behalve ik....

Ik baal gewoon enorm van die 2937283723728328x verkoudheidsvirussen hier in huis dit jaar....
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij hier tegen inenten? Empty Re: Zou jij hier tegen inenten?

Bericht  Liadan za 3 aug 2013 - 9:21

Ik denk dat mijn kinderen prima in staat zijn om een griep te doorstaan. Daarnaast worden ze niet tegen alle griepvirussen ingeënt en kunnen ze ziek worden van de griepprik. 
Ik heb ontzettende spijt gehad dat we onze dochter 1 inenting tegen de mexicaanse griep hebben laten geven. We hebben heel lang getwijfeld wat we zouden doen en 'm uiteindelijk toch maar laten geven. Een dag daarna kreeg ze de mexicaanse griep, toen had ze dus èn die griep èn die rommel van de inenting in haar lijf.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij hier tegen inenten? Empty Re: Zou jij hier tegen inenten?

Bericht  Flower_L za 3 aug 2013 - 9:22

Ach jee, dat is wel toevallig liadan. Of heerste het in jullie omgeving?

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij hier tegen inenten? Empty Re: Zou jij hier tegen inenten?

Bericht  Maple za 3 aug 2013 - 9:23

Maar Printje, je hebt het over inentingen tegen griep, dat is wat anders dan al die verkoudheidsvirussen...
Maple
Maple
Prater
Prater

Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
Woonplaats : Groene Hart

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij hier tegen inenten? Empty Re: Zou jij hier tegen inenten?

Bericht  Penélope za 3 aug 2013 - 9:23

Printje schreef:
Penélope schreef:
NoMercy schreef:Wel vraag ik me af, de moeders die resoluut nee zeggen...hebben jullie daar ook een reden voor of niet? Gewoon nieuwschierigheid...


Ik ga geen rommel inspuiten bij een kind voor een onschuldige ziekte zoals de griep. Daarbij is het goed voor het kind om griep te krijgen om weerstand op te bouwen. Dat kinderen af en toe ziek zijn hoort er gewoon bij!

Ow maar dat weet ik ook allemaal echt wel. Maar als je kindje er eenmaal is is dat 'hoort erbij' toch net wat anders vind ik.


Wat bedoel je met als je er kindje er eenmaal is? Ik denk er ook zo over als mijn kind er is hoor want hij of zij wordt ook niet voor alle standaard inentingen ingeënt!
Penélope
Penélope
Prater
Prater

Aantal berichten : 1022
Punten : 1877
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij hier tegen inenten? Empty Re: Zou jij hier tegen inenten?

Bericht  Liadan za 3 aug 2013 - 9:24

Flower_L schreef:Ach jee, dat is wel toevallig liadan. Of heerste het in jullie omgeving?

Niet dat ik weet, maar ik denk dat ze het op het kdv opgepikt heeft toen, een ouder van 1 van de kinderen daar had het.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij hier tegen inenten? Empty Re: Zou jij hier tegen inenten?

Bericht  Printje za 3 aug 2013 - 9:25

Ik bedoelde er mee van dat je wel kunt zeggen 'het hoort erbij' en dat is natuurlijk ook zo maar als je eenmaal kinderen hebt die steeds iets hebben kun je er wel anders over gaan denken. Het is gewoon niet leuk en fijn als je kinderen ziek zijn.

Welke inentingen ga je niet doen dan?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij hier tegen inenten? Empty Re: Zou jij hier tegen inenten?

Bericht  Penélope za 3 aug 2013 - 9:28

Ik snap dat het niet leuk is voor je maar zijn niet heel veel kinderen snel vatbaar voor een verkoudheid/griepje?

Daar zijn we nog niet helemaal over uit. Mijn vriend en ik zijn ons daar nu goed in het verdiepen we gaan het sowieso uitstellen.
Penélope
Penélope
Prater
Prater

Aantal berichten : 1022
Punten : 1877
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij hier tegen inenten? Empty Re: Zou jij hier tegen inenten?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum