Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Anticonceptie, wat raden jullie aan?

+7
Carra
June
nina
Pitufo
Punk'd
Poubelle
Feline
11 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Anticonceptie, wat raden jullie aan? Empty Anticonceptie, wat raden jullie aan?

Bericht  Feline di 23 jul 2013 - 23:52

Ik ben bijna een jaar geleden gestopt met de Diane-pil wegens het tromboseverhaal (heb al een slechte doorbloeding). Sindsdien gebruik ik niets meer (op condooms na). Begin november ga ik op wereldreis voor onbepaalde tijd. Ik moet voor die tijd een beslissing nemen wat te doen.

Ik neig naar Mirena maar ik heb nog geen regelmatige cyclus dus ik kan geloof ik dan geen afspraak maken bij de dokter? Aangezien het vrij kort voor m'n vertrek is vraag ik me af of ik het wel moet doen i.v.m. controles e.d.

Andere optie is weer de pil maar dat vind ik ook best onhandig op reis en ik ben bang voor de bijwerkingen (hou nu al ontzettend veel vocht vast). Weet dus ook niet zo goed welke.

Kan iemand mij adviseren?
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Anticonceptie, wat raden jullie aan? Empty Re: Anticonceptie, wat raden jullie aan?

Bericht  Poubelle di 23 jul 2013 - 23:55

Ik zou toch voor de mirena gaan.
Het inbrengen tijdens de menstruatie raden ze alleen maar aan omdat je baarmoedermond dan een beetje open staat en het dan gemakkelijker is, volgens mij.
Het hoeft dus niet persé tijdens je menstruatie te zijn. En een afspraak maken kan altijd, ik moest eerst een soa-test doen en de ha liet toen meteen zien hoe de mirena werd ingebracht (niet tijdens de soa-test maar op die afspraak haha). Daarna heb ik pas de afspraak om te laten zetten gemaakt.
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Anticonceptie, wat raden jullie aan? Empty Re: Anticonceptie, wat raden jullie aan?

Bericht  Gast di 23 jul 2013 - 23:56

Ik zou voor de mirena gaan. Het inbrengen hoeft tegenwoordig niet meer tijdens de menstruatie, de tweede keer werd hij gezet toen ik niet ongesteld was en was net zo prima. Je hebt er echt geen omkijken meer naar. Bij mij werd er na 2 weken een echo gemaakt of hij goed zat en dat was het qua controle, dus dat red je makkelijk!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Anticonceptie, wat raden jullie aan? Empty Re: Anticonceptie, wat raden jullie aan?

Bericht  Feline wo 24 jul 2013 - 0:01

Pff, stom he, ik ben er zo bang voor. Bang dat ik weer acne krijg of nog dikker word. Liefst doe ik niets meer maar dat is ook niet echt een optie. Misschien toch maar eens de huisarts bellen dan voor een afspraak. Moet je altijd een soa-test doen trouwens?
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Anticonceptie, wat raden jullie aan? Empty Re: Anticonceptie, wat raden jullie aan?

Bericht  Punk'd wo 24 jul 2013 - 0:28

Ik zou ook voor de Mirena gaan.

Heb hem nu ruim 4 jaar en het is het fijnste voorbehoedsmiddel wat ik ooit gebruikt heb. Nergens aan denken, nauwelijks tot niet ongesteld.

Lijkt mij de meest praktische keuze op wereldreis Very Happy

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Anticonceptie, wat raden jullie aan? Empty Re: Anticonceptie, wat raden jullie aan?

Bericht  Gast wo 24 jul 2013 - 0:29

Als je nog twijfelt of je wel een Mirena wil kan ik je de Nuvaring aanraden. Ik vond dat best handig, minder hormonen ook dan de pil. Voordeel ten opzichte van de Mirena is dan dat je niet ineens een spiraaltje hoeft te laten zetten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Anticonceptie, wat raden jullie aan? Empty Re: Anticonceptie, wat raden jullie aan?

Bericht  Pitufo wo 24 jul 2013 - 0:34

Minneke schreef:Als je nog twijfelt of je wel een Mirena wil kan ik je de Nuvaring aanraden. Ik vond dat best handig, minder hormonen ook dan de pil. Voordeel ten opzichte van de Mirena is dan dat je niet ineens een spiraaltje hoeft te laten zetten.

Maar dat is misschien op wereldreis weer niet zo handig. Ik weet niet of je de Nuvaring overal kunt krijgen en je kunt 'm buiten de koelkast maar 3 maanden bewaren, dus je kunt geen Nuvaringen voor een heel jaar meeenemen.

Ik zou zelf denk ik voor de pil gaan, maar dat komt omdat ik echt als de dood ben voor het plaatsen van een spiraaltje. Heb er zoveel horrorverhalen over gehoord...
Pitufo
Pitufo
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 483
Punten : 501
Registratiedatum : 06-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Anticonceptie, wat raden jullie aan? Empty Re: Anticonceptie, wat raden jullie aan?

Bericht  Punk'd wo 24 jul 2013 - 0:36

Maar die horrorverhalen komen gewoon door dat mensen die een negatieve ervaring hebben die veel eerder ergens plaatsen. Als alles lekker loopt of goed gaat dan typ je dat minder snel ergens op een doktersforum o.i.d.

Daarom schreeuw ik hier altijd dat ik echt 0 problemen met mijn spiraaltje heb! En dat er genoeg andere vrouwen zijn die hem ook met plezier 'dragen' en dat aantal vast en zeker hoger ligt dan mensen die het als negatief ervaren en het dus op een forum zetten.

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Anticonceptie, wat raden jullie aan? Empty Re: Anticonceptie, wat raden jullie aan?

Bericht  Gast wo 24 jul 2013 - 0:40

Ik heb 1 horror verhaal gehoord van iemand die ik ook echt kende, verder alleen maar via via via verhalen en alle vriendinnen die er één hebben zijn reuze tevreden, dus dat zou ik inderdaad met een korrel zout nemen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Anticonceptie, wat raden jullie aan? Empty Re: Anticonceptie, wat raden jullie aan?

Bericht  nina wo 24 jul 2013 - 0:41

Ik heb ook voor de mirena gekozen toen ik de pil niet meer mocht gebruiken na m'n trombosebeen.
Ik heb er gewoon niet te lang over na gedacht want had verder niet zoveel opties meer (ja een koperspiraal). Hij bevalt me uitstekend, ik heb 'm ook niet tijdens mijn menstruatie laten zetten en bij mij is gelijk een inwendige echo gemaakt om te kijken of ie goed zat.

Ik snap dat je er tegen op ziet, maar het is even een kwartiertje 'afzien' (dat viel bij mij achteraf echt mee) tegenover de 5 jaar waarbij je nergens om hoeft te denken.

Volgens de internist zat er in de nuvaring ook te veel hormonen, daar zou ik dan niet voor kiezen bij een slechte doorbloeding.

Edit: Oh en de enige aanwijsbare reden van mijn trombosebeen is de pil. Over horrorverhalen gesproken, dat wens ik echt niemand toe.
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

Anticonceptie, wat raden jullie aan? Empty Re: Anticonceptie, wat raden jullie aan?

Bericht  Pitufo wo 24 jul 2013 - 0:46

De horrorverhalen waar ik het over heb, komen allemaal van mensen uit mijn omgeving (nichtjes, schoonzus, een vriendin en een collega). Twee van hen hebben het spiraaltje zelfs weer laten verwijderen omdat ze er heel veel buikpijn door kregen. Dat risico zou ik niet willen lopen als ik in het buitenland ben.
Pitufo
Pitufo
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 483
Punten : 501
Registratiedatum : 06-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Anticonceptie, wat raden jullie aan? Empty Re: Anticonceptie, wat raden jullie aan?

Bericht  June wo 24 jul 2013 - 0:55

Ik heb zelf een vastgegroeide mirena gehad en ellende, maar alsnog raad ik hem iedereen aan. Ik had geen last van de hormonen en toen hij het eerste jaar goed zat, was ik niet ongesteld. Ik overweeg zelfs om er weer één te nemen, terwijl ik na mijn gedoe echt wel bang ben geworden.
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Anticonceptie, wat raden jullie aan? Empty Re: Anticonceptie, wat raden jullie aan?

Bericht  Feline wo 24 jul 2013 - 1:15

Oh June, dan ben je wel erg positief. Als alles goed gaat lijkt me een spiraaltje ook echt het meest praktisch. Maar aangezien ik zo'n enorm medisch verleden heb met mislukte en aparte dingen vind ik het gewoon een beetje eng.
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Anticonceptie, wat raden jullie aan? Empty Re: Anticonceptie, wat raden jullie aan?

Bericht  Gast wo 24 jul 2013 - 1:17

Maar mocht het mis gaan, dan kun je daar toch ook gewoon naar de dokter? Of is dat enorm duur?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Anticonceptie, wat raden jullie aan? Empty Re: Anticonceptie, wat raden jullie aan?

Bericht  Feline wo 24 jul 2013 - 1:22

Nee, dat kan wel.. Maar ik ben gewoon even klaar met ziekenhuizen en doktoren denk ik smile  Maar goed, de pil vind ik nog onhandiger en minder veilig op reis dus ik zal wel 'moeten'.
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Anticonceptie, wat raden jullie aan? Empty Re: Anticonceptie, wat raden jullie aan?

Bericht  Carra wo 24 jul 2013 - 2:33

Waarom zou je op reis ook niet condooms gebruiken? Die zijn toch overal te verkrijgen en zoveel ruimte nemen ze nou ook weer niet in beslag.

Maar goed, ik ben dan ook hypergevoelig wat betreft hormonen. Ik wil echt geen hormonen in mijn lijf.
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Anticonceptie, wat raden jullie aan? Empty Re: Anticonceptie, wat raden jullie aan?

Bericht  Gast wo 24 jul 2013 - 2:34

Ja, dat snap ik Feline!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Anticonceptie, wat raden jullie aan? Empty Re: Anticonceptie, wat raden jullie aan?

Bericht  Joan wo 24 jul 2013 - 2:39

Ik lees even mee in dit topic wat ik ben pil-moe! Het kost ontzettend veel geld en ik reageer heel erg op de hormonen. 

Voel je het spiraaltje ook tijdens de seks?
Joan
Joan
Prater
Prater

Aantal berichten : 606
Punten : 630
Registratiedatum : 02-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Anticonceptie, wat raden jullie aan? Empty Re: Anticonceptie, wat raden jullie aan?

Bericht  Feline wo 24 jul 2013 - 2:59

Carra, omdat ik toch vind dat condooms het seksleven te veel beïnvloeden. Het blijft een irritante onderbreking en ik vind het risico op zwangerschap te groot (heb al een keer de MAP moeten nemen en die rotzooi wil ik niet meer)
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Anticonceptie, wat raden jullie aan? Empty Re: Anticonceptie, wat raden jullie aan?

Bericht  Joan wo 24 jul 2013 - 3:06

Feline. Is de pil niet heel onhandig als je op wereldreis gaat i.v.m het tijdverschil en het op tijd in nemen daarvan. Toen ik in Japan was vond ik dat wel heel vervelend en verwarrend vooral.
Joan
Joan
Prater
Prater

Aantal berichten : 606
Punten : 630
Registratiedatum : 02-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Anticonceptie, wat raden jullie aan? Empty Re: Anticonceptie, wat raden jullie aan?

Bericht  Feline wo 24 jul 2013 - 3:08

Ja Joan, maar het scheelt dat we, zoals het er nu naar uitziet, het 1e jaar in Nieuw Zeeland verblijven. We gaan dus niet telkens na 2 maanden alweer ergens weg. Maar dan nog vind ik het onhandig hoor. Ook icm met eventueel ziek worden op reis (voedselvergiftiging o.i.d.), dan spuug je 'm misschien weer uit.
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Anticonceptie, wat raden jullie aan? Empty Re: Anticonceptie, wat raden jullie aan?

Bericht  Carra wo 24 jul 2013 - 3:09

Ja, dat is waar. Ik vind het ook eng om alleen op condooms te vertrouwen.

Er blijven dan volgens mij niet heel veel opties meer over behalve de mirena.
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Anticonceptie, wat raden jullie aan? Empty Re: Anticonceptie, wat raden jullie aan?

Bericht  Joan wo 24 jul 2013 - 3:10

Ohja, als je langere tijd op één plek verblijft is het wel te doen. Lastig joh! Ik heb alleen ervaring met de pil dus ik kan je verder geen advies geven.
Joan
Joan
Prater
Prater

Aantal berichten : 606
Punten : 630
Registratiedatum : 02-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Anticonceptie, wat raden jullie aan? Empty Re: Anticonceptie, wat raden jullie aan?

Bericht  nina do 25 jul 2013 - 2:19

Joan schreef:Voel je het spiraaltje ook tijdens de seks?

 Ik niet en mijn (ex) vriend ook niet.

(Het is het echt waard om hier serieus over na te denken)
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

Anticonceptie, wat raden jullie aan? Empty Re: Anticonceptie, wat raden jullie aan?

Bericht  Marin do 25 jul 2013 - 2:33

Qua wereldreis lijkt de Mirena me ook het fijnste. Nergens zorgen over hoeven maken, geen tijdverschil problemen, niks mee nemen in grote hoeveelheden. Ideaal. Het enige nadeel is dat je van te voren niet weet hoe je lichaam er op gaat reageren. Ik word bijv totaal niet ongesteld meer, maar een ander misschien wel. Dat je dat niet in kunt schatten van te voren, maakt het wel lastig.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Anticonceptie, wat raden jullie aan? Empty Re: Anticonceptie, wat raden jullie aan?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum