Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welke digitale camera raden jullie aan?

+2
Mamsie
Tsjip
6 plaatsers

Ga naar beneden

Welke digitale camera raden jullie aan? Empty Welke digitale camera raden jullie aan?

Bericht  Tsjip za 18 dec 2010 - 7:57

Ik heb jullie hulp nodig! Ik hoorde net dat ik een groot/duur cadeau mag uitzoeken van mijn ouders. Nu wil ik graag een digitale camera vragen. We hebben er nu wel 1 maar dat ding is ondertussen wel aan vervanging toe. Hij is oud, de fotokwaliteit is bagger en begint steeds trager te worden. We hebben ook nog een digitale spiegelreflex maar die neem je niet altijd even makkelijk mee. Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer... Ik weet dat de ixus bij een heleboel meiden goed bevalt maar daar zijn ook veel verschillende soorten in. Dus help! Ik wil een goede compacte camera die mooie foto's maakt. Ik hoor jullie meningen graag!


Tsjip
Prater
Prater

Aantal berichten : 1489
Punten : 1512
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke digitale camera raden jullie aan? Empty Re: Welke digitale camera raden jullie aan?

Bericht  Mamsie za 18 dec 2010 - 9:47

Ik heb de canon powershot SX210 is super dingetje!
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke digitale camera raden jullie aan? Empty Re: Welke digitale camera raden jullie aan?

Bericht  Gast za 18 dec 2010 - 9:50

Ik heb er eentje van Panasonic (Lumix FZ38). Beter dan mijn vorige camera's en heel tevreden over. Kun je ook goed mee zoomen, 18x optische zoom).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke digitale camera raden jullie aan? Empty Re: Welke digitale camera raden jullie aan?

Bericht  Zwerver za 18 dec 2010 - 9:54

Ik heb een Canon Ixus. Echt een super ideaal ding. Accu gaat lang mee! Is makkelijk mee te nemen en maakt mooie foto's!
Als het donker is maakt hij geen mooie foto's!
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke digitale camera raden jullie aan? Empty Re: Welke digitale camera raden jullie aan?

Bericht  Fiwen za 18 dec 2010 - 9:59

Ik heb een Sony Cybershot T30, heb hem ondertussen al meer dan 4 jaar en vind het nog steeds een super ding. Mocht er ooit een vervanger moeten komen dan kies ik zeker weer voor een Sony Cybershot. Maakt hele mooie foto's, is compact en de baterij gaat (zelfs na 4 jaar) nog lang mee.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke digitale camera raden jullie aan? Empty Re: Welke digitale camera raden jullie aan?

Bericht  Gast za 18 dec 2010 - 10:03

De meeste camera's maken in het donker geen mooie foto's, maar je moet ook een beetje overweg kunnen met de instellingen. Mijn Ixus maakt in het donker best redelijke foto's.
Ik heb nu een Ixus, heel oud modelletje van drie jaar terug. Mijn man heeft dezelfde. Mocht hij aan vervanging toe zijn, dan koop ik weer een Ixus.

Mijn collega heeft de Ixus 130 en die is er ook erg tevreden over. Andere collegs heeft de Ixus 95 IS (ook al wat ouder) en is er ook erg over te spreken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke digitale camera raden jullie aan? Empty Re: Welke digitale camera raden jullie aan?

Bericht  Zwerver za 18 dec 2010 - 10:05

Ik zelf heb de 80 IS.

Dat je met instellingen wel goede donkere foto's kan maken geloof ik meteen. Dingetjes zijn eigenlijk best wel uitgebreid!

Schoonfamilie heeft ook de 95. Zijn er ook zeer tevreden over!
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke digitale camera raden jullie aan? Empty Re: Welke digitale camera raden jullie aan?

Bericht  Tsjip wo 22 dec 2010 - 8:08

Oh sorry! Ik was dit topic vergeten! Iig bedankt voor jullie antwoorden!!!

Ik ben er alleen nog steeds niet helemaal uit. Ik weet nu wel dat ik voor 250 euro een camera mag uitzoeken. Het moet ook een kleine camera zijn die makkelijk in de broekzak mee zou kunnen. Ik kom nu zelf op de ixus 120 of 300 uit.

Ik twijfel, zoek en denk nog even verder Wink

In ieder geval bedankt voor jullie antwoorden!

Tsjip
Prater
Prater

Aantal berichten : 1489
Punten : 1512
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke digitale camera raden jullie aan? Empty Re: Welke digitale camera raden jullie aan?

Bericht  Gast wo 22 dec 2010 - 9:04

Ik heb een sony cybershot en ben er erg tevreden mee!
Met accu, wat ik zelf wel belangrijk vond aangezien batterij zo kort mee gaan. (behalve als je oplaadbare heb natuurlijk)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke digitale camera raden jullie aan? Empty Re: Welke digitale camera raden jullie aan?

Bericht  Gast wo 22 dec 2010 - 9:58

Bestaan er tegenwoordig nog wel camera's op batterijen dan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke digitale camera raden jullie aan? Empty Re: Welke digitale camera raden jullie aan?

Bericht  Gast wo 22 dec 2010 - 20:51

Mamsie schreef:Ik heb de canon powershot SX210 is super dingetje!

Ja die wil ik ook heeel graag! Is wel duur he? Alleen de flitser lijkt me erg wennen/irritant als ik de reviews lees.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke digitale camera raden jullie aan? Empty Re: Welke digitale camera raden jullie aan?

Bericht  Rovine wo 22 dec 2010 - 21:09

Welke digitale camera raden jullie aan? Casio%20EXILIM%20EX-Z800%20%28Magenta%29

Ik heb deze. Want die is klein. En roze.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke digitale camera raden jullie aan? Empty Re: Welke digitale camera raden jullie aan?

Bericht  Caresses wo 22 dec 2010 - 23:02

Ik, mijn vriend en mijn moeder hebben allemaal een Casio Exilim. Deze vind ik heel fijn in gebruik en maakt mooie foto's.
Nadeel: mijn accu was binnen een jaar stuk. De accu van mijn vriend ging wel een aantal jaar mee maar is nu ook stuk, maar die van mijn moeder werkt nog wel. Dus misschien had ik gewoon pech gehad.

Nu heb ik een Sony Cybershot. Ben er niet heel enthousiast over omdat er niet zoveel instellingen op zitten en als ik binnen foto's maak ziet het er anders uit als in de realiteit (bijvoorbeeld iedereen lijkt ineens foundation op te hebben op de foto, :S).

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke digitale camera raden jullie aan? Empty Re: Welke digitale camera raden jullie aan?

Bericht  Gast wo 22 dec 2010 - 23:30

Caresses schreef:Ik, mijn vriend en mijn moeder hebben allemaal een Casio Exilim. Deze vind ik heel fijn in gebruik en maakt mooie foto's.
Nadeel: mijn accu was binnen een jaar stuk. De accu van mijn vriend ging wel een aantal jaar mee maar is nu ook stuk, maar die van mijn moeder werkt nog wel. Dus misschien had ik gewoon pech gehad.

Nu heb ik een Sony Cybershot. Ben er niet heel enthousiast over omdat er niet zoveel instellingen op zitten en als ik binnen foto's maak ziet het er anders uit als in de realiteit (bijvoorbeeld iedereen lijkt ineens foundation op te hebben op de foto, :S).

Die heb ik ook. Ben er niet tevreden over. Ook al gebruik ik de automatische instellingen, alle foto’s zijn te ligt. Ik lijk hartstikke wit op de foto’s niet mooi! Ik wil heel graag de camera die Mamsie heeft, lees er goede reviews over.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke digitale camera raden jullie aan? Empty Re: Welke digitale camera raden jullie aan?

Bericht  Caresses wo 22 dec 2010 - 23:33

Ja nu je het zegt dat ook nog (al heb ik dat snel) maar mijn vriend ziet er op foto's ook best wel witjes uit dus echt een afrader de sony cybershot.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke digitale camera raden jullie aan? Empty Re: Welke digitale camera raden jullie aan?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum