Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wanneer 'klaar maken'?

+15
KOL
Davinia
Twellie
Jeanette
rapa nui
Fortissimo
Atelier Madame
Arwyn
Sneeuwvlok
Cato
Marin
Punk'd
SoGood
Feline
minoessepoes
19 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wanneer 'klaar maken'? Empty Wanneer 'klaar maken'?

Bericht  Punk'd di 16 jul 2013 - 2:34

Whooeei! Ik heb zo'n zin in vakantie en het is zo erg dat ik de voorpret bijna net zo leuk vind als de vakantie zelf haha.

Wat doe jij altijd voor dat je op vakantie gaat? Nog speciale dingen? En wanneer begint bij jou de voorpret?

Ik heb 3 weken geleden een nieuwe reistas gekocht op wielen, maar dat ding stonk een uur in de wind. Die heeft een tijdje buiten gestaan en sinds een week of 2 staat hij nu 'open' midden in de woonkamer haha. Elke week mag ik van mijzelf iets in de tas gooien. (Er ligt op het moment een British Vogue in, nieuwe zonnebrand van ROC, schattige zakdoekjes, 2 leuke standhandoeken en een nieuwe toilettas).

Nu wil ik alleen meer! Ik wil er meer ingooien maar ik ga pas over ruim 3 weken met vakantie laughcry Ik wil mijn kleding niet al die tijd in een tas hebben zitten waar ik niets mee doe. Net als shoppen, ik wil ineens allemaal zomerkleding terwijl ik daar helemaal niet van hou haha. Ik wil al mijn geld sparen om leuke dingen van de herfst/winter collecties te kopen.

Hoe hou ik op met dit onzinnige gedoe? Ik wil gewoon makkelijk zijn en mijn tas 2 dagen voor vertrek inpakken. Ohneee ik krijg als stress als ik er aan denk whaha.Razz

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer 'klaar maken'? Empty Re: Wanneer 'klaar maken'?

Bericht  SoGood di 16 jul 2013 - 2:38

Stress? Ik vertrek over een uur en ik heb mijn koffer klaar maar ik ben bang dat ik iets vergeten ben! Dat is pas stress, naar je koffer kijken en nog niet weg kunnen. Wink
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer 'klaar maken'? Empty Re: Wanneer 'klaar maken'?

Bericht  Punk'd di 16 jul 2013 - 2:40

hahaha! Vreselijk gevoel. Of in de auto zitten en blijven nadenken over wat je vergeten kunt zijn.

Ik vind 5 dingen het belangrijkste (geld, tickets, paspoort, lenzen en camera). Als ik die zeker bij me heb dan heb ik eigenlijk nooit stress. De rest kun je allemaal kopen :P (Al is dat wel weer zonde van het vakantiegeld haha. Moet dan weer van het shopbudget af.)

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer 'klaar maken'? Empty Re: Wanneer 'klaar maken'?

Bericht  minoessepoes di 16 jul 2013 - 2:50

Ik gooi de avond van te voren de spullen in de mijn koffertje, als we in de middag vertrekken dan doe ik het diezelfde ochtend nog. Geen stress hoor!

Ik denk altijd als ik mijn paspoort, tickets, medicijnen en pinpas maar heb dan komt het allemaal wel goed, mocht ik iets vergeten zijn dan koop ik het wel. In mijn hoofd maak ik van te voren wel altijd setjes, dus dan is het inpakken ook zo klaar. Zonnebrandcreme e.d. gebruiken wij in Nederland ook vrij veel dus dat hebben we altijd wel in huis, een tijdschrift haal ik op Schiphol of het treinstation en ik ben ook niet van het broodjes smeren e.d. dan haal ik liever inderweg iets vers. Wat dat betreft ben ik dus ook zo klaar!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer 'klaar maken'? Empty Re: Wanneer 'klaar maken'?

Bericht  Feline di 16 jul 2013 - 2:51

Ik pak altijd pas de avond of ochtend van vertrek in maar ik wil even zeggen dat ik je zo'n schatje vind Very Happy
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer 'klaar maken'? Empty Re: Wanneer 'klaar maken'?

Bericht  SoGood di 16 jul 2013 - 2:52

Punk'd schreef:hahaha! Vreselijk gevoel. Of in de auto zitten en blijven nadenken over wat je vergeten kunt zijn.

Ik vind 5 dingen het belangrijkste (geld, tickets, paspoort, lenzen en camera). Als ik die zeker bij me heb dan heb ik eigenlijk nooit stress. De rest kun je allemaal kopen :P (Al is dat wel weer zonde van het vakantiegeld haha. Moet dan weer van het shopbudget af.)

 Check (+Pinpas en Bankdingetje. Moet daar buitenlands geld pinnen) - komt nog- check - check - check. Inderdaad, de rest kan je kopen!
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer 'klaar maken'? Empty Re: Wanneer 'klaar maken'?

Bericht  Gast di 16 jul 2013 - 3:13

Haha! Ik begin altijd een paar dagen van tevoren met dingenapart leggen, en inpakken doe ik pas de dag van tevoren. Ik maak wel altijd een week van tevoren ofzo een meeneemlijstje, zodat we niks vergeten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer 'klaar maken'? Empty Re: Wanneer 'klaar maken'?

Bericht  Punk'd di 16 jul 2013 - 3:17

hahaha Feline, eerder een nerd Yes 

Broodjes en eten haal ik ook altijd onderweg. Veel lekkerder. Ik vind gesmeerd brood ook echt heel vies haha. Dus dat neem ik nooit mee.

Wel moet ik altijd een bus pringles hebben. Als is het maar zodat de persoon voor mij zijn/haar stoel niet naar achter kan gooien whaha. Pringles horen gewoon bij een vakantie Laughing 

Maar goed, ik ben dus echt weer een muts zo te lezen. Ik maak ook echt outfitjes, die leg ik allemaal op de grond. Ik wil dat ik alles met elkaar aankan. Ik verveelde mezelf laatst zo hard dat ik ook mijn vriend zijn kast heb leeggeplukt en setjes voor hem gemaakt had. Hij moest er vervolgens foto's van maken van mij omdat het er zo gezellig uitzag hahaha :cheering:

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer 'klaar maken'? Empty Re: Wanneer 'klaar maken'?

Bericht  Marin di 16 jul 2013 - 3:23

Haha ik pak m'n koffer altijd de dag van te voren als ik lang weg ga, maar ik plan wel eerder wat ik allemaal aan wil en mee wil, zodat de was klaar is. En stapeltje, ik maak altijd stapeltjes.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer 'klaar maken'? Empty Re: Wanneer 'klaar maken'?

Bericht  Punk'd di 16 jul 2013 - 3:25

Ohh ik hou van stapeltjes I love you 

Ik wil ook echt niets gekreukt hebben in mijn tas haha. Ik vouw echt mega strak op en zijde blousjes o.i.d. liggen altijd tussen 2 andere shirtjes. Die mogen niet de boven of onderkant van de tas aanraken laughcry (Want wat als er vlekken op komen :shock: )

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer 'klaar maken'? Empty Re: Wanneer 'klaar maken'?

Bericht  Marin di 16 jul 2013 - 3:26

Hahahaha je bent bijna net zo erg als m'n schoonmoeder, die doet alles per stuk verpakt in plastic tasjes (van die dunne boterhamzakjesachtigetasjes). 
Zo erg ben ik niet. Maar m'n hele bed ligt wel vol keurige stapeltjes als ik inpak. 

En als we met de auto gaan maak ik ook een mandje met eten, dat hoort, dan ben ik de moeke Very Happy
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer 'klaar maken'? Empty Re: Wanneer 'klaar maken'?

Bericht  Punk'd di 16 jul 2013 - 3:33

hahaha dat is wel heel erg! Nee dat gaat mij te ver Wink

Ik wil wel altijd van die desinfect gel meenemen op vakantie en ik gebruik het nooit!! haha

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer 'klaar maken'? Empty Re: Wanneer 'klaar maken'?

Bericht  Gast di 16 jul 2013 - 3:48

Punk'd schreef:

Wel moet ik altijd een bus pringles hebben. Als is het maar zodat de persoon voor mij zijn/haar stoel niet naar achter kan gooien whaha. Pringles horen gewoon bij een vakantie Laughing 

Ik heb deze zin 4 keer gelezen maar snap hem niet!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer 'klaar maken'? Empty Re: Wanneer 'klaar maken'?

Bericht  Marin di 16 jul 2013 - 3:48

Hahaha ik zweer juist bij doekjes zoals Wetties! Want die gel gaat zo snel plakken, zeker wanneer het heet is. En doekjes zijn zo multifunctioneel.. Handig als je vieze handen hebt, handig als je het warm hebt & een zweethoofd hebt, als ik geslapen heb (dutje in auto of vliegtuig) heb ik altijd vies plakhoofd, die dingen moet ik altijd bij me hebben op vakantie.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer 'klaar maken'? Empty Re: Wanneer 'klaar maken'?

Bericht  Gast di 16 jul 2013 - 3:50

Hahaha schatje! Ik ga niet op vakantie deze zomer Sad.
Maar heerlijk toch dat je zo lang voorpret hebt. Ik pak altijd op het laatste moment mijn tas in en doe meestal de helft niet aan, haha!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer 'klaar maken'? Empty Re: Wanneer 'klaar maken'?

Bericht  Cato di 16 jul 2013 - 4:12

Wij gaan morgen middag naar Corsica , hebben nog niks gepakt ( momentje van stres) alles moeten we nog pakken , kampeerspullen bij elkaar zoeken en ik moet morgenvroeg eerst nog werken, heel handig.
Cato
Cato
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 329
Punten : 365
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer 'klaar maken'? Empty Re: Wanneer 'klaar maken'?

Bericht  Sneeuwvlok di 16 jul 2013 - 4:34

Ik vind de voorpret ook altijd zo leuk! smile
Het echte inpakken doen ik meestal 1 of 2 dagen van te voren, maar ik denk er van te voren al wel overna. Ik maak altijd een lijstje en als ik dingen bedenk die ik niet mag vergeten leg ik het ergens apart. Wanneer dan dus ga inpakken ligt daar dus meestal al heel veel :p
En kleding apart houden die ik mee wil nemen begin ik wel een week van te voren al mee, dan heb ik nog genoeg tijd om te wassen
Sneeuwvlok
Sneeuwvlok
Prater
Prater

Aantal berichten : 591
Punten : 604
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer 'klaar maken'? Empty Re: Wanneer 'klaar maken'?

Bericht  Arwyn di 16 jul 2013 - 6:14

Wij gaan over een paar week op vakantie.
Die vrijdag moet ik gewoon de hele dag werken en zondagochtend vroeg vertrekken we.
Zaterdag is tijd zat om m'n tas in te pakken hoor, geen probleem! Dan gooien we gelijk de tent en dergelijke in de auto, hoeven zondag alleen de laatste dingetjes (tandenborstel, koelbox, dat soort dingen) in de auto en gaan!!
Vorig jaar was het zelfs zo erg dat we pas op zaterdag hebben bedacht waar we de dag erna heen gingen Cool
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer 'klaar maken'? Empty Re: Wanneer 'klaar maken'?

Bericht  Atelier Madame di 16 jul 2013 - 9:42

Meestal plan ik de week van te voren een aant uur ik zodat ok rustig kan pakken.

Oke dit is wel erg: vorig jaar heb ik met de keukenweegschaal al mijn outfits staan wegen. Ik mocht maar 10 kilo meenemen (alleen handbagage). Ik heb toen complete excel bestanden gemaakt van de optimale verdeling ja outfits enzo. Uiteindelijk had ik 9 kilo en kon ik nog een kilo bij shoppen Laughing
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer 'klaar maken'? Empty Re: Wanneer 'klaar maken'?

Bericht  Fortissimo di 16 jul 2013 - 9:44

Ik begin zo'n twee weken van te voren alle kampeerspul bij elkaar te zoeken, als we gaan kamperen. Kleren e.d. doe ik een paar dagen van te voren en het meeste op de laatste dag.
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer 'klaar maken'? Empty Re: Wanneer 'klaar maken'?

Bericht  rapa nui di 16 jul 2013 - 10:04

Maken jullie je huis ook van te voren echt schoon? Ik las laatst ergens dat het dan zo prettig thuis komen was dus dat je dat beter kon doen. Nou ik was echt van plan om deze week eens flink te gaan dweilen, boenen etc omdat ik er dan na mijn vakantie maar van af was maar kom er echt niet aan toe deze drukke werkweek. Volgens mij kom ik na mijn vakantie weer in een puinhoop terug.

Ik ga maandag weg, moet de hele week nog werken (en extra uren maken), zaterdag een verjaardag. Dus ik maak nog wel een afstreeplijstje voor wat ik mee wil nemen. Moet vrijdag even bekijken wat er nog in de was moet wat ik mee wil nemen. Natuurlijk is er van alles te koop dus dat hou ik ook wel in mijn achterhoofd maar wil toch wel graag mijn eigen kleren/schoenen mee dat ik die niet vergeet als ik 3 1/2 weg ga. Heb zaterdag al wel 6 boeken gekocht. Er ligt nog een stapel tijdschriften die meegaan. We gaan met de auto dus die kan ik behoorlijk vol stouwen met dat soort dingen.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer 'klaar maken'? Empty Re: Wanneer 'klaar maken'?

Bericht  Jeanette di 16 jul 2013 - 11:23

Harrison schreef:Hahaha schatje! Ik ga niet op vakantie deze zomer Sad.
Maar heerlijk toch dat je zo lang voorpret hebt. Ik pak altijd op het laatste moment mijn tas in en doe meestal de helft niet aan, haha!

 Dat heb ik ook altijd inderdaad!Very Happy
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer 'klaar maken'? Empty Re: Wanneer 'klaar maken'?

Bericht  Twellie di 16 jul 2013 - 22:32

Whaha, ik heb het echt helemaal andersom. Toen ik voor een paar maanden naar Australie ging moest ik in de twee uur voor vertrek naar de luchthaven nog grotendeels mijn tas inpakken. Voorpret vind ik net zo fijn als de vakantie zelf smile. Maar voorpret is voor mij reisgidsen doorbladeren en bedenken wat ik allemaal voor een lekkere dingen ga eten en zo.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer 'klaar maken'? Empty Re: Wanneer 'klaar maken'?

Bericht  Davinia di 16 jul 2013 - 22:52

Haha, je moet nog een tijdje ongeduldig wachten dus Very Happy
Ik herken het wel hoor. Gisteren te horen gekregen dat mijn ouders een extra groot huis hebben geboekt, zodat mijn vriend en ik een midweekje mogen komen. Het is gewoon in Nederland, maar het liefste pakte ik nu al mijn koffer in! Stiekem zit ik ook al te denken wat ik allemaal mee zou willen nemen. Wat nu nog geen doen is, want ik weet helemaal niet wat voor weer het is over 1,5 week :P
Best kans dat ik al lijstjes ga maken voor 'warm weer' 'minder warm'  'regen', haha! Het liefste zou ik ook nieuw shirtje of lekkere broek gaan kopen, ook al heb ik dat helemaal niet nodig. En ieder jaar sta ik weer te kwijlen bij die leuke mini producten van de Etos of Kruidvat om mee te nemen, vind ze zo schattig! Maar ook zo zonde van het geld! Heb toen eens gewoon vulbare reisflesjes gekocht, maar die heeft m'n broertje mee genomen op vakantie en niet meer mee terug genomen..Neutral 
En ook vind ik het heerlijk om al te bedenken wat we willen gaan doen, lekker wandelen met de hond, relaxen in bubbelbad en privé sauna, marktjes bezoeken en dat soort dingetjes Very Happy
Davinia
Davinia
Prater
Prater

Aantal berichten : 622
Punten : 680
Registratiedatum : 13-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer 'klaar maken'? Empty Re: Wanneer 'klaar maken'?

Bericht  KOL di 16 jul 2013 - 23:12

Ik maak een soort van paklijst en bekijk dan welke kleren ik mee wil nemen en wat met elkaar te combineren is. Dan begin ik een weekje van te voren met spullen klaar leggen. Toiletartikelen heb ik de laatste dag nog nodig, dus pas op de dag van vertrek is m'n koffer compleet.
KOL
KOL
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 484
Punten : 601
Registratiedatum : 22-12-10
Woonplaats : Noord-Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer 'klaar maken'? Empty Re: Wanneer 'klaar maken'?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum