Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe zijn jullie met mensen mee laten rijden (familie ed)?

+47
Joli86
luisa
Willem
Pien
Bolleke
Lady4
Parisienne
Moira
Zora
Gizmo
Bacio
Ilovethe90s
Siem
MADDIE
xxjojootjexx
Caramba
Caro
SoGood
Pineco
Sam
mzcharlotte
Guusje
Kreeftje
Pancake
JustMeDaan
Shopaholic
LDJ
Angela_1986
Surya
Jasmine
Snoopy
nina
Pommes
Prosecco
Roxi3
tienie31
Peanut
Lejow
Arwyn
Capt'n Zero
Kaboutertje
Ibbeltje
Silver
Sadie_
Bazinga
Rush
Caribbeanlover
51 plaatsers

Pagina 1 van 8 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Ga naar beneden

Hoe zijn jullie met mensen mee laten rijden (familie ed)? Empty Hoe zijn jullie met mensen mee laten rijden (familie ed)?

Bericht  Caribbeanlover za 6 jul 2013 - 5:03

Twee keer sinds ik mijn rijbewijs heb zijn mijn schoonouders met ons mee gereden en dat is vn zodat mijn schoonvader ook een keer kan drinken. Beide keren had hij betaald en dus vind ik het om die reden niet erg. Die beide keren dronk hij uiteindelijk amper wat en had de toegestane hoeveelheid om te mogen rijden, maar goed. Drinkt hij meer, dan loopt mijn schoonmoeder altijd te klagen tegen hem wat ik niet snap aangezien hij toch niet hoeft te rijden.
Als hij 2 glaasjes op heeft waarvan niet achter elkaar zegt ze standaard hetzelfde zinnetje als hij in haar ogen iets raars zegt ''ja neem er nog een'' en dat terwijl je van 2 echt niet aangeschoten laat staan dronken bent.
 Ook is mijn schoonmoeder een keer met ons mee gereden naar een verjaardag omdat mijn schoonvader ziek was. Dan vind ik het niet  nodig dat zij bussen en treinen moet nemen om er te komen en vind het geen probleem dat ze mee rijdt.

Nu hebben we weer wat en dus had mijn schoonzus het idee dat wij mijn schoonouders mee kunnen laten rijden. Dit in het kader van haar om naar hun iets terug te doen aan hun (zei mijn man), maar wij zijn dan diegene die het doen.

Ik heb tegen mijn man gezegd dat ik het onzin vind en dat zijn vader uiteindelijk toch altijd de toegestane hoeveelheid drinkt waarmee men nog mag rijden. Dat die anderen keren ik het niet erg vond zoals hierboven omschreven staat. Dat het puur is zodat hij wat kan drinken, maar achteraf voor niks is geweest omdat hij amper 2 glaasjes neemt. Het niet mijn/ons probleem is dat hij een vrouw heeft die geen rijbewijs heeft en wij daar niet voor op hoeven te draaien.
Bovendien hebben zijn ouders zelf niks gevraagd, maar mochten ze het zelf willen dat ze het zelf best kunnen vragen aangezien ze zelf een mond hebben gekregen van onze lieve heer.

Heb tegen mijn man gezegd dat het zo een gewoonte kan worden en daar heb ik geen zin in.

Hoe zit dat met jullie?

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie met mensen mee laten rijden (familie ed)? Empty Re: Hoe zijn jullie met mensen mee laten rijden (familie ed)?

Bericht  Rush za 6 jul 2013 - 5:05

Ik vind het heel verantwoordelijk van je schoonvader dat hij met alcohol op niet wil rijden ook al zou het nog mogen.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie met mensen mee laten rijden (familie ed)? Empty Re: Hoe zijn jullie met mensen mee laten rijden (familie ed)?

Bericht  Bazinga za 6 jul 2013 - 5:07

Iedereen mag bij mij achterop. smile
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie met mensen mee laten rijden (familie ed)? Empty Re: Hoe zijn jullie met mensen mee laten rijden (familie ed)?

Bericht  Sadie_ za 6 jul 2013 - 5:09

Rush schreef:Ik vind het heel verantwoordelijk van je schoonvader dat hij met alcohol op niet wil rijden ook al zou het nog mogen.

 Mee eens. Ik rij meestal omdat ik toch nooit/nauwelijks alcohol drink. Mijn vriend drinkt ook nooit als hij moet rijden, ook al zou het wel mogen (ik zou het ook prima vinden maar op zich waardeer ik zijn houding hierin!). Drank kan trouwens ook verkeerd vallen, dat is niet altijd te voorspellen.
Sadie_
Sadie_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 86
Punten : 86
Registratiedatum : 13-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie met mensen mee laten rijden (familie ed)? Empty Re: Hoe zijn jullie met mensen mee laten rijden (familie ed)?

Bericht  Silver za 6 jul 2013 - 5:10

Rush schreef:Ik vind het heel verantwoordelijk van je schoonvader dat hij met alcohol op niet wil rijden ook al zou het nog mogen.
+1
Mijn schoonzusje stapt ook niet bij iemand in de auto die 1 biertje heeft gedronken. Dus als hij niet wil rijden met zelfs 1 of 2 biertjes snap ik volkomen.

En als ik er niet speciaal voor om moet rijden (lees kilometers) dan maak ik er ook helemaal geen probleem van. Die 2 personen meer of minder in de auto. Het is alleen aan hun zelf, dat als ik naar huis wil, zij ook "moeten".
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie met mensen mee laten rijden (familie ed)? Empty Re: Hoe zijn jullie met mensen mee laten rijden (familie ed)?

Bericht  Ibbeltje za 6 jul 2013 - 5:11

Iedereen mag met mij mee, breng ze ook thuis. Mits ik niet echt heel ver om moet. Stukje om is echt geen probleem.

Ik vind het ook niet verantwoord te rijden ook maar met de toegestane hoeveelheid op. Ik zou zeggen neem ze lekker mee en breng ze ook thuis.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie met mensen mee laten rijden (familie ed)? Empty Re: Hoe zijn jullie met mensen mee laten rijden (familie ed)?

Bericht  Minx za 6 jul 2013 - 5:13

Ibbeltje schreef:Iedereen mag met mij mee, breng ze ook thuis. Mits ik niet echt heel ver om moet. Stukje om is echt geen probleem.

Ik vind het ook niet verantwoord te rijden ook maar met de toegestane hoeveelheid op. Ik zou zeggen neem ze lekker mee en breng ze ook thuis.

+1
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie met mensen mee laten rijden (familie ed)? Empty Re: Hoe zijn jullie met mensen mee laten rijden (familie ed)?

Bericht  Caribbeanlover za 6 jul 2013 - 5:13

Ik snap dat sommigen niet bij iemand in de auto willen zitten die gedronken heeft, maar zolang het wettelijk mag heb ik er persoonlijk geen problemen mee.

Dat iemand zelf niet wil rijden als diegene ondanks de toegestane hoeveelheid snap ik ook, maar ik vind niet dat wij maar moeten opdraven omdat een ander zo denkt.
Zoals ik al zei is het niet mijn probleem dat zijn vrouw geen rijbewijs heeft en ook weigert die te halen!

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie met mensen mee laten rijden (familie ed)? Empty Re: Hoe zijn jullie met mensen mee laten rijden (familie ed)?

Bericht  Caribbeanlover za 6 jul 2013 - 5:14

Ibbeltje schreef:Iedereen mag met mij mee, breng ze ook thuis. Mits ik niet echt heel ver om moet. Stukje om is echt geen probleem.

Ik vind het ook niet verantwoord te rijden ook maar met de toegestane hoeveelheid op. Ik zou zeggen neem ze lekker mee en breng ze ook thuis.

Hij kan er ook voor kiezen om niks te drinken of 1 glaasje.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie met mensen mee laten rijden (familie ed)? Empty Re: Hoe zijn jullie met mensen mee laten rijden (familie ed)?

Bericht  Ibbeltje za 6 jul 2013 - 5:16

Maar wat is het probleem van hem mee laten rijden?
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie met mensen mee laten rijden (familie ed)? Empty Re: Hoe zijn jullie met mensen mee laten rijden (familie ed)?

Bericht  Caribbeanlover za 6 jul 2013 - 5:17

Dat ik niet vind dat wij ervoor op moeten draaien zoals ik al zei om de reden die ik zei en ook dat ze het blijkbaar zelf niet kunnen vragen.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie met mensen mee laten rijden (familie ed)? Empty Re: Hoe zijn jullie met mensen mee laten rijden (familie ed)?

Bericht  Kaboutertje za 6 jul 2013 - 5:22

Caribbeanlover schreef:Dat ik niet vind dat wij ervoor op moeten draaien zoals ik al zei om de reden die ik zei en ook dat ze het blijkbaar zelf niet kunnen vragen.

 In mijn ogen heet zoiets een gunst.
Kaboutertje
Kaboutertje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10
Woonplaats : V-town

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie met mensen mee laten rijden (familie ed)? Empty Re: Hoe zijn jullie met mensen mee laten rijden (familie ed)?

Bericht  Ibbeltje za 6 jul 2013 - 5:22

Je kan het toch ook aanbieden? Het maakt toch niet uit dat ze het zelf niet vragen.
EN als niemand vraagt of aanbied moeten ze toch nog zelf? En is dat een probleem? Dat snap ik niet helemaal? Of hoe gaan ze dan?
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie met mensen mee laten rijden (familie ed)? Empty Re: Hoe zijn jullie met mensen mee laten rijden (familie ed)?

Bericht  Ibbeltje za 6 jul 2013 - 5:24

Kaboutertje schreef:
Caribbeanlover schreef:Dat ik niet vind dat wij ervoor op moeten draaien zoals ik al zei om de reden die ik zei en ook dat ze het blijkbaar zelf niet kunnen vragen.

 In mijn ogen heet zoiets een gunst.

Idd. En ik breng mijn ouders ook wel eens weg en haal ze of als we samen ergens heen gaan dan bied ik aan te rijden zodat pap kan drinken. KAN dus, de keuze heeft hij maar doet het dan ook niet altijd. Maar kleine moeite vind ik dat persoonlijk.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie met mensen mee laten rijden (familie ed)? Empty Re: Hoe zijn jullie met mensen mee laten rijden (familie ed)?

Bericht  Caribbeanlover za 6 jul 2013 - 5:25

Kaboutertje, Dat vind ik flauw van je en het is niet dat ik het ze niet gun, ze zijn immers een aantal keren mee gereden dus.

Ibbeltje, Zijn vader heeft een auto, dus ze kunnen er prima zelf komen.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie met mensen mee laten rijden (familie ed)? Empty Re: Hoe zijn jullie met mensen mee laten rijden (familie ed)?

Bericht  Ibbeltje za 6 jul 2013 - 5:26

Oke dan heb je dus de keuze nog om het niet aan te bieden? Dan doe je dat toch niet als je het niet wil.

Snap niet zo dat je het zo erg vind als ze wel met jullie mee rijden maar goed. Heb denk ik een andere instelling.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie met mensen mee laten rijden (familie ed)? Empty Re: Hoe zijn jullie met mensen mee laten rijden (familie ed)?

Bericht  Caribbeanlover za 6 jul 2013 - 5:30

Bij bepaalde gelegenheden vind ik het niet erg, maar straks gaan ze het voor iedere gelegenheid vragen en dat vind ik niet nodig.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie met mensen mee laten rijden (familie ed)? Empty Re: Hoe zijn jullie met mensen mee laten rijden (familie ed)?

Bericht  Ibbeltje za 6 jul 2013 - 5:31

Maar dan heb je altijd zelf nog de keus om ja of nee te zeggen. Ene keer komt het toch beter uit als een andere keer.
Plus ik zie nog steeds niet wat er zo erg aan is haha maar goed Very Happy
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie met mensen mee laten rijden (familie ed)? Empty Re: Hoe zijn jullie met mensen mee laten rijden (familie ed)?

Bericht  Capt'n Zero za 6 jul 2013 - 5:37

Ik zou er nooit moeilijk over doen. Mijn ouders hebben mij tot mijn 19e overal heen gereden tot ik zelf een rijbewijs had en zelfs dan brengen ze me nog wel eens weg. Kleine moeite om dat terug te doen.
Ik heb geen schoonouders, maar als ik een vriend vind neem ik aan dat zijn ouders hetzelfde voor hem hebben gedaan en vind ik het dus ook logisch dat hij dit ook voor zijn ouders doet.
Of hij dan rijd of ik is niet relevant, op het moment dat wij een stel zijn tellen zijn ouders als mijn ouders.
Capt'n Zero
Capt'n Zero
Prater
Prater

Aantal berichten : 501
Punten : 495
Registratiedatum : 03-03-13
Woonplaats : Noord Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie met mensen mee laten rijden (familie ed)? Empty Re: Hoe zijn jullie met mensen mee laten rijden (familie ed)?

Bericht  Caribbeanlover za 6 jul 2013 - 5:37

Ik nergens dat het erg is en dat vind ik ook niet. Het moet geen gewoonte worden. Dat ik nou zo slim ben geweest om ooit mijn rijbewijs te gaan halen en mijn schoonmoeder niet is niet mijn probleem.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie met mensen mee laten rijden (familie ed)? Empty Re: Hoe zijn jullie met mensen mee laten rijden (familie ed)?

Bericht  Capt'n Zero za 6 jul 2013 - 5:39

Caribbeanlover schreef:Ik nergens dat het erg is en dat vind ik ook niet. Het moet geen gewoonte worden. Dat ik nou zo slim ben geweest om ooit mijn rijbewijs te gaan halen en mijn schoonmoeder niet is niet mijn probleem.

 Een rijbewijs heeft weinig met intelligentie te maken.
Capt'n Zero
Capt'n Zero
Prater
Prater

Aantal berichten : 501
Punten : 495
Registratiedatum : 03-03-13
Woonplaats : Noord Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie met mensen mee laten rijden (familie ed)? Empty Re: Hoe zijn jullie met mensen mee laten rijden (familie ed)?

Bericht  Caribbeanlover za 6 jul 2013 - 5:40

Niet mee eens.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie met mensen mee laten rijden (familie ed)? Empty Re: Hoe zijn jullie met mensen mee laten rijden (familie ed)?

Bericht  Ibbeltje za 6 jul 2013 - 5:42

Dan zeg je toch nee tegen ze als ze het vragen? En of bied je het niet aan om ze mee te nemen.

Persoonlijk niet mijn stijl om ze niet mee te nemen dus Wink
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie met mensen mee laten rijden (familie ed)? Empty Re: Hoe zijn jullie met mensen mee laten rijden (familie ed)?

Bericht  Ibbeltje za 6 jul 2013 - 5:44

Capt'n Zero schreef:
Caribbeanlover schreef:Ik nergens dat het erg is en dat vind ik ook niet. Het moet geen gewoonte worden. Dat ik nou zo slim ben geweest om ooit mijn rijbewijs te gaan halen en mijn schoonmoeder niet is niet mijn probleem.

 Een rijbewijs heeft weinig met intelligentie te maken.

Idd. Er kunnen verschillende redenen zijn waarom men geen rijbewijs heeft. Misschien bijvoorbeeld geen geld voor gehad? Waarom volgens jou wel intelligentie?
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie met mensen mee laten rijden (familie ed)? Empty Re: Hoe zijn jullie met mensen mee laten rijden (familie ed)?

Bericht  Arwyn za 6 jul 2013 - 6:03

Als je schoonouders ver weg wonen is het niet handig, anders zou ik het geen probleem vinden.
Als wij ergens verder weg heen gaan met de hele familie, rijden we ook vaak met elkaar mee. De ene keer rijdt die, de andere keer iemand anders. Die persoon is dan gewoon de bob, aangezien bij ons iedereen wel een borrel lust maar we allemaal geen voorstander zijn van rijden met drank op (ook al is het maar 1 of 2 drankjes).

Vreemd op zich dat het idee erachter is dat je schoonzus iets voor haar ouders wil doen en zij dan niet zelf rijden, maar dat is het enige dat ik ietwat bijzonder vind.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie met mensen mee laten rijden (familie ed)? Empty Re: Hoe zijn jullie met mensen mee laten rijden (familie ed)?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 8 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum