Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Verbouwen ervaringen gezocht

4 plaatsers

Ga naar beneden

Verbouwen ervaringen gezocht Empty Verbouwen ervaringen gezocht

Bericht  Bacio do 4 jul 2013 - 22:39

Ik ben benieuwd of er meer meiden zijn die hun huis verbouwd hebben waardoor zij tijdelijk hun huis uit moesten. Waar hebben jullie je spullen opgeslagen? Voor hoe lang? Waar hebben jullie tijdelijk gewoond? Hoe hebben jullie dit met eventuele huisdieren gedaan?

 Hoe heb je de verbouwing ervaren? Is het geworden zoals je wilde?

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Verbouwen ervaringen gezocht Empty Re: Verbouwen ervaringen gezocht

Bericht  -Ieniemienie- vr 5 jul 2013 - 10:23

Wij hadden ons huis heel snel verkocht en moesten er snel uit. 
We hadden nog geen ander huis gekocht. In die week erna een ander huis gekocht. 
Maar dat was een klushuis. Dat wilde we ook graag. Het moest van onder tot boven gestript worden.
Wij zijn toen met onze dochter (toen 1, 5jr) bij mijn ouders ingetrokken en onze spullen opgeslagen in zon opslagbox. 
Het was niet ideaal. Want allebij de gezinnen hadden zo hun eigen leven dat we heel erg moesten wennen aan de situatie. Onze dochter deed het wel echt super en opzich konden man en ik veel klusen omdat oma veel thuis was en dan geen oppas nodig hadden. We hebben er al met al een half jaar gewoond en achteraf zijn we heel blij dat we het zo hebben kunnen oplossen.
Al was ik wel heel blij dat we eindelijk ons eigen plekje weer hadden.

Het huis is ook echt helemaal geworden zoals we het wilde. Alles is snieuw en onze smaak.
Alleen aan de zolder hebben we niks gedaan. Staat voor ooit op de planning.
De tuin hebben we dit jaar helemaal gedaan. En is ook zooo mooi geworden.
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Verbouwen ervaringen gezocht Empty Re: Verbouwen ervaringen gezocht

Bericht  Gast vr 5 jul 2013 - 11:34

Wij hebben hier twee verbouwingen/renovaties mee gemaakt, eerste keer badkamer/toilet/keuken (en dus geen water en gas meer) en tweede keer alle kamers en de keuken (en geen keukenblok meer). Beide keren zijn we thuis blijven wonen, het is even improviseren. Alle spullen die we niet direct nodig hadden zijn naar detergent verhuisd en alle spullen die te zwaar waren om naar de berging te verhuizen hebben we gewoon uit de weg gezet. Bij de tweede verbouwing hebben we dus halverwege het leggen van de vloer eerst alle spullen naar de andere kanten het huis moeten verplaatsen smile

Het was enorm behelpen, maar het was te doen. Douchen deed ik bij de eerste verbouwing bij m'n ouders, naar het toilet gaan in de modelwoning, 5 huizen verderop. Bij beide verbouwingen hebben we veel bij mijn ouders of ex-schoonouders gegeten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verbouwen ervaringen gezocht Empty Re: Verbouwen ervaringen gezocht

Bericht  Pineco vr 5 jul 2013 - 20:03

Ons eerste huis was door de vorige bewoners al bijna helemaal gestript toen ze plotseling gingen scheiden. Wij kochten het dus als vrijwel onbewoonbaar, maar zijn er toch zo ingetrokken. Met kinderen zou ik dat niet gedaan hebben, maar zonder ging het prima. Het was net kamperen in eigen huis Very Happy We hebben wel de oude badkamer zolang mogelijk intact gehouden, zodat we in ieder geval 's avonds lekker konden douchen en verder verhuisden we van de ene naar de andere kamer met ons hele hebben en houden, totdat er weer ergens een stukje klaar was en zo werd de leefruimte steeds groter. Er zat wel een ruime garage bij waar we al onze spullen in hadden gestald.
Ik zou het zo weer doen, al is het niet ideaal om zo in de troep te zitten. Je kon echt geen visite ontvangen de eerste paar maanden en al met al duurde het bij ons anderhalf jaar voordat we het huis helemaal leefbaar hadden, maar het is wel heel fijn om alle vrije uurtjes te kunnen klussen. Als je eerst naar een ander huis moet na je werk om je om te kleden, verlies je alweer kostbare tijd.
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Verbouwen ervaringen gezocht Empty Re: Verbouwen ervaringen gezocht

Bericht  Bacio zo 7 jul 2013 - 6:24

Dan valt t bij ons nog enorm mee! Wij hebben een te klein huis om te blijven wonen, daarbij zijn we niet goed genoeg bevriend met onze buren om daar elke dag te gaan toileteren en douchen.
We laten t verbouwen en die mannen gaan 6 dagen in de week aan de bak. We kunnen gelukkig eerst in t huis van een collega (die gaat op vakantie) en daarna in t huis van een vriendin (ook op vakantie). Als het uitloopt willen we die tijd waarschijnlijk in een airbnb doorbrengen.

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Verbouwen ervaringen gezocht Empty Re: Verbouwen ervaringen gezocht

Bericht  Nyx zo 7 jul 2013 - 6:30

Bij mij was het makkelijk.

Mijn huis werd verbouwd terwijl ik twee deuren verder nog in mijn huurwoning zat. Alles is gestript en opnieuw opgebouwd. Alleen de laatste twee weken was het even behelpen. Toen heb ik alle spullen moeten opslaan op de slaapkamer, terwijl ik voor twee weken bij mijn moeder sliep. Toen de vloer gelegd werd, het laatste, moesten alle spullen continu versleept worden. Dat maakte het even lastig. Maar het was dat of nog anderhalve maand aan mijn huurwoning vastzitten á 900 euro.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Verbouwen ervaringen gezocht Empty Re: Verbouwen ervaringen gezocht

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum