Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Winter 2013 / 2014 moeders

+21
iloverose
Isabel_
mouette
Ooh La La!
Steep
mzcharlotte
Jade
chipa
Uiltje
Stokstaartje
Happydobby
Tsjip
Sanne
Lejow
Sofie_tje
kajaka88
Joli86
love
Luce
Penélope
vlinder-2011
25 plaatsers

Pagina 12 van 12 Vorige  1, 2, 3 ... 10, 11, 12

Ga naar beneden

Winter 2013 / 2014 moeders - Pagina 12 Empty Re: Winter 2013 / 2014 moeders

Bericht  Isabel_ vr 23 aug 2013 - 22:10

Stokstaartje: vervelend dat de echoscopiste zo onvriendelijk was. Ik zou dat ook heel erg vervelend vinden. Ik had zelf bij de termijnecho gevraagd of ik het hartje mocht horen. Toen gaf de echoscopiste aan dat dit nog niet mogelijk was rond dat termijn (ik was bijna 12 weken zwanger op dat moment). Vriendinnen van mij die minder ver zijn (en dezelfde verloskundigenpraktijk hebben) hebben het hartje inmiddels wel gehoord en ik nu dus nog steeds niet. Mijn eerst volgende afspraak na de termijnecho is de 16 weken controle die ik bij de gynaecoloog heb. Dus dan wil ik perse het hartje horen. Eerder ga ik daar niet weg haha! Ik baal echt dat ik bijna 15 weken zwanger ben en nog geen een keer het hartje gehoord heb. 

Verder gaat hier alles wel goed. Ik ben donderdag voor het eerst naar zwangerschapsgym geweest. Ik vond het erg leuk alleen ze hebben zo'n onderwerpencyclus (eerst drie kwartier aerobics en dan een kwartier informatie over een onderwerp) en ze waren nu bij "puffen" haha.

Isabel_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 68
Punten : 70
Registratiedatum : 01-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Winter 2013 / 2014 moeders - Pagina 12 Empty Re: Winter 2013 / 2014 moeders

Bericht  kajaka88 vr 23 aug 2013 - 22:23

Jaah super mzcharlotte. Ik 'moet' nog 3 dagen wachten, dan ben ik ook op de helft:D .

Isabel, vreemd dat ze zegt dat je het hartje niet zou kunnen horen. Helemaal omdat je al bijna 12weken was. Wij hebben het hartje al gehoord toen ik de eerste keer naar de verloskundige ging. Ik was toen 7 weken en 2 dagen zwanger. Ben tot nu toe 4 keer bij de verloskundige geweest, 3 keer daarvan heb ik een echo gehad (laatste was met 13 weken) en alle 4 de keren hebben we het hartje gehoord. 

Hier blijft het trouwens goed gaan. Morgen gaan we eindelijk op vakantie!! Heerlijk weekje Mallorca in het vooruitzicht.
kajaka88
kajaka88
Prater
Prater

Aantal berichten : 706
Punten : 735
Registratiedatum : 20-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Winter 2013 / 2014 moeders - Pagina 12 Empty Re: Winter 2013 / 2014 moeders

Bericht  Le Chat Noir za 24 aug 2013 - 1:41

Klinkt heel rot Stokstaartje! Ben je niet geschikt voor je werk vind ik! Misschien nog een extra pretecho laten maken ergens?

@isabel: Wij hoorden de hartjes met de 12 weken echo bij de gyn. Zelf heb ik een angelsound waarmee ik nu ook zo even kan luisteren!

@mzcharlotte: super, al op de helft! Moeten jullie nog veel doen qua kamer en uitzet enz?

@kajaka: fijne vakantie! Lekker genieten samen.

Hier gaat t ook goed, wel ben ik snel wat buiten adem en dan hoor ik mijn hart gewoon kloppen in mijn oren, als ik bijv snel naar boven loop. En normaal heb ik echt geen slechte conditie. Gister ook al licht in mijn hoofd met douchen en vanmorgen hoofdpijn...zal vast komen van het extra bloed wat wordt aangemaakt en de hormonen.. ik probeer maar veel te drinken en rustig aan te doen.
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Winter 2013 / 2014 moeders - Pagina 12 Empty Re: Winter 2013 / 2014 moeders

Bericht  Happydobby ma 26 aug 2013 - 1:53

@tsjip, ik heb niks meer gehoord dus het zal wel goed zijn. 10 pakjes is wel genoeg hoor, en je krijgt vaak nog wel wat.

@lcn, ikea heeft mooie ledikantjes voor 60 euro volgens mij. 
Ik moet vanaf 36 weken zowizo naar de gyn vanwege mijn spoedkeizersnee bij de eerste maar ik blijf liever zolang mogelijk bij de vk.
maar met een tweeling heb je weinig keus!

@penelope, ik heb nergens last van, de waarde van mijn schildklier is goed maar ik heb antistoffen erbij. Daar merk ik niks van, kan ook niet echt vinden wat er dan aan complicaties bij je kindje kunnen zijn. ik lees op internet dat het vaak oke is.
En ik ben pro bv, als mijn kraamverzorgster zelf ook wil kolven dan zou ik dat geen probleem vinden!!

@mzcahrlotte, mijn schildklier functioneerd niet of nauwelijks zonder medicatie. vandaar. 

@stokstaarje, balen van je echo, ga je nog een pretecho doen?

@isabel, met een echo zie je het hartje kloppen, bij mijn tweede termijnecho lieten ze het wel horen maar het kan ook dat ze het niet kunnen vinden. De volgende controle zullen ze het wel laten horen.

Hier is het aftellen tot vrijdag, dan heb ik de 20 weken echo.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Winter 2013 / 2014 moeders - Pagina 12 Empty Re: Winter 2013 / 2014 moeders

Bericht  Penélope wo 28 aug 2013 - 5:41

Hoe gaat het met iedereen?

Vandaag gesprek gehad met de arbodienst blijf tot aan mijn verlof minder werken dat is verstandelijk gezien beter! Erna gesprek met manager gehad over opnemen van ouderschapsverlof en kolven. Ik heb voor nu besloten geen oudersschapsverlof op te nemen en te kijken hoe dadelijk met werk en gezin gaat. Ik kan altijd nog verlof opnemen.
Kolven is de bedoeling dat ik het in de gezinnen kan doen die daar geen bezwaar tegen hebben anders kan ik op kantoor gaan kolven of thuis ligt er ook aan waar in de buurt ik aan het werk ben. Opzicht prima geregeld alleen kost het mij meer tijd per dag als ik ook nog tussendoor naar kantoor moet omdat ik toch vaste uren bij het gezin draai.

Gister voor het eerst gaan zwangerschapszwemmen. Was opzicht wel leuk was alleen een klein groepje waren maar 2 andere meiden. Een deel was er niet en voor de rest waren er al veel bevallen. Vrijdag onze 1e les hypnobirthing ben eens benieuwd!

Ik heb foto's gemaakt van het kamertje hoe het tot nu toe is. Op de muur waar nu de kinderwagen staat komt nog een houten boom en voor boven de commode wil ik een ander wandrek voor op te hangen. Ik zou ook nog graag een stoel op de babykamer willen voor te voeden maar zou niet weten waar ik die moet neerzetten. Helaas is het kamertje maar klein!
Ik had voor het andere topic ook een foto gemaakt van de inhoud van de klerenkast en commode. Ik heb nog niet alles en de klerenkast en commode zijn nog wat rommelig maar dat komt allemaal wel als alles op zijn plaats ligt en gewassen is.



Laatst aangepast door Penélope op ma 2 sep 2013 - 4:10; in totaal 1 keer bewerkt
Penélope
Penélope
Prater
Prater

Aantal berichten : 1022
Punten : 1877
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Winter 2013 / 2014 moeders - Pagina 12 Empty Re: Winter 2013 / 2014 moeders

Bericht  Isabel_ do 29 aug 2013 - 22:02

Penélope: mooi babykamertje! Waar zijn de meubeltjes van? Ik kan de kinderwagen niet goed zien op de foto. Welk merk heb je gekozen? Fijn dat je minder kunt werken tot aan je verlof. Geeft dit je wat meer opluchting?

Ik heb helaas een wat mindere week gehad. Ik ben maandag naar de gynaecoloog geweest i.v.m. hevige buikpijn. Bleek een blaasontsteking te zijn. Op dinsdag kreeg ik koorts terwijl ik met de antibiotica was gestart en de buikpijn verschoof zich naar mijn rug. Op woensdag de gynaecoloog maar weer gebeld en ik moest direct langskomen. Bloed geprikt en gelukkig waren mijn ontstekingswaarden goed. Ze dachten namelijk aan een nierbekkenontsteking. Gelukkig bleek dit niet het geval te zijn en de klachten bij de blaasontsteking te horen. Nu dus al de hele week thuis. Gelukkig voel ik mij vandaag al wel wat beter. Maandag is er een extra echo gemaakt en het zag er allemaal goed uit. Het hartje van onze baby klopte goed en er is voldoende vruchtwater. Dus dat is een hele opluchting!

Isabel_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 68
Punten : 70
Registratiedatum : 01-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Winter 2013 / 2014 moeders - Pagina 12 Empty Re: Winter 2013 / 2014 moeders

Bericht  Steep do 29 aug 2013 - 22:20

Isabel_ he gat, das niet fijn!! Fijn dat je je wel wat beter voelt. Beterschap en lekker uitrusten!

[b]Penelope[\b] mooi allemaal hoor! Wij moeten nog wat dingen aanschaffen, maar daar is nog tijdbgenoeg voor. Ik wil graag nog een nieuwe kinderwagen en een nieuw wipstoeltje.

Nou ik zit 100% in de ziektewet. Ik werk nog wel op therapeutische basis maar ik moet zelf aangeven hoeveel ik wil werken. Gister baalde ik als een stekker, maar nu valt er toch een last van mijn schouders. Vandaag nog 6 uurtjes werken en dan weekend! Vol met leuke dingen waarvan ik nu al weet dat ik er pijn aan ga overhouden. Zaterdag ga ik naar 90's at the park samen met een vriendin (maar die is herstellende van wondroos aan haar been dus we gaan ergens lekker zitten en gewoon genieten. Zondag boerengolf met mijn familie, ben benieuwd hoe ik het vol ga houden..

Ondertussen ook de 20 weken echo gehad en alles was goed, prima gemiddeld. Geslacht nog steeds voor ons onbekend!
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Winter 2013 / 2014 moeders - Pagina 12 Empty Re: Winter 2013 / 2014 moeders

Bericht  Happydobby do 29 aug 2013 - 23:53



NaamLeeftijdUitgerekende datumHoeveelste kindjeJongen/meisje/Verrassing
Tsjip27/2909/12/20131stemeisje!
Penélope21/2920/12/20131steVerrassing
Steep2729/12/20132eVerrassing
MzCharlotte29/3511/01/20141stejongen!
Stokstaartje26/2713/01/20141steVerrassing
Kajaka8825/2514/01/20141steVerrassing
Happydobby30/3118/01/20142eJongen!
Isabel_27/2817/02/20141steNu nog verrassing
mouette26/3318/02/20141steNu nog verrassing
iloverose30/3519/02/20142eNu nog verrassing
Snack a Jack29/2619/02/20142eNu nog verrassing
Oh La La!28/3021/02/20141steNu nog verrassing

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Winter 2013 / 2014 moeders - Pagina 12 Empty Re: Winter 2013 / 2014 moeders

Bericht  Penélope vr 30 aug 2013 - 0:04

Happydobby, Wat leuk nog een zoon!! Was de echo verder goed? Hoe is het nu met werken nog te doen?
Ja ik ga bij de gezinnen die het geen probleem vinden gewoon kolven is makkelijker dan naar kantoor of thuis rijden zit ik toch met extra tijd!


Isabel, Wij hebben dit kamertje tweedehands gekocht maar soortgelijke wordt verkocht bij de babypark. Alleen zijn die strepen dan op de kast in een vak en niet in 2. De kinderwagen is de bugaboo!
Ja het geeft zeker opluchting dat het voor nu geregeld is tot mijn verlof en mocht het niet meer gaan mag ik ook helemaal stoppen ze doen gelukkig helemaal niet moeilijk! Mijn manager gaat zelf halverwege september met verlof dus het is wel fijn dat nu alles geregeld is!
Nu alleen nog afwachten of ik contract verlening krijg dat geeft wel wat spanning!

Jeetje wat heftig dat je zoveel klachten van een blaasontsteking krijgt! Hou het maar goed in de gaten! Fijn dat het inmiddels beter gaat!

Steep, Fijn dat de 20 weken echo goed was! Heb je een voorgevoel over het geslacht? Ik weet het ook niet en wij denken beide een jongen.
Goed dat je nu voor 100% in de ziektewet zit dit gaat je veel meer rust geven! Ik weet helaas uit eigen ervaring dat het moeilijk is om aan toe te geven maar uiteindelijk doen we het voor de baby's!
Ik werk zelf tussen de 3 en 6 uur per dag mag ik ook zelf aangeven en is bij mij afhankelijk van het soort gezin waar ik werk. Vanmorgen van 9 tot 12 gewerkt en nu nog wachtdienst tot 16:00 maar dan ben ik gewoon thuis.

Wij hebben ook nog niet alles moeten ook nog de box en kinderstoel en nog wat kleine dingen. Wipstoel twijfel ik over ligt aan de kinderstoel die we gaan nemen.

Penélope
Penélope
Prater
Prater

Aantal berichten : 1022
Punten : 1877
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Winter 2013 / 2014 moeders - Pagina 12 Empty Re: Winter 2013 / 2014 moeders

Bericht  Steep vr 30 aug 2013 - 0:05

Jaaa M krijgt een broertje!  Zo leuk! Ben benieuwd of we in dit topic een jongens babyboom krijgen of een meisjes babyboom krijgen.

Mijn gevoel zegt dat we een meisje krijgen, maar ik vind mezelf meer een jongensmama als een meisjesmama. Ik ben wel stik nieuwsgierig, maar mijn man wil het echt echt echt niet weten. Bij Ruben hadden we het ook goed en mijn man is er stellig van overtuigd dat het een meisje wordt haha.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Winter 2013 / 2014 moeders - Pagina 12 Empty Re: Winter 2013 / 2014 moeders

Bericht  mouette vr 30 aug 2013 - 0:58


NaamLeeftijdUitgerekende datumHoeveelste kindjeJongen/meisje/Verrassing
Tsjip27/2909/12/20131stemeisje!
Penélope21/2920/12/20131steVerrassing
Steep2729/12/20132eVerrassing
MzCharlotte29/3511/01/20141stejongen!
Stokstaartje26/2713/01/20141steVerrassing
Kajaka8825/2514/01/20141steVerrassing
Happydobby30/3118/01/20142eJongen!
Isabel_27/2817/02/20141steNu nog verrassing
mouette26/3318/02/20141steJongen!
iloverose30/3519/02/20142eNu nog verrassing
Snack a Jack29/2619/02/20142eNu nog verrassing
Oh La La!28/3021/02/20141steNu nog verrassing
mouette
mouette
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 311
Punten : 315
Registratiedatum : 31-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Winter 2013 / 2014 moeders - Pagina 12 Empty Re: Winter 2013 / 2014 moeders

Bericht  mouette vr 30 aug 2013 - 1:07

Zo, ik zal ook weer eens een update geven. Hier gaat alles goed, afgelopen woensdag hebben we een geslachtsbepaling gehad waarop we ons kindje heerlijk hebben zien rondspartelen en we krijgen een jongen! Wel even omschakelen, ik was na de 12 weken echo redelijk overtuigd van een meisje gezien de nub, maar het is toch echt een klein mannetje. Superleuk!
Ik heb gelijk een eerste blauw pakje gekocht I love you.

@ Happydobby: bij jullie dus ook een jongen, wat leuk! Gefeliciteerd! De jongens zijn tot nu toe in de meerderheid in dit topic Wink 

@ Penelope: Wat een prachtig kamertje, en wat hebben jullie al veel spullen. Wanneer 'moet' je dat eigenlijk allemaal regelen? Wij hebben echt nog vrijwel niks..Embarassed 

@ Steep: Ik hoop dat de ziektewet je de nodige rust gaat brengen.

@ Isabel: Fijn dat jouw werkgever ook niet moeilijk deed over minder uren. Hopelijk red je het daar dan mee tot je verlof! Ik zal voor je duimen dat je contract verlengd wordt.

@ alle andere zwangeren: Hoe gaat het met jullie? En in het bijzonder LCN: hoe gaat het met jou? Valt de tweelingzwangerschap je zwaar? Of is het te doen? Groeit je buik al goed?
mouette
mouette
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 311
Punten : 315
Registratiedatum : 31-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Winter 2013 / 2014 moeders - Pagina 12 Empty Re: Winter 2013 / 2014 moeders

Bericht  Uiltje vr 30 aug 2013 - 2:51

Hallo,

Ik wil ook graag hier mee schrijven smile
Was voorheen Love maar nu overgegaan naar Uiltje, heb de laatste tijd weinig geschreven door tijdgebrek smile
Maar wil nu regelmatig mee gaan schrijven.

Wij hebben gisteren onze 20 weken echo gehad (ben nu 20 weken en 3 dagen).
Alles was gelukkig goed alleen wat een eigenwijs draakje hebben wij al ;)de moest nog een foto gemaakt worden van het ruggetje maar hij/zij wou zich niet draaien, ze heeft me 3 keer tussen andere controles laten terug komen om te kijken of hij/zij gedraaid was maar niks hielp ! De laatste keer had hij/zij zich wel gedraaid maar de verkeerde kant op :P. Heb nu nog een afspraak staan voor volgende week dinsdag om te kijken of we dan het ruggetje goed kunnen bekijken dus dat even afwachten.
Verder erg vriendelijke vrouw gehad en legde alles goed en duidelijk uit. Onze uk zit overal op het gemiddelde en waren tot nu toe geen bijzonderheden, moeten dus nog even foto van ruggetje afwachten.
Wij willen trouwens niet weten wat het wordt smile

Heb me nu ook opgegeven voor de zwangerschapscursus, dit meer om sociale contacten op te doen met mede zwangeren. Ben namelijk de eerste in de vriendinnen groep en in mijn omgeving zijn verder weinig zwangeren smile.

Wij hebben de meubeltjes via marktplaats (kledingkast,ledikant , commode) maar matrasje hebben we zelf gekocht.  Verder hebben we al een wippertje, box, kinderwagen, maxicose ook dit via marktplaats. Hebben erg geluk gehad met het kamertje en de wandelwagen deze waren net jaar oud :)en zag er goed uit.

Uiltje
Uiltje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 55
Punten : 63
Registratiedatum : 04-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Winter 2013 / 2014 moeders - Pagina 12 Empty Re: Winter 2013 / 2014 moeders

Bericht  Happydobby vr 30 aug 2013 - 4:46

Vanmorgen de 20 weken echo gehad, alles is in orde en het is een jongen I love you 
De placenta ligt net als bij mijn zoon aan de voorkant en deze keer niet te laag. ik voelde het kindje wel maar niet heel sterk dus ik had dat vermoeden al. 
Verder hebben we een kamer leeggemaakt, er staat nu nog 1 kast en dan gaan we beginnen met sausen/behangen.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Winter 2013 / 2014 moeders - Pagina 12 Empty Re: Winter 2013 / 2014 moeders

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 12 van 12 Vorige  1, 2, 3 ... 10, 11, 12

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum