Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Draagdoekentopic

+60
blondje1313
Robin_
Snoes
Minx
Beessie
Supertalentje
LindaK
Tania
Vixen
Twellie
koNijntje
Printje
Exogenesis
Dolphinne
mickey
Muppetje
Charles
Parel
catgirl85
Flower_L
Vancity_girl
Earane
CCC
Fearie
Bimbam
Kalishi
Funk
PapillonRose
Dille
Slakje
bolus26
Jade
PiP
Floor
red rose
Aoi
Pineco
Balloon
Fiwen
Flip Fluitketel
Mrs. Jansen
Luce
shadow
Pink!
Sanne
Blue flower
Caroow
Happydobby
Pompoen
Darius
kwak
Linda
maiadebij
Tiara
Laurientje
Zenna
Highway
Teddyaapje
Jits
Liadan
64 plaatsers

Pagina 16 van 30 Vorige  1 ... 9 ... 15, 16, 17 ... 23 ... 30  Volgende

Ga naar beneden

Draagdoekentopic - Pagina 16 Empty Re: Draagdoekentopic

Bericht  Gast wo 29 mei 2013 - 6:37

De doek mag een stuk meer onder de billen, Sanne. Echt van knieholte tot knieholte. Vond ik ook echt heel lastig in het begin hoor!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoekentopic - Pagina 16 Empty Re: Draagdoekentopic

Bericht  Gast wo 29 mei 2013 - 6:38

Earane schreef:Ik zit er trouwens aan te denken om een andere draagdoek te kopen. Nu is mijn dochter 14 maanden en heb haar al een hele tijd niet meer gedragen. Alleen af en toe geprobeerd om te rugdragen. Tot wanneer hebben jullie je kinderen gedragen? Is het op een gegeven moment niet veel te zwaar?

ik draag dochter (15.5mnd) nog, en vind het nog helemaal niet zwaar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoekentopic - Pagina 16 Empty Re: Draagdoekentopic

Bericht  Gast wo 29 mei 2013 - 6:54

chococupcake schreef:Ik heb even advies nodig, ik wil heel graag een Wompat bestellen en heb akkoord gekregen van de man des huizes Draagdoekentopic - Pagina 16 253468018 Maar goed, aangezien het een beste aanschaf is, en ook Sanne haar bevindingen heb gelezen, twijfel ik toch wel. N. vind het in de doek niet geweldig meer, ja zo nu en dan. Maar is veel liever actief aan de wandel en aan het kruipen. Nu gaan we in september op vakantie en zou ik het wel fijn vinden haar zo te kunnen dragen op mijn rug. Ik zoek dus eigenlijk positieve ervaringen hierover, en vraag me af of er miss. iemand in de buurt woont zodat ik 'm een keer kan proberen.
Ohja, ik woon in Flevoland.

Hier is de Wompat wel een succes. Afhankelijk van waar je in Flevoland woont, woon ik misschien wel een beetje in de buurt (iets ten zuiden van Amersfoort). Ik denk alleen dat mijn Wompat nu nog te groot is voor je dochter (ik heb de peuterversie).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoekentopic - Pagina 16 Empty Re: Draagdoekentopic

Bericht  Gast wo 29 mei 2013 - 6:56

Sanne, op het moment dat je de baan naar achteren haalt en over haar beentje doet, kun je eens proberen om de doek die onder haar billen moet wat aan te trekken, zodat de baan die over de benen komt, ook over de doek valt. Dan schiet de doek ook niet onder de billen weg als ze gaat strekken.

Ereane: ik draag mijn dochter van bijna 3 nog steeds. Een tijdje wilde ze wat minder, toen kon ze net lopen, maar inmiddels wil ze weer heel erg graag in de doek.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoekentopic - Pagina 16 Empty Re: Draagdoekentopic

Bericht  CCC wo 29 mei 2013 - 6:57

Tiramisu schreef:
chococupcake schreef:Ik heb even advies nodig, ik wil heel graag een Wompat bestellen en heb akkoord gekregen van de man des huizes Draagdoekentopic - Pagina 16 253468018 Maar goed, aangezien het een beste aanschaf is, en ook Sanne haar bevindingen heb gelezen, twijfel ik toch wel. N. vind het in de doek niet geweldig meer, ja zo nu en dan. Maar is veel liever actief aan de wandel en aan het kruipen. Nu gaan we in september op vakantie en zou ik het wel fijn vinden haar zo te kunnen dragen op mijn rug. Ik zoek dus eigenlijk positieve ervaringen hierover, en vraag me af of er miss. iemand in de buurt woont zodat ik 'm een keer kan proberen.
Ohja, ik woon in Flevoland.


Hier is de Wompat wel een succes. Afhankelijk van waar je in Flevoland woont, woon ik misschien wel een beetje in de buurt (iets ten zuiden van Amersfoort). Ik denk alleen dat mijn Wompat nu nog te groot is voor je dochter (ik heb de peuterversie).
Amersfoort is hier een klein halfuurtje rijden vandaan! Als ik m aanschaf, ga ik voor de peuterversie. N. was 4 weken geleden 78 cm en bijna 10 kilo, kun je daarop beoordelen of dat nog veeeel te groot is?

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoekentopic - Pagina 16 Empty Re: Draagdoekentopic

Bericht  Liadan wo 29 mei 2013 - 7:05

Earane, ik draag mijn dochter af en toe nog wel eens. Als we naar de Efteling gaan is ze vaak moe aan het eind van de dag en dan gaat ze in de wompat op mijn rug. Ik kan haar nog makkelijk een stuk dragen, maar ze is niet zo zwaar (bijna 15 kilo). Zoon kan ook nog makkelijk met zijn 13 kilo, maar hij wil niet vaak meer gedragen worden helaas.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoekentopic - Pagina 16 Empty Re: Draagdoekentopic

Bericht  Happydobby wo 29 mei 2013 - 7:08

@CCC, ik heb een beco butterfly, als je wilt mag je die ook proberen.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoekentopic - Pagina 16 Empty Re: Draagdoekentopic

Bericht  Liadan wo 29 mei 2013 - 7:10

CCC, mijn zoon was met ruim 14 maanden 81 cm en 11 kilo en de Wompat Toddler was toen nog te groot voor hem, de Medium zat veel beter. Maar ik denk dat het het handigst is als je 'm ergens kan uitproberen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoekentopic - Pagina 16 Empty Re: Draagdoekentopic

Bericht  Gast wo 29 mei 2013 - 7:12

chococupcake schreef:
Tiramisu schreef:
chococupcake schreef:Ik heb even advies nodig, ik wil heel graag een Wompat bestellen en heb akkoord gekregen van de man des huizes Draagdoekentopic - Pagina 16 253468018 Maar goed, aangezien het een beste aanschaf is, en ook Sanne haar bevindingen heb gelezen, twijfel ik toch wel. N. vind het in de doek niet geweldig meer, ja zo nu en dan. Maar is veel liever actief aan de wandel en aan het kruipen. Nu gaan we in september op vakantie en zou ik het wel fijn vinden haar zo te kunnen dragen op mijn rug. Ik zoek dus eigenlijk positieve ervaringen hierover, en vraag me af of er miss. iemand in de buurt woont zodat ik 'm een keer kan proberen.
Ohja, ik woon in Flevoland.


Hier is de Wompat wel een succes. Afhankelijk van waar je in Flevoland woont, woon ik misschien wel een beetje in de buurt (iets ten zuiden van Amersfoort). Ik denk alleen dat mijn Wompat nu nog te groot is voor je dochter (ik heb de peuterversie).
Amersfoort is hier een klein halfuurtje rijden vandaan! Als ik m aanschaf, ga ik voor de peuterversie. N. was 4 weken geleden 78 cm en bijna 10 kilo, kun je daarop beoordelen of dat nog veeeel te groot is?

Ik denk dat je voor jezelf wel al kunt proberen om te kijken of het voor jou lekker zit, maar dat hij voor N op dit moment nog niet (lang) comfortabel zal zijn. Als je ze hier zou komen proberen, kun je trouwens ook de rose&rebellion proberen als je wilt, daar heb ik ook de peuterversie van, kun je vergelijken Wink Ik woon in M.aarn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoekentopic - Pagina 16 Empty Re: Draagdoekentopic

Bericht  Teddyaapje wo 29 mei 2013 - 7:22

Hier is de wompat een groot succes, voor ons alle 3. Wij dragen T. nu nog steeds. Ik denk dat we erin getraind zijn want zwaar vinden we t niet.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoekentopic - Pagina 16 Empty Re: Draagdoekentopic

Bericht  CCC wo 29 mei 2013 - 7:30

Happydobby schreef:@CCC, ik heb een beco butterfly, als je wilt mag je die ook proberen.
Ooh dat zou super zijn HD! Jij woont ook hier in de buurt, dus dan kan ik ff kijken of dat miss. iets is.

Tiramisu, ik laat het je even weten. Het word sowieso dan pas over een paar weken, is dat erg?

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoekentopic - Pagina 16 Empty Re: Draagdoekentopic

Bericht  CCC wo 29 mei 2013 - 7:34

Liadan schreef:CCC, mijn zoon was met ruim 14 maanden 81 cm en 11 kilo en de Wompat Toddler was toen nog te groot voor hem, de Medium zat veel beter. Maar ik denk dat het het handigst is als je 'm ergens kan uitproberen.
Het scheelt dus nog toch behoorlijk... Ik dacht dat het echt een klein verschil zou zijn, ik denk inderdaad dat het handigste is uitproberen en kijken wat prettig zit.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoekentopic - Pagina 16 Empty Re: Draagdoekentopic

Bericht  Pompoen wo 29 mei 2013 - 7:36

Dames, ik wil graag een mei-tai achtige draagzak maken. Ik ben nog op zoek naar een patroon, maar ben wel benieuwd naar jullie ervaringen.

Wat vinden jullie fijn bij een mei tai en wat juist niet. Je hebt ze met een ronde neksteun, met een slaapkapje, zonder, met banden die schuin vanuit de hoeken lopen of met een heupband, er is vanalles! En ik wil gewoon iets maken wat mijn man en ik allebei goed kunnen gebruiken, stevig is maar niet belachelijk veel werk.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoekentopic - Pagina 16 Empty Re: Draagdoekentopic

Bericht  Sanne wo 29 mei 2013 - 7:37

Earane schreef:Lastig is dat hè, Sanne. Ik krijg A. ook niet beter in de doek dan dat jij H. hebt. Volgens mij moet de doek nog wel beter over haar billen, maar dat lukt mij ook niet. En dan zo'n strook doek in de knieholtes. Kan het ook echt niet alleen, volgens mij dondert A. dan zo op de grond, haha. Ik ben ook benieuwd hoe anderen dat doen. Wat voor doek heb jij trouwens? Ziet er lekker soepel uit. Ik heb een Hoppediz en ik vind 'm zo stug.

Ik vind het echt moeilijk, die knoop ziet er zo makkelijk uit, maar om het zelf te doen met een spartelend kind. Ze was nog vrij rustig voor haar doen, legde haar hoofdje op mijn schouders neer, maar die beentjes... Dan denk ik dat ik de doek goed onder haar billen heb gespreid en dan strekt zij zich weer en dan schiet die doek weer naar boven. Ik word er echt helemaal gestoord van.

Ik heb een Vatanai Maruyama. Dat is een vrij dunne en soepele doek. Stug is hij zeker niet.
We zouden zomaar eens kunnen afspreken en dan kun je hem een keer proberen als je wilt.

Over het gewicht, ik denk dat het echt wennen is. Met buikdragen heb ik geen probleem met haar 11 kilo. Rugdragen vind ik nog wel zwaar worden na verloop van tijd, maar dat ben ik ook nog niet gewend.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoekentopic - Pagina 16 Empty Re: Draagdoekentopic

Bericht  Sanne wo 29 mei 2013 - 7:40

chococupcake schreef:
Liadan schreef:CCC, mijn zoon was met ruim 14 maanden 81 cm en 11 kilo en de Wompat Toddler was toen nog te groot voor hem, de Medium zat veel beter. Maar ik denk dat het het handigst is als je 'm ergens kan uitproberen.
Het scheelt dus nog toch behoorlijk... Ik dacht dat het echt een klein verschil zou zijn, ik denk inderdaad dat het handigste is uitproberen en kijken wat prettig zit.

Het ligt ook aan wat je kindje fijn vindt. Mijn dochter heeft graag wat vrijheid in de doek/drager. Ik heb de Wompat medium. Mijn dochter is denk ik zo'n 78-80 cm nu en weegt ongeveer 10,5-11 kilo. De Wompat komt nu tot boven haar nek, dus het onderste stukje hoofd zit ook haast in de Wompat en dat vindt ze niet fijn. Ik denk dat ze, als ze een paar centimeter groter is, het al veel fijner gaat vinden. De Wompat medium is ook voor kindjes van 86-92 cm volgens de gegevens op Ooiebeest.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoekentopic - Pagina 16 Empty Re: Draagdoekentopic

Bericht  Liadan wo 29 mei 2013 - 7:43

Bij mijn zoon was het vooral dat de stof die van knieholte tot knieholte zit nog te breed was bij de toddler, bij de medium zat die wel goed.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoekentopic - Pagina 16 Empty Re: Draagdoekentopic

Bericht  Sanne wo 29 mei 2013 - 7:44

Rejoy. schreef:Sanne, op het moment dat je de baan naar achteren haalt en over haar beentje doet, kun je eens proberen om de doek die onder haar billen moet wat aan te trekken, zodat de baan die over de benen komt, ook over de doek valt. Dan schiet de doek ook niet onder de billen weg als ze gaat strekken.

Ok, ik spande de doek aan en deed beide banen tegelijk naar achteren. Misschien moet ik het één voor één doen.
Het is vooral zo lastig, omdat H. steeds haar beentjes strekt. Dat doet ze ook altijd als ik haar op de buik knoop, maar dan kan ik dat makkelijker corrigeren. Ze doet het ook als ze al lang en breed in de doek geknoopt zit. Als ik strak genoeg knoop, maakt een paar keer strekken niet uit, maar als het net niet strak genoeg is, dan gaat ze er wel losser van hangen.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoekentopic - Pagina 16 Empty Re: Draagdoekentopic

Bericht  Teddyaapje wo 29 mei 2013 - 7:52

Pompoen schreef:Dames, ik wil graag een mei-tai achtige draagzak maken. Ik ben nog op zoek naar een patroon, maar ben wel benieuwd naar jullie ervaringen.

Wat vinden jullie fijn bij een mei tai en wat juist niet. Je hebt ze met een ronde neksteun, met een slaapkapje, zonder, met banden die schuin vanuit de hoeken lopen of met een heupband, er is vanalles! En ik wil gewoon iets maken wat mijn man en ik allebei goed kunnen gebruiken, stevig is maar niet belachelijk veel werk.

Ik gebruik hoofdzakelijk dit patroon http://stapvoorstap-lies.blogspot.nl/2009/11/zelf-een-mei-tai-maken.html

Maar dan met gevulde banden, rechte tailleband en hoekige neksteun. Een botte 3hoek zeg maar, rond kreeg ik niet netjes.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoekentopic - Pagina 16 Empty Re: Draagdoekentopic

Bericht  Gast wo 29 mei 2013 - 8:13

Sanne schreef:
Rejoy. schreef:Sanne, op het moment dat je de baan naar achteren haalt en over haar beentje doet, kun je eens proberen om de doek die onder haar billen moet wat aan te trekken, zodat de baan die over de benen komt, ook over de doek valt. Dan schiet de doek ook niet onder de billen weg als ze gaat strekken.

Ok, ik spande de doek aan en deed beide banen tegelijk naar achteren. Misschien moet ik het één voor één doen.
Het is vooral zo lastig, omdat H. steeds haar beentjes strekt. Dat doet ze ook altijd als ik haar op de buik knoop, maar dan kan ik dat makkelijker corrigeren. Ze doet het ook als ze al lang en breed in de doek geknoopt zit. Als ik strak genoeg knoop, maakt een paar keer strekken niet uit, maar als het net niet strak genoeg is, dan gaat ze er wel losser van hangen.

Ik doe de banen inderdaad één voor één naar achteren. Als je bezig bent met de eerste baan, doe je de andere tussen je knieën. Als je die naar voren hebt gehaald kun je die tussen je knieën doen en dan verder gaan met de tweede baan. Zo hou je één hand over om het stukje stof onder haar billen verder in de knieholte te trekken en de baan er overheen te krijgen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoekentopic - Pagina 16 Empty Re: Draagdoekentopic

Bericht  Linda wo 29 mei 2013 - 19:41

Ik twijfel!!

Zal ik een hoppediz das leichte bestellen of de vatanai?

Gister een doekenmeet gehad bij mij thuis. Daar onder andere de hoppediz uitgeprobeerd (met dank aan red rose Wink). Die zat heel lekker. Wel raar trouwens. Iemand had ook de das leichte bij zich. Maar die was vele malen minder zacht. Iemand een idee hoe dat kan?

De vatanai had niemand bij zich, maar ik ben verliefd op de printjes. Veel mooier dan de hoppediz.

Ik had ook de calin blue geprobeerd, maar dat was kansloos. Haha, dat lukte voor geen meter.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoekentopic - Pagina 16 Empty Re: Draagdoekentopic

Bericht  red rose wo 29 mei 2013 - 20:43

Linda, ik vind het ook raar dat mijn hoppediz veel zachter was en volgens mij ook dunner.

De vatanai doeken zijn inderdaad ook erg mooi, wel wat duurder.
Ik benieuwd wat het uiteindelijk wordt.
red rose
red rose
Prater
Prater

Aantal berichten : 536
Punten : 587
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoekentopic - Pagina 16 Empty Re: Draagdoekentopic

Bericht  PapillonRose wo 29 mei 2013 - 21:55

Misschien was de das leichte minder vaak gebruikt nog, en daardoor ondanks dat hij dunner is toch nog minder zacht dan een gewone die vaker is gebruikt?

Ik heb zelf maar één doek gehad en dat was een normale Hoppediz. Ik ben nog steeds fan van Hoppediz! Heb nu een Ocah, een Mei Tai gemaakt van een Hoppediz doek. Heerlijk zacht! En mijn favo print, Miami I love you
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoekentopic - Pagina 16 Empty Re: Draagdoekentopic

Bericht  Linda wo 29 mei 2013 - 22:14

Nee, maar het waren allebei de das leichte, dat was het gekke. Het scheelde echt heel veel!

De hoppediz pune is ook heel mooi! Maar ik weet niet exact het verschil met de das leichte.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoekentopic - Pagina 16 Empty Re: Draagdoekentopic

Bericht  Teddyaapje do 30 mei 2013 - 3:47

waarschijnlijk is die zachtere meer gebruikt. Ik ben erg blij met mn das leichte. Heb de kairo en die paars geverfd.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoekentopic - Pagina 16 Empty Re: Draagdoekentopic

Bericht  Linda do 30 mei 2013 - 3:52

Vandaag voor het eerst zoon gedragen. Hij heeft 2 uur heerlijk geslapen. Moet het knopen nog wel echt onder de knie krijgen. Ik vond dat z'n hoofdje nog wel wat bungelde.

[img]Draagdoekentopic - Pagina 16 Null-12[/img]

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoekentopic - Pagina 16 Empty Re: Draagdoekentopic

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 16 van 30 Vorige  1 ... 9 ... 15, 16, 17 ... 23 ... 30  Volgende

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum