Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Draagdoekentopic

+60
blondje1313
Robin_
Snoes
Minx
Beessie
Supertalentje
LindaK
Tania
Vixen
Twellie
koNijntje
Printje
Exogenesis
Dolphinne
mickey
Muppetje
Charles
Parel
catgirl85
Flower_L
Vancity_girl
Earane
CCC
Fearie
Bimbam
Kalishi
Funk
PapillonRose
Dille
Slakje
bolus26
Jade
PiP
Floor
red rose
Aoi
Pineco
Balloon
Fiwen
Flip Fluitketel
Mrs. Jansen
Luce
shadow
Pink!
Sanne
Blue flower
Caroow
Happydobby
Pompoen
Darius
kwak
Linda
maiadebij
Tiara
Laurientje
Zenna
Highway
Teddyaapje
Jits
Liadan
64 plaatsers

Pagina 15 van 30 Vorige  1 ... 9 ... 14, 15, 16 ... 22 ... 30  Volgende

Ga naar beneden

Draagdoekentopic - Pagina 15 Empty Re: Draagdoekentopic

Bericht  Bimbam ma 27 mei 2013 - 23:38

Kalishi, ik heb een Manduca, die hoef je ook niet te knopen. Vind hem zelf erg prettig en mijn vriend ook. Heb T vrijdag ruim anderhalf uur gedragen en toen was het nog steeds comfortabel.
Bimbam
Bimbam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2318
Punten : 2352
Registratiedatum : 24-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoekentopic - Pagina 15 Empty Re: Draagdoekentopic

Bericht  Kalishi ma 27 mei 2013 - 23:46

Ja Manduca zit ik nu ook naar te kijken ja. Net even wat filmpjes op youtube ook gezien.

Oooh nu zie ik ook mooie Mei tai met leuke printjes en leuke prijzen voor 38,- Alelen weet ik niet of knopen wat voor mij is. klikken lijkt mij makkelijker hahaha. Maar op de youtube video ziet het er wel makkelijk uit. Wie heeft ervaring?
http://www.babydanii.nl/mei-tai/turquoise
Kalishi
Kalishi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 355
Punten : 377
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoekentopic - Pagina 15 Empty Re: Draagdoekentopic

Bericht  Pink! di 28 mei 2013 - 0:28

Een mei tai is heel makkelijk knopen, even een paar keer doen maar niet heel ingewikkeld.

Een baby bjorn is niet goed voor de heupen van je kindje die raad ik af.
Er zijn genoeg ergonomische dragers waarbij je niet hoeft te knopen smile
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoekentopic - Pagina 15 Empty Re: Draagdoekentopic

Bericht  Linda di 28 mei 2013 - 1:53

Kalisha, jij woont ook in G.ouda toch?
Ik heb morgenmiddag met wat moeders van een ander forum (D&V) afgesproken om wat doeken van hun te proberen. Bij goed weer spreken we in de kinderboerderij af en bij slecht weer bij mij thuis. Als je het leuk vindt dan kan je ook komen.
Ik heb zelf trouwens de beco butterfly.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoekentopic - Pagina 15 Empty Re: Draagdoekentopic

Bericht  Fearie di 28 mei 2013 - 7:49

Kalishi, als je kijkt naar een mei tai zou ik wel kijken naar eentje met gevulde banden. Weet niet hoe de rest dit ervaart, maar heb er zelf een gekocht zonder gevulde banden en nu mijn zoon wat zwaarder is vind ik het niet fijn dragen vanwege het snijden van de banden in mijn schouders.

@All, heb op vakantie een draagdoek gekocht en ben D weer gaan dragen, nu is hij al 13 kilo en erg bewegelijk. Hierdoor krijg ik onderin mijn rug een beetje last van pijn na even dragen, doe ik dan wat fout of komt dat doordat ie zo bewegelijk bezig is?

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoekentopic - Pagina 15 Empty Re: Draagdoekentopic

Bericht  Teddyaapje di 28 mei 2013 - 7:57

Ik vind gevulde banden idd ook veel fijner!

Fearie, wat voor knoop gebruik je? Je moet echt zo strak mogelijk tegen je aan knopen. Verder denk ik ook dat je eraan moet wennen, dat je je spieren even moet trainen zeg maar.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoekentopic - Pagina 15 Empty Re: Draagdoekentopic

Bericht  Fearie di 28 mei 2013 - 8:52

Dat zou best kunnen, hoop op goed weer dan kan ik weer meer wandelen en D dragen.

Zag trouwens het andere draagdoektopic, wie welke heeft. Ik heb nu een mei tai, maak er zelf nog eentje (met gevulde banden) en heb een amazonas draagdoek.
Ik vraag me af wat voor sommige moeders de reden is om meerdere doeken te hebben, voor de heb of zit er veel verschil in de doeken?

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoekentopic - Pagina 15 Empty Re: Draagdoekentopic

Bericht  Sanne di 28 mei 2013 - 8:53

Faerie, strak knopen helpt een hoop. Verder ook eens met Teddyaapje. Het kan zijn dat je spieren gewoon weer wat sterker moeten worden.
Ik heb dochter vanaf geboorte op mijn buik gedragen. Ik krijg vaak reactie van mensen dat hen dat loodzwaar lijkt, maar ik kan dochter op die manier gerust een hele tijd dragen. Ze begon op 3,5 kilo en mijn lichaam is langzaam toegegroeid naar haar huidige gewicht van 11 kilo.

Omdat ik denk dat rugdragen uiteindelijk langer uit te houden is, probeer ik haar nu op de rug te doen. Ik heb haar een paar dagen terug in de draagzak op mijn rug gehad, ruim een half uur, en toen was ik echt blij dat ze eraf kon. Dat is mijn rug helemaal nog niet gewend, van niks naar 11 kilo.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoekentopic - Pagina 15 Empty Re: Draagdoekentopic

Bericht  Teddyaapje di 28 mei 2013 - 8:54

Ik vond t in t begin echt onzin hoeveel doeken en dragers sommige hadden/hebben. Maar op de een of andere manier werkt t verslavend Very Happy Al heb ik ook veel dragers die voor verschillende leeftijden geschikt zijn, ik heb er ook een aantal omdat ik ze wilde hebben smile
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoekentopic - Pagina 15 Empty Re: Draagdoekentopic

Bericht  PapillonRose di 28 mei 2013 - 8:57

Fearie: kan best dat je rug dit nog niet gewend is zo. Ik draag A. nog maar weinig en als ik haar dan weer een tijdje draag dan krijg ik op een gegeven moment ook een beetje last van mijn rug. Hier nu een dametje van 13,8kg. En ik merk dat ik buikdragen gewoon beter kan hebben, maar dat doe ik niet meer omdat ze het veel leuker vindt om over mijn schouder mee te kunnen kijken in dezelfde richting.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoekentopic - Pagina 15 Empty Re: Draagdoekentopic

Bericht  Sanne di 28 mei 2013 - 9:04

Iemand heeft mij gisteren weer even een rugknoop voorgedaan en ik heb hem vanavond thuis zelf geprobeerd.
Ik moet nog even googelen welke knoop het is, maar misschien (als ik het uitleg) dat één van jullie het weet.

De doek over je kind, beide uiteinden over je schouders. Dan de uiteinden onder je oksels doorhalen, over de beentjes van het kind en dan onder de beentjes door en dan aan de voorkant afknopen. Zou dat de ruck zijn? Je draagt echt met je schouders, de doek gaat niet ook voor langs.
Met veel drama had ik mijn dochter erin (en er half uit hangend, dus zo zijn we maar niet gaan lopen), maar ik had echt heeeeel veel doek over. Ik heb een 5,7 meter doek geloof ik. Welke lengte doek zou ik hiervoor moeten hebben? (Jeeej, heerlijk duidelijk verhaal weer...).

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoekentopic - Pagina 15 Empty Re: Draagdoekentopic

Bericht  Gast di 28 mei 2013 - 9:06

ja, dat is de ruck(sack). Ik heb een doek van 3.5m voor deze knoop.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoekentopic - Pagina 15 Empty Re: Draagdoekentopic

Bericht  bolus26 di 28 mei 2013 - 9:11

Ook ik ben heel enthousiast over de manduca, de eerste maanden heb ik een geweven doek gebruikt maar vind de manduca nu wel lekker snel!
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoekentopic - Pagina 15 Empty Re: Draagdoekentopic

Bericht  Sanne di 28 mei 2013 - 9:23

Rejoy. schreef:ja, dat is de ruck(sack). Ik heb een doek van 3.5m voor deze knoop.

Yes, dat is hem inderdaad. Het ziet er zo gemakkelijk uit, maar die baby's/kinderen werken wel mee. Ik vond het vooral lastig om de doek goed onder de billen van H. te krijgen, omdat ze haar beentjes steeds strekt.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoekentopic - Pagina 15 Empty Re: Draagdoekentopic

Bericht  bolus26 di 28 mei 2013 - 9:43

Die lukt mij ook nog niet Sanne,sowieso kan eigenlijk de doek alleen goed op m'n buik knopen. Embarassed
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoekentopic - Pagina 15 Empty Re: Draagdoekentopic

Bericht  Kalishi di 28 mei 2013 - 21:17

Draagdoekentopic - Pagina 15 A href=Vind het knap hor als je zo kan knopen! Is voor mij echt abacadabra!
Ik ga vanmiddag deze mei tai bestellen, met gevulde schouderbanden(bedankt voor de tip Fearie) :
Draagdoekentopic - Pagina 15 23-03-13165_zpsdfccad7b
@ Pink : Nee de Bjorn Borg ben ik snel vanaf gestapt toen ik mijzelf erin ging verdiepen ja. Begin nu denk met bovenstaande. even om te proberen of het wat voor mij en dochterlief is. Bovenstaande kost maar 25,- .Bevalt het dan ga ik voor een manduca of Beco Butterfly kijken denk ik. Of wie weet heb ik dan wat anders ontdekt hahaha.
Kalishi
Kalishi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 355
Punten : 377
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoekentopic - Pagina 15 Empty Re: Draagdoekentopic

Bericht  Luce di 28 mei 2013 - 22:11

Sanne schreef:Faerie, strak knopen helpt een hoop. Verder ook eens met Teddyaapje. Het kan zijn dat je spieren gewoon weer wat sterker moeten worden.
Ik heb dochter vanaf geboorte op mijn buik gedragen. Ik krijg vaak reactie van mensen dat hen dat loodzwaar lijkt, maar ik kan dochter op die manier gerust een hele tijd dragen. Ze begon op 3,5 kilo en mijn lichaam is langzaam toegegroeid naar haar huidige gewicht van 11 kilo.

Omdat ik denk dat rugdragen uiteindelijk langer uit te houden is, probeer ik haar nu op de rug te doen. Ik heb haar een paar dagen terug in de draagzak op mijn rug gehad, ruim een half uur, en toen was ik echt blij dat ze eraf kon. Dat is mijn rug helemaal nog niet gewend, van niks naar 11 kilo.

Hier precies zo. Buikdragen is geen probleem. Op mijn rug is het te zwaar. Wellicht toch wat 'trainen' oid
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoekentopic - Pagina 15 Empty Re: Draagdoekentopic

Bericht  CCC wo 29 mei 2013 - 4:11

Ik heb even advies nodig, ik wil heel graag een Wompat bestellen en heb akkoord gekregen van de man des huizes Draagdoekentopic - Pagina 15 253468018 Maar goed, aangezien het een beste aanschaf is, en ook Sanne haar bevindingen heb gelezen, twijfel ik toch wel. N. vind het in de doek niet geweldig meer, ja zo nu en dan. Maar is veel liever actief aan de wandel en aan het kruipen. Nu gaan we in september op vakantie en zou ik het wel fijn vinden haar zo te kunnen dragen op mijn rug. Ik zoek dus eigenlijk positieve ervaringen hierover, en vraag me af of er miss. iemand in de buurt woont zodat ik 'm een keer kan proberen.
Ohja, ik woon in Flevoland.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoekentopic - Pagina 15 Empty Re: Draagdoekentopic

Bericht  Sanne wo 29 mei 2013 - 4:13

Ok, ik durf ze bijna niet te plaatsen, maar ik heb jullie hulp gewoon nodig. Foto's niet quoten.
Wat doe ik verkeerd?

Ik heb de doek ook een keer onder de billen van mijn dochter doorgehaald en aan de voorkant bij haar broek ingestopt. Het knopen ging best goed en toen ik trots naar de spiegel liep, begon dochter te huilen. Toen zat de onderkant van haar doek bijna in haar nek, dus de foto's hieronder zijn niet eens de ergste...

Draagdoekentopic - Pagina 15 29mei2013024_zps89597833

Draagdoekentopic - Pagina 15 29mei2013025_zpsf2a89cb7



Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoekentopic - Pagina 15 Empty Re: Draagdoekentopic

Bericht  CCC wo 29 mei 2013 - 4:15

Moet ie niet onder de billen door Sanne, en dan naar voren worden geknoopt? Zeg maar even wat hoor, zie nu even snel de foto's nl.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoekentopic - Pagina 15 Empty Re: Draagdoekentopic

Bericht  Sanne wo 29 mei 2013 - 4:16

chococupcake schreef:Moet ie niet onder de billen door Sanne, en dan naar voren worden geknoopt? Zeg maar even wat hoor, zie nu even snel de foto's nl.

Dat heb ik wel gedaan. Over de beentjes heen en dan onder de beentjes door en dan vooraan afknopen. Dat is hier niet helemaal goed te zien inderdaad.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoekentopic - Pagina 15 Empty Re: Draagdoekentopic

Bericht  Fiwen wo 29 mei 2013 - 4:28

PapillonRose schreef:
Fiwen schreef:
PapillonRose schreef:Fiwen: hoe zit jouw J nu in de R&R peuterversie? Ik twijfel of ik een R&R wil kopen omdat de Boba toch wat laag begint te zitten op haar rug, en de R&R hoger zou zijn. Ik twijfel alleen of ik dan peuter of kleuterversie nodig zou hebben. A. is nu bijna 95cm trouwens.

J is nu ook 95 cm maar ik heb de R&R al best lang niet meer gebruikt dus ik zal als we terug zijn van vakantie even voor je proberen. Je hoort nog van me :-)
Als je dat zou willen doen, heel graag! Wil hem eventueel gaan kopen ivm de zomervakantie, dus ik heb nog even de tijd om te bedenken welke maat dan handig zou zijn.

Ik heb nog geen tijd gehad om te zoeken waar de drager gebleven is. Zit nog in een verhuisdoos. Ga straks weer even zoeken maar aangezien onze hele zolder vol staat met dozen kan het even duren (al hoop ik dat hij in een van de 'voorste' dozen zit :P )
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoekentopic - Pagina 15 Empty Re: Draagdoekentopic

Bericht  CCC wo 29 mei 2013 - 4:58

Sanne schreef:
chococupcake schreef:Moet ie niet onder de billen door Sanne, en dan naar voren worden geknoopt? Zeg maar even wat hoor, zie nu even snel de foto's nl.

Dat heb ik wel gedaan. Over de beentjes heen en dan onder de beentjes door en dan vooraan afknopen. Dat is hier niet helemaal goed te zien inderdaad.
Oh zo, op de foto lijkt het net of ie alleen over de beentjes zit... Blijft lastig he... Hier ook flink aan het oefenen, maar N. wil niet altijd meewerken helaas.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoekentopic - Pagina 15 Empty Re: Draagdoekentopic

Bericht  Earane wo 29 mei 2013 - 6:07

Lastig is dat hè, Sanne. Ik krijg A. ook niet beter in de doek dan dat jij H. hebt. Volgens mij moet de doek nog wel beter over haar billen, maar dat lukt mij ook niet. En dan zo'n strook doek in de knieholtes. Kan het ook echt niet alleen, volgens mij dondert A. dan zo op de grond, haha. Ik ben ook benieuwd hoe anderen dat doen. Wat voor doek heb jij trouwens? Ziet er lekker soepel uit. Ik heb een Hoppediz en ik vind 'm zo stug.
Earane
Earane
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 813
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoekentopic - Pagina 15 Empty Re: Draagdoekentopic

Bericht  Earane wo 29 mei 2013 - 6:09

Ik zit er trouwens aan te denken om een andere draagdoek te kopen. Nu is mijn dochter 14 maanden en heb haar al een hele tijd niet meer gedragen. Alleen af en toe geprobeerd om te rugdragen. Tot wanneer hebben jullie je kinderen gedragen? Is het op een gegeven moment niet veel te zwaar?
Earane
Earane
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 813
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoekentopic - Pagina 15 Empty Re: Draagdoekentopic

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 15 van 30 Vorige  1 ... 9 ... 14, 15, 16 ... 22 ... 30  Volgende

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum