Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Draagdoekentopic

+60
blondje1313
Robin_
Snoes
Minx
Beessie
Supertalentje
LindaK
Tania
Vixen
Twellie
koNijntje
Printje
Exogenesis
Dolphinne
mickey
Muppetje
Charles
Parel
catgirl85
Flower_L
Vancity_girl
Earane
CCC
Fearie
Bimbam
Kalishi
Funk
PapillonRose
Dille
Slakje
bolus26
Jade
PiP
Floor
red rose
Aoi
Pineco
Balloon
Fiwen
Flip Fluitketel
Mrs. Jansen
Luce
shadow
Pink!
Sanne
Blue flower
Caroow
Happydobby
Pompoen
Darius
kwak
Linda
maiadebij
Tiara
Laurientje
Zenna
Highway
Teddyaapje
Jits
Liadan
64 plaatsers

Pagina 2 van 30 Vorige  1, 2, 3 ... 16 ... 30  Volgende

Ga naar beneden

Draagdoekentopic - Pagina 2 Empty Re: Draagdoekentopic

Bericht  Twellie wo 27 maa 2013 - 8:58

Thanks, ga ik me daar even in verdiepen. De Lilly vind ik in elk geval sowieso al erg mooi!

Ik ken wel een draagconsulente, maar ik durf het echt niet. Ben zo ontzettend onhandig en ik zou bang blijven dat ik de baby een keer zou laten vallen.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoekentopic - Pagina 2 Empty Re: Draagdoekentopic

Bericht  Laurientje wo 27 maa 2013 - 19:48

Twellie ik heb toen een draagconsult gehad en heb de Rucksack geleerd, ik vind vee dragers voor een pasgeborene voor op de rug nog niet prettig.
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoekentopic - Pagina 2 Empty Re: Draagdoekentopic

Bericht  Darius wo 27 maa 2013 - 23:05

Toen E vijf maanden was heb ik haar op de rug gedragen in de manduca. Daarvoor vond ik het niet prettig, zo'n kleintje op de rug. Maar E is dan ook vrij groot voor haar leeftijd.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoekentopic - Pagina 2 Empty Re: Draagdoekentopic

Bericht  Teddyaapje do 28 maa 2013 - 3:42

Twellie schreef:Thanks, ga ik me daar even in verdiepen. De Lilly vind ik in elk geval sowieso al erg mooi!

Ik ken wel een draagconsulente, maar ik durf het echt niet. Ben zo ontzettend onhandig en ik zou bang blijven dat ik de baby een keer zou laten vallen.

Op d&v staat een lilly te koop
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoekentopic - Pagina 2 Empty Re: Draagdoekentopic

Bericht  Twellie do 28 maa 2013 - 10:36

Teddyaapje schreef:
Twellie schreef:Thanks, ga ik me daar even in verdiepen. De Lilly vind ik in elk geval sowieso al erg mooi!

Ik ken wel een draagconsulente, maar ik durf het echt niet. Ben zo ontzettend onhandig en ik zou bang blijven dat ik de baby een keer zou laten vallen.

Op d&v staat een lilly te koop

Ik zag het. Al vind ik inmiddels de Inka ook wel heel mooi.

Zijn er ook mensen die wel vanaf het begin rugdragen prettig vonden met een drager?
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoekentopic - Pagina 2 Empty Re: Draagdoekentopic

Bericht  Pompoen do 28 maa 2013 - 11:15

Mijn vader heeft voor mij een prachtige selendang meegenomen uit Indonesië om ons kindje mee te dragen. Hebben jullie tips hoe ik deze doek zou kunnen knopen? De doek is 230 bij 90 cm dus niet heel erg lang, ik heb de rebozo (slip knot) knoop net er mee uitgeprobeerd, daarmee kun je 'm als een soort ring sling gebruiken maar ik weet niet goed wat ik er van moet vinden. En uitproberen kan ik het nog niet met kind want die ligt nog op de neonatologie en wil ik daar sowieso nog even niet mee plagen.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoekentopic - Pagina 2 Empty Re: Draagdoekentopic

Bericht  Happydobby do 28 maa 2013 - 11:23

Je kan de buik knoop maken een dan afknopen onder de billen.

Op dragen enzo staan filmpjes.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoekentopic - Pagina 2 Empty Re: Draagdoekentopic

Bericht  Pink! do 28 maa 2013 - 20:20

Op youtube staan ook heel veel filmpjes.

Heb je een foto van de doek? Ik ben eigenlijk wel benieuwd Very Happy
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoekentopic - Pagina 2 Empty Re: Draagdoekentopic

Bericht  maiadebij do 28 maa 2013 - 21:28

twellie, ik ben ook onhandig Laughing en heb de eerste tijd met iemand achter me of op bed geoefend met rugdragen. Na een tijdje begreep J ook de bedoeling en kon ik haar zeggen dat ze moest gaan liggen bijvoorbeeld waardoor het echt steeds makkelijker ging.
Als ik haar op straat van mijn rug af liet glijden als ze wilde lopen heb ik wel verschillende mensen wel een hartverzakking bezorgt, die dachten inderdaad dat ik haar liet vallen :shock:

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoekentopic - Pagina 2 Empty Re: Draagdoekentopic

Bericht  Caroow za 30 maa 2013 - 6:38

Ik ben een beetje mijn Bykay (oid) aan het proberen. Ik heb hem geknoopt zoals de standaard filmpjes dit aangeven op youtube. Eerst had ik hem er liggend in, maar toen had hij zijn kinnetje helemaal tegen zijn borst, dit lijkt me niet te horen? Iemand een idee wat ik hier fout deed?

En nu heb ik hem recht op, buik tegen buik zegmaar. Zijn hoofd verdwijnt bijna helemaal in de doek en hangt in de doek, niet recht op. Hoort dat zo? Ik ben bang dat ik zijn nek stuk maak Embarassed (ik ben zo onzeker he).

Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoekentopic - Pagina 2 Empty Re: Draagdoekentopic

Bericht  kwak za 30 maa 2013 - 6:40

Ik knoopte een rekbare zo strak dat het lek alsof je er geen kind meer in krijgt.
Een rekbare moet je echt goed strak knopen.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoekentopic - Pagina 2 Empty Re: Draagdoekentopic

Bericht  Caroow za 30 maa 2013 - 6:44

Hij zit nu zo:
Draagdoekentopic - Pagina 2 Afbeelding023_zpse6d02e83

Met zijn hoofd zo:
Draagdoekentopic - Pagina 2 Afbeelding021_zps4a77c3b8

(Haha ik kijk ook wel echt te blij)
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoekentopic - Pagina 2 Empty Re: Draagdoekentopic

Bericht  Pompoen za 30 maa 2013 - 6:44

Ik heb dus een selendang en een manduca, maar twijfel wel een beetje of ik niet ook nog een (rekbare) doek wil voor het begin, ik moet er eigenlijk niet aan denken hem de hele dag in de box of wieg of zoiets te leggen want ik zie hem nu maar twee keer per dag, als hij thuis komt wil hem bij me hebben. Maar hij zal dan nog zo klein zijn dat ik denk dat de manduca misschien nog wat groot is. De selendang is prachtig maar lijkt me geschikter om in te voeden en om te gebruiken als hij wat groter is. Wat denken jullie? Ik ben eigenlijk niet zo'n fan van knopen vandaar ook de manduca.

En iemand anders nog tips voor die selendang? Volgens mij heb ik niet genoeg doek om iets te doen met een echte draagdoekenknoop. Ik geloof dat hij meer het formaat van een sling heeft.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoekentopic - Pagina 2 Empty Re: Draagdoekentopic

Bericht  Blue flower za 30 maa 2013 - 6:55

Pompoen schreef:Ik heb dus een selendang en een manduca, maar twijfel wel een beetje of ik niet ook nog een (rekbare) doek wil voor het begin, ik moet er eigenlijk niet aan denken hem de hele dag in de box of wieg of zoiets te leggen want ik zie hem nu maar twee keer per dag, als hij thuis komt wil hem bij me hebben. Maar hij zal dan nog zo klein zijn dat ik denk dat de manduca misschien nog wat groot is. De selendang is prachtig maar lijkt me geschikter om in te voeden en om te gebruiken als hij wat groter is. Wat denken jullie? Ik ben eigenlijk niet zo'n fan van knopen vandaar ook de manduca.

En iemand anders nog tips voor die selendang? Volgens mij heb ik niet genoeg doek om iets te doen met een echte draagdoekenknoop. Ik geloof dat hij meer het formaat van een sling heeft.

Mocht je nog een rekbare willen dan heb ik nog een bykay voor je die je voor een klein prijsje mag overnemen. Ik heb nu een bondolino die ik gebruik en de bykay kigt te verstoffen. Is de antraciet met lichtgrijs en een blauwe ster.

Caroow, volgens mij moet R. in de kikkerhouding in de doek, beter voor zijn heupjes geloof ik. Maar er zijn hier zat meiden die dat beter weten dan ik. Ik heb de bykay niet zoveel gebruikt.


Laatst aangepast door Blue flower op za 30 maa 2013 - 7:01; in totaal 1 keer bewerkt
Blue flower
Blue flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoekentopic - Pagina 2 Empty Re: Draagdoekentopic

Bericht  kwak za 30 maa 2013 - 6:58

Je moet strakker knopen en de "rechte" baan mag nog hoger, kan tot over zijn hoofd en dan kun je er een spuugdoekje achter rollen tot aan zijn nekje.
Die gekruisde banden kun je helemaal over hem uitspreiden. Denk dat hij dan al een stuk rechter zit.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoekentopic - Pagina 2 Empty Re: Draagdoekentopic

Bericht  Caroow za 30 maa 2013 - 7:00

Dankje Kwak, ik ga het morgen nog eens proberen, hij ligt nu weer heerlijk te slapen.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoekentopic - Pagina 2 Empty Re: Draagdoekentopic

Bericht  Gast za 30 maa 2013 - 8:10

Eens met kwak, hij mag véél strakker. Verder zie ik dat je de banen over je schouders behoorlijk in je nek hebt zitten, deze mogen wat meer over de schouder gespreid worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoekentopic - Pagina 2 Empty Re: Draagdoekentopic

Bericht  Pompoen za 30 maa 2013 - 9:43

Blue flower schreef:
Pompoen schreef:Ik heb dus een selendang en een manduca, maar twijfel wel een beetje of ik niet ook nog een (rekbare) doek wil voor het begin, ik moet er eigenlijk niet aan denken hem de hele dag in de box of wieg of zoiets te leggen want ik zie hem nu maar twee keer per dag, als hij thuis komt wil hem bij me hebben. Maar hij zal dan nog zo klein zijn dat ik denk dat de manduca misschien nog wat groot is. De selendang is prachtig maar lijkt me geschikter om in te voeden en om te gebruiken als hij wat groter is. Wat denken jullie? Ik ben eigenlijk niet zo'n fan van knopen vandaar ook de manduca.

En iemand anders nog tips voor die selendang? Volgens mij heb ik niet genoeg doek om iets te doen met een echte draagdoekenknoop. Ik geloof dat hij meer het formaat van een sling heeft.

Mocht je nog een rekbare willen dan heb ik nog een bykay voor je die je voor een klein prijsje mag overnemen. Ik heb nu een bondolino die ik gebruik en de bykay kigt te verstoffen. Is de antraciet met lichtgrijs en een blauwe ster.

Caroow, volgens mij moet R. in de kikkerhouding in de doek, beter voor zijn heupjes geloof ik. Maar er zijn hier zat meiden die dat beter weten dan ik. Ik heb de bykay niet zoveel gebruikt.

Ik ga je even pm-en!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoekentopic - Pagina 2 Empty Re: Draagdoekentopic

Bericht  Zenna za 30 maa 2013 - 21:38

Waarom zou je eigenlijk niet gewoon een stevige stof op de markt kunnen kopen? In afrika en zo dragen ze hun kindje daar toch ook in?!
Ik stel deze vraag niet uit sarcastme maar uit hoop dat het ook iets goedkoper kan.. angel
Zenna
Zenna
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 362
Punten : 388
Registratiedatum : 07-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoekentopic - Pagina 2 Empty Re: Draagdoekentopic

Bericht  Sanne za 30 maa 2013 - 21:48

Zenna schreef:Waarom zou je eigenlijk niet gewoon een stevige stof op de markt kunnen kopen? In afrika en zo dragen ze hun kindje daar toch ook in?!
Ik stel deze vraag niet uit sarcastme maar uit hoop dat het ook iets goedkoper kan.. angel

Ik denk dat ze juist in Afrika stevige geweven doeken gebruiken. Ik heb wel eens gelezen dat je best zelf een doek kan maken, maar dan moet je wel echt goede stof kopen, wat niet rekbaar is (voor e groter kindje).

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoekentopic - Pagina 2 Empty Re: Draagdoekentopic

Bericht  Gast za 30 maa 2013 - 21:52

Het heeft inderdaad met de rek in stof te maken.
Ik heb er wel eens naar gekeken; wilde ik gewone stof kopen die geschikt zou zijn als draagdoek, dan was ik meer geld kwijt geweest dan aan een girasol bijv. Maar he, ik heb hier laatst heartiness getipt, dat vind ik echt héle betaalbare doeken!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoekentopic - Pagina 2 Empty Re: Draagdoekentopic

Bericht  Zenna za 30 maa 2013 - 22:26

Tiramisu schreef:Het heeft inderdaad met de rek in stof te maken.
Ik heb er wel eens naar gekeken; wilde ik gewone stof kopen die geschikt zou zijn als draagdoek, dan was ik meer geld kwijt geweest dan aan een girasol bijv. Maar he, ik heb hier laatst heartiness getipt, dat vind ik echt héle betaalbare doeken!

Oké! Dan ga ik daar even naar kijken!
Zenna
Zenna
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 362
Punten : 388
Registratiedatum : 07-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoekentopic - Pagina 2 Empty Re: Draagdoekentopic

Bericht  Pink! za 30 maa 2013 - 22:30

Ook Little frog en Portamundo zijn betaalbaar!
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoekentopic - Pagina 2 Empty Re: Draagdoekentopic

Bericht  Gast za 30 maa 2013 - 22:33

En een gewoon katoentje van de markt scheurt te snel door. Als er een kleine beschadiging in zit, dan scheurt katoen heel snel door. Ook de omgezoomde randen snijden flink denk ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoekentopic - Pagina 2 Empty Re: Draagdoekentopic

Bericht  Pink! do 4 apr 2013 - 21:30

http://www.basvanderveen.nl/bascinaties/babybjorn-misleidt-en-medici-kijken-toe

Een interessant artikel ( vervolg op een eerder geplaatst stuk)
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoekentopic - Pagina 2 Empty Re: Draagdoekentopic

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 30 Vorige  1, 2, 3 ... 16 ... 30  Volgende

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum