Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hond op dieet.

2 plaatsers

Ga naar beneden

Hond op dieet. Empty Hond op dieet.

Bericht  JD do 4 apr 2013 - 12:00

Mijn hond moet afvallen, maar ik weet even niet meer hoe ik het moet aanpakken, en snap niet hoe het kan dat hij niet afvalt op de manier waarop ik hem nu op dieet heb gezet.

Hij at altijd veel te veel, vooral tussendoortjes en restjes enzo, en om eerlijk te zijn schoot de beweging er met die koude winter wel eens bij in.

Maar sinds hij de vorige keer bij de dierenarts ruim 40kg woog, is het roer omgegaan.
Zijn voer is gehalveerd, hij krijgt nu 's ochtends een halve portie lotgering vers vlees (250 gram) en 's avonds 200 gram brokken.
Af en toe krijg hij tussendoor een bakje sperziebonen of een beetje karnemelk, maar dat is hooguit 1x per week.
Koekjes etc krijgt hij helemaal niet meer.
Hij kreeg 2x per dag lotgering, maar omdat hij sindsdien weer is aangekomen en de dierenarts zei dat dat door het vlees kon komen, ben ik naar 1x per dag gegaan.

Ik laat hem 's ochtends voor mijn werk rond half7 uit, loop dan een kwartiertje met hem.
Dan komt mijn moeder rond 11.00 die wandelt zo'n 20 a 30 minuten met hem.
Als ik om 16.00 thuiskom gaat hij mee in de auto en wandelen en spelen we een uur in het park, of ik loop een route van zo'n 3 tot 5 km in de duinen. 's avonds na het eten loop ik 15 a 20 minuten met hem.

Nu was hij binnen een maand 3,5 kg kwijt, dus ik was helemaal blij! Ga ik hem vorige week weer wegen...zitten er weer 3 kilo's aan.... ik snap er niks van.

Kan het zijn dat hij nu te weinig voer binnen krijgt en het lichaam reserves gaat opslaan ofzo?
is het raadzaam om te stoppen met lotgering en alleen nog maar brokken te geven? (zou wel balen zijn, want brokken eet hij amper en lotgering vind ie zo lekker...)

De dierenarts had al gezegd dat, als zijn gewicht zo bleef, hij het beste aan speciaal dieetvoer kon.... maar eerlijk is eerlijk, ik kan dat dure voer niet betalen elke maand, dus dat zie ik niet zo zitten.

Als jullie tips of verbeterpunten hebben hoor ik het graag smile
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond op dieet. Empty Re: Hond op dieet.

Bericht  xxjojootjexx do 4 apr 2013 - 17:35

Ik weet niet welke brokken je nu geeft? Maar er zijn heel veel soorten voer te krijgen in allerlei prijsklassen. Zit er niet een dierenspeciaalzaak bij je in de buurt?
Onze hond moest ook op dieet, ze was 1 kilo te zwaar, bij een Jack Russell is dat veel Very Happy
Ze krijgt ook alleen nog brokken en we zijn toen met haar gaan fietsen, die hielp enorm veel. Inmiddels is ze netjes op gewicht.
En dat je hond die brokken niet zo lekker vind, als ze niks anders meer krijgt gaat ze het echt wel eten hoor. Wink

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond op dieet. Empty Re: Hond op dieet.

Bericht  JD vr 5 apr 2013 - 5:00

Hij krijgt nu brokken van pet's place eigen merk, want die kan ik betalen en eet hij nog een klein beetje.
Ik zal eens informeren wat de goedkoopste dieetbrokken zijn, maar aangezien de zak die ik nu heb 30 euro is voor 15 kg, ben ik bang dat het wel een stuk duurder zal worden he?.... confused

Fietsen gaat niet meer lukken, was wel een goede oplossing geweest. hij is bijna 11 en trekt dat echt niet meer. Wel geprobeerd toen we hem net hadden, maar ten eerste was het hem nooit aangeleerd en ten tweede was het qua conditie teveel. De dierenarts heeft ons toen ook afgeraden om nig met hem te fietsen, en gezegd dat we het maar bij lange wandelingen moesten houden.

Kom net terug van het strand, weer even anderhalf uur gerend en gezwommen...hij is gesloopt!
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond op dieet. Empty Re: Hond op dieet.

Bericht  xxjojootjexx vr 5 apr 2013 - 5:58

Maar krijgt hij niet gewoon teveel? Hij is al elf, dan moet hij niet meer dezelfde brokken als een hond van 5. Dan moet hij senioren brokken, en hoeveel hij daarvan mag staat dan op het pak, dit is per voer en type verschillend.
Heb je bij petsplace al om advies gevraagd?

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond op dieet. Empty Re: Hond op dieet.

Bericht  JD vr 5 apr 2013 - 6:07

Maar ik heb eerder het vermoeden dat hij te weinig krijgt dan teveel...

Ik ga morgen na mijn werk even naar de pet's place om te informeren.
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond op dieet. Empty Re: Hond op dieet.

Bericht  Gast vr 5 apr 2013 - 6:59

JD schreef:Maar ik heb eerder het vermoeden dat hij te weinig krijgt dan teveel...

Ik ga morgen na mijn werk even naar de pet's place om te informeren.

De honden die ik ken van ca 80 kilo krijgen 250 gram en dit is dan Royal Canin.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hond op dieet. Empty Re: Hond op dieet.

Bericht  JD vr 5 apr 2013 - 8:41

totaal? op een dag?

Wat vreemd... ik heb het er laatst wel over gehad met de dierenarts, toen had ze niks aan te merken op de hoeveelheid, alleen was ze niet zo'n fan van vers vlees. Morgen even naar de pet's place, kijken wat zij zeggen, en anders maandag de dierenarts even bellen.

Weet iemand een betaalbaar maar toch kwalitatief goed merk dieetvoer?

Het is en blijft toch raar vind ik.... hij kreeg altijd veel meer eten, er stond de hele dag een bak voer voor zijn neus en hij kreeg veel tussendoortjes. Nu is het minder geworden en toch valt hij niet af. Even los van of hij nu nog steeds teveel krijgt, hij krijgt stukken minder dan voorheen, dan blijft het wel raar dat hij niet afvalt toch?

ik ben een beetje bang dat er medisch iets mis is....zn schildklier of iets van een tumor ergens ofzo, maar misschien zit ik nu gewoon te ver te denken.
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond op dieet. Empty Re: Hond op dieet.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum