Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dieet met weinig suiker en koolhydraten

+3
Minx
Aziraphale
Ayla
7 plaatsers

Ga naar beneden

Dieet met weinig suiker en koolhydraten Empty Dieet met weinig suiker en koolhydraten

Bericht  Ayla zo 24 feb 2013 - 4:33

Omdat ik al 10 jaar met schimmelinfecties loop waar ik maar niet vanaf kom. Ik heb de diëtiste al aan de lijn gehad, en die raadde aan om flink te minderen met suiker en koolhydraten.
Het minder snoepen en minder aardappels eten had ik zelf al bedacht, maar wat "moet" ik nog meer laten staan? En wat zijn goede en makkelijke vervangers? Als ik alleen groente en vlees eet, heb ik snel weer trek. We eten sowiezo vaak om 4 uur al warm omdat ik om 5 uur weer moet werken, maandags en woensdags eet ik in de auto wat brood, maar dan eet ik dus 3x per dag brood, zijn ook veel koolhydraten.
Wie kan me hiermee helpen en wat tips geven?
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Dieet met weinig suiker en koolhydraten Empty Re: Dieet met weinig suiker en koolhydraten

Bericht  Aziraphale zo 24 feb 2013 - 4:41

Voor altijd minderen of voor een bepaalde periode?
Je zou koolhydraatarm brood kunnen proberen in plaats van normaal brood en als ontbijt bijv. een omelet (of banaan/ei pannenkoeken, zie recept op dit forum) kunnen nemen of beginnen met yoghurt en fruit. Verder veel salades met vis/vlees en allerlei groenten met vis/vlees. Of een verse soep maken van groenten, ook erg lekker en afwisselend. Lekkere curries met groenten/vlees/vis maar dan zonder het naanbrood.

Ik heb wel eens een soort pizza gemaakt van bloemkool als bodem, erg lekker en koolhydraatarm. Verder zijn er veel (vooral Amerikaanse) websites met hele lekkere recepten. Zo heb ik nog een recept liggen van spinazie/feta muffins bijvoorbeeld. Kan ik wel voor je opzoeken als je interesse hebt.

Verder zo min mogelijk frisdrank en vruchtensappen drinken, geen Sultana's, ontbijtkoek etc want dit zit vol met suikers.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dieet met weinig suiker en koolhydraten Empty Re: Dieet met weinig suiker en koolhydraten

Bericht  Minx zo 24 feb 2013 - 6:08

ik zou deze website even bekijken

http://www.candida.nl/?content=9
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dieet met weinig suiker en koolhydraten Empty Re: Dieet met weinig suiker en koolhydraten

Bericht  Ayla zo 24 feb 2013 - 7:42

Dankje Minx!

Aziraphale ik weet niet of het voor een periode of voor altijd gaat zijn, ik weet wel dat de schimmel als je het eenmaal gehad hebt in je lijf blijft zitten, en suikers en koolhydraten dus triggers zijn. Ik merkte het vandeweek ook weer, ik had zo'n behoefte aan zoetigheid, en paar dagen later had ik een infectie. Frisdrank laat ik al staan, ik drink voornamelijk thee. Een ei bakken 's morgens lukt me ook wel, ik ben op de donderdag na elke ochtend vrij dus heb er wel tijd voor.

Ik zal wel dingen moeten leren eten denk ik, ik lust niet zo heel veel.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Dieet met weinig suiker en koolhydraten Empty Re: Dieet met weinig suiker en koolhydraten

Bericht  Blond zo 24 feb 2013 - 9:31

En het 17 dagen dieet? Dat is zeker de eerste 17 dagen koolhydraatvrij en suikervrij. De daaropvolgende periodes mag je meer koolhydraten toevoegen.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dieet met weinig suiker en koolhydraten Empty Re: Dieet met weinig suiker en koolhydraten

Bericht  Ayla zo 24 feb 2013 - 22:43

Ik hoef en wil geen dieet volgen om af te vallen. Waarschijnlijk val ik al wat af omdat ik minder suiker en koolhydraten eet, maar meer als 3/4 kg mag er echt niet af, ik wordt dan veel te dun

speltbrood, is dat ook koolhydraatarm?
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Dieet met weinig suiker en koolhydraten Empty Re: Dieet met weinig suiker en koolhydraten

Bericht  Twellie zo 24 feb 2013 - 22:48

Speltbrood is volgens mij niet zozeer koolhydraatarm maar de koolhydraten die erin zitten, breken wel minder snel af dan normale koolhydraten. Heb dit zelf niet helemaal onderzocht maar in de natuurwinkel heb ik me dat laten vertellen. Ik heb ook een hele tijd koolhydraatarm gegeten en at toen regelmatig spetlbrood en mijn klachten bleven weg, dat was bij mij PCO.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Dieet met weinig suiker en koolhydraten Empty Re: Dieet met weinig suiker en koolhydraten

Bericht  Minx zo 24 feb 2013 - 23:31

17 dagen zou ik dan ook echt niet aanraden. Want het is te kort. Ik zou verder even googlen op anti candida dieet. Je moet je echt wel realiseren dat het een loeizwaar dieet is. 1 foutje en je kan weer opnieuw beginnen.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dieet met weinig suiker en koolhydraten Empty Re: Dieet met weinig suiker en koolhydraten

Bericht  Benthe zo 24 feb 2013 - 23:37

Ik zou me inderdaad eens gaan verdiepen in het candidadieet. Ik probeer het nu ook een beetje te volgen vanwege lichamelijke klachten. Je kunt bijvoorbeeld wel knackebrod eten, maar beter geen brood, verder wel rijstwafels, kwark, veel groente en fruit (maar niet te zoet fruit vanwege de suikers). Hier staan ook wel veel tips http://www.candida.nl/?content=9
Benthe
Benthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 621
Registratiedatum : 16-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dieet met weinig suiker en koolhydraten Empty Re: Dieet met weinig suiker en koolhydraten

Bericht  Ayla ma 25 feb 2013 - 0:48

Ja die site heb ik gisteren ook al zitten bekijken. Ik weet dat het een zwaar dieet is, maar heb het er wel voor over om de candida uit mijn lijf te krijgen. Echt elke keer die infecties wordt ik.ook gestoord van, plus de medicatie die ik ervoor moet nemen, dat is ook niet gezond.

Heb nu 3 sneetjes speltbrood op en 2 gebakken eieren, is zien hoelang ik erop vooruit kan.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Dieet met weinig suiker en koolhydraten Empty Re: Dieet met weinig suiker en koolhydraten

Bericht  Silke ma 25 feb 2013 - 1:28

Kan de diëtiste geen verdere tips geven? Toen ik mijn voeding aan moest passen, werd er gekeken naar wat ik normaal at en hoe ik dat kon veranderen. Ook kreeg ik een lijst met 'goede' producten.
Silke
Silke
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 277
Punten : 273
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Dieet met weinig suiker en koolhydraten Empty Re: Dieet met weinig suiker en koolhydraten

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum