Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Advies, tips? Ik weet het niet...

+3
piene1983
Ella
kwak
7 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Advies, tips? Ik weet het niet... Empty Advies, tips? Ik weet het niet...

Bericht  kwak di 19 feb 2013 - 1:03

J is best onrustig. Overdag slaapt hij amper, hij slaapt alleen op onze arm als hij een flesje heeft gehad of in de maxi Cosi in de auto. J wil absoluut niet in de draagdoek of de storchenwiege. Vooral in de storchenwiege word hij heeft boos en word pas rustig als hij er uit word gehaald.
J lurkt het liefst de hele dag aan de fles, voor al de ochtend tot een uur of half 2 is hij zonder fles echt onrustig. Hij laat alleen van zijn laatste fles tot dat hij wakker word in de nacht ongv 4 uur aan de andere tijden komt hij na 2,5 uur.
Ik ben wel voor fv op verzoek, ik drink/eet ook als ik honger heb. Ik vind het dis ook niet z'n heel probleem dat hij niet zo veel tussen de voedingen houd maar hij is zo vreselijk onrustig steeds. Hij ligt in gebakerd en dat scheelt wel wat in de onrust.
J is de hele ochtend wakker, misschien dat hij 1 hazenslaapje op mijn arm doet meer niet. Rond half 2 valt hij in slaap en heb ik tot 4 uur de tijd om iets te doen zonder kind op de arm.
Als J wakker word dan moet hij direct een fles anders is het huis te klein. Daarna blijft hij weer wakker tot een uur of 21.00.
In die tussentijd sabbelt hij ook heel veel aan de fles, speen wil hij dan niet alleen een fles.
Als hij in slaap valt met fles in zijn mond kun je beter die fles laten zitten anders word hij weer wakker omdat hij zijn fles kwijt is, verwisselen met speen werkt ook niet.
Als hij slaapt is hij ook onrustig, veel met zijn hoofdje bewegen en armen maar daarvoor ligt hij ingebakerd.
Hij heeft trouwens ook jbpm in zijn fles voor het spugen.
Zou forte hem rust geven? Dat vraag ik mezelf af.
Het is nietzo dat hij overprikkeld is want hij reageert niet anders als we weg zijn geweest of D maakt veel lawaai ofzo.
Het is ook niet zo dat ik wil dat hij een ritme heeft, mannetje is net 4,5 week.
Wat ik hier mee wil weet ik ook niet, misschien hebben jullie ideeën en ik wil het ff van me af schrijven. Vind het maar lastig dat ik in de ochtend amper D tijd kan geven omdat J alle aandacht opeist.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Advies, tips? Ik weet het niet... Empty Re: Advies, tips? Ik weet het niet...

Bericht  Ella di 19 feb 2013 - 1:10

Dit had ik kunnen schrijven, alleen geef ik BV. Maar hij laat soms ook zo weinig tijd tussen de voedingen. heb ook sommige dagen alleen maar het gevoel dat ik niets anders doe al BV geven.

Helaas geen tips voor je
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Advies, tips? Ik weet het niet... Empty Re: Advies, tips? Ik weet het niet...

Bericht  kwak di 19 feb 2013 - 1:14

Ik gaf ook bv. J heeft tot hij 3 week was bv gehad. Daar op was hij nog onrustiger, hij bleef maar huilen en onrustig doen en was alleen rustig aan de borst. Ik had waarschijnlijk teveel melk waardoor hij de achtermelk niet kreeg en door de voormeld kraampjes kreeg en steeds honger had. Ik ben er toen mee gestopt omdat ik het niet zag zitten om me 100% op de bv te storten omdat ik D ook nog heb lopen en zij ook aandacht nodig heeft.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Advies, tips? Ik weet het niet... Empty Re: Advies, tips? Ik weet het niet...

Bericht  piene1983 di 19 feb 2013 - 2:52

Wij zijn met dezelfde klachten naar een osteopaat gegaan. Geen wonderen van verwacht maar wel een kind met meer rust gekregen. Rond dezelfde termijn als jij nu overigens. Waarschijnlijk zal ook worden gezegd dat rond deze tijd kindjes sowieso rustiger worden, minder huilen etc, maar ik had geen zin om daarop te wachten. Het is het overwegen waard, ik had het gevoel dat ik in ieder geval effectief iets had gedaan om het beter te maken.
piene1983
piene1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Advies, tips? Ik weet het niet... Empty Re: Advies, tips? Ik weet het niet...

Bericht  kwak di 19 feb 2013 - 3:49

Wat heeft de osteopaat gedaan?
Merkte je direct verschil dat hij rustiger was? Ik vind het zo sneu voor J, zoveel onrust in z'n lijfje lijkt het wel en steeds maar de fles willen. Hij slaapt nu sinds half 2, net naar de winkel geweest en hij slaapt nu in de maxi Cosi. Kan hem ook niet overleggen want dan is hij direct wakker.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Advies, tips? Ik weet het niet... Empty Re: Advies, tips? Ik weet het niet...

Bericht  Sun88 di 19 feb 2013 - 6:21

Hier ook een baby met veel onrust, met 5 weken naar de osteopaat gegaan en hij kreeg zoveel meer rust,, helaas nog wel veel krijsen, maar dat blijkt door kma te komen, maar de echte onrust in zijn lijf is weg gegaan door de osteopaat, hebben wel 4 behandelingen gehad, soms lees je op internet, we hadden na een bezoek een compleet ander kind, dat was hier dus niet zo. De osteopaat ging hem de eerste keer dat we kwamen met zn handen inbakeren en alle woede uit hem laten (is geen prettig gezicht dus ik zou niet alleen gaan) en de andere keten was hij rustig op het moment dat we daar kwamen en behandelde hij zijn buikje, met zn handen. Geen idee wat hij precies deed, ging erg rustig en zacht net alsof hij niets deed
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Advies, tips? Ik weet het niet... Empty Re: Advies, tips? Ik weet het niet...

Bericht  kwak di 19 feb 2013 - 8:10

Ik heb voor vrijdag een afspraak gemaakt. Ik verwacht geen wonderen maar ik hoop wel dat hij wat meer rust krijgt.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Advies, tips? Ik weet het niet... Empty Re: Advies, tips? Ik weet het niet...

Bericht  piene1983 di 19 feb 2013 - 8:33

Wij hebben uiteindelijk een vijftal behandelingen gehad. Hier heeft hij geen van woede eruit gelaten maar vooral masseren en bewegen van ledematen, zoals de reactie hierboven omschrijft "alsof er helemaal niks gebeurde". Hij voelde een aantal dingen aan het lijfje van mijn zoontje die ik hem niet gezegd had, dat hij erg geel geweest is na de bevalling en dat dat pas in de derde week bijtrok kon hij voelen aan de lever bijvoorbeeld. Mijn zoontje had een voorkeurshouding en dat had te maken met spanning aan een kant van zijn lijfje, door gerichte massage kon hij dit wegnemen. Hij kon dit ook laten zien door zijn beentjes van links naar rechts te bewegen, naar rechts ging probleemloos en liet hij rustig gebeuren maar naar links rolde zijn hele lijfje mee doordat hij zo verkrampt lag. Ik vond het bijzonder om te zien en mee te maken. Wij gaan morgen weer, hier wederom een gefrustreerd mannetje dat zijn lijfje verkrampt en overstrekt. Wellicht kan het ook nu weer verlichting bieden.
piene1983
piene1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Advies, tips? Ik weet het niet... Empty Re: Advies, tips? Ik weet het niet...

Bericht  Luce di 19 feb 2013 - 8:37

Naar welke osteopaat ga je? L en B zijn allebei naar de osteopaat geweest, heeft voor allebei geholpen
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Advies, tips? Ik weet het niet... Empty Re: Advies, tips? Ik weet het niet...

Bericht  Gast di 19 feb 2013 - 8:37

En als je nou de flesspeen als fopspeen geeft? Spuugdoekje aan de binnenkant erin?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Advies, tips? Ik weet het niet... Empty Re: Advies, tips? Ik weet het niet...

Bericht  Gast di 19 feb 2013 - 8:49

Heel erg herkenbaar.

Vanaf zijn geboorte tot de 4 weken kwam hij elke 2-2½ uur voor een fles en tussendoor sliep hij niet. Hij was wakker van 05.00-06.00 tot 15.00 en dan viel hij van uitputting (het niet slapen en alleen maar huilen) in slaap tot een uur of 18.00 en dan ging het weer verder tot een uur of 23.00
Daarna sliep hij wel tussen de flessen door maar kwam hij hij wel tussen de 2-3 uur.

Toen werd hij opgenomen (RS virus) en toen we na een week thuis waren leek hij rustiger... De eerste 2 dagen en toen begon het weer. Na twee weken zijn we naar de huisarts geweest en heb ik gezegd dat ze hem mocht houden Cry
We werden er he-le-maal gek van. Onze relatie leed eronder en H. werd er ook niet vrolijker van. Ze herkende ons verhaal en verwees ons door naar de kinderarts. Lichamelijk was hij helemaal in orde, niks aan de hand. Dat gaf mij ook iets meer rust als ik iets met H. aan het doen was en hij begon te huilen. Hij had geen pijn in elk geval.
Op de terugweg heb ik Forte gehaald en de volgende dag.... Een heerlijk rustig kind dat ging slapen!!! Tot op de dag van vandaag heb ik spijt dat ik het niet eerder geprobeerd heb (en nog meer spijt dat ik gezegd had dat de huisarts hem mocht houden...).

Met hem zijn we naar de manueel therapeut geweest. Dat lijkt op de osteopaat.
Dat verandere hem al wel, maar dat was hier niet de kern van het probleem.
De osteopaat naar hem laten kijken kan ik elk geval geen kwaad en ik zoude Forte gewoon eens proberen.

Succes!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Advies, tips? Ik weet het niet... Empty Re: Advies, tips? Ik weet het niet...

Bericht  piene1983 di 19 feb 2013 - 8:57

Forte voeding kun je sowieso proberen. Wij gaven ook Johannesbroodpitmeel door de fles op aanraden van de huisarts, dit maakt de flesvoeding wat dikker zodat hij langer over de fles kon doen en hem niet binnen 5 minuten leegdronk ook blijft het wat langer "vast" in het buikje waardoor het beter verzadigd. Wij hadden hier geen/nauwelijks last van de soms genoemde bijwerkingen als slecht kunnen poepen en kramp, bij ons was het echt een verademing.
piene1983
piene1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Advies, tips? Ik weet het niet... Empty Re: Advies, tips? Ik weet het niet...

Bericht  Limburg85 di 19 feb 2013 - 9:04

Herkenbaar. Hier veranderde het volkomen met 9 weken, nog strakker ritme, andere speen fles en slaapzak aan icm extra care/omneo voeding. Helaas komt het nu gedeeltelijk weer terug :-(.

Wat is forte precies voor voeding? Scheelt dat veel met extra care/omneo?
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Advies, tips? Ik weet het niet... Empty Re: Advies, tips? Ik weet het niet...

Bericht  kwak di 19 feb 2013 - 9:05

Ik heb de forte in huis gehaald al.
Ik twijfel nog heel erg of ik het ga proberen, mijn man zei dat we het maar moesten proberen.

Kun je forte gewoon mt jbpm mengen? Dan pronbeer ik eerst 50/50 met de normale voeding.

kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Advies, tips? Ik weet het niet... Empty Re: Advies, tips? Ik weet het niet...

Bericht  meisjesmama di 19 feb 2013 - 9:20

Het klinkt als refluxklachten.
Omdat hij veel wil sabbelen op zijn fles een zo onrustig is.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Advies, tips? Ik weet het niet... Empty Re: Advies, tips? Ik weet het niet...

Bericht  kwak di 19 feb 2013 - 9:23

meisjesmama schreef:Het klinkt als refluxklachten.
Omdat hij veel wil sabbelen op zijn fles een zo onrustig is.
Ik ben al bij de ja geweest, hij krijgt daarom jbpm door zijn melk. Hij lijkt geen pijn of iets te hebben.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Advies, tips? Ik weet het niet... Empty Re: Advies, tips? Ik weet het niet...

Bericht  meisjesmama di 19 feb 2013 - 9:24

kwak schreef:
meisjesmama schreef:Het klinkt als refluxklachten.
Omdat hij veel wil sabbelen op zijn fles een zo onrustig is.
Ik ben al bij de ja geweest, hij krijgt daarom jbpm door zijn melk. Hij lijkt geen pijn of iets te hebben.

Bij mijn meiden hield jbpm helemaal niets. en omdat hij in de maxi cosi wel slaapt wat schuin is. ze gaan juist sabbelen om de pijn en zuur weg te houden.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Advies, tips? Ik weet het niet... Empty Re: Advies, tips? Ik weet het niet...

Bericht  kwak di 19 feb 2013 - 9:27

meisjesmama schreef:
kwak schreef:
meisjesmama schreef:Het klinkt als refluxklachten.
Omdat hij veel wil sabbelen op zijn fles een zo onrustig is.
Ik ben al bij de ja geweest, hij krijgt daarom jbpm door zijn melk. Hij lijkt geen pijn of iets te hebben.

Bij mijn meiden hield jbpm helemaal niets. en omdat hij in de maxi cosi wel slaapt wat schuin is. ze gaan juist sabbelen om de pijn en zuur weg te houden.
Maar zou hij dan niet veel moeten huilen omdat hij pijn heeft. In de nacht gaat het wel goed, wel komt hij wat moeilijk in slaap en wil hij niet in zijn eigen bedje dus ligt hij bij ons in bed.
Hij kreunt en steunt wel veel.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Advies, tips? Ik weet het niet... Empty Re: Advies, tips? Ik weet het niet...

Bericht  piene1983 di 19 feb 2013 - 9:30

Oh! Steeds meer komt naar boven uit de eerste periode, bizar hoe snel je dat weer vergeet. Pas vanaf een maand of 3 zijn we gaan opschrijven, bij een eventuele volgende gaan we dat echt beter bijhouden. Wij gebruikten ook de Dr Browns fles of de Born Free flessen, dat was ook fijn. Steeds kwamen we een stapje dichter bij rust... Temperamentvol is hij overigens gebleven dus zowel lachen als huilen doet hij vol overgave, frustratie uiten ook...
piene1983
piene1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Advies, tips? Ik weet het niet... Empty Re: Advies, tips? Ik weet het niet...

Bericht  meisjesmama di 19 feb 2013 - 9:33

kwak schreef:
meisjesmama schreef:
kwak schreef:
meisjesmama schreef:Het klinkt als refluxklachten.
Omdat hij veel wil sabbelen op zijn fles een zo onrustig is.
Ik ben al bij de ja geweest, hij krijgt daarom jbpm door zijn melk. Hij lijkt geen pijn of iets te hebben.

Bij mijn meiden hield jbpm helemaal niets. en omdat hij in de maxi cosi wel slaapt wat schuin is. ze gaan juist sabbelen om de pijn en zuur weg te houden.
Maar zou hij dan niet veel moeten huilen omdat hij pijn heeft. In de nacht gaat het wel goed, wel komt hij wat moeilijk in slaap en wil hij niet in zijn eigen bedje dus ligt hij bij ons in bed.
Hij kreunt en steunt wel veel.
ligt er een beetje aan welke vorm het is, verborgen reflux of reflux.
Ik zou er wel echt nog een keer mee naar de dokter gaan dat je niet straks zijn slokdarm beschadigd door het zuur. beter 1 keer teveel en uitsluiten dat hij daar gelast van heeft. Is mijn gevoel maar moet er wel bij zeggen dat ik 2 refluxmeiden had.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Advies, tips? Ik weet het niet... Empty Re: Advies, tips? Ik weet het niet...

Bericht  kwak di 19 feb 2013 - 9:36

meisjesmama schreef:
kwak schreef:
meisjesmama schreef:
kwak schreef:
meisjesmama schreef:Het klinkt als refluxklachten.
Omdat hij veel wil sabbelen op zijn fles een zo onrustig is.
Ik ben al bij de ja geweest, hij krijgt daarom jbpm door zijn melk. Hij lijkt geen pijn of iets te hebben.

Bij mijn meiden hield jbpm helemaal niets. en omdat hij in de maxi cosi wel slaapt wat schuin is. ze gaan juist sabbelen om de pijn en zuur weg te houden.
Maar zou hij dan niet veel moeten huilen omdat hij pijn heeft. In de nacht gaat het wel goed, wel komt hij wat moeilijk in slaap en wil hij niet in zijn eigen bedje dus ligt hij bij ons in bed.
Hij kreunt en steunt wel veel.
ligt er een beetje aan welke vorm het is, verborgen reflux of reflux.
Ik zou er wel echt nog een keer mee naar de dokter gaan dat je niet straks zijn slokdarm beschadigd door het zuur. beter 1 keer teveel en uitsluiten dat hij daar gelast van heeft. Is mijn gevoel maar moet er wel bij zeggen dat ik 2 refluxmeiden had.
Hoe kan de ha dat onderzoeken? De ha vroeg hier alleen naar de klachten.
Ja, k wil alles proberen als hij maar rust in n lijfje krijgt.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Advies, tips? Ik weet het niet... Empty Re: Advies, tips? Ik weet het niet...

Bericht  meisjesmama di 19 feb 2013 - 9:43

Niet echt onderzoeken.
Ik zou op google even op zoeken want de symptomen zijn van verborgen reflux en reflux.
En die symptomen vergelijken met hoe je kindje is dan kom je misschien 1 van de 2 en die symptomen neem je mee en geef je aan dat het lijkt dat de jmbp niet goes genoeg werkt.
En of de huisarts schrijft iets voor of je moet naar de kinderarts die de situatie gaat bekijken.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Advies, tips? Ik weet het niet... Empty Re: Advies, tips? Ik weet het niet...

Bericht  kwak di 19 feb 2013 - 9:54

Symptomen die mogelijk wijzen op gecompliceerde reflux:
- Baby spuugt of slikt veel, heeft vaak de hik en ruikt zurig.
- Baby weigert te drinken, drinkt kort of wil juist continue drinken.
- Baby drinkt heel onrustig, begint gretig, maar haakt af.

- Baby hoest, rochelt, klinkt hees, kwijlt.

Dit is net J.
Ga morgen de ha weer bellen.

kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Advies, tips? Ik weet het niet... Empty Re: Advies, tips? Ik weet het niet...

Bericht  meisjesmama di 19 feb 2013 - 9:59

kwak schreef:Symptomen die mogelijk wijzen op gecompliceerde reflux:
- Baby spuugt of slikt veel, heeft vaak de hik en ruikt zurig.
- Baby weigert te drinken, drinkt kort of wil juist continue drinken.
- Baby drinkt heel onrustig, begint gretig, maar haakt af.

- Baby hoest, rochelt, klinkt hees, kwijlt.

Dit is net J.
Ga morgen de ha weer bellen.


Succes laat je niet nogmaals afschepen met de jmpb. De symptomen lijkt me duidelijk.
Ben benieuwd wat de ha zegt.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Advies, tips? Ik weet het niet... Empty Re: Advies, tips? Ik weet het niet...

Bericht  kwak di 19 feb 2013 - 10:07

meisjesmama schreef:
kwak schreef:Symptomen die mogelijk wijzen op gecompliceerde reflux:
- Baby spuugt of slikt veel, heeft vaak de hik en ruikt zurig.
- Baby weigert te drinken, drinkt kort of wil juist continue drinken.
- Baby drinkt heel onrustig, begint gretig, maar haakt af.

- Baby hoest, rochelt, klinkt hees, kwijlt.

Dit is net J.
Ga morgen de ha weer bellen.


Succes laat je niet nogmaals afschepen met de jmpb. De symptomen lijkt me duidelijk.
Ben benieuwd wat de ha zegt.
Bedankt voor het meedenken ieder geval!
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Advies, tips? Ik weet het niet... Empty Re: Advies, tips? Ik weet het niet...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum