Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ervaringen Mexico?

5 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Ervaringen Mexico? Empty Ervaringen Mexico?

Bericht  M_as zo 13 feb 2011 - 6:47

Wij willen in juni graag op vakantie naar Mexico.
Vorig jaar zijn we in een Iberostar hotel geweest op de Dominicaanse Republiek.
Dat is ons zo goed bevallen dat we daar nu ook naar kijken: Tucan/Quetzal. Het ligt vlakbij Playa del Carmen.
Zijn er mensen die ervaring hebben met dit hotel? En zijn er veel leuke dingen te doen in de omgeving?

Ben benieuwd!!

Liefs
M_as
M_as
Prater
Prater

Aantal berichten : 544
Punten : 559
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen Mexico? Empty Re: Ervaringen Mexico?

Bericht  Gast zo 13 feb 2011 - 6:50

Onze reisadviseuze gaf dit aan ons aan als een TOP hotel.
Niet twijfelen, gewoon boeken zei ze Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen Mexico? Empty Re: Ervaringen Mexico?

Bericht  M_as zo 13 feb 2011 - 8:13

haha oké dan, dat is duidelijke taal!!
We gaan boeken voor 16 dagen. Is vast lang genoeg.
M_as
M_as
Prater
Prater

Aantal berichten : 544
Punten : 559
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen Mexico? Empty Re: Ervaringen Mexico?

Bericht  Gast zo 13 feb 2011 - 21:44

Wij spraken ooit iemand toen we in een Riu hotel zaten en diegene zei dat Iberostar Quetzal zo goed was dus dat zal dan wel.
Wilde een keer een IS meemaken en ben er vorig jaar geweest, maar het viel tegen. Wellicht zijn anderen hotels daarvan beter, maar voor mij liever deze keten niet meer.
Ben 3x in Mexico geweest en als je vragen hebt, dan hoor ik het wel of pmen mag ook natuurlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen Mexico? Empty Re: Ervaringen Mexico?

Bericht  Gast zo 13 feb 2011 - 21:53

M_as, Iberostar is heel erg goed.. wij gaan in mei naar Iberostar op de DR, maar vorig jaar ben ik naar Mexico geweest (geen Iberostar) spijt als haren op mijn hoofd. Zag er allemaal heel erg leuk uit!

Ik vind Playa del Carmen erg leuk! Veilig je kan voor 5dollar een taxi pakken naar het centrum, waar alles open is en je lekker kan eten!
Heel leuk. Doen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen Mexico? Empty Re: Ervaringen Mexico?

Bericht  Gast ma 14 feb 2011 - 0:04

I I love you Mexico!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen Mexico? Empty Re: Ervaringen Mexico?

Bericht  M_as ma 14 feb 2011 - 4:40

Het klinkt in ieder geval erg positief allemaal!
Het is niet zo onveilig als de DR?

CL welk Iberostar ben je geweest dan? In Mexico ook?

Zijn er leuke dingen te doen in de omgeving? Las al iets over ruïnes van Tulum? Aanrader?
M_as
M_as
Prater
Prater

Aantal berichten : 544
Punten : 559
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen Mexico? Empty Re: Ervaringen Mexico?

Bericht  Gast ma 14 feb 2011 - 4:56

M_as schreef:Het klinkt in ieder geval erg positief allemaal!
Het is niet zo onveilig als de DR?

CL welk Iberostar ben je geweest dan? In Mexico ook?

Zijn er leuke dingen te doen in de omgeving? Las al iets over ruïnes van Tulum? Aanrader?

Mexico is veiliger dan DR hoor. Je kunt in MEX gewoon savonds een taxi pakken en lekker de drukte opzoeken. Heerlijk was dat! Gingen we eerst eten en dan taxi pakken naar centro playa del carmen.

Ik ben in Chichen Itza geweest, oude tempels.. maar pffffffffffffffffffffff WARM WARM WARM! Echt je smelt gewoon..
Ik ben ook in Tulum geweest.. ook heel mooi..
Je kan ook naar de cenotes.. heel erg leuk allemaal!

Ik ben ook in Cancun geweest.. leuk hoor, maar shoppen kan je er niet. Zelfs ik niet.. wel hadden ze veel beauty winkels en superveel nagellakjes enzo.. Maar echt shoppen, neuh! Het is trouwens stervens duur.. voor een Lacoste tshirt betaal je 350 DOLLAR! Terwijl het hier in NL 100.- max is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen Mexico? Empty Re: Ervaringen Mexico?

Bericht  Polly ma 14 feb 2011 - 5:10

Het is een leuk gebied waar vanalles te doen is en waar je ook niet zo op je tellen hoeft te passen als in de DR. Ik ben in Tulum geweest, is alweer een tijd geleden, ik vond het strand minder mooi dan in bijvoorbeeld Punta Cana, maar het is nog altijd wit zand en blauw water natuurlijk. Echt wel een aanrader!
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen Mexico? Empty Re: Ervaringen Mexico?

Bericht  M_as ma 14 feb 2011 - 5:25

Kijk, helemaal top! We hoeven ons in ieder geval niet te vervelen dan! We zaten ook te kijken naar RIU Cancun, totdat we de foto´s van het gebouw zelf zagen...My god, dat was zó hoog! Ik hou niet zo van die overdreven gebouwen... Maar in Playa del Carmen is dus genoeg te beleven. Heb er echt erg veel zin in. Nog 4 maanden wachten dan!
Super bedankt voor jullie informatie en ervaring!
M_as
M_as
Prater
Prater

Aantal berichten : 544
Punten : 559
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen Mexico? Empty Re: Ervaringen Mexico?

Bericht  Gast ma 14 feb 2011 - 8:35

Polly, het verschil qua stranden/kleur van de zee kan verschillend zijn in Mexico net als op de DR.
Alleen is het in Tulum echt schitterend en wel wat feller dan in Punta Cana hoor. In PC is het ook mooi hoor daar niet van Wink .

Mas, vorig jaar zijn we naar Iberostar Hacienda Dominicus geweest.
Hoogbouw vind ik niks en dat is wel vaak het geval met Riu hotels. Ik vind het juist in de caribbean op zo resort leuk als de kamer in van die gebouwtjes liggen die verspreid zijn over het terrein dat maakt het een stuk knusser vind ik en niet zo op elkaar enzo.
Ik kan je wel Gran Bahia Principe in Mexico aanraden en misschien wel beter dan Iberostar. Het is echt reuze goed en luxe toeven bij GBP dus als je die boekt krijg je geen spijt.

De ruines van Tulum of hoe dat ook heet kan je het beste op eigen houtje per taxi bezoeken, want dat is goedkoper. Onze hostes gaf dat zelfs als tip en dat terwijl je het bij haar kon boeken voor meer, erg attent.

Ook kon je bij haar park Xel Ha boeken, maar door niet een pakket te nemen was het goedkoper, ook erg aardig van haar om dat te zeggen. Dat scheelde weer geld.


Laatst aangepast door Caribbeanlover op ma 14 feb 2011 - 8:54; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen Mexico? Empty Re: Ervaringen Mexico?

Bericht  Gast ma 14 feb 2011 - 8:51

PrinsesBo schreef:Onze reisadviseuze gaf dit aan ons aan als een TOP hotel.
Niet twijfelen, gewoon boeken zei ze Wink

Vind mensen van reisbureaus ed zo overdrijven. Net alsof je NU moet boeken, het is gewoon verkooppraat. Doe lekker zelf wat je wil.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen Mexico? Empty Re: Ervaringen Mexico?

Bericht  Polly ma 14 feb 2011 - 9:04

Caribbeanlover schreef:Polly, het verschil qua stranden/kleur van de zee kan verschillend zijn in Mexico net als op de DR.
Alleen is het in Tulum echt schitterend en wel wat feller dan in Punta Cana hoor. In PC is het ook mooi hoor daar niet van Wink .

Dat is inderdaad waar, ik ben ook meerdere keren in zowel de DR als Mexico geweest. Hoe fel het water is, is natuurlijk ook afhankelijk van het weer. Ik vind persoonlijk het strand in Punta Cana op veel plaatsen mooier, doordat er meer palmbomen op het strand staan. Dat heeft voor mij echt veel toegevoegde waarde :-) De laatste jaren is het in Punta Cana echter zo vol gebouwd dat ik het niet meer zo prachtig vind als vroeger.
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen Mexico? Empty Re: Ervaringen Mexico?

Bericht  Gast ma 14 feb 2011 - 9:08

PC = Costa Del Sol van de DR Wink

Mas, vorig jaar zaten we het steeds te vergelijken met GBP en zeiden we steeds hoe goed dat wel niet was. Echt ik baalde op den duur dat we daar niet weer heen zijn gegaan en had het bijna geboekt. Ook baalde ik 2 jaar geleden in Mexico dat we daar niet weer voor hadden gekozen. Dacht steeds ''he een stukkie verderop zit ons droomresort''. Het was oke hoor in 2008, maar toch baalde ik best wel.

Andere goede hotels;* Sandos Playacar ( is CKC geweest, dus kan je haar ernaar vragen)
* Sandos Caracol (ben ik dus geweest in 2008 en is een zusterhotel van die
hierboven).
* The Royal Playa Del Carmen (is een kennis van me geweest, superluxe,
erg duur)


Laatst aangepast door Caribbeanlover op ma 14 feb 2011 - 9:15; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen Mexico? Empty Re: Ervaringen Mexico?

Bericht  M_as ma 14 feb 2011 - 9:13

Punta Cana staan wel veel hotels. Gelukkig mag er niet erg in de hoogte gebouwd worden en staan de meesten verscholen tussen de palmbomen (vanaf het strand gezien).
Ik vond RIU Cancun gewoon echt lomp overkomen, maargoed, misschien is het hotel verder wel goed.

We hebben het hotel gekozen op basis van onze vorige ervaring en vakantiereiswijzer.nl. Had een beoordeling van 9.5. Voor ons is dat al enorm luxe haha.
M_as
M_as
Prater
Prater

Aantal berichten : 544
Punten : 559
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen Mexico? Empty Re: Ervaringen Mexico?

Bericht  Gast ma 14 feb 2011 - 9:17

Lees die van GBP maar eens, ook alleen maar goede verhalen en cijfers Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen Mexico? Empty Re: Ervaringen Mexico?

Bericht  Gast di 15 feb 2011 - 0:31

Mas, heb even gekeken wat het kost en voor het gemak half juni gekozen. Is best nog duur zo in het voorseizoen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen Mexico? Empty Re: Ervaringen Mexico?

Bericht  Kqip di 15 feb 2011 - 0:41

Caribbeanlover schreef:
PrinsesBo schreef:Onze reisadviseuze gaf dit aan ons aan als een TOP hotel.
Niet twijfelen, gewoon boeken zei ze Wink

Vind mensen van reisbureaus ed zo overdrijven. Net alsof je NU moet boeken, het is gewoon verkooppraat. Doe lekker zelf wat je wil.

heb bij n reisbureau gewerkt..zo ging dat bij ons helemaal niet. Heb nooit mensen gezegd dat ze NU moeten boeken..meestal gaven we ze gewoon een paar opties en dan konden ze nadenken en kwamen ze vanzelf terug. Of we boekten wel iets, omdat er bijvoorbeeld nog maar 1 kamer was, en dan bleef het 5 dagen in optie staan..dan kon de klant altijd nog dingen aanpassen of nee zeggen. Maar zeggen dat ze NU moeten boeken..dat heb ik nooit gedaan.
Kqip
Kqip
Prater
Prater

Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen Mexico? Empty Re: Ervaringen Mexico?

Bericht  Gast di 15 feb 2011 - 1:09

Alsof zeg ik toch. Vind dat ze mensen vaak te snel overhalen, want anders is het ''vol'' beweren ze dan.
Nou als ik maanden later nog kijk zijn er nog volop kamers te boeken van de hotels waar ik heen zou willen en ook standaardkamers dus dat die kamers gauw vol zitten wat ze dan beweren is onzin.
Ik heb dat wel eens meegemaakt en zeg ook niet dat ze allemaal zo zijn.
Daarom ga ik niet meer erheen en boek ik veel gemakkelijker thuis, geen gezeik en gewacht.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen Mexico? Empty Re: Ervaringen Mexico?

Bericht  Travelgurly di 15 feb 2011 - 1:35

ehm tegenwoordig bij neckermann, Holland International, Arke , Oad etc. werkt het met dagprijzen. wie het eerst komt wie het eerst maalt. hoe korter je voor vertek boekt...hoe hoger de toeslag vaak is.
verkooppraatjes zou dom zijn denk je niet, dan komt die klant daarna echt niet terug als anders blijkt?!?!

En prima als er op een aanbieding gewacht wordt, maar met die dagprijzen heb je een toeslag van bijvoorbeeld 134,- per persoon, is je aanbiedingskorting 250,-...valt dat tegen elkaar weg dus betaal je de standaardprijs. maar er zijn mensen die het leuk vinden om te horen dat er toch een aanbieding opzit.

verder eens met kqip !
Travelgurly
Travelgurly
Prater
Prater

Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen Mexico? Empty Re: Ervaringen Mexico?

Bericht  Gast di 15 feb 2011 - 1:35

Ik vind het strand op Punta Cana vele malen mooier dan Mexico en vele malen mooier dan in Tulum..
Ik ben ook in Aruba geweest en zelfs daar wint Punta Cana van.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen Mexico? Empty Re: Ervaringen Mexico?

Bericht  Gast di 15 feb 2011 - 1:36

Caribbeanlover schreef:Alsof zeg ik toch. Vind dat ze mensen vaak te snel overhalen, want anders is het ''vol'' beweren ze dan.
Nou als ik maanden later nog kijk zijn er nog volop kamers te boeken van de hotels waar ik heen zou willen en ook standaardkamers dus dat die kamers gauw vol zitten wat ze dan beweren is onzin.
Ik heb dat wel eens meegemaakt en zeg ook niet dat ze allemaal zo zijn.
Daarom ga ik niet meer erheen en boek ik veel gemakkelijker thuis, geen gezeik en gewacht.

Jij gaat in September/Oktober. Dan is de beschikbaarheid sowieso anders, ook op de exotische plaatsen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen Mexico? Empty Re: Ervaringen Mexico?

Bericht  Gast di 15 feb 2011 - 2:09

Dat zou kunnen.
Ik heb vaak genoeg meegemaakt dat naarmate de datum in zicht was dat wij gingen dat het hotel een stuk goedkoper was. Tja da's dan balen, maar niet anders.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen Mexico? Empty Re: Ervaringen Mexico?

Bericht  Polly di 15 feb 2011 - 4:00

CKC schreef:Ik vind het strand op Punta Cana vele malen mooier dan Mexico en vele malen mooier dan in Tulum..
Ik ben ook in Aruba geweest en zelfs daar wint Punta Cana van.

Helemaal mee eens! Punta Cana vind ik één van de mooiste stranden ter wereld, voor zover ik het kan beoordelen natuurlijk, maar ik ben in redelijk veel tropische plaatsen geweest. Prachtig wit zand, veel palmbomen, warm helderblauw water... Vriendelijke bevolking en een goede prijs-kwaliteit verhouding... Ik begrijp helemaal waarom het zo'n populaire vakantiebestemming is. sunny
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen Mexico? Empty Re: Ervaringen Mexico?

Bericht  Gast di 15 feb 2011 - 4:10

Polly schreef:
CKC schreef:Ik vind het strand op Punta Cana vele malen mooier dan Mexico en vele malen mooier dan in Tulum..
Ik ben ook in Aruba geweest en zelfs daar wint Punta Cana van.

Helemaal mee eens! Punta Cana vind ik één van de mooiste stranden ter wereld, voor zover ik het kan beoordelen natuurlijk, maar ik ben in redelijk veel tropische plaatsen geweest. Prachtig wit zand, veel palmbomen, warm helderblauw water... Vriendelijke bevolking en een goede prijs-kwaliteit verhouding... Ik begrijp helemaal waarom het zo'n populaire vakantiebestemming is. sunny

Ja, Playa del carmen is trouwens ook een nepstrand. Dat is gespoten zand.
De dominicaanse is echt en daarom ook palmbomen. ik weet nog de eerste keer dat ik het strand zag van Punta Cana helemaal blown away..
Hier, net aangekomen.. voelde me helemaal alleen op de wereld,alsof ik iets had gevonden waar niemand anders iets vanaf wist!
Ervaringen Mexico? 402439568_5_Wo4x

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen Mexico? Empty Re: Ervaringen Mexico?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum