Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Haarkleur twijfel

4 plaatsers

Ga naar beneden

Haarkleur twijfel Empty Haarkleur twijfel

Bericht  Aletta zo 13 jan 2013 - 5:14

Ik zit nu al tijden te twijfelen of ik een keer (voor het eerst) mijn haar zal laten kleuren. Ik vind namelijk mijn eigen kleur een beetje saai. Het is heel donkerblond en daarmee eigenlijk net niets: niet blond en niet bruin.

Maar er zijn een paar dingen die me tegenstaan of die me doen twijfelen. Kunnen jullie helpen?

Ten eerste: wat voor kleur. Ik heb een beetje een aparte combinatie van hele donkerbruine ogen en een hele lichte huid. Het leuke van blond is dat mijn ogen dan extra opvallen (ik had vroeger ook blond haar). Maar eigenlijk vind ik donker haar (bruin) mooier, maar dan vallen mijn ogen weer minder op.

Ten tweede: ik zou alleen een klein beetje een andere kleur willen hebben. Want meestal vind ik het niet mooi als mensen een totaal andere kleur hebben dan ze van nature hebben. Bovendien valt dan uitgroei meer op.

Ten derde: wat me erg tegenstaat is dat je die kleur dan moet bijhouden, omdat het anders met uitgroei en zo lelijk wordt. Maar ik wil niet dat het veel extra werk gaat kosten.

Ten vierde: ik heb me altijd laten vertellen dat verf slecht is voor je haar. Dat vind ik weer zonde.

Kunnen jullie me advies geven? (Ik snap dat het lastig is zonder foto, maar ik wil geen foto op dit forum zetten)

Aletta
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 200
Punten : 235
Registratiedatum : 28-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Haarkleur twijfel Empty Re: Haarkleur twijfel

Bericht  Fortissimo zo 13 jan 2013 - 5:36

Anders doe je een kleur die dicht bij je haarkleur ligt, maar het geheel een beetje ophaalt? Ik heb dat nu ook en mijn haar ziet er een stuk levendiger uit smile
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Haarkleur twijfel Empty Re: Haarkleur twijfel

Bericht  Blond zo 13 jan 2013 - 5:38

Allereerst zou ik voor een spoeling gaan. Het is niet permanent, vind je het niets, dan is het er ook na een aantal weken weer uit. Probeer eerst een blondtint, bijvoorbeeld kleur 8, dat is middenblond. Vind je dat nou mooi, dan kan je altijd voor een permanente kleuring gaan. Wil je eerst bruin proberen dan zou ik kiezen voor kleur 6. Uit je verhaal maak ik op dat je zelf waarschijnlijk een kleur 7 hebt, met een 8 of 6 ga je dan niet voor extreem.

Ik verf mijn haar al sinds mijn 14e en zo slecht is het niet hoor, maar elke maand blonderen, maar 1x in de 2 maanden verven is niet erg hoor. Maar haar ziet er prima uit, glanst zonder middeltjes, etc.

Eerste keer kleuren zou ik vragen of een vriendin of je moeder je wilt helpen. Is net wat fijner!
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Haarkleur twijfel Empty Re: Haarkleur twijfel

Bericht  Punk'd zo 13 jan 2013 - 5:38

Het belangrijkste van verven vind ik dat je in je kleurtoon blijft. Dus als je een warme huid hebt, een mooie warme kleur kiezen. Bij koel juist een koele as tint.

Dat is iets waarin de kapper je wel kan adviseren of je moet goed via Internet zoeken welk type jij bent.

Als je geen uitgroei wilt kun je eens een spoeling proberen. Dan blijf je redelijk dicht bij je eigen kleur (1 of 2 tinten - anders pakt het niet). Maar je hebt wel wat meer leven/glans. Het is ook een stuk beter voor je haar dan een permanent kleuring, dus is dat probleem ook gelijk opgelost. En je wast het er na 24 wasbeurten uit, dus ook geen uitgroei.

Prima om te proberen lijkt mij!

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Haarkleur twijfel Empty Re: Haarkleur twijfel

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum