Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ook haarkleur

5 plaatsers

Ga naar beneden

Ook haarkleur Empty Ook haarkleur

Bericht  Gast vr 26 okt 2012 - 8:25

Ik zit te twijfelen aan mijn haarkleur. Soms hoor ik dat je natuurlijke kleur het mooiste is en je beste staat. In mijn geval twijfel ik daar ernstig aan. Ik word daar bleek van en omdat ik een dunne huid hebt zie je de kringen onder mijn ogen beter. Ik vind dat ik er met licht haar zachter en jonger uitzie en dat mijn huid beter uitkomt.

Ik heb nu mijn eigen donkere haar met heel veel highlights. Een keer in de zoveel jaar wil ik toch weer naar donker, omdat ik dan het gevoel heb dat ik er stijlvoller uitzie, maar als de kapper het verft dan zit er elke keer zo'n lelijke rode gloed in, dat wil ik niet. Wat denken jullie? Zou donker haar mooier zijn? Of zal ik het bij highlights houden?

Als ik mijn haar niet donker ga verven dan blijf ik wel highlighten want het contrast met mijn eigen haar is anders te groot. Ik heb trouwens soms ook al een grijze haar. Ik zit nog in de ontkenningsfase, maar ik heb er toch stiekem al een paar uitgetrokken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ook haarkleur Empty Re: Ook haarkleur

Bericht  Gast vr 26 okt 2012 - 8:32

Heb je een foto van welke highlights je laat zetten? welke kleur bedoel ik dan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ook haarkleur Empty Re: Ook haarkleur

Bericht  Gast vr 26 okt 2012 - 8:44

beetje goudachtig

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ook haarkleur Empty Re: Ook haarkleur

Bericht  Gast vr 26 okt 2012 - 8:45

Heb een beetje hetzelfde 'probleem' mijn haar zit nu ook vol met highlights, maar vind dan het chocoladebruin stijlvoller staan als ik kijk naar foto's met die kleur. In de winter verf ik het dan weer chocoladebruin en in de zomer doe ik er dan weer caramelhighlighs overheen, wat dan later weer nog lichter wordt door de zon. En in de winter weer, and so on and so on smile Nu wil ik snel weer naar de kapper.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ook haarkleur Empty Re: Ook haarkleur

Bericht  Gast vr 26 okt 2012 - 8:47

Carrie schreef:Heb een beetje hetzelfde 'probleem' mijn haar zit nu ook vol met highlights, maar vind dan het chocoladebruin stijlvoller staan als ik kijk naar foto's met die kleur. In de winter verf ik het dan weer chocoladebruin en in de zomer doe ik er dan weer caramelhighlighs overheen, wat dan later weer nog lichter wordt door de zon. En in de winter weer, and so on and so on smile Nu wil ik snel weer naar de kapper.

Krijg je bij chocolade bruin geen rode gloed? Zit echt te twijfelen, ben bang dat ik spijt krijg.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ook haarkleur Empty Re: Ook haarkleur

Bericht  Marin vr 26 okt 2012 - 8:50

Ik heb het laatst chocoladebruin geverfd en hoewel ik het altijd heel mooi vind in de herfst, heb ik toch een beetje spijt. Het is té donker. Ik vond highlights leuk voor de zomer, dus wilde nu wel wat anders. Maar ik zou toch niet te donker gaan, merk ik nu door m'n eigen ervaring.

De kleur die je hebt op je Facebook foto's waar je met je vriend heel verliefd op de bank zit en waar je met z'n dochtertje karaoke zingt vind ik heel erg mooi. Da's net iets lichter dan chocoladebruin toch? Vind ik een mooie herfst/winter kleur.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ook haarkleur Empty Re: Ook haarkleur

Bericht  Gast vr 26 okt 2012 - 8:57

Toen is er lichtbruin ingezet, maar zat er dus wel een rode gloed overheen. Niet mooi.

Wat jammer dat jij het iets te donker vindt. Kan je er geen highlights in zetten?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ook haarkleur Empty Re: Ook haarkleur

Bericht  Marin vr 26 okt 2012 - 8:58

Ecrits schreef:
Wat jammer dat jij het iets te donker vindt. Kan je er geen highlights in zetten?

Zat ik toevallig vandaag nog aan te denken, maar ben bang dat ik dat voor nu toch even iets te duur vind.

Ik vond het op die foto's erg mooi, maar heb het niet in het echt gezien. Met licht er op was het misschien roder dan je wilde.


Laatst aangepast door Marin op vr 26 okt 2012 - 9:02; in totaal 1 keer bewerkt
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ook haarkleur Empty Re: Ook haarkleur

Bericht  Gast vr 26 okt 2012 - 9:02

Ecrits schreef:
Carrie schreef:Heb een beetje hetzelfde 'probleem' mijn haar zit nu ook vol met highlights, maar vind dan het chocoladebruin stijlvoller staan als ik kijk naar foto's met die kleur. In de winter verf ik het dan weer chocoladebruin en in de zomer doe ik er dan weer caramelhighlighs overheen, wat dan later weer nog lichter wordt door de zon. En in de winter weer, and so on and so on smile Nu wil ik snel weer naar de kapper.

Krijg je bij chocolade bruin geen rode gloed? Zit echt te twijfelen, ben bang dat ik spijt krijg.

Als de zon achter mij schijnt zeg maar, dan zie je inderdaad een rode gloed. Heb ik liever niet, maar vind het niet heel erg. Volgens mij zitten in alle bruintinten rode pigmenten?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ook haarkleur Empty Re: Ook haarkleur

Bericht  Gast vr 26 okt 2012 - 9:04

Met licht erop krijg ik zo'n rood/oranje gloed. Ik kom zelden tevreden van de kapper terug. Met verven en knippen is het al zovaak fout gegaan.

Highlight zijn voor mij het veiligste en tot op de schouders knippen zeg ik nooit meer, dan wordt het altijd veel te kort. Kan ik ergens een foto vinden met hoe donker jou haar nu is?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ook haarkleur Empty Re: Ook haarkleur

Bericht  Gast vr 26 okt 2012 - 9:07

Ook haarkleur Julia_Roberts_the-planets+com

Die kleur wil ik, dat is lichter dan de chocoladebruin toch Carrie? Welke kleur is dit? Hebben jullie een kapper die echt, echt, echt heel erg goed is?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ook haarkleur Empty Re: Ook haarkleur

Bericht  Gast vr 26 okt 2012 - 9:49

Oh wauw die kleur is heel erg mooi Ecrits! Die kleur zou ik ook wel willen. Dat is geen chocoladebruin maar lichter. Mijn kapper verft tenminste wel altijd goed. Zal even een foto voor je opzoeken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ook haarkleur Empty Re: Ook haarkleur

Bericht  Gast vr 26 okt 2012 - 10:02

Krijg het niet voor mekaar mijn vriendin eraf te knippen, dus laat 'm niet al te lang staan.

Zo is het nu


En deze kleur wil ik weer ongeveer, is een stuk donkerder dan jouw foto, dat vind ik ook wel erg mooi! (dit is niet mijn vriend haha)


Laatst aangepast door Carrie op za 27 okt 2012 - 11:27; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ook haarkleur Empty Re: Ook haarkleur

Bericht  Gast vr 26 okt 2012 - 10:16

Oh dat donkere vind ik je heel mooi staan en het is helemaal niet rood. Zoals je haar nu is, is het al een stuk donkerder dan mijn haar. Ik wil het heel graag in de kleur van die foto, maar ben bang dat mijn kapper het verpest, of dat ze zegt dat ze mijn haar voor die kleur eerst helemaal moet ontkleuren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ook haarkleur Empty Re: Ook haarkleur

Bericht  Gast vr 26 okt 2012 - 10:29

Ecrits schreef:Oh dat donkere vind ik je heel mooi staan en het is helemaal niet rood. Zoals je haar nu is, is het al een stuk donkerder dan mijn haar. Ik wil het heel graag in de kleur van die foto, maar ben bang dat mijn kapper het verpest, of dat ze zegt dat ze mijn haar voor die kleur eerst helemaal moet ontkleuren.

Ja ik vind dat donkere stijlvoller bij mij. Ik ben geen kapster dus heb er niet heel veel verstand van, maar het lijkt me toch niet dat ze jouw haar daarvoor moeten ontkleuren zeg. Zo licht is het helemaal niet? En als jouw haarkleur nu lichter is dan de kleur die je wilt vind ik dat helemaal raar. Jammer dat je geen goede kapper daar hebt. Kun je niet in een stad bij je in de buurt naar een goede kapper gaan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ook haarkleur Empty Re: Ook haarkleur

Bericht  Gast vr 26 okt 2012 - 10:40

Vind het donkere ook stijlvoller. Ik vind met licht erop en een bleke huid highlights onverzorgd staan. Mijn highlights zijn wel licht maar mijn eigen haar is echt heel donker. De kappers die ik tot nu toe heb gehad zeggen dat ze haar maximaal twee tinten lichter kunnen verven zonder het te ontkleuren. Ik denk dat ik dat dus niet haal. Ik ga op internet opZoek naar een goede kapper.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ook haarkleur Empty Re: Ook haarkleur

Bericht  Gast vr 26 okt 2012 - 10:42

Ecrits schreef:Vind het donkere ook stijlvoller. Ik vind met licht erop en een bleke huid highlights onverzorgd staan. Mijn highlights zijn wel licht maar mijn eigen haar is echt heel donker. De kappers die ik tot nu toe heb gehad zeggen dat ze haar maximaal twee tinten lichter kunnen verven zonder het te ontkleuren. Ik denk dat ik dat dus niet haal. Ik ga op internet opZoek naar een goede kapper.

Ah vervelend. Ik weet dat er ergere dingen zijn, maar het is zo vervelend als je geen goede kapper hebt die gewoon doet wat jij vraagt en de skills heeft om het goed te doen. Hoop dat je snel een goede kapper vindt! De keur van de Julia is echt supermooi en denk dat dat je prachtig zal staan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ook haarkleur Empty Re: Ook haarkleur

Bericht  Blond vr 26 okt 2012 - 22:47

Maar de kleur van Julia, daar zit toch ook een rode gloed doorheen? Ik vind het trouwens wel een hele mooie kleur hoor!

Ik verfde mijn haar ook altijd lichtbruin, en dan kwam er ook een rode/oranje gloed over. Ook als k kleur 6.0 pakte (.0 is zonder roodtinten). Nu ik blond ben heb ik er geen last meer van. Misschien zit in je eigen haarkleur een roodpigment?

Ik weet niet hoe ver je wilt reizen voor een kapper, maar Kinki Kappers in Arnhem zijn echt heel goed met kleuren.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ook haarkleur Empty Re: Ook haarkleur

Bericht  Gast vr 26 okt 2012 - 23:07

Ik ben het wel eens met Chance, de kleur van Julia heeft een goud- en roodachtige gloed. Ze is ook herfsttype btw, dan krijg je echt heel andere kleuren dan jij als winter.

Ik weet heel weinig van haarkleuren en welke effecten dat heeft (daarvoor verwijs ik door naar Carrie :P), maar dit vond ik over jouw kleurtype en je haar kleuren:

"De rijke tonen van het wintertype haar stralen een natuurlijke warmte uit. Daarom is zelden meer nodig dan een regelmatig een conditioner te gebruiken voor meer glans. Wil je echter meer nadruk leggen op je natuurlijke haarkleur, dan kan dit door het een blauwachtig zwarte glans te geven. Aubergine en mahonie haarkleuringen accentueren het donkere haar. Kleurbehandelingen in je eigen natuurlijke haarkleur benadrukken de natuurlijke schoonheid van je haar en voegen extra glans toe.

Haar van iemand van het wintertype oplichten, leidt vaak tot eigenaardige roodachtige tonen, die voor dit type niet geschikt zijn. Overweeg ook geen highlights want deze hebben de neiging om roodachtig te lijken en doen je ouder lijken. Wil je toch je haar kleuren, kies dan voor astinten. Vermijd gouden schakeringen want deze nemen de uitstraling van je huid weg."

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ook haarkleur Empty Re: Ook haarkleur

Bericht  Gast vr 26 okt 2012 - 23:08

Ik vind het donkere bij jou ook echt prachtig staan, Carrie!

Edit: Trouwens Ecrits, wat je zegt over die rode gloed: mijn moeder heeft dat dus ook. Die verft haar haar, maar altijd heeft ze de eerste twee/drie weken last van dat rode, vooral dichtbij haar huid. Dat is echt heel lelijk. Ik heb ook geen idee hoe je dat kunt voorkomen ofzo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ook haarkleur Empty Re: Ook haarkleur

Bericht  Melis_je za 27 okt 2012 - 9:05

Rood schreef:Ik ben het wel eens met Chance, de kleur van Julia heeft een goud- en roodachtige gloed. Ze is ook herfsttype btw, dan krijg je echt heel andere kleuren dan jij als winter.

Haha, ik wilde precies hetzelfde zeggen. Als het haar staat, staat het jou niet. Ik vind de vele highlights je wel heel goed staan trouwens, het heel donkere maakt je een beetje ernstig.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ook haarkleur Empty Re: Ook haarkleur

Bericht  Zonnetje zo 28 okt 2012 - 6:21

Ik heb hier ook last van. Ik heb uit mezelf donkerblond haar en laat er meestal highlights in zetten, omdat ik iets lichter haar veel mooier vind staan bij mezelf. Maar iedere keer als ik dan van highlights naar lichtbruin/donkerblond wil en het laat verven, wordt het veel te rood. Zeker de eerste weken vind ik het dan echt niet mooi. Nu houd ik het maar bij het hele jaar highlights.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Ook haarkleur Empty Re: Ook haarkleur

Bericht  Gast zo 28 okt 2012 - 22:36

Bedankt voor de reacties. Hierdoor twijfel ik of ik wel echt een wintertype ben. Lichter haar en dan vooral blonde plukken maakt mijn huid egaler en mijn uitdrukking zachter. Met donker haar zie je alles. Misschien moet ik een second opion kleurenanalyse aanvragen Very Happy . Ik weet zeker dat een hele donkere haarkleur of een paarse gloed erin ontzettend lelijk staat. Mijn highlights kleuren absoluut niet rood, die worden goud en dat staat mooi.

Als ik echt een wintertype zou zijn dan zou dit dus staan

Ook haarkleur Janine-elschot

Die kleur vind ik mooi, maar ik ben bang dat het rood kleurt en dat vind ik echt lelijk. Denk dat ik een hele goede kapper nodig heb. Ik wil niet het hele jaar door highlighten, omdat mijn natuurlijke kleur veel scheelt met highlights.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ook haarkleur Empty Re: Ook haarkleur

Bericht  Paper Crown zo 28 okt 2012 - 23:04

Ecrits, kom naar mijn kapper! Die zijn the best!

Ik upload even fotootje hoe mijn haar de laatste keer gekleurd is. Moment!
Ook haarkleur E26B18EB-6F7F-4DD1-ADC4-7AA17601F127-2160-000001CACD17E280_zpsf0785626

Ook haarkleur 91966329-A727-4824-8846-9F689B2B436E-2160-000001CB3DA0B1C3_zps38f2829e
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ook haarkleur Empty Re: Ook haarkleur

Bericht  Melis_je di 30 okt 2012 - 5:38

Ecrits schreef:Bedankt voor de reacties. Hierdoor twijfel ik of ik wel echt een wintertype ben. Lichter haar en dan vooral blonde plukken maakt mijn huid egaler en mijn uitdrukking zachter.

Ik beweer nog steeds dat jij een zomertype bent. Ik denk dat best veel wintertypes eigenlijk zomertypes zijn, of in ieder geval dat brunettes te snel als wintertype weggezet worden.

Als gouden highlights je staan, ben je, denk ik, niet per se een warm type. Witblonde highlights (koud) staan bijna niemand. Ik zie het niet als hokjesindeling, maar meer als continuum. Ik denk dat jij wel een koel type bent (gebaseerd op je foto's van lang geleden), maar geen wintertype.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ook haarkleur Empty Re: Ook haarkleur

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum