Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Grote mond

+5
Mamsie
Meeko
Flemy
missmarm
Liadan
9 plaatsers

Ga naar beneden

Grote mond  Empty Grote mond

Bericht  Gast za 5 feb 2011 - 6:08

Hoe gaan jullie met een grote mond om van je kind?
Meteen op de trap of in de hoek met een reactie erbij dat een grote mond niet is toegestaan. Of eerst een waarschuwing en daarna pas op de trap?

Mijn zoontje geeft best wel een grote mond steeds. En ik weet niet zo goed hoe ik hier het beste mee om kan gaan Embarassed

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Grote mond  Empty Re: Grote mond

Bericht  Liadan za 5 feb 2011 - 6:12

Helemaal niet op de trap. Ik zeg tegen haar dat ik het niet fijn en vind als ze zo tegen me praat en verder zeg of doe ik niks.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Grote mond  Empty Re: Grote mond

Bericht  Gast za 5 feb 2011 - 6:16

Wat versta je precies onder een grote mond ? Hier hebben we een echt grote mond nog nooit meegemaakt, weleens dat S.enna ons na doet qua gedrag en daarmee gaan we niet akkoord, soms denkt ze dat ze hetzelfde mag als ons en dat gaat natuurlijk niet. Op de trap zetten of in de hoek etc. hebben we nog nooit gedaan, dat past niet binnen ons opvoeden. We praten het altijd weer met haar uit en we leggen uit wat ze verkeerd heeft gedaan, ook toen ze nog kleiner was, we legde aan haar uit dat we het niet fijn vind als ze zo tegen ons praat en verder negeerde we haar foute gedrag, door er juist aandacht aan te geven wordt het naar ons idee alleen maar erger. Echte tips heb ik dus niet voor je, hoe oud is je zoontje nu ? Ik zou trouwens altijd eerst waarschuwen voordat ik mijn kind op de trap/in de hoek zou zetten anders overval je je kindje zo waardoor de situatie nog erger zou kunnen worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Grote mond  Empty Re: Grote mond

Bericht  missmarm za 5 feb 2011 - 6:19

Hier is de oudste een lekkere kleuter schreeuwt soms tegen ons hard Neee of zijn we stom en stout vaak geef ik aan dat het niet leuk is en negeer ik hem verder blijft hij klieren is de gang of de trap de plek en soms het bed als het echt komt door moe zijn.

missmarm
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 191
Punten : 238
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Grote mond  Empty Re: Grote mond

Bericht  Gast za 5 feb 2011 - 6:30

Ik zeg gewoon dat ik dat niet meer wil horen en zo wel dan mag hij er op de trap eventjes over nadenken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Grote mond  Empty Re: Grote mond

Bericht  Gast za 5 feb 2011 - 6:45

Lieskuh schreef:Ik zeg gewoon dat ik dat niet meer wil horen en zo wel dan mag hij er op de trap eventjes over nadenken.

Zoiets doen wij ook, alleen hebben wij de gang.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Grote mond  Empty Re: Grote mond

Bericht  Flemy za 5 feb 2011 - 7:38

Ik heb nog nooit een grote mond gehad eigenlijk. Ik kan me er ook niets bij voorstellen, wat versta jij eronder dan?
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Grote mond  Empty Re: Grote mond

Bericht  missmarm za 5 feb 2011 - 8:07

Hier valt onder grote mond ;

geschreeuw nee oid als hij iets niet wil
Jij bent stom/ stout
Gelukkig weet hij nog geen andere benamingen angel

missmarm
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 191
Punten : 238
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Grote mond  Empty Re: Grote mond

Bericht  Gast za 5 feb 2011 - 8:26

Hier is 1x zeggen dat we er niet van gediend zijn meestal genoeg, uitleggen dat het niet netjes is. Meestal snapt hij het dan wel. Als hij echt door blijft gaan (maar dat hebben we met grote mond nog niet gehad, en het komt met ander gedrag ook uberhaupt niet veel voor) mag hij even op de gang staan. Dat helpt altijd wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Grote mond  Empty Re: Grote mond

Bericht  Meeko za 5 feb 2011 - 8:52

Ik zeg dan dat ik niet wil dat ze een grote mond heeft, en dan geeft zij als antwoord dat ze een kleine mond heeft :shock:
Dus dat werkt niet. We zeggen dan gewoon dat t niet netjes is en dat ze t ook anders kan zeggen.
Zo is zij de laatste tijd heel erg van, ik wil tv kijken. Waarop wij dan zeggen dat ze dat ook kan vragen en dat doet ze dan ook.
Meeko
Meeko
Prater
Prater

Aantal berichten : 548
Punten : 586
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Grote mond  Empty Re: Grote mond

Bericht  Mamsie za 5 feb 2011 - 10:13

Dan kunnen ze hun mond gaan spoelen met zeep.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Grote mond  Empty Re: Grote mond

Bericht  Gast za 5 feb 2011 - 10:16

Mamsie schreef:Dan kunnen ze hun mond gaan spoelen met zeep.

Dat zeiden ze bij ons thuis ook altijd, maar dat hoefde dan natuurlijk niet echt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Grote mond  Empty Re: Grote mond

Bericht  Gast za 5 feb 2011 - 10:17

Meeko schreef:Ik zeg dan dat ik niet wil dat ze een grote mond heeft, en dan geeft zij als antwoord dat ze een kleine mond heeft :shock:
Dus dat werkt niet. We zeggen dan gewoon dat t niet netjes is en dat ze t ook anders kan zeggen.
Zo is zij de laatste tijd heel erg van, ik wil tv kijken. Waarop wij dan zeggen dat ze dat ook kan vragen en dat doet ze dan ook.

Laughing
Ciske zegt gewoon "Bemoei je er niet mee, mam" en stiekem moet ik daar wel om lachen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Grote mond  Empty Re: Grote mond

Bericht  Mamsie za 5 feb 2011 - 10:23

Birgit schreef:
Mamsie schreef:Dan kunnen ze hun mond gaan spoelen met zeep.

Dat zeiden ze bij ons thuis ook altijd, maar dat hoefde dan natuurlijk niet echt.

Ooh ik zie dat mijn andere stukje weg is. Nee idd niet echt. Kijk mijn kinderen zijn al wat groter dus ik krijg andere grote monden dan "jij ben stom".
Meestal zeg ik: "he niet zo'n grote mond of je kunt naar boven". of "dat wil ik niet horen"!

Als V in een boze bui van alles tegen me roept dan negeer ik hem gewoon. Schiet je anders toch niks mee op. Of ik zeg dat hij ff lekker op de gang kan uitrazen.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Grote mond  Empty Re: Grote mond

Bericht  Tazz zo 6 feb 2011 - 7:31

Ik zeg dan "dat mag jij niet zeggen."
Of ik zeg dat ik dat niet lief vindt dat ze dat zegt en dat ze beter ... kan zeggen. Ligt eraan wat er aan de hand is.

Al vind ik het nog niet echt een grote mond, ze schreeuwt wel eens heel hard nee. Maar ik heb vaker het idee dat ze ons nadoet op haar manier en dat ze nog niet echt bewust ongehoorzaam wil zijn. Ze weet gewoon nog niet hoe ze het anders moet uitdrukken. Dus echt straffen zoals op de gang zetten doe ik dan dus ook niet.

Dat doe ik overigens wel als ze heel goed begrijpt wat ik wil dat ze doet, zoals iets opruimen en dat ze dan met spullen gaan gooien en wegrennen. Dan vraag ik het nog een keer op een andere manier en als het nog niet gebeurd krijgt ze een waarschuwingen en dan kan ze eventjes afkoelen al is dat nooit lang.
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Grote mond  Empty Re: Grote mond

Bericht  Filoria zo 6 feb 2011 - 7:47

Dolcis: hoe oud is jouw zoontje? Ik zou in ieder geval niet zeggen dat hij geen 'grote mond' mag hebben, want dat lijkt me voor een kind wat onduidelijk. Hij snapt wel wat het betekent waarschijnlijk, maar je maakt er niet mee duidelijk wat er precies onder 'een grote mond' valt volgens jou. Dan weet hij niet waar hij in de toekomst op moet letten.
Het is net zoiets als zeggen: 'ik wil niet dat je zo bijdehand doet'. Dan snapt je kind wel dat hij iets fout doet, maar wát precies weet hij niet.

Je zou kunnen zeggen: 'ik hoorde dat je zei dat ik stom ben. Dat vind ik niet goed.' En dan eventueel: 'waarom zei je tegen mij dat ik stom ben, is dat omdat je boos of verdrietig bent? Zeg de volgende keer dan maar gewoon: 'ik ben boos' Dan kunnen we er samen over praten'.

Maar dat is voor een kind van 2 een hele mond vol, dus het hangt een beetje van de leeftijd van een kind af hoe je zoiets zegt.

Laat hem in ieder geval merken dat je het gedrag niet ok vindt én geef hem een alternatief voor wat hij wel kan zeggen of doen. Anders voelt hij waarschijnlijk veel onmacht en onbegrip en is er een risico dat hij dit gedrag daardoor juist blijft vertonen.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Grote mond  Empty Re: Grote mond

Bericht  LMCurious zo 6 feb 2011 - 8:08

Als onder een grote mond al nee gillen hoort hebben we die hier in huis ook volop, haha. Joris kan echt ochtenden hebben waarop hij een uur lang alleen maar nee zegt/schreeuwt/gilt. Zelfs uit het niets. Ik leg hem dan uit dat ik at geschreeuw niet leuk vind en als hij wel blijft schreeuwen dat hij dan in de hoek moet. Ik begin met 3 x waarschuwen, als hij eenmaal in de hoek heeft gestaan en daarna sorry heeft gezegd en gezegd heeft dat hij niet mag schreeuwen dan zeg ik als hij het wel weer doet hij direct weer terug in de hoek moet. Soms is het daarmee klaar, soms heeft hij dus echt een ochtend dat hij aan de gang blijft gaan, en echt aan het testen is. Dan kijkt ie me ook echt aan, of zegt mama (zodat ik kijk).....NEEEE! Dan ben ik heel consequent en gaat hij direct weer in de hoek. Gelukkig is dit nog maar een paar keer voorgekomen. (denk 3x in een half jaar tijd) en daarna is het altijd weer lange tijd over met nee schreeuwen.

Als hij overigens schreeuwt omdat hij iets niet wil of mag leg ik uit waarom hij het wel moet (bijvoorbeeld de trap op klimmen om te slapen, ik kan hem niet meer tillen). Of hij wil de korstjes van zijn boterham niet meer opeten, dan blijft hij ook nee zeggen en zijn bordje wegduwen. Dan zeg ik dat als hij geneog heeft hij het niet hoeft op te eten, maar dat ie dan niet een andere boterham krijgt. Maar dat ie niet nee hoeft te roepen. Hij is klaar of hij gaat verder eten, maar ik wil er geen gezeur over. Dan is hij meestal stil en gaat idd verder eten of van tafel en spelen.

Overigens zegt Joris ook wel eens sh*t of k*t, of vorige week in de auto bij een stoplicht "rijden eikel!" (ja ik weet het heel slecht, en ben bang dat ie het echt van ons geleerd heeft) maar dan reageer ik er maar niet op. 1x geprobeerd met K*t en toen bleef hij juist de hele ochtend doorgaan. Terwijl als ik er niet op reageer hij het verder niet blijft zeggen. Hij zegt die dingen trouwens wel op momenten dat wij het ook zeggen. (ik wil er bijv. nog wel eens K*t uitfloepen als ik heel hard mn teen stoot of iets laat vallen ofzo) Dus we zijn hard aan het oefenen en afleren zelf, in de hoop dat Joris het snel vergeet. Ohw ja, de rijden eikel, heeft Dave meteen opin gehaakt door te zeggen "nee joh, het is rijden ijsco!" En daar meost ik toen zo om lachen dat Joris nu bij voorbaad in de auto al begint met rijden ijsco en dan zelf uitproest van het lachen, wat erg aanstekelijk werkt.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Grote mond  Empty Re: Grote mond

Bericht  Filoria zo 6 feb 2011 - 8:10

Ooooh LMC om dat 'rijden eikel' en 'rijden ijsco' moest ik echt HEEL hard lachen Very Happy laughcry
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Grote mond  Empty Re: Grote mond

Bericht  LMCurious zo 6 feb 2011 - 8:16

Filoria schreef:Ooooh LMC om dat 'rijden eikel' en 'rijden ijsco' moest ik echt HEEL hard lachen Very Happy laughcry
Ik dus ook, en Dave is heel trots om zijn briljante oplossing. ipv dat ie gewoon niet steeds zulke operkingen maakt in eht verkeer met Joris erbij ?!
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Grote mond  Empty Re: Grote mond

Bericht  Gast zo 6 feb 2011 - 8:25


"rijden eikel!"
Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Grote mond  Empty Re: Grote mond

Bericht  Gast zo 6 feb 2011 - 20:25

Als ze tegen mij een grote mond hebben, vertel ik dat ik het niet zo netjes vind en dat ik dat niet meer wil hebben. Vaak is het daarmee afgelopen, als ze door blijven gaan dan mogen ze even op de trap om na te denken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Grote mond  Empty Re: Grote mond

Bericht  Tazz zo 6 feb 2011 - 22:52

LMCurious schreef:
Filoria schreef:Ooooh LMC om dat 'rijden eikel' en 'rijden ijsco' moest ik echt HEEL hard lachen Very Happy laughcry
Ik dus ook, en Dave is heel trots om zijn briljante oplossing. ipv dat ie gewoon niet steeds zulke operkingen maakt in eht verkeer met Joris erbij ?!

Hier roept A. ook wel eens godverdomme, en dan ook echt op moment dat ze iets laat vallen of iets doet wat eigenlijk niet mag. Maar gelukkig lijkt dat heel erg op gadverdamme als zij het zegt. En nu zegt ze eigenlijk alleen nog maar het 'domme' gedeelte van dat woord. En het is wel duidelijk dat ze dat van haar vader heeft, hij doet alleen ook niet echt zijn best om erop te letten dat hij dat niet zegt waar zij bij is.

Ik reageer dan altijd met "dat mag je niet zeggen, je moet 'jammer' zeggen." Dat zegt ze nu gelukkig ook steeds vaker. Alleen soms zegt ze ook op zo'n eigenwijze toon "je mag geen 'domme' zeggen je moet 'jammer' zeggen!" En dan moet ik stiekem wel lachen.
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Grote mond  Empty Re: Grote mond

Bericht  Meeko zo 6 feb 2011 - 23:17

Tazz schreef:
LMCurious schreef:
Filoria schreef:Ooooh LMC om dat 'rijden eikel' en 'rijden ijsco' moest ik echt HEEL hard lachen Very Happy laughcry
Ik dus ook, en Dave is heel trots om zijn briljante oplossing. ipv dat ie gewoon niet steeds zulke operkingen maakt in eht verkeer met Joris erbij ?!

Hier roept A. ook wel eens godverdomme, en dan ook echt op moment dat ze iets laat vallen of iets doet wat eigenlijk niet mag. Maar gelukkig lijkt dat heel erg op gadverdamme als zij het zegt. En nu zegt ze eigenlijk alleen nog maar het 'domme' gedeelte van dat woord. En het is wel duidelijk dat ze dat van haar vader heeft, hij doet alleen ook niet echt zijn best om erop te letten dat hij dat niet zegt waar zij bij is.

Ik reageer dan altijd met "dat mag je niet zeggen, je moet 'jammer' zeggen." Dat zegt ze nu gelukkig ook steeds vaker. Alleen soms zegt ze ook op zo'n eigenwijze toon "je mag geen 'domme' zeggen je moet 'jammer' zeggen!" En dan moet ik stiekem wel lachen.

Ja dat zegt ze hier dus ook wel eens, Vind ik zo erg. Voor de rest zegt ze eigenlijk helemaal geen scheldwoorden, maar alleen dat. Eerst reageerde ik er niet op, dan gaat ze t juist alleen maar zeggen. Maar van de week waren we op een feestje en zei ze t ook, nou iedereen lachen dus, nu denkt ze dat t leuk is om te zeggen. maar probeer haar nu oepsie te laten zeggen, dat zei ze al vaker, en klinkt nog leuk ook.
Meeko
Meeko
Prater
Prater

Aantal berichten : 548
Punten : 586
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Grote mond  Empty Re: Grote mond

Bericht  knets ma 7 feb 2011 - 1:00

''Brutaal staat op de mat''... Dat zeg ik altijd en dan weet Jordan precies dat hij in de gang op de mat moet staan.. ALs hij dan nog bozer wordt dan moet hij buiten op het bankje in de tuin gaan zitten.. Hij heeft het lef niet om daar vanaf te komen..

Voor Jason werkt dat niet. Meestal is hij brutaal als hij op z'n ds speelt dus dan pak ik die ds af.. En als hij nog bozer wordt dat ik dat dan doe dan krijgt hij hem de volgende dag ook nog steeds niet terug.. Net zo lang tot hij zich wel kan gedragen..
knets
knets
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 246
Punten : 265
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Grote mond  Empty Re: Grote mond

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum