Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mannen komen van Mars, vrouwen van Venus?

+4
Lonely Goatherd
Bliss
Sugarfall
Shisha
8 plaatsers

Ga naar beneden

Mannen komen van Mars, vrouwen van Venus? Empty Mannen komen van Mars, vrouwen van Venus?

Bericht  Bliss za 27 okt 2012 - 6:16

Wat hebben jullie hierover te zeggen? Als ik naar mijn vriend en mij kijk, denk ik af en toe echt dat mannen en vrouwen van verschillende planeten komen Wink Hij kan soms zo'n typische vent zijn! (en ik een typische vrouw) Dit zorgt wel eens voor een irritatie. Even een voorbeeld:
Vrijdagavond zaten we een spelletje te doen, maar ondertussen vertelde ik ook wat over vacatures die ik had gezien. Ik had echter het idee dat hij totaal niet luisterde en hij reageerde nauwelijks. Toen het spelletje klaar was, had ik het nog over body combat (wat ik sinds kort doe) en ik deed wat dingen voor die ik daar had geleerd (ik was nogal enthousiast haha). Hij was het spel aan het opruimen en keek niet op of om, waardoor ik dus geïrriteerd raakte, omdat ik vond dat ie niet echt interesse toonde (hij zei dat ie bang was dat ik hem raakte met die bewegingen omdat ik t zo vlak voor zn neus stond te doen). Vervolgens was hij ook geïrriteerd en zaten we samen een potje te chagrijnen Mannen komen van Mars, vrouwen van Venus? 394967

Nu weet ik van mezelf dat ik nogal de neiging heb dingen op te blazen en te lang ergens in te blijven hangen of dingen te zwaar op te nemen, dus kan iemand even objectief zeggen of ik hier last had van aanstelleritis? Soms weet ik gewoon zelf niet meer of ik nou overdrijf of dat hij af en toe écht zo'n lompe hork is Wink (ok ik weet wel zeker dat hij dat laatste af en toe wel is, maar dat neemt niet weg dat ik hem verder nog wel heel lief vind hoor!)

Hebben jullie nog voorbeelden van dit soort misverstanden/miscommunicaties/onbegrip tussen mannen en vrouwen?

Denk trouwens dat ik dat boek maar eens ga bestellen!

(niet quoten)

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mannen komen van Mars, vrouwen van Venus? Empty Re: Mannen komen van Mars, vrouwen van Venus?

Bericht  Shisha za 27 okt 2012 - 6:21

Haha herkenbaar hoor.

Hier is de irritatie vaak dat ik bijv wat aan het vertellen ben terwijl hij op de computer bezig is en daardoor soms wat mat reageerd of geen antwoord geeft op mijn vragen. Maar andersom vind ik het heel erg irritant wanneer ik zit te forummen (en mij probeer de concentreren op een verhaal) en hij begint een heel verhaal tegen mij en allerlei vragen te stellen. En hij ervaart het dus precies zo. Mannen komen van Mars, vrouwen van Venus? 394967

Edit: Maar ik zou dus ook geirriteerd raken wanneer hij nauwelijks een reactie geeft dus wat dat betreft vind ik dus niet dat je je aanstelt.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Mannen komen van Mars, vrouwen van Venus? Empty Re: Mannen komen van Mars, vrouwen van Venus?

Bericht  Poubelle za 27 okt 2012 - 7:04

Ik kom net dit tegen, moest aan dit topic denken:

Mannen komen van Mars, vrouwen van Venus? 5691981_460s_v1
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mannen komen van Mars, vrouwen van Venus? Empty Re: Mannen komen van Mars, vrouwen van Venus?

Bericht  Sugarfall za 27 okt 2012 - 7:12

Haha ja, zoiets hebben wij ook weleens. Dan heb ik iets gedaan die dag waarvan ik het leuk vind om over te vertellen, dus dan wacht ik totdat hij vraagt hoe het was... En na een tijdje word ik dan geirriteerd en zeg uit mezelf ''Ja, het was trouwens heel leuk daar en daar!'', waarop hij dan antwoord ''Oh echt? Vertel!'' Daar hebben we zovaak een discussie over gehad, hij snapte niet dat ik het leuk vond als hij er uit zichzelf naar vraagt, ''Ik dacht dat je er wel over zou beginnen te vertellen als je daar zin in had''. Hij doet het tegenwoordig nu wel heel vaak uit zichzelf, vind ik leuk! Maar ik weet ook van mezelf dat ik soms teveel van hem verwacht waarvan hij gewoon echt het nut niet inziet of heel anders beredeneert.
Sugarfall
Sugarfall
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2407
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mannen komen van Mars, vrouwen van Venus? Empty Re: Mannen komen van Mars, vrouwen van Venus?

Bericht  Gast za 27 okt 2012 - 8:29

Pixie, ik vind het echt onzin, die teksten die je plakt eigenlijk.



EN nee, ik geloof dat dat boek ritueel verbrand zou moeten worden, zulke onwaarheden staan erin. Mannen zijn niet wezenlijk anders dan vrouwen, niet in z'n algemeenheid. Mensen zijn gewoon verschillend, wat voor geslachtsdeel eraan hangt is wat mij betreft ondergeschikt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mannen komen van Mars, vrouwen van Venus? Empty Re: Mannen komen van Mars, vrouwen van Venus?

Bericht  Bliss za 27 okt 2012 - 8:38

Hmm, ik geloof er juist wel in. Tuurlijk, sowieso is ieder méns verschillend, maar ik denk dat je wel degelijk in grote lijnen een verschil kunt maken tussen mannen en vrouwen. Ik herken iig wel bepaalde patronen in de mannen die tot nu toe in mijn leven zijn geweest.

Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik jou over het algemeen een vrij 'mannelijke' instelling vind hebben, dus ik zou jou idd niet scharen onder de groep die 'typisch vrouwengedrag' vertoont.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mannen komen van Mars, vrouwen van Venus? Empty Re: Mannen komen van Mars, vrouwen van Venus?

Bericht  Lonely Goatherd za 27 okt 2012 - 9:19

Ik denk net als Euc dat dit soort verschillen meer aan persoonlijheden te wijten zijn dan aan geslacht. Ik denk sowieso dat meer duidelijkheid over wat je nou precies wil en verwacht van de ander voor iedereen een goed idee is, man of vrouw. Voorkomt een boel misverstanden.

En ik weet dat het grappig bedoeld is, maar als ik ook maar enigszins het idee zou hebben dat mijn man zo over ons kind denkt als dat in Pixie's stukje staat, hij echt mijn man niet zou zijn.
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mannen komen van Mars, vrouwen van Venus? Empty Re: Mannen komen van Mars, vrouwen van Venus?

Bericht  Tabbert za 27 okt 2012 - 22:10

Ik moest om die stukjes juist heel erg lachen!

En het boek heeft echt wel een kern van waarheid. Ook vrouwen onder elkaar verschillen en mannen ook. Maar het is nu eenmaal wetenschappelijk bewezen dat vrouwen en mannen anders denken/werken. Is toch niet erg.
Tabbert
Tabbert
Prater
Prater

Aantal berichten : 979
Punten : 996
Registratiedatum : 10-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mannen komen van Mars, vrouwen van Venus? Empty Re: Mannen komen van Mars, vrouwen van Venus?

Bericht  Poubelle za 27 okt 2012 - 22:30

Eucalypta schreef:Pixie, ik vind het echt onzin, die teksten die je plakt eigenlijk.



Het was maar een grapje.
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mannen komen van Mars, vrouwen van Venus? Empty Re: Mannen komen van Mars, vrouwen van Venus?

Bericht  Tabbert za 27 okt 2012 - 23:15

Het was ook erg grappig! Laughing

Tabbert
Tabbert
Prater
Prater

Aantal berichten : 979
Punten : 996
Registratiedatum : 10-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mannen komen van Mars, vrouwen van Venus? Empty Re: Mannen komen van Mars, vrouwen van Venus?

Bericht  Gast zo 28 okt 2012 - 5:47

Ik weet dat het een grapje was smile



Ik herken er alleen helemaal niets in. Bij mijn man niet, bij mezelf niet, bij de mannen en vrouwen in mijn omgeving ook niet. Ik moet ook zeggen dat ik dan misschien a-typsiche mensen uitzoek hoor, maar ik heb bijvoorbeeld écht geen stoere 'bier en tieten' types in mijn omgeving. Eerder mannen die het prima vinden om te huilen bij een film bijvoorbeeld.

Mijn man is ook geen typische man. Hij is bezorgder over onze kinderen dan ik, ik kan beter loslaten, hij is ook gevoeliger dan ik ben, meer een piekeraar. Ik ben ook geen typische vrouw, ik hou niet van winkelen en ik ben helemaal geen type voor de meeste vrouwendingen en dingen die als 'typisch vrouwengedrag' worden gezien herken ik gewoon echt niet.

Ja, ik regel de meeste dingen thuis, maar ik raak bijvoorbeeld echt in de stress van een huis vol kinderen die komen spelen, terwijl ik dan op een werkdag thuis kom en dan heeft mijn man met 4 kleuters cupcakes staan bakken. De meeste van mijn vriendinnen zijn geen typische vrouwen, de meesten hebben geen kinderen en willen ze ook niet, bijvoorbeeld. (en die zijn in de 30).

En ik zie dat veel relaties bijzonder stroef lopen doordat mensen vervallen in zulke algemeenheden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mannen komen van Mars, vrouwen van Venus? Empty Re: Mannen komen van Mars, vrouwen van Venus?

Bericht  Bazinga zo 28 okt 2012 - 5:52

In de plaatjes en grappen zoals die Pixie plaatst, herken ik mezelf altijd meer in de man, dan in de vrouw.. :nopompom:
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mannen komen van Mars, vrouwen van Venus? Empty Re: Mannen komen van Mars, vrouwen van Venus?

Bericht  RYW zo 28 okt 2012 - 6:23

Eucalypta schreef:

Ja, ik regel de meeste dingen thuis, maar ik raak bijvoorbeeld echt in de stress van een huis vol kinderen die komen spelen, terwijl ik dan op een werkdag thuis kom en dan heeft mijn man met 4 kleuters cupcakes staan bakken.

Heel herkenbaar, dan kom ik thuis en denk ik: was ik een kinderfeestje vergeten? confused En dan krijg ik 'nee hoor, gewoon, gezellig' smile
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mannen komen van Mars, vrouwen van Venus? Empty Re: Mannen komen van Mars, vrouwen van Venus?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum