Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tickets geboekt!!

3 plaatsers

Ga naar beneden

Tickets geboekt!! Empty Tickets geboekt!!

Bericht  kimz wo 2 feb 2011 - 20:18

Wij hebben gister twee tickets geboekt voor september met als aankomstlocatie San Francisco en als vertreklocatie Los Angeles. Het oostelijkse punt dat we nu aan willen doen is death valley.
We hebben al een beetje een route uitgestippeld met parken e.d. die we willen zien, maar zijn er nog tips van dingen die ik écht niet mag missen daar?
kimz
kimz
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 69
Punten : 72
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tickets geboekt!! Empty Re: Tickets geboekt!!

Bericht  TukTuk wo 2 feb 2011 - 20:23

Leuk! Dingen die je uiteraard niet mag missen:
Las Vegas!
Grand Canyon!
Hearst Castle!
Yosemite!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tickets geboekt!! Empty Re: Tickets geboekt!!

Bericht  kimz wo 2 feb 2011 - 20:29

Hearst Castle ga ik me nog eens in verdiepen, die had ik nog niet op mijn lijstje staan, de overige drie wel smile
Wat we ook absoluut willen doen is naar Sic Flags Magic Mountains Very Happy
kimz
kimz
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 69
Punten : 72
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tickets geboekt!! Empty Re: Tickets geboekt!!

Bericht  TukTuk wo 2 feb 2011 - 20:36

kimz schreef:Hearst Castle ga ik me nog eens in verdiepen, die had ik nog niet op mijn lijstje staan, de overige drie wel smile
Wat we ook absoluut willen doen is naar Sic Flags Magic Mountains Very Happy

Oh dat moet je zeker doen!! Daar zijn wij ook geweest!

En Universal Studio's zijn ook heel leuk, alleen behoorlijk prijzig!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tickets geboekt!! Empty Re: Tickets geboekt!!

Bericht  kimz wo 2 feb 2011 - 20:41

We willen ook naar sea world San Diego gaan, maar daar schrok ik ook van de prijzen zeg!
Dat is gewoon 70 dollar!
kimz
kimz
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 69
Punten : 72
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tickets geboekt!! Empty Re: Tickets geboekt!!

Bericht  Gast wo 2 feb 2011 - 21:08

Gaaf!

Tussen San Francisco en Los Angeles zijn eigenlijk drie mooie stops:

Carmel/Monterey
Hearst Castle
Santa Barbara

San Diego is ook nog leuk om te doen.

Death Valley ook maar ken ik niet zo goed.

Grand Canyon is prachtig, evenals Yosemite.

Wil je ook naar Las Vegas?

Oh ik bedenk me net... Als je SF begint en LA eindigt kom je misschien helemaal niet in het kuststuk, en dat is juist zo mooi! Probeer eens een routekaartje te maken in googlemaps. Ik zal er ook snel eentje voor je maken als ik het nog red nu.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tickets geboekt!! Empty Re: Tickets geboekt!!

Bericht  Gast wo 2 feb 2011 - 21:11

Hmm ik kom op een hele onlogische route uit zo.

Tickets geboekt!! SFLA

Da's niet handig.

Het lastige is dat je in SF begint en in LA eindigt. Wacht. dan moet je eigenlijk zo doen:

SF
Yosemite
Las Vegas
Grand Canyon
Sedona, Arizona
Death Valley
Los Angeles


maar dan nog mis je het mooiste stukje kust. Niet logisch. Of je moet toch een paar van die highlights laten vallen. Wat wil je echt PERSE zien? want als je een paar dingen laat vallen van dat rijtje kan het wel handiger, al zit je nog met het stuk tussen SF en LA.


Ik kan je aanraden om naar het AllesAmerika forum te gaan, daar kunnen ze je heel goed helpen met hij bedenken van je route.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tickets geboekt!! Empty Re: Tickets geboekt!!

Bericht  kimz wo 2 feb 2011 - 21:16

De planning is nu inderdaad niet langs de kuststreek, maarja een planning is er om gewijzigd te worden he Wink
Tickets geboekt!! Reisn


Hoop dat het plaatje er zo staat?
Dit is hoe we het nu in gedachten hebben.
Welk stukje van de kust is dan zo mooi?
kimz
kimz
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 69
Punten : 72
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tickets geboekt!! Empty Re: Tickets geboekt!!

Bericht  Gast wo 2 feb 2011 - 21:18

Wat leuk zeg dat je daarheen gaat. Mag ik vragen waar je hebt geboekt en hoe duur het is?
Wil nl ook eens die kant op.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tickets geboekt!! Empty Re: Tickets geboekt!!

Bericht  kimz wo 2 feb 2011 - 21:27

Wij hebben alleen de tickets nog maar geboekt, auto huren e.d. moeten we nog doen.
We vliegen op 9/9 heen en op 7/10 terug en we zijn in totaal 1220 euro kwijt.
Geen idee of het een goede deal is maar ik vond het een redelijke prijs smile
Er waren nog een paar goedkopere maar dan had je soms een overstap van 8 uur of kwam je pas 's avonds laat aan op het vliegveld. Daar heb ik wel naar gekeken.
We hebben geboekt via vliegtickets.nl
kimz
kimz
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 69
Punten : 72
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tickets geboekt!! Empty Re: Tickets geboekt!!

Bericht  Gast wo 2 feb 2011 - 21:33

ustravel.nl
betere-aanbiedingen.com
ebookers.nl
goamerika.nl
travelxl.nl


Misschien heb je hier wat aan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tickets geboekt!! Empty Re: Tickets geboekt!!

Bericht  Gast wo 2 feb 2011 - 22:55

TIP! Boek de auto huur via de website: www.usareisen.de of www.drive-usa.eu


Dat is dezelfde website, maar de laatste is in het Engels (net even wat handiger). Dit is goedkoper dan via een autohuurbedrijf. Ik heb er zelf al eens mee gehuurd en als heel prettig ervaren. Ook goedkoop! Wij hadden met de vroegboekkorting (duurt tot maart volgens mij) voor 8 dagen een auto voor 250 dollar. Midsize SUV. Heb al jarenlange positieve ervaringen hier mee op het Amerika forum gelezen!

Je rondje ziet er heel erg gaaf uit. Ik ken lang niet alles in dat gebied geloof ik. Is dat punt in het noorden van Arizona bij Tuba City de Grand Canyon?

Ik denk dat het echt een gave route is, maar dat je wel het stuk van de kust mist. Dat is echt het stuk tussen SF en LA, helemaal. Vooral bovenin, bij Carmel en Monterey / Big Sur is heel erg mooi.

Tickets geboekt!! Bigsur

Je zou er dus voor kunnen kiezen om ipv Tijuana & San Diego te reizen, juist een stukje nog omhoog. Dan is het nog steeds niet logisch, maar wel mooi. Let er op dat het middenstuk van California (Bakersfield, Fresno, Visalia) echt geen zak aan is. Ook is Lake Havasu raar en niet zo leuk.

Het is eigenlijk jammer dat je al geboekt hebt, want anders zou ik je aanraden om er toch een rondje van te maken, dus van SF naar SF of LA naar LA. Nu is dat lastig. Maar goed. Je HOEFT de kust niet mee te pakken natuurlijk. Ik denk dat je zo een hele gave reis hebt, als je de stops goed kiest. Sedona in Arizona is veel leuker dan Flagstaff bijvoorbeeld. Maar goed, dat deel van Amerika is niet mijn specialiteit, dus kan je verder niet heel goed helpen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tickets geboekt!! Empty Re: Tickets geboekt!!

Bericht  kimz wo 2 feb 2011 - 23:47

Dat punt is het Navajo National Park, de Grand Canyon is het puntje ervoor.
Ach, we hebben nog 8 maanden om uit te zoeken wat we absoluut willen zien en wat we optioneel willen zien.

Bedankt voor je tip over de autohuur!
De rest van je opmerkingen neem ik ook mee naar huis vanmiddag en dan gaan we er vanavond even lekker voor zitten en alles overwegen.
Vind het superleuk al die voorpret en het uitzoekwerk waar we allemaal langs willen!

kimz
kimz
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 69
Punten : 72
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tickets geboekt!! Empty Re: Tickets geboekt!!

Bericht  Gast wo 2 feb 2011 - 23:54

Graag gedaan. Die voorpret is heerlijk!

Ik kan je echt aanraden om een kijkje te nemen op het Alles Amerika forum (www.allesamerika.com en dan forum) omdat je daar echt per regio pijlers hebt. Mensen hebben zo veel verstand van dat gebied. Kan je je eigen topic maken met je route en helpen ze je, of je leest gewoon de tips aan anderen. Ideaal!

Ik kan je wel aanraden om je zsm te verdiepen in hotels in de national parks. Die zijn erg snel vol en het is het leukst en meest praktisch om in het NP te overnachten. Anders moet je steeds een uur heen en weer rijden naar de uitgang bijv.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tickets geboekt!! Empty Re: Tickets geboekt!!

Bericht  TukTuk do 3 feb 2011 - 1:03

kimz schreef:We willen ook naar sea world San Diego gaan, maar daar schrok ik ook van de prijzen zeg!
Dat is gewoon 70 dollar!

Ja Universal Studio's ook zo iets.. Volgens mij nog wel meer zelfs!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tickets geboekt!! Empty Re: Tickets geboekt!!

Bericht  Happydobby do 3 feb 2011 - 1:29

Ik en mijn vriend hebben dit 2 jaar terug ook gedaan, heen San francisco, terug via LA.
Onze tip, huur de auto vanuit nederland gewoon bij Avis zelf. Je kan dan ervoor kiezen om het op te halen in SF en terug te brengen op de dag van vertrek, gewoon op de airport van LA.
Rij over de golden gatebridge richting sausolito, echt een leuk dorpje.
Wij zijn naar Disney LA geweest dit kost 70 dollar pp. Ik zou dan liever naar seaworld gaan.
En mijn tip, rij de oceaanroute, echt het is schitterend!

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tickets geboekt!! Empty Re: Tickets geboekt!!

Bericht  kimz do 3 feb 2011 - 2:08

Dat is bij veel bedrijven volgens mij wel zo, dat je ze op een andere locatie in kunt leveren.
En die tip over sausolito had ik op mijn werk ook gekregen, maar dan om met een bootje te gaan en dan onder de golden gate bridge door te varen smile
Ahhhh moeilijk, moeilijk. Het liefst zou ik alles wel willen doen smile
kimz
kimz
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 69
Punten : 72
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tickets geboekt!! Empty Re: Tickets geboekt!!

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 4:38

Hihi weet je in welke provincie Sausalito ligt.... In Marin!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tickets geboekt!! Empty Re: Tickets geboekt!!

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 4:50

Het nadeel van in de ene stad huren en in de andere stad afleveren is dat je vaak drop off kosten moet betalen. Dit kan oplopen tot 200 a 300 dollar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tickets geboekt!! Empty Re: Tickets geboekt!!

Bericht  kimz do 3 feb 2011 - 19:46

Ik heb gezien dat dat vaak alleen is als je de kleinste auto huurt, niet als je een iets grotere (duurdere) auto huurt... En anders moet het wel, nu vrij weinig meer aan te doen Wink
We hebben nu wel meer tijd om de reis te maken dan wanneer we weer helemaal terug naar het beginpunt moeten...
kimz
kimz
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 69
Punten : 72
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tickets geboekt!! Empty Re: Tickets geboekt!!

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 22:19

Hmm daar heb ik nou nog nooit van gehoord. En ook niet gezien op de websites eerlijk gezegd. Ik zou het toch maar incalculeren.


Oh ja en ben je wel ouder dan 25? Anders betaal je daar ook nog kosten overheen.


Edit: Oeh ik heb net even voor je gekeken en bij Usareisen betaal je inderdaad geen drop off kosten. Dat is een goede deal! Weet niet hoe lang je gaat, maar volgens mij kan je dan wel onder de 1000 euro uitkomen (voor 3 weken zag ik nu rond de 600 a 700). Het leukste is trouwens wel om een Midsize SUV te huren. En ook het praktische qua bagage. Je hebt toch al gauw twee koffers bij je, en je koopt waarschijnlijk een coolbox die je dan in het midden op de achterbank neer kan zetten. Dan heb je wel een Midsize nodig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tickets geboekt!! Empty Re: Tickets geboekt!!

Bericht  kimz do 3 feb 2011 - 23:38

Haha we hebben speciaal tot de verjaardag van mijn vriend gewacht om te gaan, anders is het rond de 25 dollar per dag extra geloof ik omdat je jonger bent dan 25.
Dus nu vertrekken we op zijn verjaardag Very Happy
En bij sunnycars hoef je bijvoorbeeld ook al geen one way fee te betalen omdat je hem in california oppikt en ook weer afdropt.
Ga nog even kijken naar het type auto wat handig is smile want 'gewoon' een middenklasse auto is denk ik ook wel prima, alleen is een SUV natuurlijk wel leuker om in rond te rijden... even uitzoeken wat de prijsverschillen zijn!
kimz
kimz
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 69
Punten : 72
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tickets geboekt!! Empty Re: Tickets geboekt!!

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 4:16

Haha ja je bent in amerika of niet ;-)
Met ons tweeën was een midsize SUV echt goed, want dan is het tenminste niet proppen. Maar zelfs in m'n eentje zou ik dat doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tickets geboekt!! Empty Re: Tickets geboekt!!

Bericht  Happydobby vr 4 feb 2011 - 6:20

Wij hadden een dodge caliber, en geen drop off kosten. Wel handig is een never lost. Als je een bepaald restaurant zoekt of een ATM of hotel, dan tik je dat gewoon in.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tickets geboekt!! Empty Re: Tickets geboekt!!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum