Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Harige huizen

+22
Jerry
MADDIE
mezzoforte
Mint
Raindrop
Shisha
Floor
Tullow
CCC
*Lookie*
PiP
Arwyn
Davinia
Jade
loesje
Minx
Herfstblaadjes
Bisq
Sarah1985
Rush
Sterre
Caroow
26 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Harige huizen Empty Harige huizen

Bericht  Caroow di 18 sep 2012 - 0:34

In mijn omgeving hebben een aantal mensen huisdieren.. Ik heb er niks mee maar dat moeten ze natuurlijk zelf weten. Ik word alleen zo gek van die haren! Als ik op visite ben geweest zit ik onder de haren en kunnen mijn kleren gelijk de was in. Ik wil niet dat de rest van de kleding ook harig wordt, dus onthaar ik eerst alles met zo'n plakborstel.

Is mijn omgeving zo onhygienisch? Ben ik zo'n zeikerd?

Hoe doe je dit als je zelf beesten hebt? Gewoon alles maar behaard laten?

Zo, die frustratie ben ik kwijt
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Harige huizen Empty Re: Harige huizen

Bericht  Gast di 18 sep 2012 - 0:35

Je krijgt met geen mogelijkheid alle haren weg, dus dat heeft echt niks te maken met hygiëne.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Harige huizen Empty Re: Harige huizen

Bericht  Sterre di 18 sep 2012 - 0:36

Vaak stofzuigen, maar momenteel verhaart mijn kattie ook verschrikkelijk waardoor ik op de raarste plekken toch steeds weer een kattenhaar tegen kom. Het is niet zo dat ik helemaal onder zit, en zeker mijn visite niet (tenzij de kat op schoot ploft Harige huizen 394967 ).

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Harige huizen Empty Re: Harige huizen

Bericht  Rush di 18 sep 2012 - 0:37

Caroow schreef:In mijn omgeving hebben een aantal mensen huisdieren.. Ik heb er niks mee maar dat moeten ze natuurlijk zelf weten. Ik word alleen zo gek van die haren! Als ik op visite ben geweest zit ik onder de haren en kunnen mijn kleren gelijk de was in. Ik wil niet dat de rest van de kleding ook harig wordt, dus onthaar ik eerst alles met zo'n plakborstel.

Is mijn omgeving zo onhygienisch? Ben ik zo'n zeikerd?

Hoe doe je dit als je zelf beesten hebt? Gewoon alles maar behaard laten?

Zo, die frustratie ben ik kwijt
Stofzuigen? Harige huizen 1578173417

Ik zit nooit onder de haren en m`n vriend ook niet, mensen die bij ons op bezoek geweest zijn, ook niet. Heel soms vind ik een verdwaald haartje op een donker shirtje, maar verder niets.

Bij vrienden is dat soms helaas een ander verhaal, dan heb je een halve hond aan je sokken Neutral. Ik heb ook een paar collega`s die altijd onder de haren zitten, brrr.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Harige huizen Empty Re: Harige huizen

Bericht  Sarah1985 di 18 sep 2012 - 0:37

wij hebben ook katten maar stofzuig elke dag dus amper haren, En als we visite krijgen stofzuigen we extra van te voren. En als we een verjaardag vieren zijn de katten boven.

En ik kam mijn katten ook regelmatig

Dus hier kom je niet onder de haren weg
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Harige huizen Empty Re: Harige huizen

Bericht  Rush di 18 sep 2012 - 0:37

Fruity schreef:Je krijgt met geen mogelijkheid alle haren weg, dus dat heeft echt niks te maken met hygiëne.
Nou mensen hoeven echt niet onder de haren te zitten als ze bij je vandaan komen hoor. No
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Harige huizen Empty Re: Harige huizen

Bericht  Bisq di 18 sep 2012 - 0:37

Dat was voor mij de reden waarom ik geen kat(ten) wilde. Inmiddels heb ik er twee, vriend wilde dat heel graag. Je blijft aan het stofzuigen en schoonmaken met huisdieren. Gelukkig doet een plakroller wonderen. Al snap ik dat jij daar niet op zit te wachten als je ergens op visite bent geweest.

Edit: Zolang de katten niet op je schoot hebben gezeten zul je hier ook niet onder de haren zitten!
Bisq
Bisq
Prater
Prater

Aantal berichten : 839
Punten : 915
Registratiedatum : 17-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Harige huizen Empty Re: Harige huizen

Bericht  Rush di 18 sep 2012 - 0:39

Iedereen met katten wil ik trouwens de Furminator aanraden! Eens in de 3 weken goed kammen en je kat verliest amper nog haren. Ik hoef maar 2x per week te stofzuigen Harige huizen 281626781
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Harige huizen Empty Re: Harige huizen

Bericht  Caroow di 18 sep 2012 - 0:40

Ik heb niet een verdwaald haartje ergens zitten, ik heb een tapijt aan me kleven... Brrrrrr

Als het echt zo was zoals Rush zegt zou ik het niet erg vinden, maar ik zit er dus wel steeds onder No
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Harige huizen Empty Re: Harige huizen

Bericht  Herfstblaadjes di 18 sep 2012 - 0:45

Oei ja, ik schaam me soms ook best als de visite onder de haren zit. De meesten hebben gelukkig ook zelf huisdieren, dus die vinden het niet erg. Voor de mensen zoals jij heb ik een harenborstel klaarliggen.
Ik zuig soms twee keer per dag als de katten erg verharen, maar dat spul blijft gewoon overal aan plakken, vooral aan wol en donkere kleding (tip voor als je bij mensen met huisdieren komt).
Herfstblaadjes
Herfstblaadjes
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 380
Punten : 472
Registratiedatum : 19-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Harige huizen Empty Re: Harige huizen

Bericht  Sarah1985 di 18 sep 2012 - 0:45

Rush schreef:Iedereen met katten wil ik trouwens de Furminator aanraden! Eens in de 3 weken goed kammen en je kat verliest amper nog haren. Ik hoef maar 2x per week te stofzuigen Harige huizen 281626781

precies wat een uitvinding dat ding voorheen deed ik het met een gewone kam en dan lagen er echt plukken haar overal nadat ze gestoeid hadden. Nu ligt er niks meer nadat ze zijn gekamd door de furminator
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Harige huizen Empty Re: Harige huizen

Bericht  Gast di 18 sep 2012 - 0:46

Katten geven echt veel troep in huis, dat vind ik wel een groot nadeel. Ik stofzuig om de dag (ook de stoffen bank, lekker klusje Neutral ) en dweil zeker 1 keer per week de vloer. Ik zou mij eerlijk gezegd schamen als mijn visite helemaal onder de haren weg gaan, daar houd ik zelf ook niet van.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Harige huizen Empty Re: Harige huizen

Bericht  Caroow di 18 sep 2012 - 0:47

Herfstblaadjes schreef:Oei ja, ik schaam me soms ook best als de visite onder de haren zit. De meesten hebben gelukkig ook zelf huisdieren, dus die vinden het niet erg. Voor de mensen zoals jij heb ik een harenborstel klaarliggen.
Ik zuig soms twee keer per dag als de katten erg verharen, maar dat spul blijft gewoon overal aan plakken, vooral aan wol en donkere kleding (tip voor als je bij mensen met huisdieren komt).

Dat zegt de visite dan ook tegen mij "Sorry hoor voor die haren, maar ja, je hebt ook een zwarte broek aan". Ehh ik hoef me toch niet om te kleden omdat jullie zo'n harig huis hebben denk ik dan.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Harige huizen Empty Re: Harige huizen

Bericht  Gast di 18 sep 2012 - 0:47

Waar kun je die Furminator halen? Zou toch wel erg fijn zijn als er minder haren in het huis liggen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Harige huizen Empty Re: Harige huizen

Bericht  Minx di 18 sep 2012 - 0:49

Er valt niet altijd wat aan te doen, zelf word ik er ook gestoord van. Wij hebben twee katten die heel goed met elkaar kunnen maar hoe vaak het niet gebeurt dat ik net gezogen heb en ze gaan spelen en de plukken al weer in het rond vliegen. Volgende maand komt er dan ook zeker een furminator. (tijdens het typen besloot een van de katten dat de iPad erg lief was en kreeg die een behoorlijke knuffelbeurt)
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Harige huizen Empty Re: Harige huizen

Bericht  loesje di 18 sep 2012 - 0:50

ja en dat is de reden dat als wij in de toekomst weer een hond nemen het geen labrador meer word maar eentje die niet of nauwelijks haard. Ik werd er ook gek van, al die haren.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Harige huizen Empty Re: Harige huizen

Bericht  Sarah1985 di 18 sep 2012 - 0:52

Peachy schreef:Waar kun je die Furminator halen? Zou toch wel erg fijn zijn als er minder haren in het huis liggen.

http://www.zooplus.nl/ask?q=furminator&num=20&form=zoeken
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Harige huizen Empty Re: Harige huizen

Bericht  Rush di 18 sep 2012 - 1:03

Peachy schreef:Waar kun je die Furminator halen? Zou toch wel erg fijn zijn als er minder haren in het huis liggen.
Bij de speciaalzaak of even Googlen waar je het goedkoopste 1 kan kopen. Ik heb mijne van Marktplaats. Ze zijn best duur, maar iedere euro waard! Harige huizen 3079029344
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Harige huizen Empty Re: Harige huizen

Bericht  Gast di 18 sep 2012 - 1:06

Volgens mij zijn er perioden waarin hondjes/katjes veel haren verliezen.

Ik was een paar weken geleden bij vrienden op verjaardag. Ze hebben een ontzettend lieve kat. En dat vond de kat kennelijk ook van mij. Sprong me zo op schoot en bleef heerlijk liggen. Eind van het verhaal, eind van de avond, nam ik de halve kat mee naar huis. En natuurlijk had ik thuis geen plakborstel. Dus ik heb hem ontlucht in droger, uitgewassen en nog maar eens gedroogd in de droger. Toen waren ze eindelijk allemaal weg.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Harige huizen Empty Re: Harige huizen

Bericht  Rush di 18 sep 2012 - 1:08

Maura schreef:Volgens mij zijn er perioden waarin hondjes/katjes veel haren verliezen.

Ik was een paar weken geleden bij vrienden op verjaardag. Ze hebben een ontzettend lieve kat. En dat vond de kat kennelijk ook van mij. Sprong me zo op schoot en bleef heerlijk liggen. Eind van het verhaal, eind van de avond, nam ik de halve kat mee naar huis. En natuurlijk had ik thuis geen plakborstel. Dus ik heb hem ontlucht in droger, uitgewassen en nog maar eens gedroogd in de droger. Toen waren ze eindelijk allemaal weg.
Ja die zijn er, dat zijn dus ook perioden waarin je vaker moet stofzuigen. Harige huizen 1578173417
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Harige huizen Empty Re: Harige huizen

Bericht  Herfstblaadjes di 18 sep 2012 - 1:08

Caroow schreef:
Herfstblaadjes schreef:Oei ja, ik schaam me soms ook best als de visite onder de haren zit. De meesten hebben gelukkig ook zelf huisdieren, dus die vinden het niet erg. Voor de mensen zoals jij heb ik een harenborstel klaarliggen.
Ik zuig soms twee keer per dag als de katten erg verharen, maar dat spul blijft gewoon overal aan plakken, vooral aan wol en donkere kleding (tip voor als je bij mensen met huisdieren komt).

Dat zegt de visite dan ook tegen mij "Sorry hoor voor die haren, maar ja, je hebt ook een zwarte broek aan". Ehh ik hoef me toch niet om te kleden omdat jullie zo'n harig huis hebben denk ik dan.

Ja maar zij hoeven hun huisdieren toch niet weg te doen omdat jij op visiste wilt komen Wink. Soms moet je je gewoon een beetje aanpassen....alleen een tapijt van haren, dat klinkt wel heel erg, zo gaan mijn gasten nooit weg hoor.
Herfstblaadjes
Herfstblaadjes
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 380
Punten : 472
Registratiedatum : 19-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Harige huizen Empty Re: Harige huizen

Bericht  Rush di 18 sep 2012 - 1:10

Herfstblaadjes schreef:

Ja maar zij hoeven hun huisdieren toch niet weg te doen omdat jij op visiste wilt komen Wink. Soms moet je je gewoon een beetje aanpassen....alleen een tapijt van haren, dat klinkt wel heel erg, zo gaan mijn gasten nooit weg hoor.
Bij sommige mensen is het gewoon echt heel erg hoor. Bij vrienden van ons ook, er zat een halve herdershond aan je sokken als je er vandaan kwam, op een gegeven moment hield ik m`n schoenen maar aan. Inmiddels is de hond al weken dood, maar je kan wel raden wat er nog aan m`n vriend z`n sokken zit als hij daar geweest is. Neutral
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Harige huizen Empty Re: Harige huizen

Bericht  Gast di 18 sep 2012 - 1:13

Rush schreef:
Maura schreef:Volgens mij zijn er perioden waarin hondjes/katjes veel haren verliezen.
Ja die zijn er, dat zijn dus ook perioden waarin je vaker moet stofzuigen. Harige huizen 1578173417

Jup. Gelukkig doen mensen in mijn omgeving dat. En is het goed dat ik geen huisdier heb, want ik HAAT stofzuigen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Harige huizen Empty Re: Harige huizen

Bericht  Gast di 18 sep 2012 - 1:13

Ja heel irritant en vies! Bij een oude vriendin ging ik altijd op een handdoek op de bank zitten. Soms zijn die haren echt moeilijk te verwijderen. Daarom hebben wij nu een leren bank, daar veeg je ze zo af. En regelmatig stofzuigen. Heb nog geen last van haren, maar goed ze zijn pas 5 maanden onze kittens, dus ze verharen nog niet zo erg.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Harige huizen Empty Re: Harige huizen

Bericht  Herfstblaadjes di 18 sep 2012 - 1:17

Rush schreef:
Herfstblaadjes schreef:

Ja maar zij hoeven hun huisdieren toch niet weg te doen omdat jij op visiste wilt komen Wink. Soms moet je je gewoon een beetje aanpassen....alleen een tapijt van haren, dat klinkt wel heel erg, zo gaan mijn gasten nooit weg hoor.
Bij sommige mensen is het gewoon echt heel erg hoor. Bij vrienden van ons ook, er zat een halve herdershond aan je sokken als je er vandaan kwam, op een gegeven moment hield ik m`n schoenen maar aan. Inmiddels is de hond al weken dood, maar je kan wel raden wat er nog aan m`n vriend z`n sokken zit als hij daar geweest is. Neutral

He bah, maar ik kan me dan niet voorstellen dat ze vaak stofzuigen hoor. Ik heb ongeveer net zoveel katten als het oppervlak aan haren van een herdershond en (even geteld) 2 haren aan mijn sokken....je moet de boel wel een beetje schoonhouden natuurlijk.
Herfstblaadjes
Herfstblaadjes
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 380
Punten : 472
Registratiedatum : 19-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Harige huizen Empty Re: Harige huizen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum