Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Is dit handig of niet?

5 plaatsers

Ga naar beneden

Is dit handig of niet? Empty Is dit handig of niet?

Bericht  Gast za 7 jul 2012 - 23:45

Een paar dagen geleden (donderdag) werd ik wakker met een ongelooflijke pijnlijke stijve onderrug. Ik weet nog steeds niet hoe dat komt want ik heb geen gekke dingen gedaan. De pijn zit precies bij mijn laatste ruggenwervels tussen mijn bekken in. Het zijn niet mijn spieren want die zijn totaal niet pijnlijk. Ik probeer zo veel mogelijk te bewegen, te lopen en heb net een stuk gefietst.

Ik heb in het verleden discopathie in mijn rug gehad, en mijn klachten lijken er op. Al vind ik het nu voorbarig om deze conclusie te trekken. De dokter kan niet veel bij acute rugklachten doen, behalve het advies goed bewegen wat ik ook netjes doe. Morgen ga ik dus ook weer aan het werk omdat het mijn laatste werkweek is en ik ben dus ook van plan om weer te gaan fitnessen. Maar ik twijfel nu een beetje, fietsen doet best wel zeer, teminste als ik zwaar trap. Maar kan fitness ook kwaad? Kan ik mijn rug netjes trainen zonder dat ik het overbelast?

Iemand misschien nog handige tips wat te doen bij een pijnlijke onderrug?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit handig of niet? Empty Re: Is dit handig of niet?

Bericht  Ibbeltje za 7 jul 2012 - 23:46

Vervelend dat je er nog steeds last van hebt. Ik zou denk ik kijken wat je kan en niet meer doen. Denk dat je hem dan alleen overbelast. Zwemmen kan wel fijn zijn voor je rug, vind ik persoonlijk.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit handig of niet? Empty Re: Is dit handig of niet?

Bericht  Gast za 7 jul 2012 - 23:48

Dat is een goede Ibbeltje alleen is zwemmen geen optie omdat vrijzwemmen vaak in de middagpauze is en ik dat niet red vanwege de tijd ivm lesgeven. Is dit handig of niet? 878948377

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit handig of niet? Empty Re: Is dit handig of niet?

Bericht  Burn za 7 jul 2012 - 23:49

Mijn vader heeft ook ernstige rugklachten, hij is toen geadviseerd door de artsen om de spieren in zijn rug sterker te maken. Dit moest hij doen door te zwemmen en fitness, maar dan wel onder begeleiding van een professional..

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit handig of niet? Empty Re: Is dit handig of niet?

Bericht  Ibbeltje za 7 jul 2012 - 23:50

Oow dat is wel jammer DD Sad Anders vragen bij de fitness wat ze je aanraden bij rugpijn? Weet verder geen tips.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit handig of niet? Empty Re: Is dit handig of niet?

Bericht  TukTuk za 7 jul 2012 - 23:51

Kan je niet een afspraak bij de fysiotherapeut / manueel therapeut maken? Misschien zit er iets bij je SI gewricht niet helemaal goed en kan dit doormiddel van kraken weer "goed gezet" worden, en kan je gelijk advies krijgen over sporten.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit handig of niet? Empty Re: Is dit handig of niet?

Bericht  Gast zo 8 jul 2012 - 0:07

Dat kan zeker AngelNyn, ik moet sowieso nog een keer terug voor wat vragen. Ik weet alleen niet of ik dat nog bij Defensie kan doen omdat het mijn laatste werkweek is, en de Manueel heeft een aardig wachtlijstje.

Ow ik schijt 7 kleuren voor de kraker, ik vind dat echt eng! silent Dus om heel eerlijk te zijn liever niet dan wel!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit handig of niet? Empty Re: Is dit handig of niet?

Bericht  sanne-84 zo 8 jul 2012 - 7:46

Ik zou toch echt wachten op advies van een ervaringsdeskundige, als je iets verkeerds doet/te overbelast ben je verder van huis.
En kraken lijkt eng, maar uiteindelijk wel fijn! mn bovenrug vond ik veel minder eng dan mn nek (onderrug geen ervaring mee, maar op basis van mijn ervaring lijkt t ,inder eng)
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit handig of niet? Empty Re: Is dit handig of niet?

Bericht  Gast zo 8 jul 2012 - 7:54

Schat koop nou 's een kruik! Is goed voor buikpijn en pijnlijke rugjes!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit handig of niet? Empty Re: Is dit handig of niet?

Bericht  Gast zo 8 jul 2012 - 7:56

Dropdraakje schreef:Dat kan zeker AngelNyn, ik moet sowieso nog een keer terug voor wat vragen. Ik weet alleen niet of ik dat nog bij Defensie kan doen omdat het mijn laatste werkweek is, en de Manueel heeft een aardig wachtlijstje.

Ow ik schijt 7 kleuren voor de kraker, ik vind dat echt eng! silent Dus om heel eerlijk te zijn liever niet dan wel!

Kraken valt best mee hoor. Ik moet morgen ook weer bellen voor m'n 3-maandelijkse-kraak-sessie. Het zit bij mij ook weer boven en onder vast

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit handig of niet? Empty Re: Is dit handig of niet?

Bericht  Gast zo 8 jul 2012 - 8:10

Razz_ schreef:Schat koop nou 's een kruik! Is goed voor buikpijn en pijnlijke rugjes!
Ja mama Razz! Wink nee even zonder gekheid heb Perskindol op mijn rug gesmeerd. Kijken of dat helpt. En over de kraker, ik weet hoe het voelt? Ik vind die kraakgeluiden helemaal niks, het is verlossend maar die kraakgeluiden, brrr! laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit handig of niet? Empty Re: Is dit handig of niet?

Bericht  Gast zo 8 jul 2012 - 8:13

Ja dat geluid haha. Ik moet daarna ook altijd lachen laughcry Ik heb trouwens wel een hele lieve kraakster mevrouw

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit handig of niet? Empty Re: Is dit handig of niet?

Bericht  Gast zo 8 jul 2012 - 8:25

Razz_ schreef:Ja dat geluid haha. Ik moet daarna ook altijd lachen laughcry Ik heb trouwens wel een hele lieve kraakster mevrouw
Op de kazerne werkt er een hele mooie mannelijke manueel therapeut, je begrijpt natuurlijk wel waarom ik daar niet graag in mijn bh zit :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit handig of niet? Empty Re: Is dit handig of niet?

Bericht  Gast zo 8 jul 2012 - 8:29

Haha Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit handig of niet? Empty Re: Is dit handig of niet?

Bericht  sanne-84 zo 8 jul 2012 - 8:36

Haha de mijne is een oudere amerikaan
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit handig of niet? Empty Re: Is dit handig of niet?

Bericht  Ibbeltje zo 8 jul 2012 - 8:43

hahaha DD Very Happy
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit handig of niet? Empty Re: Is dit handig of niet?

Bericht  Minx zo 8 jul 2012 - 16:38

Misschien beetje late reactie, maar ga zeker niet zelf aanklooien nu. Je gaat de zorg toch in? Kun je ook beter preventief wat oefeningen hebben. Zou ook geen oefeningen bij de sportschool vragen. Die missen gewoon het stukje specifieke kennis wat een fysio wel heeft.
Officieel zal een fysio nu ook nog niets mogen doen volgens de richtlijnen die er zijn. Maar als je belt zal het waarschijnlijk geen probleem zijn.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit handig of niet? Empty Re: Is dit handig of niet?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum