Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe zijn jouw buren?

+17
Bosjesvrouw
Silver
Laced
SarahKey
Sarah1985
SparklingEyes
VeryCherry
mzcharlotte
_Lacey_
tess05
studiebol
Fearie
_DoI
smooch
Lindsya
Lies
Jeanette
21 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Hoe zijn jouw buren? Empty Hoe zijn jouw buren?

Bericht  Jeanette vr 26 nov 2010 - 21:51

Omdat je nogal veel hoort vabn burenruzies, ben ik benieuwd of jullie leuk buren hebben of dat je er van walgt.

Ik heb zelf leuke buren. Aan de ene kant is mijn buurvrouw die al 97 is en nog zelfstandig woont. Een erg lief vrouwtje. Aan de andere kant woont een buurman die ook aardig is. Ik tref het dus haha.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jouw buren? Empty Re: Hoe zijn jouw buren?

Bericht  Gast vr 26 nov 2010 - 22:24

Ik heb lieve buren. Aan de ene kant een wat ouder stel maar ze zijn heel erg lief, altijd een vriendelijk praatje. Aan de andere kant een gezin met twee kinderen en daar heb ik dan weer net iets meer mee. Als ik de buurvrouw tegen kom kletsen we altijd veels te lang door haha en de buurman komt soms een bloemetje brengen die hij overhad op zijn werk. Laatst waren we thuis toen ze een feestje hadden en werden we gevraagd ook te komen. Ik kon maar tien minuutjes (stond op het punt naar de bios te gaan) maar ik werd volgestopt met eten en er was muziek/ dansen en familie enzo, supergezellig haha. Ik heb nooit last van mijn buren eigenlijk, we gaan prima met elkaar om.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jouw buren? Empty Re: Hoe zijn jouw buren?

Bericht  Gast vr 26 nov 2010 - 22:42

Wij hebben goede buren. Een ouder stel (65+) Alleen zijn soms nog wel eens nieuwschierig, en ik heb daarom vaak de lamellen hier dicht.. Zij willen altijd precies weten wat er bij ons in huis staat, dat is dan wel weer iets minder, maar voor de rest goede buren.
Aan de andere kant woont een man (40+) alleen. Hem zien en horen wij bijna nooit.. Achter ons woont een vrouw (50+) alleen en die zien en horen wij ook bijna nooit.. Ja wij zijn de jongsten hier in de straat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jouw buren? Empty Re: Hoe zijn jouw buren?

Bericht  Gast vr 26 nov 2010 - 23:28

Heel leuk!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jouw buren? Empty Re: Hoe zijn jouw buren?

Bericht  Gast vr 26 nov 2010 - 23:42

we hebben niet zoveel contact met de buren, maar als we elkaar tegen komen zeggen we wel altijd gedag of maken we een kort praatje. Onze buren aan de ene kant leunen enorm op ons, dat vind ik wel vervelend, ze staan om de haverklap bij ons aan de deur en om elk wissewasje moet mijn man komen helpen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jouw buren? Empty Re: Hoe zijn jouw buren?

Bericht  Gast vr 26 nov 2010 - 23:56

Wij wonen op de hoek aan een brandgang en hebben dus maar 1 echte buurvrouw.
Een oudere vrouw van een jaar fo 80 denk ik. Aardige vrouw, wil altijd even weten hoe het met onze dochter is maar we lopen de deur niet plat ofzo... Laughing

De buren aan de brandgang is een drama.
Die zeuren over alles, zodra er nog maar een beetje onkruid ergens staat.
Zijn broer woont 3 deuren verder en samen struinen ze de hele wijk af om op iedereen en overal commentaar te leveren.
Dat gaat over waar je je auto geparkeerd hebt tot aan onkruid.
Erg irritant!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jouw buren? Empty Re: Hoe zijn jouw buren?

Bericht  Lies za 27 nov 2010 - 0:09

Aan de ene kant een leuk jong stel met een kleine, Erg leuk en nooit last van. Zeggen altijd gewoon gedag en een praatje.
De andere kant daarentegen, is wat minder...haha
Ze zijn echt ontzettend nieuwsgierig. Toen we nog aan het klussen waren vorig jaar, had ze bij boven bezig gezien bij een verwarming. Kwam ze via de tuin ons huis in ( deur stond open, was vorig jaar zomer) en liep gewoon naar boven, stond ze ineens voor me om zo'n ragger voor tussen de verwarming te brengen. Misschien wel lief bedoeld, maar bel gewoon even aan aan de voorkant...
Ze keken ook altijd continu naar binnen als ze langs liepen of als ze thuiskwamen. Echt heel overdreven. We hebben er daarom pas voor gekozen om een randje van dat plakplastic op de ramen te doen, om van de ergste inkijk af te zijn. ( vind het niks om continu met de rolgordijnen dicht te zitten :S)
Sinds dat erop zit hebben ze geen woord meer gezegd, of ons zelfs niet meer aangekeken. Zouden ze zich aangesproken voelen? haha
Lies
Lies
Prater
Prater

Aantal berichten : 767
Punten : 885
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jouw buren? Empty Re: Hoe zijn jouw buren?

Bericht  Lindsya za 27 nov 2010 - 0:13

Wij hebben aardig buren. Aan de ene kant woon een vrouw van 65 jaar met haar zoon 34 jaar,ik heb samen vroeg met die jongen op één school gezeten en aan de andere kant woon een stel van rond de 65 jaar allebei, de buurman helpt met alles als we zijn hulp nodig hebben.

We wonen op een hof, en ik heb heel goed contact met de buurvrouw twee deuren verder en aan de overkant praat ik met verschillende buren. Het is een gezellig hof, eigenlijk praat iedereen hier met elkaar.


Laatst aangepast door Lindsya op zo 28 nov 2010 - 3:55; in totaal 1 keer bewerkt
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jouw buren? Empty Re: Hoe zijn jouw buren?

Bericht  smooch za 27 nov 2010 - 0:15

Ik ben hier pas komen wonen (hoekhuis) en leer nog steeds alle buren een beetje kennen. We wonen in een soort van hofje/woonerf en met de overburen kunnen we het goed vinden en de buren 2 huizen verderop. Onze naaste buren zie ik eigenlijk niet zoveel, maar zijn wel aardige mensen.
smooch
smooch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jouw buren? Empty Re: Hoe zijn jouw buren?

Bericht  _DoI za 27 nov 2010 - 0:16

Met de buren onder ons hebben wij bijna geen contact en de buren naast ons heb ik nog nooit gezien. Met de buren schuin onder ons hebben wij wel erg leuk contact en komen daar geregeld over de vloer en andersom. Mijn vriend en haar vriend gaan ook wel eens samen uit.
_DoI
_DoI
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 417
Punten : 435
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zweden

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jouw buren? Empty Re: Hoe zijn jouw buren?

Bericht  Gast za 27 nov 2010 - 0:39

Wij hebben 1 stel buren. En die zijn op sig wel aardig maar maken vrij veel lawaai smile Eergisteren hoorde we een flinke ruzie. Ik hoorde zoon zeggen tegen vader: 'Je hoort mij niet te slaan! Je moet van mij af blijven!! Je hebt me gewoon geslagen' En tegen zijn moeder: 'Vieze k*thoer je moet het voor mij opnemen!! Ik haat jou echt !!!'.
En dan hoorde je de ouders weer roepen en schreeuwen.
Ze boren ook elke week wel.. Maar goed, ik weet ook niet hoe gehorig het is, en hoeveel hun van ons horen. Dus ik heb er eigenlijk niet echt last van. Alleen het boren smorgens vroeg vind ik niet zo prettig..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jouw buren? Empty Re: Hoe zijn jouw buren?

Bericht  Fearie za 27 nov 2010 - 0:53

Wij hebben aan beide kanten buren, 1 stel buren zijn er net komen wonen dus we kennen ze nog niet echt en de andere buren zijn rustige mensen met 2 kinderen, allebei een baan en daar ook erg druk mee. We spreken elkaar dan gewoon op straat, vriendelijke praatje en meestal blijft het daarbij. In de zomermaanden wordt er nog wel eens samen gebbqt smile

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jouw buren? Empty Re: Hoe zijn jouw buren?

Bericht  Gast za 27 nov 2010 - 1:28

Mijn buren zijn over het algemeen genomen wel aardig.

De buurman is van mijn leeftijd en we hebben afgelopen zomer vaak even samen buiten gezeten. Aan de andere kant heb ik een buurvrouw, zij is bejaard, maar altijd even vriendelijk. En dan hebben we nog mijn onderbuurman met zijn vriendin, welke altijd dronken zijn, veel lawaai maken, maar tegelijkertijd wel onzettend aardig zijn.

Geen last van burenruzies o.i.d.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jouw buren? Empty Re: Hoe zijn jouw buren?

Bericht  studiebol za 27 nov 2010 - 1:30

Wij wonen in een twee onder een kap, en hebben dus aan een kant buren. Dat zijn hele leuke en vriendelijke mensen. De buurman is altijd bereid te helpen of iets voor ons te doen. En we gaan daar ook wel is even langs om wat te drinken en in de zomer lopen we zo wel eens bij elkaar in de tuin voor de gezelligheid! Altijd helemaal leuk.
We wonen in een hofje en aan de overkant staan ook nog 2 2 onder een kaphuizen, die mensen zeg ik allemaal vriendelijk gedag en in de zomer als mensen wat meer op straag zijn praten we iets meer maar daar mee houd het op.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jouw buren? Empty Re: Hoe zijn jouw buren?

Bericht  Gast za 27 nov 2010 - 1:41

Boven ons woont een heel lief turks gezin met 4 kinderen. Ze komen ons altijd eten brengen met bv. feestdagen van hen en komen wel eens voor een praatje, of als ze ergens in het Nederlands niet helemaal uitkomen. Onder ons woont een stel, en die zeggen we gedag, maar meer niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jouw buren? Empty Re: Hoe zijn jouw buren?

Bericht  tess05 za 27 nov 2010 - 2:18

Ik heb maar aan 1 kant buren en die zijn al wat ouder en echt heel lief. Als het bv regent komt de buurvrouw altijd vragen of ze even op mijn kleinste kinderen moet passen zodat ik even snel naar school kan, en ze komt vaak even een praatje maken. Ben er heel blij mee!
tess05
tess05
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 78
Punten : 78
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jouw buren? Empty Re: Hoe zijn jouw buren?

Bericht  _Lacey_ za 27 nov 2010 - 2:56

Mijn buurman is van mijn leeftijd. Spreek hem niet heel vaak, maar hij is erg aardig en heb nooit last van hem.
Mijn bovenburen zijn een ander verhaal. Ze zijn iets jonger dan dat ik ben en ik heb vrij veel geluidsoverlast van ze. Heb ze er al op aangesproken, maar echt veel verschil merk ik niet. Hij is een beetje een rare snuiter en zij is heel verlegen en spreekt niet tot nauwelijks Nederlands.

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jouw buren? Empty Re: Hoe zijn jouw buren?

Bericht  Gast zo 28 nov 2010 - 1:23

Wij hebben maar 1 buurman want we wonen op de hoek. Hij is rond mijn leeftijd, vrijgezel en vrachtwagenchaffeur.
Hij is dus veel van huis vanwege zijn beroep en 1x in de 3 maanden houdt hij een keer een feestje met wat muziek die
een tikje harder gaat dan normaal. Maar echt last hebben we er niet van.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jouw buren? Empty Re: Hoe zijn jouw buren?

Bericht  mzcharlotte zo 28 nov 2010 - 1:37

6 woningen in 1 portiek. Vrijwel geen contact, maar wel vriendelijk en behulpzaam t.o.v. elkaar. Ik vind het prettig om hier te wonen.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jouw buren? Empty Re: Hoe zijn jouw buren?

Bericht  VeryCherry zo 28 nov 2010 - 20:47

Wij hebben op dit moment helemaal geen directe buren. We wonen in een hoekappartement en zowel de buurman naast ons als de bovenbuurman zijn overleden. Toen ze nog leefden hadden we geen last van elkaar. Daarom hou ik mijn hart vast voor wat we er voor in de plaats krijgen...
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jouw buren? Empty Re: Hoe zijn jouw buren?

Bericht  SparklingEyes zo 28 nov 2010 - 21:09

Mijn buren...

Hmmm aan de ene kant een oude man, geen idee hoe oud hij is. Ik kan niet met hem, hij is altijd gruwelijk chagrijnig naar me en hij is stokdoof, waardoor hij de radio of tv altijd heel hard heeft staan. Gevolg: ik werd voorheen geregeld wakker om een uur of zes.. Toen N. geboren was, heb ik gevraagd of hij op dat tijdstip óf de radio uit wil laten óf zachter zetten..
't gebeurt ook nog wel es 's avonds laat (lees: door de week na 11-en) en daar kan ik echt kwaad om worden..

Aan de andere kant kwam hij wel heel lief melden dat ze zijn dak hadden gerepareerd en dat het bedrijf gezien had dat wij hetzelfde probleem hadden met onze nokpannen. Met mijn man kan hij wel, dus de communicatie gaat nu via mijn man. We hebben een gezamelijke aanbouw aan het huis en het dak lekt op één plek..

Aan de andere kant woont nog een gezin, maar die gaan verhuizen. Daar ben ik niet treurig om! De eerste dag dat wij hier hadden geslapen, hoorden we om half 6 (!!!) één van de kinderen gillen waarop papa heel hard schreeuwde: HOU JE MOND NOU EENS< WE HEBBEN NIEUWE BUREN!

Dat schreeuwen is echt irritant. De héle dag door, keihard schreeuwen, gillen.. En gebeurt er iets, dan gilt moeders vrolijk mee (hoezo goed voorbeeld..??). Verder zijn ze best aardig, maar pfff.. dat gegil....

Onze buren zijn ook best goed in de sociale controle, haha. Mijn zwagertje mocht hier een keer logeren toen wij op vakantie waren, om op de katten te passen. Wij hadden dat niet gezegd, want wij hadden vrijwel nog geen contact met ze gehad. Waarom zou ik dat dan melden...?
Hebben ze de politie gebeld, hahaha.. ze dachten dat hij een inbreker was! Hij schrok zich rot!

Nu is 't maar weer afwachten wat voor nieuwe mensen er in komen, 't schijnt familie van de huidige bewoners te zijn..

Ach, 't klinkt heel negatief, maar zo bedoel ik 't niet Very Happy maar behalve de punten die ik opnoem kan ik verder weinig over ze zeggen Wink bepaalde dingen voeren nu eenmaal te boventoon Wink

SE
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jouw buren? Empty Re: Hoe zijn jouw buren?

Bericht  Sarah1985 ma 29 nov 2010 - 1:51

Aan de ene kant woont een oudere vrouw van 65, Die vrouw is heel aardig maar een beetje appart ze praat met zichzelf. heeft soms de muziek heel luid en dan van die oude mensen muziek.

Aan de andere kant woont een jonge van 23 alleen. Eerst woonde zijn ex en kindje er ook bij. Nou toen hadden ze dagelijks schreeuwende ruzies. En nu hij alleen woont is die nog steeds erg luidruchtig Met de deuren slaan schreeuwen in huis. Maar is ook een hele aardige jonge kunnen met beide buren wel goed opschieten
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jouw buren? Empty Re: Hoe zijn jouw buren?

Bericht  SarahKey ma 29 nov 2010 - 3:01

Wij wonen tussen twee vrijgezelle mannen in. De een is 50 en de ander 30. Lekker rustig, want overdag zijn ze beide weg. Die van 30 is 's avonds ook vaak weg.
Naast onze buurman van 50 woont een oudere vrouw alleen. Zij is zo lief. Let op ons huis als wij weg zijn en wij geven dr vaak wat eten wat wij over hebben en genoeg nog is voor 1 persoon. Ze komt vaak voor een bakkie en is nog aardig fier terwijl ze toch al wel eind 70 is.

Voor de rest zijn wij dus echt de jongsten en die getrouwd zijn.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jouw buren? Empty Re: Hoe zijn jouw buren?

Bericht  Laced ma 29 nov 2010 - 3:39

Wij hebben ontzettend leuke buren. Aan de ene kant woont een gezinnetje met een kindje van 17 maanden. Ik ga geregeld op de koffie bij de buurvrouw en op de maandag gaan we altijd samen wandelen. De buurvrouw is maar een paar jaar ouders, erg leuk dus!

Aan de andere kant woont een alleenstaande vrouw van 45 jaar. Zien we niet vaak en verder ook geen last van.

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jouw buren? Empty Re: Hoe zijn jouw buren?

Bericht  Gast ma 29 nov 2010 - 7:08

De buren waar onze voordeur bij ligt hebben we heel goed contact.
Zijn meer vrienden dan buren, ook al wonen we er pas een jaar.
Andere buurman vind ik altijd een aparte.. Zo iemand die een folterkamer in zn huis heeft ofzo.. Rolling Eyes

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jouw buren? Empty Re: Hoe zijn jouw buren?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum