Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Pijnlijke tepels

4 plaatsers

Ga naar beneden

Pijnlijke tepels Empty Pijnlijke tepels

Bericht  Jilke vr 21 jan 2011 - 22:23

Sinds 3 weken ben ik gestopt met de pil, en heb nu 2 weken het spiraaltje, de Mirena. Gaat best goed en bevalt uitstekend. Nu heb ik sinds 3 dagen zo'n onwijze pijnlijke tepels, echt als ik er aan kom springen haast de tranen in mijn ogen. Voelt zeer onprettig en alleen met een bh aan die niet verschuift is het nog te doen. Komt dat door het stoppen met de pil of moet ik me zorgen gaan maken over een zwangerschap?

In de bijsluiter staat dat deze meteen veilig is als die geplaatst is in menstruatie, dus lijkt me niet. Stel dat ik per ongeluk zwanger ben, dan voel je dat toch niet al binnen 4 dagen nadat je het gedaan hebt?
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pijnlijke tepels Empty Re: Pijnlijke tepels

Bericht  Fiwen vr 21 jan 2011 - 22:34

De kans is heel erg klein dat je zwanger bent (mits het spiraaltje goed zit natuurlijk), heb je in de afgelopen 2 weken geen seks gehad? Want anders zou ook toen een zwangerschap kunnen zijn ontstaan.
Verder kan het ook van het stoppen met de pil komen, ik heb het ook heel erg gehad de eerste maanden nadat ik stopte met de pil. Ik zou nog even afwachten, als je over 2 weken niet ongesteld wordt toch voor de zekerheid een zwangerschapstest doen (kruidvat eigen merk, 2 voor 5 euro). Het hoeft niks te betekenen als je niet ongesteld wordt want met je spiraaltje kan het ook vanaf de eerste maand meteen uitblijven maar ik denk dat het voor je eigen geruststelling wel goed is om een zwangerschap uit te sluiten.
Maar ik zou op dit moment zeggen dat de kans echt heel erg klein is dat je zwanger bent dus maak je er niet te veel zorgen over.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pijnlijke tepels Empty Re: Pijnlijke tepels

Bericht  Jilke vr 21 jan 2011 - 22:37

Ja ik heb iets meer dan een week na het plaatsen seks gehad. Voel de touwtjes enzo prima zitten.

Een paar dagen later is het begonnen, lijkt me al wat snel want volgens mij als ik uberhaupt al zwanger zou zijn dan zou je het niet zo snel merken lijkt me.

Maar toch schiet het wel door mijn hoofd, ik wil niet zwanger zijn haha. Ik zou pas volgende week volgens mij weer ongestelt moeten zijn, dan heeft het nu nog geen zin om een test te doen toch?
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pijnlijke tepels Empty Re: Pijnlijke tepels

Bericht  TGR vr 21 jan 2011 - 22:39

De kans dat zwanger bent met een mirena is nagenoeg 0. De gevoelige tepels zijn eerder te wijden aan het feit dat je lijf moet wennen aan het nieuwe ding.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pijnlijke tepels Empty Re: Pijnlijke tepels

Bericht  Jilke vr 21 jan 2011 - 22:42

TGR schreef:De kans dat zwanger bent met een mirena is nagenoeg 0. De gevoelige tepels zijn eerder te wijden aan het feit dat je lijf moet wennen aan het nieuwe ding.

Dat dacht en hoop ik ook ja haha. We gaan er maar van uit smile
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pijnlijke tepels Empty Re: Pijnlijke tepels

Bericht  bella za 22 jan 2011 - 1:58

Tenzij je Mirena niet goed zit!
Hebben ze hem geplaatst en gelijk gekeken of hij goed zat?
Ik had een controle echo na 6 weken, en die liet duidelijk zien dat het spiraaltje niet goed zat.
bella
bella
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 190
Punten : 196
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pijnlijke tepels Empty Re: Pijnlijke tepels

Bericht  Jilke za 22 jan 2011 - 5:09

Ja ik heb een echo na 6 weken nog, in februari ergens. Maar lijkt me stug dat je niets voelt als hij niet goed zit? Dan zou je dat toch merken, want je kunt het aan die touwtjes controleren zeiden ze.
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pijnlijke tepels Empty Re: Pijnlijke tepels

Bericht  bella za 22 jan 2011 - 5:11

Klopt dus niet altijd, want bij mij 'voelde' het ook goed.
Het spiraaltje zat alleen te ver naar links, en bedekte dus niet het hele slijmvlies.
Ik had zelfs bijna 2.5 centimeter over waar de zaadjes nog langs konden. En je hoeft geen groot rekenwonder te zijn om dan uit te kunnen rekenen dat je dan dus echt wel zwanger kunt worden! Sad
bella
bella
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 190
Punten : 196
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pijnlijke tepels Empty Re: Pijnlijke tepels

Bericht  Jilke za 22 jan 2011 - 5:28

Dat hoop ik niet dat dat het geval is dan! Ze had het erover dat je eventueel nog tot de echo extra voorbehoedsmiddelen moest gebruiken, maar gezien ik overal op internet las dat het meteen veilig is, en dit ook letterlijk in de bijsluiter staat. En ik las ook dat regelmatig er niet eens een controle echo gedaan wordt, dus ging ik er eignelijk vanuit dat hij wel meteen veilig is. Zolang je de touwtjes maar voelde.

Hmmm een test doen heeft natuurlijk nog geen zin, gezien ik pas over een week ofzo ongestelt moet worden (als het normale schema doorgaat nu)
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pijnlijke tepels Empty Re: Pijnlijke tepels

Bericht  bella za 22 jan 2011 - 7:39

Hij is ook gelijk veilig, als ie goed zit dus smile
bella
bella
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 190
Punten : 196
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pijnlijke tepels Empty Re: Pijnlijke tepels

Bericht  Jilke za 22 jan 2011 - 7:42

Ik heb net toch een test gehaald, terwijl ik weet dat het veeeelste vroeg is, maar goed, ik kan het niet laten. Een ClearBlue test, waarbij je een plusje moet zien. Nou is de eindstreep heel duidelijk en het horizontale streepje van de teststreep ook. Een verticaal streepje zie je zo niet, alleen als je de test wat draait met een bepaalde lichtinval.

Lijkt me dat ik toch niet zwanger ben en het gewoon het voorgedrukte streepje is? Gezien het feit ook dat ik natuurlijk extreem te vroeg test? En met avondurine?
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pijnlijke tepels Empty Re: Pijnlijke tepels

Bericht  Jilke zo 23 jan 2011 - 0:35

Vanochtend met ochtendurine nogmaals getest, weer een licht vaag streepje te zien, maar na een half uur is deze totaal onzichtbaar weer.

Zo'n streep hoort toch te blijven staan?
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pijnlijke tepels Empty Re: Pijnlijke tepels

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 1:45

Als ik jou was zou ik met die van Kruidvat 2 voor 5,00 testen, die zijn goed en kan je al heel vroeg mee testen (ik testte week voor ik ongesteld moest worden positief met die test).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pijnlijke tepels Empty Re: Pijnlijke tepels

Bericht  Jilke zo 23 jan 2011 - 1:48

Ja ik heb gerekend, als ik mijn cyclus aanhoud van toen ik de pil slikte (een maand geleden gestopt) dan zou ik 2 februari ongesteld moeten worden. Dus heb ruim een dikke week te vroeg getest nu. Werken die van de kruidvat ook met streepjes?
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pijnlijke tepels Empty Re: Pijnlijke tepels

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 1:57

AmiAmi schreef:Ja ik heb gerekend, als ik mijn cyclus aanhoud van toen ik de pil slikte (een maand geleden gestopt) dan zou ik 2 februari ongesteld moeten worden. Dus heb ruim een dikke week te vroeg getest nu. Werken die van de kruidvat ook met streepjes?
Ja, maar dan gewoon 2 streepjes, geen plusjes. En als je niet zwanger bent zie je ook echt helemaal niks (van het 2e streepje dan, controle streepje heb je altijd) binnen de tijd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pijnlijke tepels Empty Re: Pijnlijke tepels

Bericht  Jilke zo 23 jan 2011 - 2:11

Das fijn dat je helemaal niets zit. Bij die ik gedaan heb zag je ook helemaal niets, heb bij de 2e test goed gekeken vooraf. Maar op het moment van testen zag ik hem heel lichtjes, maar na een half uur na het testen is hij ook weer verdwenen. Vandaar dat ik het zo vreemd vind.

Is ook erg lastig nu om tot volgende week te wachten met testen...
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pijnlijke tepels Empty Re: Pijnlijke tepels

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 2:16

AmiAmi schreef:Das fijn dat je helemaal niets zit. Bij die ik gedaan heb zag je ook helemaal niets, heb bij de 2e test goed gekeken vooraf. Maar op het moment van testen zag ik hem heel lichtjes, maar na een half uur na het testen is hij ook weer verdwenen. Vandaar dat ik het zo vreemd vind.

Is ook erg lastig nu om tot volgende week te wachten met testen...
Ja, irritant zijn testen he?! Je blijft altijd twijfelen...
Je kan ook altijd even bloed laten prikken via je huisarts, dan weet je het zeker. Maar weet niet of ze dat doen voor je overtijd bent...
Je zou ook even naar de arts kunnen bellen die het geplaatst heeft om je verhaal te doen, dat heb je denk ik het meeste duidelijkheid over de risico's en wat te doen!


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pijnlijke tepels Empty Re: Pijnlijke tepels

Bericht  Jilke zo 23 jan 2011 - 2:29

Ja ik vind het ook zo stom om al meteen bij de huisarts aan te kloppen. Terwijl misschien alsik nog een week wacht ik thuis prima kan testen haha.
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pijnlijke tepels Empty Re: Pijnlijke tepels

Bericht  bella zo 23 jan 2011 - 7:04

Zou dan denk ik nog maar afwachten tot februari, maar ik wil je niet zwanger praten hoor!
Voor hetzelfde geld is er niks aan de hand, even afwachten dus.
bella
bella
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 190
Punten : 196
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pijnlijke tepels Empty Re: Pijnlijke tepels

Bericht  Jilke di 25 jan 2011 - 21:01

Heb inmiddels in het ziekenhuis een zwangerschapstest gehad door bloedprikken en ik ben NIET zwanger! Toch wel een hele geruststelling Very Happy
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pijnlijke tepels Empty Re: Pijnlijke tepels

Bericht  Gast di 25 jan 2011 - 21:14

Gelukkig dan maar !
Misschien komt het door de hormonen dat je lichaam er zo op reageert ?
Is het al minder inmiddels?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pijnlijke tepels Empty Re: Pijnlijke tepels

Bericht  Jilke di 25 jan 2011 - 21:23

Ja de hormonen vliegen door mijn lijf zei ze al smile Vandaar die klachtjes. En het wordt met de dag erger haha. Ze zei dat het komt omdat als je met de pil stopt je lichaam zijn hormoonbalans weer terug probeert te vinden, maar dt niet lukt omdat het spiraaltje er meteen bijgekomen is en ook weer andere hormonen afgeeft waar je ook weer aan moet wennen. Dubbel op dus smile
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pijnlijke tepels Empty Re: Pijnlijke tepels

Bericht  Gast wo 26 jan 2011 - 7:08

AmiAmi schreef:Heb inmiddels in het ziekenhuis een zwangerschapstest gehad door bloedprikken en ik ben NIET zwanger! Toch wel een hele geruststelling Very Happy
Fijn dat je zekerheid hebt joh!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pijnlijke tepels Empty Re: Pijnlijke tepels

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum