Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het grote huishoudgeld topic!

+47
Kqip
Lejow
Puggle
Winegum
Yaelynn
Mida4you
Lynn_
Monte
SoGood
Rose
Arwyn
Aagje!
JD
rianne287
Lavendel
studiebol
Travelgurly
Coco
Jade
Caresses
Rovine
litllejoy
Sarah1985
Star007
Fearie
Burgemeester Nicky
Viva
Tiara
Supertalentje
schuddebuikje
Bolleke
Laced
Parisienne
flower
Mom-Of-3
MissD
minoessepoes
woezel
Marin
Atelier Madame
myloon
Bruintje Beer
Floor
SarahKey
Rush
Paper Crown
Linda
51 plaatsers

Pagina 1 van 18 1, 2, 3 ... 9 ... 18  Volgende

Ga naar beneden

Het grote huishoudgeld topic!  Empty Het grote huishoudgeld topic!

Bericht  Gast zo 15 apr 2012 - 19:02

Omdat ik gisteren best verdrietig werd na het zien van onze rekeningen en we van de zone de gehele voor- en achtertuin gaan aanpakken, wil ik weer eens met een schone lei beginnen qua financiën en huishoudgeld.

Wij hebben 500 euro per kalendermaand, startende op de 20ste, dus 100 euro pw.
Zou wel moeten lukken zou je zeggen. We zijn met een poes, een baby en 2 volwassenen.

Ik heb nu 5 enveloppen gemaakt met daarin 100 euro en daar wil ik dan de bonnetjes in doen elke week zodat ik een mooi overzicht heb. Hoop dat het zo iets makkelijker is, een kasboek werkt hier niet...

Wie o wie doet er mee? Tips, boodschappenlijstjes, geldproblemen, alles mag in dit topic! Ben er gek op!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote huishoudgeld topic!  Empty Re: Het grote huishoudgeld topic!

Bericht  Linda zo 15 apr 2012 - 19:36

Ik doe mee!!
Wij staan ook op budget. Op de eerste van iedere maand maak ik 800 euro over en daar moeten we dan de hele maand van rond komen. Maar daar moeten we dus echt alles van doen, boodschappen, kleding, tanken en leuke dingen.
Afgelopen maand was de eerste maand, maar ik voorspel weinig goeds...

Hoeveel hebben jullie buiten die 500 over voor leuke dingen e.d?

Wij hebben vorige week 160 euro aan boodschappen uitgegeven. Echt shocking veel!!

Ik vind het zo waardeloos om zo op je geld te moeten letten. En dat te bedenken dat we beiden gewoon ervoor werken. Maarja, het zij zo....

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote huishoudgeld topic!  Empty Re: Het grote huishoudgeld topic!

Bericht  Gast zo 15 apr 2012 - 19:44

ik ben nu eens in een bestandje al onze uitgaven en inkomsten aan het bijhouden om te kijken hoe het toch kan dat we altijd over ons 'budget' heen zitten. Nu kunnen we het wel betalen, dus heel erg is het niet, maar een beetje inzicht in onze uitgaven is nooit verkeerd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote huishoudgeld topic!  Empty Re: Het grote huishoudgeld topic!

Bericht  Paper Crown zo 15 apr 2012 - 19:52

Ik ben echt een kneus met geld. Ik doe mee. Echt, zo erg. Ik stond bij de AH in de rij eergisteren, stond er een man voor me, allemaal gezonde dingen zoals biologisch vlees, ananas vers en heel veel groente en gewoon een goede eter, die man tikt €87,- af. Ik met mijn boodschappen €130,- en ik weet niet eens meer wát ik had gekocht, alleen rotzooi volgens mij. Schrok er zelf van want ik doe 2x per week boodschappen let nooit op de aanbiedingen, ik denk niet na wanneer iets op is maar ergens misschien wel in de aanbieding komt waardoor ik altijd een paar dagen later door de supermarkt loop en denk: 'Potver, nu is het 2 halen 1 betalen..' Ik had 2 flessen granaatappelsap gekocht die dus €4.- per stuk waren. Ik kijk niet eens naar de prijs.. nee dit moet anders!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote huishoudgeld topic!  Empty Re: Het grote huishoudgeld topic!

Bericht  Rush zo 15 apr 2012 - 19:54

Ik werk absoluut niet met contant geld, want als ik dan €150 heb is het binnen een week op en heb ik geen idee waaraan. Ik pin dus echt alles, dan weet ik zelfs zonder bon waar het gebleven is. Heb echt een hekel aan contant geld haha.

:shock:
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote huishoudgeld topic!  Empty Re: Het grote huishoudgeld topic!

Bericht  Gast zo 15 apr 2012 - 19:55

2CKC2 schreef:Ik ben echt een kneus met geld. Ik doe mee. Echt, zo erg. Ik stond bij de AH in de rij eergisteren, stond er een man voor me, allemaal gezonde dingen zoals biologisch vlees, ananas vers en heel veel groente en gewoon een goede eter, die man tikt €87,- af. Ik met mijn boodschappen €130,- en ik weet niet eens meer wát ik had gekocht, alleen rotzooi volgens mij. Schrok er zelf van want ik doe 2x per week boodschappen let nooit op de aanbiedingen, ik denk niet na wanneer iets op is maar ergens misschien wel in de aanbieding komt waardoor ik altijd een paar dagen later door de supermarkt loop en denk: 'Potver, nu is het 2 halen 1 betalen..' Ik had 2 flessen granaatappelsap gekocht die dus €4.- per stuk waren. Ik kijk niet eens naar de prijs.. nee dit moet anders!

Mag ik je mini's Very Happy ?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote huishoudgeld topic!  Empty Re: Het grote huishoudgeld topic!

Bericht  SarahKey zo 15 apr 2012 - 19:56

Ik vind dit soort topics altijd heel interressant dus ik doe mee. Very Happy

Hier hadden we altijd een budget van 40 euro. Maar merk het laatste half jaar dat dit nauwelijks meer te doen is door de prijsstijgingen. Budget is opgeschroefd naar 60 euro en dan reken ik 10 euro voor flesvoeding dus 50 euro per week voor de boodschappen.
En merk, dat word ook krap aan want de prijsen stijgen alleen maar. Moet wat creatiever gaan worden smile Is alleen maar een uitdaging.

Daarnaast hebben we geen vast budget voor leuke dingen of kleding. We kopen kleding als dat nodig is en ik weet dat we bv twee keer in het jaar de stad in gaan voor kleding en dan reserveer ik daar geld voor. Kleertjes voor Siem krijg ik of koop ik via marktplaats. Leuke dingen die geld kosten doen we alleen als we geld overhouden die maand. Tja soms gaat er dan iets niet door, maar zo erg vinden we dat dan ook niet.


SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote huishoudgeld topic!  Empty Re: Het grote huishoudgeld topic!

Bericht  Paper Crown zo 15 apr 2012 - 19:58

Charlie schreef:
2CKC2 schreef:Ik ben echt een kneus met geld. Ik doe mee. Echt, zo erg. Ik stond bij de AH in de rij eergisteren, stond er een man voor me, allemaal gezonde dingen zoals biologisch vlees, ananas vers en heel veel groente en gewoon een goede eter, die man tikt €87,- af. Ik met mijn boodschappen €130,- en ik weet niet eens meer wát ik had gekocht, alleen rotzooi volgens mij. Schrok er zelf van want ik doe 2x per week boodschappen let nooit op de aanbiedingen, ik denk niet na wanneer iets op is maar ergens misschien wel in de aanbieding komt waardoor ik altijd een paar dagen later door de supermarkt loop en denk: 'Potver, nu is het 2 halen 1 betalen..' Ik had 2 flessen granaatappelsap gekocht die dus €4.- per stuk waren. Ik kijk niet eens naar de prijs.. nee dit moet anders!

Mag ik je mini's Very Happy ?

Heeft die kleine muppit die daar achter de kassa zat niet gegeven!!!!! Was een piepjong meisje en ik maakte dr helemaal nerveus met mijn: 'Ben mijn bonus vergeten, kan jij het even intoetsen?' Dus kwam mijn bon er ook gehavend uit en ze werd knalrood en zei zo schattig, ik werk hier nog maar 2 dagen. En omdat ik nooit eens oplet wist ik dus niet dat dat schattige mini's waren ik dacht weer een of ander stom smurf spaarding dus ik vroeg er ook niet naar.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote huishoudgeld topic!  Empty Re: Het grote huishoudgeld topic!

Bericht  Floor zo 15 apr 2012 - 19:59

Rush schreef:Ik werk absoluut niet met contant geld, want als ik dan €150 heb is het binnen een week op en heb ik geen idee waaraan. Ik pin dus echt alles, dan weet ik zelfs zonder bon waar het gebleven is. Heb echt een hekel aan contant geld haha.

:shock:

Ik heb ook echt geen contant geld inderdaad. Wij pinnen alles en ik hou exact bij waar het naar toe is gegaan (in excel), dat doe ik al 3 jaar dus inmiddels ben ik er aardig bedreven in. 3 jaar geleden werd het noodzaak omdat we veel geld uitgaven (2 volledige salarissen) maar ook een dure hypotheek hadden en we hadden geen idee waar we nou zoveel geld aan uitgaven.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote huishoudgeld topic!  Empty Re: Het grote huishoudgeld topic!

Bericht  Linda zo 15 apr 2012 - 19:59

Sarahkey, 50 euro in de week voor boodschappen? Hoe doe je dat?
En dan ook vooral..wat eet je dan?

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote huishoudgeld topic!  Empty Re: Het grote huishoudgeld topic!

Bericht  Bruintje Beer zo 15 apr 2012 - 20:02

Sparen jullie dan ook nog iedere maand? Of hebben jullie dan echt maar die 500 euro over?

Hier hebben we niet echt een budget. Maar zou wel handig zijn. Wij sparen nog wel iedere maand.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote huishoudgeld topic!  Empty Re: Het grote huishoudgeld topic!

Bericht  Bruintje Beer zo 15 apr 2012 - 20:04

Wij doen hebben ook vaak 60 euro aan boodschappen. Geen merk nemen en gewoon goed kijken.
Wij eten vrij normal vindt ik. Gewoon een prakje met vlees of pasta en macaroni. Gewoon creatief zijn.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote huishoudgeld topic!  Empty Re: Het grote huishoudgeld topic!

Bericht  Linda zo 15 apr 2012 - 20:05

Bruintje Beer schreef:Sparen jullie dan ook nog iedere maand? Of hebben jullie dan echt maar die 500 euro over?

Hier hebben we niet echt een budget. Maar zou wel handig zijn. Wij sparen nog wel iedere maand.

Als onze vaste lasten er af zijn houden wij 1000 euro over. 800 om van te leven en 200 om te sparen. Althans, dat is de bedoeling.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote huishoudgeld topic!  Empty Re: Het grote huishoudgeld topic!

Bericht  Gast zo 15 apr 2012 - 20:07

Wat zit er dan bij die €500 in? Ik moet ook weer boodschappengeld gaan pinnen, zit er de laatste tijd steeds overheen. Mijn budget is €350 voor 3 personen, 2 honden, 2 katten en nog een zooi dieren in de volière :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote huishoudgeld topic!  Empty Re: Het grote huishoudgeld topic!

Bericht  Gast zo 15 apr 2012 - 20:08

Linda schreef:
Bruintje Beer schreef:Sparen jullie dan ook nog iedere maand? Of hebben jullie dan echt maar die 500 euro over?

Hier hebben we niet echt een budget. Maar zou wel handig zijn. Wij sparen nog wel iedere maand.

Als onze vaste lasten er af zijn houden wij 1000 euro over. 800 om van te leven en 200 om te sparen. Althans, dat is de bedoeling.

Heb je echt €800 nodig om van te leven? Waar geef je dat dan aan uit? Is niet kritisch bedoelt, vraag ik me oprecht af smile Om te vergelijken voor mezelf.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote huishoudgeld topic!  Empty Re: Het grote huishoudgeld topic!

Bericht  myloon zo 15 apr 2012 - 20:11

Ik ben er ook zo'n oen in... mijn man gelukkig niet en helpt me hier wel bij. Wij hebben allebei gewoon onze eigen rekening nog.
Door middel van het Afas programma op internet heb ik een duidelijk beeld gekregen van mijn uitgaven.
Wij hebben een Excel bestandje aangemaakt met mijn inkomsten en uitgaven en zo een nieuwe berekening gemaakt.
Wat ik nu doe is één keer in de week boodschappen, dit pin ik en daarnaast pin ik nog iets voor in mijn portomonee hiermee moet ik dan de hele week doen. Mijn pasje berg ik ook op... want als ik die bij me hou ga ik geheid pinnen.

myloon
myloon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 311
Punten : 319
Registratiedatum : 13-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote huishoudgeld topic!  Empty Re: Het grote huishoudgeld topic!

Bericht  SarahKey zo 15 apr 2012 - 20:15

Bruintje Beer schreef:Wij doen hebben ook vaak 60 euro aan boodschappen. Geen merk nemen en gewoon goed kijken.
Wij eten vrij normal vindt ik. Gewoon een prakje met vlees of pasta en macaroni. Gewoon creatief zijn.

Idd geen merk nemen en op seizoensgroente en fruit letten. Ik koop eigenlijk alleen maar groente en fruit van het seizoen.
Aanbiedingen opletten, kan lonend zijn maar niet altijd. Ik pak alleen de aanbiedingen die wij normaal ook gebruiken. Het is vooral merk wat in de aanbieding is en zelfs met die aanbieding is merk duurder dan huismerk of het c merk.
"s avonds rondje supermarkt voor vlees wat 35-50% afgeprijsd is. Wij eten eigenlijk alleen maar afgeprijsd vlees of vlees wat in de aanbieding is. Gehakt en kipfilet koop ik in de aanbieding en sla dan zo 3-4 kg in.
Veel zelf maken qua gerechten. Smulweb is mijn vriend. Geen pakjes en zakjes. Bepaalde dingen maak ik wel uit een pakje, maar maak het meeste zelf.
Wij eten heel gevarieerd vind ik zelf. Ook ligt de vriezer altijd vol met spullen. Kwestie van goed opletten.
Koek hebben we zelden in huis. Als ik weet dat er visite komt bak ik zelf wat en in het weekend bak ik sowieso wat voor ons zelf.

En sommige zeggen, ik ga naar de lidl/aldi. Maar die zijn niet meer zo goedkoop en de meeste dingen zijn nog steeds goedkoper bij Deen. Ik haal bij de lidl alleen verse dingen zoals eieren, kaas, champignons, groente, fruit (normaal gesproken haal ik altijd fruit en groenten bij de groentekraam maar die staat er alleen op donderdag en soms komt dat niet uit)
houdbare spullen zijn vaak duurder dan het c merk bij Deen.

SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote huishoudgeld topic!  Empty Re: Het grote huishoudgeld topic!

Bericht  Linda zo 15 apr 2012 - 20:19

Jolicious schreef:
Linda schreef:
Bruintje Beer schreef:Sparen jullie dan ook nog iedere maand? Of hebben jullie dan echt maar die 500 euro over?

Hier hebben we niet echt een budget. Maar zou wel handig zijn. Wij sparen nog wel iedere maand.

Als onze vaste lasten er af zijn houden wij 1000 euro over. 800 om van te leven en 200 om te sparen. Althans, dat is de bedoeling.

Heb je echt €800 nodig om van te leven? Waar geef je dat dan aan uit? Is niet kritisch bedoelt, vraag ik me oprecht af smile Om te vergelijken voor mezelf.

Ja zeker. Eigenlijk meer, maar dat is hier dus niet haalbaar.

Er gaat dus veel geld uit naar de boodschappen, ik ga het nu proberen om max. 100 euro per week daar aan uit te geven.
Daarna om de 10 dagen ongeveer een volle tank benzine à 80 euro.
En dan dus kleding, leuke dingen, kadootjes en verzorgingsproducten.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote huishoudgeld topic!  Empty Re: Het grote huishoudgeld topic!

Bericht  SarahKey zo 15 apr 2012 - 20:21

Hier is benzine ook een grote onkostenpost. 150 euro per maand.
We sparen trouwens ook 150 euro in de maand voor onszelf en 15 euro voor Siem.

Maar we willen dat bedrag wel blijven sparen voor onkosten aan het huis bijvoorbeeld.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote huishoudgeld topic!  Empty Re: Het grote huishoudgeld topic!

Bericht  Gast zo 15 apr 2012 - 20:24

Wow wat een boel reacties!

Die 500 euro is boodschappen en kleine cadeautjes, gewoon alledaagse dingen. We sparen standaard 50 euro voor ons en 20 voor haar. Ook spaart mijn vriend nog voor ons. Bijna mijn salaris (is bar weinig) gaat op aan boodschappen, spullen voor L en vaste lasten.

We hebben overigens ook 2 auto's en een baby dat aan de flesvoeding zit.

Sk, maar jij rijdt dus naar meerdere winkels? Dat zie ik dus niet zo zitten ik ga altijd naar de plus, heb altijd lekkers in huis en drinken allebei alleen merk. Ook lusten we niet alles dus alleen seizoensgebonden gaat hem niet worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote huishoudgeld topic!  Empty Re: Het grote huishoudgeld topic!

Bericht  Gast zo 15 apr 2012 - 20:26

800 euro puur om van te leven en alles van te doen redden we hier ook wel, met gemak.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote huishoudgeld topic!  Empty Re: Het grote huishoudgeld topic!

Bericht  Rush zo 15 apr 2012 - 20:28

Wij hebben ons geld trouwens apart.

Mijn vriend betaald 'het huis' en ik betaal de boodschappen.

Ik besteed nu €200 tot €250 aan boodschappen en dat probeer ik te minderen, maar bepaalde luxe dingen wil ik ook niet laten schieten, dus daar moet ik een beetje balans in zien te krijgen. Het gaat al beter nu ik eerst goed in de kelder kijk en een lijstje maak voordat ik boodschappen ga doen, haha.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote huishoudgeld topic!  Empty Re: Het grote huishoudgeld topic!

Bericht  Bruintje Beer zo 15 apr 2012 - 20:29

Hier zijn de auto' s ook de grootste kostenpost. We hebben 2 auto's maar tanken voor in totaal ongeveer 2 a3x p.m. Voor beide auto's. Wij sparen ongeveer 500 euro p.m. En houden ongeveer 500/600 euro over voor alles.

Voor de kinderen sparen we maar 5 euro in de maand maar daar staat tegenover dat de kinderbijslag in zijn geheel naar een aparte spaarrekening gaat voor hun.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote huishoudgeld topic!  Empty Re: Het grote huishoudgeld topic!

Bericht  Atelier Madame zo 15 apr 2012 - 20:29

de beste tip is en blijft toch wel een boodschappenlijstje maken en je daar ook aan houden.
en een budget is om je aan te houden, heb het idee dat veel mensen wel een budget stellen maar zich hier vaak gewoon niet aan houden, dat schiet niet op natuurlijk.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote huishoudgeld topic!  Empty Re: Het grote huishoudgeld topic!

Bericht  Linda zo 15 apr 2012 - 20:33

Parel schreef:800 euro puur om van te leven en alles van te doen redden we hier ook wel, met gemak.

Dat dacht ik in eerste instantie dus ook. Maar nu ik alles op papier heb en strak bij houd, valt het toch tegen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote huishoudgeld topic!  Empty Re: Het grote huishoudgeld topic!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 18 1, 2, 3 ... 9 ... 18  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum