Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

alleen naar istanbul

5 plaatsers

Ga naar beneden

alleen naar istanbul Empty alleen naar istanbul

Bericht  bolus26 di 3 apr 2012 - 9:21

is dit te doen? veilig als vrouw alleen?

ik denk/vind van wel maar mijn man twijfelt hierover dus was benieuwd naar ervaringen!
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

alleen naar istanbul Empty Re: alleen naar istanbul

Bericht  Monte di 3 apr 2012 - 9:22

Ik denk dat je dan bij marin moet wezen, die is er nu al een paar keer geweest.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

alleen naar istanbul Empty Re: alleen naar istanbul

Bericht  Marin di 3 apr 2012 - 10:19

En ik sta nu toevallig in de rij om weer t vliegtuig in te stappen er naar toe ;-)

Maar, ja, ik vind het veilig. Zoals ik t heb gezien is t een ontzettend warme cultuur. Ik heb veel aanspraak maar niet vervelend, gewoon leuk. Ik voel me gewoon veilig alleen, zowel overdag als 's nachts. Gewoon doen dus, zou ik zeggen! In het topic van mij over Istanbul staan al heel veel goede tips voor toeristische dingen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

alleen naar istanbul Empty Re: alleen naar istanbul

Bericht  bolus26 wo 4 apr 2012 - 5:55

hoopte al op een reactie van jou! nou fijn te lezen dat ik gelijk had.Ga es zoeken naar een leuk slaapadres e.d. en je topic opzoeken1
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

alleen naar istanbul Empty Re: alleen naar istanbul

Bericht  Marin wo 4 apr 2012 - 6:53

Ik zal je later hotel tips geven
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

alleen naar istanbul Empty Re: alleen naar istanbul

Bericht  Pinklady wo 4 apr 2012 - 10:35

Ben zo'n 6 keer in Istanbul en opzich lijkt het me wel goed te doen. Alleen zou ik dan wel een beetje in de 'populaire' wijken blijven.( Er zijn namelijk wel een aantal wijken waar het best gevaarlijk is als vrouw alleen. (weet zo alleen geen namen helaas) Ook s'avonds is het niet heel erg veilig op straat.

Ik moet er wel bij zeggen, dat mijn vriend turks is, in turkije woont en Istanbul echt een gevaarlijke stad vind. Hij zou je vriend dus gelijk geven! Ik zeg ook wel eens dat ik wel alleen daar heen wil, maar dat wil hij absoluut niet;-)
Pinklady
Pinklady
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 46
Punten : 47
Registratiedatum : 17-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

alleen naar istanbul Empty Re: alleen naar istanbul

Bericht  Guus do 12 apr 2012 - 8:10

Ik heb twee maanden lang elk weekend in mijn eentje door Istanbul geslenterd, en ik heb me nooit onveilig gevoeld! De enige waarde op moet letten zijn taxi chauffeurs dus duidelijke afspraken maken voor je in de taxi stapt Wink

Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

alleen naar istanbul Empty Re: alleen naar istanbul

Bericht  Marin do 12 apr 2012 - 8:14

Goochempie schreef:Ik heb twee maanden lang elk weekend in mijn eentje door Istanbul geslenterd, en ik heb me nooit onveilig gevoeld! De enige waarde op moet letten zijn taxi chauffeurs dus duidelijke afspraken maken voor je in de taxi stapt Wink


In welk opzicht vind je dat je moet opletten op taxi chauffeurs? Qua dat ze je uitbuiten qua prijs? Ik heb er geen verstand van wat gebruikelijke prijzen zijn, maar valt me wel op dat ik elke keer zo ongeveer hetzelfde betaal (40 TL van Sultanahmet naar vliegveld ongeveer).

Oh de eerste keer dat ik in Istanbul was, trouwens, had ik een geweldige ervaring. Het regende heel erg en tegenover het bedrijf waar ik geweest was, was een taxi centrale. Daar werd ik door de portier van het bedrijf naar toe gebracht om te wachten op een taxi (wat op dat moment, door de regen, heel lastig was). Daar zat ik dus, een half uur lang, in een piepklein hokje samen met twee bejaarde Turkse mannen. Ik had geen idee of ze nou echt werkelijk een taxi voor me aan het regelen waren en of het echt zo moeilijk was, of dat het gewoon op langzaam tempo ging omdat tja.. het de Mediterraanse cultuur is om alles morgen pas te doen. Maar ik zat daar, met die twee mannetjes, en met handen en voeten en drie woorden, hebben we hele gesprekken gehad, over dat een van de twee in 1984 in Alkmaar was geweest, en dat Istanbul zo ontzettend veel inwoners heeft. Echt geweldig! I love you
Het was allemaal raar en vaag, omdat ik geen flauw idee had waar in die gigantische stad ik eigenlijk was, en of ik ooit uit dat huisje zou komen, maar het was geniaal. En voelde me geen moment onveilig.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

alleen naar istanbul Empty Re: alleen naar istanbul

Bericht  Guus za 21 apr 2012 - 8:16

Idd de prijs en hoe ze rijden, ik zat op een gegeven moment in een taxi die me ineens een buitenwijk in reed en dat vond ik me een partijtje eng...

Het scheelt wel echt dat ik donker haar en donkere ogen heb, zag dat blonde dames veel meer aangesproken werden. Mijn beste vriend die periode was m'n iPod, oortjes in en je merkt er niets van Wink Dit heeft ervoor gezorgd dat als ik nu bepaalde muziek luister en m'n ogen dichtdoe ik zo weer door Istanbul loop smile
Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

alleen naar istanbul Empty Re: alleen naar istanbul

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum