Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vliegen met een peuter

+13
Aziraphale
Coccinelle
TukTuk
Filoria
vlinder-19
duckie
patjuhhh
Star007
Flower_L
sabje
Siem
Dani
Pandora
17 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Vliegen met een peuter - Pagina 2 Empty Re: Vliegen met een peuter

Bericht  Fiwen do 5 apr 2012 - 9:20

Ik zou ook even op de site van de vliegmaatschappij kijken want meestal mag je voor kinderen wel drinken mee nemen zolang het maar een redelijke hoeveelheid is voor de vlucht.
Wij hebben met J.uul gevlogen toen ze 11 en 15 maanden was en beide keren mocht ik een heel pak flesvoeding (Nutrilon, 900 gram) mee nemen en een vol flesje water (750cc) en pakjes sap. Totaal geen problemen mee gehad, zolang het maar allemaal bij elkaar zat in een tas en heb bij de douane aangegeven dat het voor mijn kind was.
Moet er wel bij zeggen dat het pak voeding dat we bij hadden in de handbagage op doktersrecept was en we er een medicijnverklaring voor hadden. Toen ze vroegen wat het was heb ik alleen uit hoeven leggen dat ze een koemelkallergie heeft en we niet het risico konden lopen dat er een koffer kwijt zou raken en we geen voeding meer zouden hebben en toen mocht ik het verder ongecontroleerd mee het vliegtuig in nemen, naar een verklaring werd niet eens gevraagd.

Over een maand gaan we weer weg en dan gaat er ook weer een fles water en 2 pakjes sojamelk mee in de handbagage, ik verwacht er geen problemen mee.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegen met een peuter - Pagina 2 Empty Re: Vliegen met een peuter

Bericht  Marin vr 6 apr 2012 - 10:51

Pandora schreef:
Ook op vliegveld Groningen??

Op vliegveld Groningen zit na de douane inderdaad een klein winkeltje waar ze van alles (zelfs baby voeding) verkopen!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegen met een peuter - Pagina 2 Empty Re: Vliegen met een peuter

Bericht  Marin vr 6 apr 2012 - 10:54

patjuhhh schreef:

Je wordt toch bij de gate, voordat je het vliegtuig dus ingaat toch ook nog gecontroleerd. Dan moet je nog je drinken weggooien. Dat is ook zonde.

Dit hangt heel erg af van de gate waar je vandaag vliegt (en van luchthaven afhankelijk natuurlijk). Bij Schiphol heb je bepaalde gates (bijvoorbeeld de G gates) waar je pas door de security gaat (dat is iets anders dan de douane he, douane checkt je paspoort, security checkt je handbagage) als je daadwerkelijk de gate in gaat. Dan ben je al dat hele duty free shopping gedeelte door, en dan pas wordt je gecontroleerd. Daar zit ook geen wc meer na in de gate (tenminste, meestal niet), dus kan je ook geen flesje meer vullen. Maar bij andere gates/delen van Schiphol (bijvoorbeeld het Schengen gedeelte, de A gates is dat dacht ik), ga je als eerste al door de security (en hoef je heel niet door de douane want het is Schengen), en dan kom je in de duty free hall waar je inderdaad gewoon van alles kunt kopen.

Het is dus geheel afhankelijk van de bestemming en dus gate.

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegen met een peuter - Pagina 2 Empty Re: Vliegen met een peuter

Bericht  Pandora vr 6 apr 2012 - 19:29

En hoe doen jullie dat met verschonen in het vliegtuig?
Voor zover ik weet zijn de toiletten echt super klein en heb ik er nog nooit een ruimte gezien om een baby te verschonen?
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegen met een peuter - Pagina 2 Empty Re: Vliegen met een peuter

Bericht  icon vr 6 apr 2012 - 21:07

In de wc zit boven de wc een plank die je naar beneden kunt doen. Maar het is idd niet echt ruim.

icon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 24
Punten : 37
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegen met een peuter - Pagina 2 Empty Re: Vliegen met een peuter

Bericht  Gast za 7 apr 2012 - 19:51

Wij zijn met H. wezen vliegen toen ze 15 maanden was.
Dat ging prima. Ik had speelgoed mee genomen en wat kleine cadeautjes.
H. is ook een echte wiebelkont en heeft nog geen 5 sec rust in haar kont.
Ze had de grootste lol met een jongetje dat drie rijen achter ons zat.
Op de terugweg kregen we, hoe luxe, een eigen stoel voor haar zonder te betalen.
Ze heeft niet geslapen en geen last van haar oren gehad maar dat kann komen omdat ze buisjes heeft.

In juni gaan we weer vliegen, dan is ze 28 maanden en A. is dan 6 maanden.
Maar goed, deze keer hebben we wel een heel animatieteam bij Wink
(Mijn ouders en zussen+aanhang)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegen met een peuter - Pagina 2 Empty Re: Vliegen met een peuter

Bericht  Lindsya zo 8 apr 2012 - 0:46

Wij hebben al aantal keren gevlogen met onze zoon. Hij was de eerste keer 1,5 jaar. We kregen toen de tip van de huisarts op voor het opstijgen en landen neusspray te gebruiken en dat werkte goed. Nog steeds gebruik ik het als we gaan vliegen. Toen we de eerste keer ging vliegen hebben we in zijn fles melkpoeder gedaan en we mochten gewoon door lopen nooit geen last mee gehad.

Voor mijn zoontje heb ik een eigen trolley gekocht en daar doe ik speelgoed in, boekjes, kleurboek en kleurtjes en zijn dvd speler met dvd's en nu is die wat ouder en neem die ook zijn ds mee. Hij neem die altijd mee en hij vermaak zichzelf er goed mee in het vliegtuig en af en toe loop ook eens door het vliegtuig, zonder iemand lastig te vallen.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegen met een peuter - Pagina 2 Empty Re: Vliegen met een peuter

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum