Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vliegen met een peuter

+13
Aziraphale
Coccinelle
TukTuk
Filoria
vlinder-19
duckie
patjuhhh
Star007
Flower_L
sabje
Siem
Dani
Pandora
17 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Vliegen met een peuter Empty Vliegen met een peuter

Bericht  Pandora wo 28 maa 2012 - 6:10

Zoals het nu staat gaan we eind mei een weekje naar Gran Canaria, erg veel zin in maar ik kijk ook wel een beetje tegen de vliegreis op....

Onze dochter is dan bijna twee, en niet de gemakkelijkste zeg maar. Het is een erg druk, speels en levendig kindje en ben benieuwd hoe ik haar die 4 1/2 uur "in toom" moet houden in het vliegtuig.
Ik had zelf al bedacht om van te voren bij de Action flink wat speeltjes in te slaan, maar misschien hebben jullie tips? Hoe doen/deden jullie dat met jullie kindje(s)?

En hoe doe je dat met eten en drinken? Je mag natuurlijk geen vloeistoffen meenemen in het vliegtuig maar wat geef ik haar dan te drinken? En hadden jullie kindjes ook last van hun oren tijdens het stijgen en landen?

Ben benieuwd naar jullie goede, en slechte, ervaringen! Tips zijn welkom!
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegen met een peuter Empty Re: Vliegen met een peuter

Bericht  Dani wo 28 maa 2012 - 6:18

Pandora schreef:Zoals het nu staat gaan we eind mei een weekje naar Gran Canaria, erg veel zin in maar ik kijk ook wel een beetje tegen de vliegreis op....

Onze dochter is dan bijna twee, en niet de gemakkelijkste zeg maar. Het is een erg druk, speels en levendig kindje en ben benieuwd hoe ik haar die 4 1/2 uur "in toom" moet houden in het vliegtuig.
Ik had zelf al bedacht om van te voren bij de Action flink wat speeltjes in te slaan, maar misschien hebben jullie tips? Hoe doen/deden jullie dat met jullie kindje(s)?

En hoe doe je dat met eten en drinken? Je mag natuurlijk geen vloeistoffen meenemen in het vliegtuig maar wat geef ik haar dan te drinken? En hadden jullie kindjes ook last van hun oren tijdens het stijgen en landen?

Ben benieuwd naar jullie goede, en slechte, ervaringen! Tips zijn welkom!

Leuk zeg! Lekker een weekje Gran Canaria klinkt heerlijk. Wij zijn in november een weekje naar Portugal geweest. Dochter was toen bijna 2 (januari). De heenreis ging super: ze sliep voordat we opstegen. Toen ze wakker werd heeft ze een beetje gespeeld alleen de daling was even drama. Maar het schijnt dat dat het vervelendste is voor de oortjes en heeft hooguit 20 minuten geduurd. Ik had de Ipad mee en een heleboel kinderapps gedownload dus daar heeft ze zich wel een tijd mee vermaakt. Ik had ook een tasje met kleine cadeautjes mee maar daar hebben we tijdens de vliegreis maar 1 cadeautje van opengemaakt.

De terugreis ging niet zo best maar dat kwam door de tijd. We vlogen om 7 uur 's avonds en toen was ze zo moe, dat ze er niet meer van ging slapen zeg maar. Toen hebben we haar dus echt de hele reis moeten vermaken maar bleef ze mopperig. De vlucht duurde twee en een half uur dus dat was nog wel te doen. Ik was wel gebroken daarna en had echt niet het idee dat ik van vakantie terugkwam haha. Maar goed het kan ook anders gaan
Dani
Dani
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 224
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegen met een peuter Empty Re: Vliegen met een peuter

Bericht  Siem wo 28 maa 2012 - 6:46

Zodra je door de douane bent kun je wel iets te drinken kopen, dus dan kan je daar het flesje mee vullen

Siem
Prater
Prater

Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegen met een peuter Empty Re: Vliegen met een peuter

Bericht  Pandora wo 28 maa 2012 - 6:59

Bloempie schreef:Zodra je door de douane bent kun je wel iets te drinken kopen, dus dan kan je daar het flesje mee vullen

Ook op vliegveld Groningen??
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegen met een peuter Empty Re: Vliegen met een peuter

Bericht  Gast wo 28 maa 2012 - 7:16

Je kunt toch gewoon wat drinken in het vliegtuig kopen? En bij sommige maatschappijen staan ze toe voor kinderen om 100 ml mee te nemen aan vloeistoffen. Bij Transavia waar ik vorig jaar mee vloog mochten ouders voor hun kindje knijpfruit & kleine pakjes drinken meegenomen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegen met een peuter Empty Re: Vliegen met een peuter

Bericht  Pandora wo 28 maa 2012 - 7:23

Natuurlijk zou ik wat voor haar kunnen kopen, dat is het probleem eigenlijk ook niet. Maar het lijkt me gewoon handig als ze haar eigen bekertje heeft en hier uit kan drinken wanneer het haar uitkomt. Ook met het oog op het stijgen en landen is het misschien goed dat ze dan wat drinkt.
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegen met een peuter Empty Re: Vliegen met een peuter

Bericht  Gast wo 28 maa 2012 - 7:32

Je kunt wat limonadesiroop of diksap in zo'n reisflesje doen (waar je zelf shampoo en dergelijke kan doen bedoel ik) en dan tijdens het vliegen wat water in haar beker doen op het toilet of even vragen.

Edit: niet op toilet dus Laughing


Laatst aangepast door Reva op wo 28 maa 2012 - 8:07; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegen met een peuter Empty Re: Vliegen met een peuter

Bericht  Siem wo 28 maa 2012 - 7:45

Pandora schreef:
Bloempie schreef:Zodra je door de douane bent kun je wel iets te drinken kopen, dus dan kan je daar het flesje mee vullen

Ook op vliegveld Groningen??

Geen idee, zou even op de website kijken of even bellen naar het vliegveld/reismaatschappij. En anders eventueel even op het reisbureau vragen (mits je daar hebt geboekt) of dit mogelijk is.

Siem
Prater
Prater

Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegen met een peuter Empty Re: Vliegen met een peuter

Bericht  Gast wo 28 maa 2012 - 7:46

Pandora schreef:Natuurlijk zou ik wat voor haar kunnen kopen, dat is het probleem eigenlijk ook niet. Maar het lijkt me gewoon handig als ze haar eigen bekertje heeft en hier uit kan drinken wanneer het haar uitkomt. Ook met het oog op het stijgen en landen is het misschien goed dat ze dan wat drinkt.

Ja, daarom bedoelde ik ook kopen, en dan in haar eigen beker doen, zodat ze kan drinken wanneer ze wil. Desnoods doe je alleen wat limonade in zo'n flesje en vul je hem na de douane controle met water.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegen met een peuter Empty Re: Vliegen met een peuter

Bericht  Gast wo 28 maa 2012 - 7:51

Geen water uit het toilet halen hoor! Dit is absoluut geen drinkwater!
En een flesje water is aan boord niet zo heel idioot duur, als je met een maatschappij als Transavia ofzo vliegt!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegen met een peuter Empty Re: Vliegen met een peuter

Bericht  sabje wo 28 maa 2012 - 7:54

Wij zijn vorig jaar naa ibiza gevlogen Max was toen bijna een jaar. Ik had toen knijfruit bij wel een stuk of 3 wel in zo'n doorzichtige zakje. Ook had ik een thermosfles bij met warm water en een flesje water. Dit mocht ik allemaal meenemen. Heb wel gezegd dat het voor de kleine is.

Dit jaar gaan we ook weer vliegen. Denk dat we nu de dvdspeler voor in de auto meenemen (zit ook een accu in), speelgoed, boekjes (is hij nu dol op), missschien nog kleurtjes ofzo.
sabje
sabje
Prater
Prater

Aantal berichten : 872
Punten : 890
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegen met een peuter Empty Re: Vliegen met een peuter

Bericht  Dani wo 28 maa 2012 - 8:10

Ik mocht trouwens 1 beker met drinken voor dochter meenemen. Ik had een los pakje drinken. Dat mocht niet, ik moest het in de beker doen en dan was het prima.
Dani
Dani
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 224
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegen met een peuter Empty Re: Vliegen met een peuter

Bericht  Flower_L do 29 maa 2012 - 0:41

wij hebben 2x met L. gevlogen. met 11mnd en met 13mnd. Ging beide keren prima!

In mei gaan we weer, maar dan iets verder weg. Willen L. dan op Schiphol niet in de buggy houden, maar lekker rond laten lopen. Zitten zal hij daarna nog lang genoeg moeten. In vliegtuig iets van dvdspeler, poppetjes, auto. We proberen dan wel om juist eten te geven, op momenten dat hij lastig wordt. En niet wanneer hij zoet filmpje kijkt. Normaal is dat niet de bedoeling, maar tijdens vliegen ander verhaal. Speen mag L. normaal alleen in bed in, maar in vliegtuig mag hij deze ook in wanneer hij op onze schoot rust.
Met dergelijke zonvluchten misschien ander verhaal, omdat je dan maar 1 gangpad hebt, maar L. mag straks ook best rondlopen in het vliegtuig, zolang hij anderen maar niet tot last is. Maar dat zie ik ook niet zo 123 gebeuren...held op sokken wat dat betreft Cool

Zolang je zelf maar niet teveel stress en ongeduldigheid laat zien, gaat het waarschijnlijk prima.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegen met een peuter Empty Re: Vliegen met een peuter

Bericht  Star007 do 29 maa 2012 - 1:45

Misschien een stomme vraag, maar krijgen peuters een eigen stoel?
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegen met een peuter Empty Re: Vliegen met een peuter

Bericht  Gast do 29 maa 2012 - 2:01

ik geloof tot 3 jaar moeten ze bij je op schoot en vanaf 3 jaar moet je voor de kleine betalen en dan heeftie dus ook een eigen stoel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegen met een peuter Empty Re: Vliegen met een peuter

Bericht  patjuhhh do 29 maa 2012 - 2:15

Bloempie schreef:Zodra je door de douane bent kun je wel iets te drinken kopen, dus dan kan je daar het flesje mee vullen

Je wordt toch bij de gate, voordat je het vliegtuig dus ingaat toch ook nog gecontroleerd. Dan moet je nog je drinken weggooien. Dat is ook zonde.
patjuhhh
patjuhhh
Prater
Prater

Aantal berichten : 1070
Punten : 1103
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegen met een peuter Empty Re: Vliegen met een peuter

Bericht  duckie do 29 maa 2012 - 2:20

wij hebben alvast een tablet gekocht met de bedoeling dat we in september een filmpje kunnen kijken in het vliegtuig en de bus met A. (maar ik kan er nu mooi alvast mee spelletjes doen ed Vliegen met een peuter 166342 ) nu nog wel even oefenen dat ze rustig blijft zitten om een filmpje te kijken... misschien ook maar vast wat kinder apps dowloaden idd...

die tip van de buggy vond ik ook wel handig



hebben jullie voor je kindje een eigen koffer mee?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegen met een peuter Empty Re: Vliegen met een peuter

Bericht  Flower_L do 29 maa 2012 - 3:30

Lily schreef:ik geloof tot 3 jaar moeten ze bij je op schoot en vanaf 3 jaar moet je voor de kleine betalen en dan heeftie dus ook een eigen stoel.

Tot ze twee jaar zijn mogen ze voor kleine bijdrage mee en op schoot. Je kunt ervoor kiezen om een stoel te nemen, betaal je uit hoofd zo'n 70%tot 90% van ticket. Volgens mij varieert het per airline. Als kindje twee is moet je een stoel kopen. Mag niet op schoot.
wanneer je stoel boekt voor kleine, mag je evt. autostoel meenemen.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegen met een peuter Empty Re: Vliegen met een peuter

Bericht  vlinder-19 do 29 maa 2012 - 4:38

Pandora schreef:
Bloempie schreef:Zodra je door de douane bent kun je wel iets te drinken kopen, dus dan kan je daar het flesje mee vullen

Ook op vliegveld Groningen??

Ja ook op eelde is na de douane een winkeltje waar je ook wat drinken etc kunt kopen. Een tip...neem geen rietjesbeker mee in het vliegtuig, door de luchtdruk lekken die krengen continu.
vlinder-19
vlinder-19
Prater
Prater

Aantal berichten : 731
Punten : 903
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegen met een peuter Empty Re: Vliegen met een peuter

Bericht  vlinder-19 do 29 maa 2012 - 4:39

patjuhhh schreef:
Bloempie schreef:Zodra je door de douane bent kun je wel iets te drinken kopen, dus dan kan je daar het flesje mee vullen

Je wordt toch bij de gate, voordat je het vliegtuig dus ingaat toch ook nog gecontroleerd. Dan moet je nog je drinken weggooien. Dat is ook zonde.

Ik heb vorig jaar gewoon alle drinken die ik na de douane heb gekocht meegenomen in het vliegtuig. Zo streng is het op eelde niet bij de gate.
vlinder-19
vlinder-19
Prater
Prater

Aantal berichten : 731
Punten : 903
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegen met een peuter Empty Re: Vliegen met een peuter

Bericht  Filoria do 29 maa 2012 - 10:23

vlinder-19 schreef:Een tip...neem geen rietjesbeker mee in het vliegtuig, door de luchtdruk lekken die krengen continu.
Klopt!!!
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegen met een peuter Empty Re: Vliegen met een peuter

Bericht  TukTuk do 29 maa 2012 - 10:37

Flower_L schreef:
Lily schreef:ik geloof tot 3 jaar moeten ze bij je op schoot en vanaf 3 jaar moet je voor de kleine betalen en dan heeftie dus ook een eigen stoel.

Tot ze twee jaar zijn mogen ze voor kleine bijdrage mee en op schoot. Je kunt ervoor kiezen om een stoel te nemen, betaal je uit hoofd zo'n 70%tot 90% van ticket. Volgens mij varieert het per airline. Als kindje twee is moet je een stoel kopen. Mag niet op schoot.
wanneer je stoel boekt voor kleine, mag je evt. autostoel meenemen.

En als je kindje 2 wordt tijdens de vakantie, moet je voor de terugvlucht wel een stoel geboekt hebben.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegen met een peuter Empty Re: Vliegen met een peuter

Bericht  sabje vr 30 maa 2012 - 8:06

En als je kindje 2 wordt tijdens de vakantie, moet je voor de terugvlucht wel een stoel geboekt hebben.

Ja dan moet je een stoel voor de terug reis boek. Daarom gaan wij al vroeg is hij nog geen 2 jaar.
sabje
sabje
Prater
Prater

Aantal berichten : 872
Punten : 890
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegen met een peuter Empty Re: Vliegen met een peuter

Bericht  Coccinelle za 31 maa 2012 - 0:29

Wij gaan in Juni nog vliegen voor ze 2 wordt, ws ook Canarische eilanden. Ben ook benieuwd hoe het gaat, de laatste keer was ze 6 maanden, toen heeft ze veel geslapen. Nu is ze een ondernemende dreumes met een behoorlijk eigen willetje.. De ipad gaat iig mee, en verder moet ik nog even kijken wat voor kleine speeltjes ik mee neem. Goede tip van de rietjesbeker, die heb ik namelijk altijd mee in de tas. Vliegen met een peuter 561177

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegen met een peuter Empty Re: Vliegen met een peuter

Bericht  Aziraphale za 31 maa 2012 - 23:39

patjuhhh schreef:
Bloempie schreef:Zodra je door de douane bent kun je wel iets te drinken kopen, dus dan kan je daar het flesje mee vullen

Je wordt toch bij de gate, voordat je het vliegtuig dus ingaat toch ook nog gecontroleerd. Dan moet je nog je drinken weggooien. Dat is ook zonde.

Nee hoor, dat is fly&buy, dat wordt verpakt in een speciale tas en dat mag gewoon mee aan boord.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegen met een peuter Empty Re: Vliegen met een peuter

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum