Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tuin/Balkon lenteklaar maken?

+13
Marin
Schaapke
Plien84
Eris
ekiaam87
Bazinga
nijntje4
Ibbeltje
sanskie
Sarah1985
Dennenappel
Pien
Ugly Betty
17 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Tuin/Balkon lenteklaar maken?  - Pagina 2 Empty Re: Tuin/Balkon lenteklaar maken?

Bericht  nijntje4 vr 9 maa 2012 - 8:45

Jaa ik heb ook zin in het voorjaar! Dit is het eerste jaar dat ik het voorjaar meemaak in mijn huisje dus ik kan eindelijk wat met het balkon gaan doen. Ik wil in ieder geval een leuk setje neerzetten (wel lastig te vinden trouwens voor een beetje betaalbaar) en ik heb al een loungestoel. Verder wil ik potten/bakken neerzetten en hangen. Ik wil ook wel iet smet een poster doen maar ik heb eigenlijk geen muren. Ene kopse kant zit een deur en aan de andere kant zit een glazen schot naar de buren. Dus nog even kijken hoe of wat.
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tuin/Balkon lenteklaar maken?  - Pagina 2 Empty Re: Tuin/Balkon lenteklaar maken?

Bericht  Ibbeltje vr 9 maa 2012 - 10:06

Jeetje mag dat niet ? Dat is wel vervelend Sad
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tuin/Balkon lenteklaar maken?  - Pagina 2 Empty Re: Tuin/Balkon lenteklaar maken?

Bericht  Bazinga vr 9 maa 2012 - 10:15

Als de wind er niet op staat, gaan we dit weekend 't balkon stofzuigen. De nieuwe planten, duingrasplanten, staan al klaar en Frits' tuintje is al bezaaid, dus dat zal weer volstaan met gras straks! En als 't dan écht voorjaar lijkt te zijn/worden, gaan we nieuwe constructie met gaas ophangen om Frits binnen te houden. Nu hangt er kippengaas maar dat wordt wat 'lam' en ik ben bang dat als meneer er te lang in hangt, de boel straks instort... Als dat allemaal gelukt is, nieuwe kussens voor op de stoelen, iets voor aan de muur etc.
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Tuin/Balkon lenteklaar maken?  - Pagina 2 Empty Re: Tuin/Balkon lenteklaar maken?

Bericht  ekiaam87 vr 9 maa 2012 - 10:21

Ik ga morgen Afrikaantjes zaaien smile
ekiaam87
ekiaam87
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1623
Punten : 2002
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : Voorschoten

Terug naar boven Ga naar beneden

Tuin/Balkon lenteklaar maken?  - Pagina 2 Empty Re: Tuin/Balkon lenteklaar maken?

Bericht  Eris za 10 maa 2012 - 1:16

Ik heb ook zin om mijn balkon gezellig te maken. Very Happy Heb al een mooi olijfboompje staan en zitje maar wil nog even wat meer aankleding en plantjes.

Eris
Prater
Prater

Aantal berichten : 1286
Punten : 1351
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tuin/Balkon lenteklaar maken?  - Pagina 2 Empty Re: Tuin/Balkon lenteklaar maken?

Bericht  Plien84 za 10 maa 2012 - 6:24

Kunstgrasje kan toch wel op je balkon? Dat is speciaal voor buiten. Lijkt me wel gezellig:)

Plien84
Prater
Prater

Aantal berichten : 1230
Punten : 1496
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tuin/Balkon lenteklaar maken?  - Pagina 2 Empty Re: Tuin/Balkon lenteklaar maken?

Bericht  Schaapke zo 11 maa 2012 - 4:36

Ook hier gaan we de tuin weer aanpakken:

- Cacaodoppen/boomschors aan één kant van de tuin strooien.
- Zak steentjes extra op het pad.
- Terrastegels schrobben (zijn terra-cotta kleur, maar nu groen Wink).

- Boom snoeien/knotten.
- Hortensia's, sneeuwballen/annabella's, vlinderstruik en lavendel snoeien.
- Uitgebloeide tulpen/sneeuwklokjes, etc weghalen.

- Frambozenstruik goed tegen de schutting aanbinden.
- Kruidenplantjes poten.
- Dahlia-bollen de grond in.

En het leukste van alles:
Een nieuwe tuinset uitzoeken! cheers

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tuin/Balkon lenteklaar maken?  - Pagina 2 Empty Re: Tuin/Balkon lenteklaar maken?

Bericht  Gast zo 11 maa 2012 - 4:39

Gelukkig doet mijn man de tuin, ik heb er een hekel aan en vind ik weelderig groeiende en bloeiende tuin (met gras kniehoog) ook prima. Ik ben wel dol op in de tuin zitten haha. Vaak zit ik te zonnen en is hij om me heen aan het harken (omdat ie geen 5 min stil kan zitten), de achterburen roddelen dan altijd over ons. Dat hij zo'n zielige man is die vast alles thuis alleen moet doen (as if). Vind ik grappig laughcry .

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tuin/Balkon lenteklaar maken?  - Pagina 2 Empty Re: Tuin/Balkon lenteklaar maken?

Bericht  Gast zo 11 maa 2012 - 5:06

Plien, ik ga dat ook doen op mijn balkon. Het beton is echt te lelijk. Van de week mijn zusje gevraagd en ze hebben daar idd speciale grasjes voor in het tuincentrum (daar werkt zij). Ik ga mss volgend weekend ofzo langs het tuincentrum om het te kopen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tuin/Balkon lenteklaar maken?  - Pagina 2 Empty Re: Tuin/Balkon lenteklaar maken?

Bericht  Plien84 zo 11 maa 2012 - 5:07

Zusje schreef:Plien, ik ga dat ook doen op mijn balkon. Het beton is echt te lelijk. Van de week mijn zusje gevraagd en ze hebben daar idd speciale grasjes voor in het tuincentrum (daar werkt zij). Ik ga mss volgend weekend ofzo langs het tuincentrum om het te kopen.

Cool! Bent wel benieuwd naar een foto als het klaar is!

Plien84
Prater
Prater

Aantal berichten : 1230
Punten : 1496
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tuin/Balkon lenteklaar maken?  - Pagina 2 Empty Re: Tuin/Balkon lenteklaar maken?

Bericht  Gast zo 11 maa 2012 - 5:10

Plien84 schreef:
Zusje schreef:Plien, ik ga dat ook doen op mijn balkon. Het beton is echt te lelijk. Van de week mijn zusje gevraagd en ze hebben daar idd speciale grasjes voor in het tuincentrum (daar werkt zij). Ik ga mss volgend weekend ofzo langs het tuincentrum om het te kopen.

Cool! Bent wel benieuwd naar een foto als het klaar is!

Dan moet je nog even geduld hebben hoor Very Happy. Heb wel al allemaal leuke ideetjes in mijn hoofd Very Happy.

Olijfboompje is ook lief zeg! Maar die zijn best duur volgens mij?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tuin/Balkon lenteklaar maken?  - Pagina 2 Empty Re: Tuin/Balkon lenteklaar maken?

Bericht  Gast ma 12 maa 2012 - 9:30

Dit is écht een domper! Sad

Vandaag bij de Xenos geweest. Ik moest even een klein fotolijstje halen voor een pasfoto, ook gevonden, maar dat terzijde. :P Kom ik de leuke kleurige bloempotjes e.d. tegen. Maar wat zijn ze klein! :shock: Als ik geluk heb kan ik er net een viooltje in kwijt en wil ik dan wat sfeer creeeren, dan moet ik zoveel potjes kopen, dat lijkt me ook niet gezond voor mijn kleine balkon.

Iemand nog van die kleurrijke potjes gezien zoals de foto in mijn openingspost?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tuin/Balkon lenteklaar maken?  - Pagina 2 Empty Re: Tuin/Balkon lenteklaar maken?

Bericht  Marin ma 12 maa 2012 - 10:13

Ik doe dit jaar niets aan m'n tuin. Kan m'n geld beter besteden en de plantjes van vorig jaar staan er nog verdord, maar er groeien weer nieuwe groene takjes uit, dus die laat ik lekker opbloeien. En in de zomer verhuis ik toch.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tuin/Balkon lenteklaar maken?  - Pagina 2 Empty Re: Tuin/Balkon lenteklaar maken?

Bericht  Marin ma 12 maa 2012 - 10:13

De Hema heeft trouwens veel kleurige dingen, Maura, maar weet niet of je daar ook al gekeken hebt.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tuin/Balkon lenteklaar maken?  - Pagina 2 Empty Re: Tuin/Balkon lenteklaar maken?

Bericht  Marin ma 12 maa 2012 - 10:14

Zusje schreef:

Olijfboompje is ook lief zeg! Maar die zijn best duur volgens mij?

Ik ben zo gek op olijfboompjes! Maar zijn inderdaad heel duur en ze overleven gewoon zo slecht in dit klimaat. Ik had er ook eentje en in de winter binnen gezet, maar die heeft het ook niet overleefd.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tuin/Balkon lenteklaar maken?  - Pagina 2 Empty Re: Tuin/Balkon lenteklaar maken?

Bericht  Gast ma 12 maa 2012 - 10:18

Marin schreef:De Hema heeft trouwens veel kleurige dingen, Maura, maar weet niet of je daar ook al gekeken hebt.

Nee. Maar goede tip. Zal ik morgen even gaan kijken. Ik wil der gewoon wat fleurigs van maken dit jaar. Very Happy En eindelijk eens die loungebank kopen, want dat stel ik nu al jaren uit. En wat is er lekkerder dan met een goed boek op de bank, voetjes omhoog en kop thee midden in de zomer en de avonden. cheers

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tuin/Balkon lenteklaar maken?  - Pagina 2 Empty Re: Tuin/Balkon lenteklaar maken?

Bericht  Gast ma 12 maa 2012 - 23:17

tuincentra en ik geloof dat de karwei ook van die gekleurde potten en gieters heeft.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tuin/Balkon lenteklaar maken?  - Pagina 2 Empty Re: Tuin/Balkon lenteklaar maken?

Bericht  Dennenappel di 13 maa 2012 - 0:56

Marin schreef:
Zusje schreef:

Olijfboompje is ook lief zeg! Maar die zijn best duur volgens mij?

Ik ben zo gek op olijfboompjes! Maar zijn inderdaad heel duur en ze overleven gewoon zo slecht in dit klimaat. Ik had er ook eentje en in de winter binnen gezet, maar die heeft het ook niet overleefd.
Mijne is nu, de derde winter binnen overleden. Verhuizingen e.d. overleefde hij wonderbaarlijk wel, maar dit jaar dood, dood, dood. Helaas, ze zijn inderdaad best lastig levend te houden bij overgangen, ik denk dat je die in fases moet doen o.i.d. Bij ons is denk ik de overgang van koud buiten naar in een keer warm binnen te veel geweest.

Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tuin/Balkon lenteklaar maken?  - Pagina 2 Empty Re: Tuin/Balkon lenteklaar maken?

Bericht  Gast zo 18 maa 2012 - 11:08

Ik ben ook bij de Hema geweest inmiddels, maar nog steeds te klein. Volgens mij ben ik gewoon te veeleisend. Tuin/Balkon lenteklaar maken?  - Pagina 2 394967

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tuin/Balkon lenteklaar maken?  - Pagina 2 Empty Re: Tuin/Balkon lenteklaar maken?

Bericht  Marsy28 zo 18 maa 2012 - 22:45

Zusje schreef:Plien, ik ga dat ook doen op mijn balkon. Het beton is echt te lelijk. Van de week mijn zusje gevraagd en ze hebben daar idd speciale grasjes voor in het tuincentrum (daar werkt zij). Ik ga mss volgend weekend ofzo langs het tuincentrum om het te kopen.

Wij hebben ook een nepgrasmat en ik vind het geweldig! Als je goed kijkt is het natuurlijk nep (wij hebben niet van die grasharen maar gewoon tapijt) maar het hele geheel geeft een hele natuurlijke uitstraling, helemaal met de bloemetjes. Wij hadden ook een lelijk betonnen vloer maar nu staat het gezellig.
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10
Woonplaats : Sydney

Terug naar boven Ga naar beneden

Tuin/Balkon lenteklaar maken?  - Pagina 2 Empty Re: Tuin/Balkon lenteklaar maken?

Bericht  TGR zo 18 maa 2012 - 22:51

Het balkon ziet er uit als een slagveld. Maar dat komt omdat het mijn vriend geen drol uitmaakt. Ik woonde hier vorig jaar niet en het balkon ziet er niet meer uit.

We hebben nu afgesproken dat ik het helemaal ga schoonmaken en daarna gaat hij het balkon verven. Als dat droog is, gaan we nieuwe vlonders halen bij Ikea http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20165486/

Daarna kan ik weer plantjes neerzetten.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tuin/Balkon lenteklaar maken?  - Pagina 2 Empty Re: Tuin/Balkon lenteklaar maken?

Bericht  Sweety ma 19 maa 2012 - 0:08

Die zijn mooi TGR! Misschien dat dat ook wel past op mijn balkon. Maar eens even verzinnen. smile
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tuin/Balkon lenteklaar maken?  - Pagina 2 Empty Re: Tuin/Balkon lenteklaar maken?

Bericht  TGR ma 19 maa 2012 - 0:10

Sweety schreef:Die zijn mooi TGR! Misschien dat dat ook wel past op mijn balkon. Maar eens even verzinnen. smile

Je kunt ze op maat maken.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tuin/Balkon lenteklaar maken?  - Pagina 2 Empty Re: Tuin/Balkon lenteklaar maken?

Bericht  Sweety ma 19 maa 2012 - 0:22

Kijk dat zijn goede tips. Dank je wel! Ze hebben ook een bank met wandpaneel eraan zag ik op de ikea site. Is ook wel leuk, maar moet je wel plek voor hebben.


Tuin/Balkon lenteklaar maken?  - Pagina 2 Applaro-bank-met-wandpaneel-en-wandplank__0148803_PE307101_S4
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tuin/Balkon lenteklaar maken?  - Pagina 2 Empty Re: Tuin/Balkon lenteklaar maken?

Bericht  redd ma 19 maa 2012 - 0:29

Ben al vollop bezig met schilderen van oude potjes enzo en heb inmiddels al wat potten gevuld met allerlei zaadjes,maar durf t nog nie naar buiten te gooien(is nog iets te vroeg denk ik)Dat van n vloerkleed is wel n goeie tip!

redd
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 201
Punten : 222
Registratiedatum : 24-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tuin/Balkon lenteklaar maken?  - Pagina 2 Empty Re: Tuin/Balkon lenteklaar maken?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum