Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tuin/Balkon lenteklaar maken?

+13
Marin
Schaapke
Plien84
Eris
ekiaam87
Bazinga
nijntje4
Ibbeltje
sanskie
Sarah1985
Dennenappel
Pien
Ugly Betty
17 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Tuin/Balkon lenteklaar maken?  Empty Tuin/Balkon lenteklaar maken?

Bericht  Gast vr 9 maa 2012 - 1:10

Binnenkort is het weer zover; Mijn balkon lenteklaar maken. Tuin/Balkon lenteklaar maken?  Tulpen

Voor het eerst sinds jaren weet ik precies wat ik met mijn balkon wil. Het tussenschotje, tussen mijn balkon en die van mijn buurman, ga ik beplakken met fotobehang. Zo heb ik in de zomer toch nog een beetje mijn eigen balkon. Ik wil een leuke loungebank kopen, eentje die wel weerbestendig is, en ik wil het decoreren met de kleuren van de lente. Ook wil ik nog kijken hoe ik van mijn lelijke tegels afkom, die niet meer schoon te krijgen zijn door duivenpoep en groene aanslag.

Tuin/Balkon lenteklaar maken?  Carroussel_colourful_spring2

Gaan jullie je tuin lenteklaar maken? Of iets nieuws doen met jullie balkon? Hebben jullie ook zo'n zin in het voorjaar?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tuin/Balkon lenteklaar maken?  Empty Re: Tuin/Balkon lenteklaar maken?

Bericht  Gast vr 9 maa 2012 - 1:16

wij gaan onze tuin lenteklaar maken door de gehele tuin onder handen te nemen. Moete nu alleen nog kijken hoe duur alles is enzo en tegels uitzoeken.
En je tegels zijn nog wel schoon te krijgen hoor, je hebt speciaal spul voor groene aanslag.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tuin/Balkon lenteklaar maken?  Empty Re: Tuin/Balkon lenteklaar maken?

Bericht  Gast vr 9 maa 2012 - 1:20

Lily schreef:En je tegels zijn nog wel schoon te krijgen hoor, je hebt speciaal spul voor groene aanslag.

Jawel, maar het de smoes voor mezelf om iets nieuws te mogen kopen. smile En het is er in de loop der jaren niet echt mooier op geworden. En ik ben dat geschrob ook zat, haha. Tuin/Balkon lenteklaar maken?  166342

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tuin/Balkon lenteklaar maken?  Empty Re: Tuin/Balkon lenteklaar maken?

Bericht  Gast vr 9 maa 2012 - 1:23

haha ja maar als je iets nieuws neerlegt zal je het nog steeds schoon moeten maken hoor :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tuin/Balkon lenteklaar maken?  Empty Re: Tuin/Balkon lenteklaar maken?

Bericht  Gast vr 9 maa 2012 - 1:25

Lily schreef:haha ja maar als je iets nieuws neerlegt zal je het nog steeds schoon moeten maken hoor :P

Hey, Smartass... :P Ik doel op makkelijker schoon te maken tegels. Je hebt ze immers in alle soorten en maten. Ik bedacht me van die houtdingen, maar dat is nog erger dan een paar tegels. Ik wil gewoon iets makkelijks. Bijna alsof je er een plas water opgooit en het opeens schoon is. Niet dat dat mogelijk is, maar makkelijker. :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tuin/Balkon lenteklaar maken?  Empty Re: Tuin/Balkon lenteklaar maken?

Bericht  Ugly Betty vr 9 maa 2012 - 1:28

Ik heb van de week mijn tuin al opgeruimd, geveegd, onkruid weggehaald, klimop gesnoeid e.d. Wil binnenkort even de straat schoon spuiten en ook nieuwe plantjes in de potten zetten. Als de eerste zonnestralen er dan zijn hoef ik alleen mijn tuinset nog maar schoon te maken.
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tuin/Balkon lenteklaar maken?  Empty Re: Tuin/Balkon lenteklaar maken?

Bericht  Gast vr 9 maa 2012 - 1:32

gladde tegels zijn het makkelijkst schoon te maken gewoon met een schrobber enzo smile ik heb nu ook zin in het voorjaar en om plantjes te kopen en lekker in de tuin te zitten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tuin/Balkon lenteklaar maken?  Empty Re: Tuin/Balkon lenteklaar maken?

Bericht  Pien vr 9 maa 2012 - 2:00

Wij hebben ook al zo´n zin om de tuin in te duiken!!! We wachten wel tot begin/ halfverwege mei met beplanten omdat het voor die tijd nog kan vriezen.

We gaan eerst langzaamaan alles uitzoeken en veel weggooien! Hebben nu 2 grote bamboe struiken in pot die weg gaan, verder nog 6 andere grote potten met wat plantjes die in zijn geheel weg gaan.

Verder alle tegels ontgroenen, als dat gedaan is gaan we de lange bak opnieuw beplanten. Alles gaat eruit behalve de 2 boompjes aan weerzijde. Dit jaar gaan we voor alleen witte en roze bloemen.

We hebben tot nu toe elk jaar een partytent staan, die komt waarschijnlijk dit jaar niet. Tenzij we hem missen of het veel regent. Onze loungeset zetten we weer neer tegen het huis aan en onze nieuwe tuinset zetten we weer tegen de schuur neer. Op de loungeset komen roze met witte sierkussens, op de tuinset komen nieuwe tuinstoelkussens, wat dat word, weet ik nog niet.

Aan de schutting wil ik 3 nieuwe lantaarns hangen, wit. Op de tafels wil ik 2 nieuwe bloempotjes hebben, ook wit. Op het stukje langs het gaas met klimop wil ik stokrozen hebben, ook witte en roze.

Op het stukje waar achteraan die grote bamboe staat wil ik zo'n leuk planten etagiere hebben. Daarnaast komen dan 2 grote witte kandelaars te staan.



Tuin/Balkon lenteklaar maken?  Foto-Y3T6YTRX

Tuin/Balkon lenteklaar maken?  Foto-O4QVFIE8

Tuin/Balkon lenteklaar maken?  Foto-VACIVWIG

Tuin/Balkon lenteklaar maken?  Artikelen-21532-attachment1_22487_01

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tuin/Balkon lenteklaar maken?  Empty Re: Tuin/Balkon lenteklaar maken?

Bericht  Dennenappel vr 9 maa 2012 - 2:06

Klinkt leuk Maura! Ik vind op een overdekt balkon van die nepgrasmatjes (maar dus wel echt omhoogstaand) er leuk en vrolijk uitzien!

Hier ook druk in de weer! Ik heb het siergras al gesnoeid, volgende maand de heide snoeien en van turf voorzien, vissen kopen voor in de vijver, nog wat bloemen zaaien, gras zaaien.
Ook alweer druk in de moestuin, de eerste plantjes kunnen vanuit binnen alweer buiten uitgeplant worden. Sla kan gezaaid worden, etc.
De tuin moet nog flink aangeveegd worden!
Daarnaast moet ik de tuinset nog schoonschrobben en opnieuw in de lak zetten.
Tot slot kan ik de laurierheg nog netjes op een lengte snoeien.
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tuin/Balkon lenteklaar maken?  Empty Re: Tuin/Balkon lenteklaar maken?

Bericht  Sarah1985 vr 9 maa 2012 - 5:34

wij gaan morgen viooltjes kopen bij de karwei die bloeien altijd mega lang tot september ofzo. We kopen wit met paars. En zo worden alle bloemen wit met paars. Ook moeten we alles nog schoonspuiten alles is groen, maar dat is het heel snel weer. Komt door mega boom achter in de steeg.

Ik heb zin in het voorjaar
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tuin/Balkon lenteklaar maken?  Empty Re: Tuin/Balkon lenteklaar maken?

Bericht  sanskie vr 9 maa 2012 - 5:42

Als iemand een verfje weet voor je balkonvloer of wat je precies kan gebruiken let me know want het is echt vreselijk hier alles bladert. Ben wel van plan dit jaar te gaan verhuizen of desnood begin volgend jaar dus wil het wel goedkoop houden.
sanskie
sanskie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 117
Punten : 143
Registratiedatum : 18-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Tuin/Balkon lenteklaar maken?  Empty Re: Tuin/Balkon lenteklaar maken?

Bericht  Gast vr 9 maa 2012 - 5:47

Zo'n grasmatje lukt helaas niet, Dennenappel. Ik heb namelijk een half open balkon. Dan zou hij natregenen en dat maakt het wel weer heel lelijk. Sad

Ik zie dat jullie de voorjaars/lentekriebels ook al hebben. Leuk! En leuke ideeen! Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tuin/Balkon lenteklaar maken?  Empty Re: Tuin/Balkon lenteklaar maken?

Bericht  Gast vr 9 maa 2012 - 6:35

Leuk! Ik heb vorig jaar van die gekleurde potten gekocht bij de Ikea en zit te popelen om er nieuwe plantjes in te potten. Zitten nu wintervaste planten in, weet nog niet precies wat ik daar dan mee moet want ze zijn wel gewoon goed. Mss koop ik wat potten bij de kringloop en zet ik ze op een ander gedeelte van mijn balkon.

Fotobehang, gaat dat mee? Qua weer zeg maar? Ik wil zo'n groen nepgrasje. Het beton zit een grote vlek op wat er echt helemaal inzit en niet meer schoon te krijgen is. Dan heb ik een soort glazen/ plastic tussenschot waar ik ook iets mee wil maar wat weet ik nog niet. Ik heb al twee heerlijke stoelen. Nog een leuk tafeltje erbij zou het afmaken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tuin/Balkon lenteklaar maken?  Empty Re: Tuin/Balkon lenteklaar maken?

Bericht  Gast vr 9 maa 2012 - 6:42

Dat moet ik nog even gaan uitzoeken, Zusje. Want de afscheiding zit in het 'droge' gedeelte, maar het blijft natuurlijk gewoon behang en de vochtigheid van de lucht zou het dan al lelijk maken. Wellicht dat er dus ook van dat gelamineerde fotobehang is. Ik wil in ieder geval mijn buurman wegplakken. Zodat ik niet continu met hem word geconfronteerd. Aardige vent, maar soms is het gewoon lekker om gewoon te kunnen zitten, zonder dat iemand je kan zien zitten. smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tuin/Balkon lenteklaar maken?  Empty Re: Tuin/Balkon lenteklaar maken?

Bericht  Gast vr 9 maa 2012 - 6:46

Ja ik begrijp je Very Happy. Ik kan niet echt de buren zien. Het is geen doorzichtig schot. Maar als ze er vlakbij staan zie je wel een silhouet zeg maar. Maar goed, ik vind het gewoon lelijk :P. Mss zet ik er wel bamboe ofzo tegenaan. Iets van hout, weet ik veel Very Happy.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tuin/Balkon lenteklaar maken?  Empty Re: Tuin/Balkon lenteklaar maken?

Bericht  Sarah1985 vr 9 maa 2012 - 7:35

kan je ipv foto behang niet een mooi doek kopen die buiten kan? Bij action hebben ze ieder jaar hele mooie doeken. Ook bij intratuin verkopen ze canvas voor buiten
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tuin/Balkon lenteklaar maken?  Empty Re: Tuin/Balkon lenteklaar maken?

Bericht  Gast vr 9 maa 2012 - 7:39

Je bedoelt met doek een schilderij toch?

Mijn balkon is net als de rest van mijn huis vrij klein. Het idee van behang is ontstaan, juist omdat de geboden ruimte zo klein is. Zo verlies ik weinig aan cm.

Dit is het wel, zeg maar:

Tuin/Balkon lenteklaar maken?  018

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tuin/Balkon lenteklaar maken?  Empty Re: Tuin/Balkon lenteklaar maken?

Bericht  Sarah1985 vr 9 maa 2012 - 7:47

en dan wil je bij het glas fotobehang?
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tuin/Balkon lenteklaar maken?  Empty Re: Tuin/Balkon lenteklaar maken?

Bericht  Gast vr 9 maa 2012 - 7:52

Sarah1985 schreef:en dan wil je bij het glas fotobehang?

Op het glas inderdaad. Als het aan mij lag had ik er gewoon een ander soort schot tussen gezet. Maar dat mag en niet en het is zo onbeschoft om de buurman helemaal weg te bannen, haha. nerd

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tuin/Balkon lenteklaar maken?  Empty Re: Tuin/Balkon lenteklaar maken?

Bericht  Sarah1985 vr 9 maa 2012 - 7:57

Vorig jaar hadden ze bij action allerlei maten. Was gewoon een doek die je op kan rollen . Je zou dan 2 onder elkaar kunnen doen. Word het daar niet nat tijdens regen? Behang buiten lijkt me wel zonde

Trouwens wel lastig zn balkon vooral dat stukje na dat glas kan je zo bij de buren kijken en andersom
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tuin/Balkon lenteklaar maken?  Empty Re: Tuin/Balkon lenteklaar maken?

Bericht  Gast vr 9 maa 2012 - 8:14

Sarah1985 schreef:
Trouwens wel lastig zn balkon vooral dat stukje na dat glas kan je zo bij de buren kijken en andersom

Dat is dé reden waarom ik vorig jaar inbetweens voor de balkondeur heb aangeschaft. Dit wordt de derde zomer hier en de eerste zomer had ik nog geen inbetweens hangen voor de balkondeur. En dat heeft de eerste zomer voor een hele rare situatie gezorgd. De buurman stond buiten naar beneden te kijken, hoorde kennelijk iets bij mij en keek om. En daar stond ik met een onderbroek en t-shirtje voor de koelkast. Laughing clown

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tuin/Balkon lenteklaar maken?  Empty Re: Tuin/Balkon lenteklaar maken?

Bericht  Ibbeltje vr 9 maa 2012 - 8:19

Kun je er in overleg met de buurman geen bamboe of zo voorzetten? Ook bij dat laatste stukje.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tuin/Balkon lenteklaar maken?  Empty Re: Tuin/Balkon lenteklaar maken?

Bericht  Gast vr 9 maa 2012 - 8:26

Ibbeltje schreef:Kun je er in overleg met de buurman geen bamboe of zo voorzetten? Ook bij dat laatste stukje.

Mijn buurman en ik liggen aardig op één lijn qua balkon en plannen om elkaar wat meer uit te sluiten van elkanders leven in de zomer, maar de VvE/Woningbouwvereniging denkt daar anders over. Zo mogen we de ijzeren omheining niet voorzien van ombuigbamboe en mogen we bijvoorbeeld ook geen plantenbakken aan de buitenkant van het balkon plaatsen. We worden daar aardig in beperkt. Ik wil wel bij de komende vergadering kijken of we wat dingen kunnen aanpassen, want de regels zijn, mijn inziens, aardig gedateerd, maar het maakt op dit moment wel dat er weinig mogelijk is. En mijn plannen moet ik dus aanpassen aan de regels van de VvE/Woningbouwvereniging.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tuin/Balkon lenteklaar maken?  Empty Re: Tuin/Balkon lenteklaar maken?

Bericht  Gast vr 9 maa 2012 - 8:30

Daar is weinig gedateerds aan hoor Maura, dat geldt hier net zo goed. En logisch ook, het is gewoon om de flat als een geheel te houden. Als iedereen er zijn eigen ding van maakt dan wordt het een zooitje. En dat willen we niet in ons Nederlandje :P.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tuin/Balkon lenteklaar maken?  Empty Re: Tuin/Balkon lenteklaar maken?

Bericht  Gast vr 9 maa 2012 - 8:34

Zusje schreef:Daar is weinig gedateerds aan hoor Maura, dat geldt hier net zo goed. En logisch ook, het is gewoon om de flat als een geheel te houden. Als iedereen er zijn eigen ding van maakt dan wordt het een zooitje. En dat willen we niet in ons Nederlandje :P.

Haha, nee dat willen we niet. smile


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tuin/Balkon lenteklaar maken?  Empty Re: Tuin/Balkon lenteklaar maken?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum