Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat doet een ceremoniemeester?

3 plaatsers

Ga naar beneden

Wat doet een ceremoniemeester? Empty Wat doet een ceremoniemeester?

Bericht  Filoria wo 22 feb 2012 - 9:11

Lieve Yesmeiden,

Ik ben vijf minuten geleden door de zus van mijn man gevraagd om ceremoniemeester te zijn op hun bruiloft. Zaterdag gaan we het er rustig verder over hebben, maar ik heb alvast ja gezegd. Nu begin ik toch een beetje zenuwachtig te worden...

Wie heeft hier ervaring mee? Wat laat je een ceremoniemeester doorgaans allemaal doen? En met wie onderhoudt de ceremoniemeester allemaal contact? Moet ik zorgen dat ik contactgegevens heb van de gasten, de gemeente ambtenaar, mensen van de feestlocatie, catering etc?

Dat ik het moet oplossen als er iets mis gaat kan ik me voorstellen, maar stel dat alles gewoon volgens plan gaat, wat is dan verder mijn rol?

En wat kan ik daarover nog vragen als ik er zaterdag verder over ga kletsen met mijn schoonzus?

Pff spannend hoor! Embarassed
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doet een ceremoniemeester? Empty Re: Wat doet een ceremoniemeester?

Bericht  Gast wo 22 feb 2012 - 9:18

Ik ben 2 keer ceremoniemeester geweest en dat is echt afhankelijk van wat het bruidspaar wil. Met hen overleggen dus.

Ik heb beide vrijgezellenfeesten geregeld (bij 1 ook van de mannen), en de dagen zelf op rolletjes laten verlopen, alles in de gaten houden, mensen/ dingen aankondingen etc.

De dag zelf regelt het bruidspaar in mijn ervaring dus. Wat ik heb gedaan is een draaiboek schrijven met het bruidspaar zodat ik precies wist wie waar op welk moment moest zijn. Evt benodigde spullen enzo erbij schrijven zodat je met dat draaiboek gelijk een checklist hebt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doet een ceremoniemeester? Empty Re: Wat doet een ceremoniemeester?

Bericht  Angela_1986 wo 22 feb 2012 - 9:29

Gefeliciteerd met je ceremoniemeesterschap! Of hoe dat ook mag heten Wink

Ik ben ceremoniemeester geweest bij een bruiloft en vond het ook erg spannend! 'Mijn' bruid wilde graag alles zelf in de hand houden en vond het lastig om dingen los te laten, wij hebben dus voornamelijk veel samen gedaan - samen met de bruidegom natuurlijk.

Contact met de gemeentenambtenaar, feestlocatie e.d. heb ik niet gehad. Natuurlijk wist ik wel waar het feest was en ben ik 'n keer mee geweest naar de locatie zodat ik alvast kennis kon maken en zowel de eigenaar als ik wisten wie we aan konden spreken als er iets zou zijn.

Vooraf hebben we samen een draaiboek gemaakt zodat we alledrie wisten wat de planning van die dag was. We hebben dit echt stapje voor stapje gedaan *gelukkig heb ik daar ervaring mee i.v.m. werk* en toen kwam dus ook duidelijk naar voren wat het bruidspaar van mij op de dag zelf verwachtte.

Ik ben ook mee geweest met het passen van de bruidsjurk maar ik denk dat ik dat anders ook gemogen had, als vriendin zijnde. Zo zijn er meer dingen waar ik bij betrokken ben geweest als ceremoniemeester maar die ik anders wellicht ook mee had gedaan. Ik had natuurlijk wel wat meer 'inside-informatie' dan andere vriendinnen.
Het vrijgezellenfeest heb ik ook mee georganiseerd. Dat zou eigenlijk door twee andere gedaan worden maar die leken er samen niet uit te komen waardoor ik erbij ben geroepen.

Als verrassing had ik wel een extra briefje met 'opdracht' bij de uitnodigingen gedaan. Het bruidspaar heeft de enveloppe dus hier afgegeven, ik heb die dingen erbij in gedaan en toen de kaarten op de bus gedaan, waar zij bij waren.

Bij ons ging alles, godzijdank, volgens plan. Toch heb ik nog wel het e.e.a. gedaan op de dag zelf; de daggasten begeleidt bij het maken van de foto's (waar moeten ze zijn, zorgen dat iedereen mee liep e.d.), er waren ook kindjes die een verrassing hadden dus die heb ik ook begeleidt, tijdens het begin van de feestavond heb ik bij het bruidspaar gestaan om de kadootjes aan te pakken en op het eind heb ik de bedankjes uitgedeeld terwijl het bruidspaar iedereen 'n hand gaf enzo.

Natuurlijk kun je dat zaterdag nog vragen! Het is wel belangrijk dat jij weet wat er van je verwacht wordt smile Als je mijn ceremoniemeester zou zijn dan zou ik liever hebben dat je tig keer vraagt wat er van je verwacht wordt dan dat je denkt 'Het zal wel' en je vervolgens niet weet wat je moet doen. Daar zou ik me aan storen.

Ik heb het als heel bijzonder ervaren dat ik zo dicht betrokken was bij de bruiloft, heel leuk! Very Happy Vooral achteraf. Helaas had ik op dat moment een burn-out waardoor ik het destijds ook als behoorlijk zwaar heb ervaren. Als ik nu terug kijk naar wat ik gedaan heb en het nu opnieuw zou moeten doen dan denk ik dat ik het een stuk minder zwaar zou vinden.

Veel plezier en succes!
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doet een ceremoniemeester? Empty Re: Wat doet een ceremoniemeester?

Bericht  Gast wo 22 feb 2012 - 9:31

Ik wil nooit ceremoniemeester zijn, dat heb ik al mijn vriendinnen verteld Very Happy Een vriendin heeft me erin geluisd Laughing , zij heeft gevraagd of ik met een andere vriendin de feestzaal wilde versieren. Heb ik wel gedaan natuurlijk. Maar liever dat soort dingen niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doet een ceremoniemeester? Empty Re: Wat doet een ceremoniemeester?

Bericht  Filoria wo 22 feb 2012 - 9:41

Bedankt voor jullie uitgebreide reacties, hier heb ik wat aan! Al is het alleen maar omdat er dingen in staan waar ik anders niet aan zou denken: kadootjes, bedankjes, oja!

Nog meer ervaringen?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doet een ceremoniemeester? Empty Re: Wat doet een ceremoniemeester?

Bericht  Gast wo 22 feb 2012 - 9:44

Maar dat soort dingen kom je vanzelf tegen als je een draaiboek maakt natuurlijk. Je neemt dan letterlijk elk detail van de dag door...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doet een ceremoniemeester? Empty Re: Wat doet een ceremoniemeester?

Bericht  Inge wo 22 feb 2012 - 10:19

Ligt idd net aan wat het bruidspaar verwacht van je

Mijn zusje is ceremoniemeester bij ons maar alleen voor de leuke dingen, mijn vrijgezellenfeest regelen en verder eventueel versiering huis of iets extra's wat de gasten moeten maken / meenemen! Naja zulke dingen
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doet een ceremoniemeester? Empty Re: Wat doet een ceremoniemeester?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum