Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Meisjes overleden na koolmonoxide vergiftiging

+7
SuperGrover
Tullow
tuttebel
TukTuk
Antibes
Shisha
Lejow
11 plaatsers

Ga naar beneden

Meisjes overleden na koolmonoxide vergiftiging Empty Meisjes overleden na koolmonoxide vergiftiging

Bericht  Lejow vr 6 jan 2012 - 2:22


Meisje (10) in Huizen in kritieke toestand



HUIZEN (ANP)- Het 10-jarige meisje dat vrijdagmorgen vroeg in het Noord-Hollandse Huizen samen met twee vriendinnen koolmonoxidevergiftiging opliep, ligt nog in kritieke toestand in het ziekenhuis. Haar twee vriendinnen van 11 en 12 jaar overleden in de nacht van donderdag op vrijdag aan de vergiftiging.

De drie vriendinnen waren in de badkamer van een huis aan de Nieuwe Bussumerweg. De ouders van een van de meisjes kregen de badkamerdeur niet open. Uiteindelijk hebben agenten de deur moeten forceren.

De meisjes waren toen al buiten bewustzijn. Hulpdiensten hebben de meisjes gereanimeerd waarna ze per ambulance in kritieke toestand naar verschillende academische ziekenhuizen werden overgebracht. Twee meisjes overleden. Hoe de drie een koolmonoxidevergiftiging konden oplopen in de badkamer is nog onduidelijk. Vrijdag gaat de politie dat met forensisch onderzoek proberen te achterhalen


---------
Bah, wat naar zeg Sad
Wat zouden die meisjes daar in hemelsnaam gedaan hebben???
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Meisjes overleden na koolmonoxide vergiftiging Empty Re: Meisjes overleden na koolmonoxide vergiftiging

Bericht  Shisha vr 6 jan 2012 - 2:24

Ik hoorde het vanmorgen op de radio. Echt verschrikkelijk! Sad
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Meisjes overleden na koolmonoxide vergiftiging Empty Re: Meisjes overleden na koolmonoxide vergiftiging

Bericht  Antibes vr 6 jan 2012 - 2:27

Oh wat erg. Ik heb hier een hele aftandse geiser en ben er stiekem ook wel bang voor. Moet echt die melder eens ophangen.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Meisjes overleden na koolmonoxide vergiftiging Empty Re: Meisjes overleden na koolmonoxide vergiftiging

Bericht  TukTuk vr 6 jan 2012 - 2:31

Bah wat erg zeg.. Triest dit soort dingen altijd..

Als het goed is zit er bij ons op de rookmelder ook een koolmonoxide melder.. Hebben er 1 in de kamer en 1 boven hangen, jammer is alleen dat je ze niet kan testen geloof ik of ze werken.. Bij een rookmelder hou je er gewoon even een sigaret onder.. Misschien toch eens uitzoeken of dat kan, want het zijn hele oude huizen hier, worden ook gesloopt, weet niet of we extra "risico" lopen. Ben best wel laks met die dingen, ze zijn toen opgehangen toen we er in kwamen, omdat het verplicht was van Adhoc, en nooit meer echt goed nagekeken Embarassed
Zo'n nieuws bericht schut je toch wakker dan..

Edit: maar even op de test knop gedrukt, volgens mij werken ze beide nog, beide alarmen gingen af zeg maar (2 verschillende tonen, 1 voor brand, 1 voor koolmonoxide).. De katten schrokken zich kapot, en hingen nog net niet in de gordijnen Embarassed Zaten beide weggedoken achter de bank bij het raam.. Agossie Sad
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meisjes overleden na koolmonoxide vergiftiging Empty Re: Meisjes overleden na koolmonoxide vergiftiging

Bericht  tuttebel vr 6 jan 2012 - 2:39

ik heb ze wel opgehangen (moest ook van Adhoc) maar bij de koolmonoxidemelder hebben we de batterij er op een gegeven moment uitgehaald omdat dat ding niet goed werkte. Iedere keer maakte dat ding kraakende geluidjes. echt heel raar en heel irritant. Maar na zulke verhalen zie je maar weer hoe belangrijk het is. echt triest dat zoiets gebeurd
tuttebel
tuttebel
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 345
Punten : 352
Registratiedatum : 03-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Meisjes overleden na koolmonoxide vergiftiging Empty Re: Meisjes overleden na koolmonoxide vergiftiging

Bericht  Gast vr 6 jan 2012 - 3:05

Echt triest ja...

En wat moet je als drie tienermeisjes op een badkamer? Opmaken, haren doen, nagels lakken e.d.? Ik las van die reacties "Onverantwoord dat die meisjes alleen op een badkamer zaten met de deur op slot" enzo, maar ik vind daar niks raars aan eigenlijk. Dat is echt zo'n leeftijd dat je privacy wil ook al ben je alleen met je vriendinnen.

Oh ik lees je vraag nu nog eens en nu vat ik em anders op, als in dat zij die koolmonoxide veroorzaakt zouden hebben. Mijn eerste reactie kwam dus doordat ik net die andere reacties gelezen had op nieuwssites Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meisjes overleden na koolmonoxide vergiftiging Empty Re: Meisjes overleden na koolmonoxide vergiftiging

Bericht  TukTuk vr 6 jan 2012 - 3:11

tuttebel schreef:ik heb ze wel opgehangen (moest ook van Adhoc) maar bij de koolmonoxidemelder hebben we de batterij er op een gegeven moment uitgehaald omdat dat ding niet goed werkte. Iedere keer maakte dat ding kraakende geluidjes. echt heel raar en heel irritant. Maar na zulke verhalen zie je maar weer hoe belangrijk het is. echt triest dat zoiets gebeurd

Oh wat gek! Hebben wij nog nooit last van gehad. Wel heel vervelend. Kan je er niet mee terug gaan? Want je betaald genoeg voor dat stomme pakket.. Kwam vande week nog de 2de tas tegen.. We moesten alle 2 een tas kopen, 2 rookmelders is altijd fijn, maar nu hebben we van alles 2 gehad.. Was echt zonde van het geld.. Die zaklampen deden het na 2 weken ook al niet meer..
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meisjes overleden na koolmonoxide vergiftiging Empty Re: Meisjes overleden na koolmonoxide vergiftiging

Bericht  tuttebel vr 6 jan 2012 - 3:21

Nou, inmiddels zit ik al niet meer bij adhoc, dus denk niet dat het hen iets kan schelen dat dat ding niet naar behoren werkt. Als het goed is heb ik ook nog ergens een 2de liggen, al zou ik niet weten waar ik die andere stomme tas heb gelaten. Wij moesten ook 2 brandpakketten hebben. echt zo onnozel vond ik dat
tuttebel
tuttebel
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 345
Punten : 352
Registratiedatum : 03-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Meisjes overleden na koolmonoxide vergiftiging Empty Re: Meisjes overleden na koolmonoxide vergiftiging

Bericht  Gast vr 6 jan 2012 - 3:21

je moet er wel rekening mee houden dat die koolmonoxide en rookmelders in 1 niet goed zijn. Dit doordat rook opstijgt maar koolmonoxide blijft laag bij de grond en komt dus niet of moeilijk boven bij de melder. (meeste mensen hangen zo`n melder toch tegen het plafond)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meisjes overleden na koolmonoxide vergiftiging Empty Re: Meisjes overleden na koolmonoxide vergiftiging

Bericht  Tullow vr 6 jan 2012 - 3:29

Koolmonoxidemelders mag je inderdaad niet aan het plafond bevestigen, omdat het niet stijgt. Geadviseerd wordt de melders op ca. 1,5 meter hoogte te plaatsen.
Rookmelders moet je je juist wel hoog hangen, omdat rook stijgt. Je hebt dus niet veel aan je koolmonoxidemelder als die bij je rookmelder inzit..
Tullow
Tullow
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2518
Punten : 2617
Registratiedatum : 23-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meisjes overleden na koolmonoxide vergiftiging Empty Re: Meisjes overleden na koolmonoxide vergiftiging

Bericht  Gast vr 6 jan 2012 - 3:39

dat zeg ik toch scratch

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meisjes overleden na koolmonoxide vergiftiging Empty Re: Meisjes overleden na koolmonoxide vergiftiging

Bericht  SuperGrover vr 6 jan 2012 - 3:45

Ik word altijd een beetje naar van zulke berichten. Echt vreselijk, zulke jonge meiden. En als ouders vergeef je het jezelf toch nooit dat je die deur niet open kreeg... Bah, echt vreselijk
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meisjes overleden na koolmonoxide vergiftiging Empty Re: Meisjes overleden na koolmonoxide vergiftiging

Bericht  Tullow vr 6 jan 2012 - 3:48

Lily schreef:dat zeg ik toch scratch

Sorry hoor, ik bevestig je bericht toch alleen maar? Ik was op internet naar berichten aan het zoeken die het dit dus bevestigden en had daardoor jouw post niet gezien.
Tullow
Tullow
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2518
Punten : 2617
Registratiedatum : 23-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meisjes overleden na koolmonoxide vergiftiging Empty Re: Meisjes overleden na koolmonoxide vergiftiging

Bericht  TukTuk vr 6 jan 2012 - 3:50

Lily schreef:je moet er wel rekening mee houden dat die koolmonoxide en rookmelders in 1 niet goed zijn. Dit doordat rook opstijgt maar koolmonoxide blijft laag bij de grond en komt dus niet of moeilijk boven bij de melder. (meeste mensen hangen zo`n melder toch tegen het plafond)

Oh handig :S En op welke plek in het huis zou je ze het beste kunnen hangen eigenlijk? Hij hangt nu boven de deur van de gang naar de woonkamer.. Dus niet helemaal tegen het plafond..
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meisjes overleden na koolmonoxide vergiftiging Empty Re: Meisjes overleden na koolmonoxide vergiftiging

Bericht  TukTuk vr 6 jan 2012 - 3:51

Lily schreef:dat zeg ik toch scratch

Ze beaamd het toch? smile Ze geeft er nog een klein beetje extra uitleg bij, daar is toch niks mis mee?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meisjes overleden na koolmonoxide vergiftiging Empty Re: Meisjes overleden na koolmonoxide vergiftiging

Bericht  Jeanette vr 6 jan 2012 - 3:51

Tsjee, heavy zeg!
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meisjes overleden na koolmonoxide vergiftiging Empty Re: Meisjes overleden na koolmonoxide vergiftiging

Bericht  Gast vr 6 jan 2012 - 4:11

Ik schrok ook best wel van dit bericht inderdaad. Ik weet ook niet of wij zo'n melder in huis hebben, volgens mij niet. Misschien toch eens aankaarten bij mijn ouders, gewoon voor de zekerheid.

Misschien ben ik een leek in dit soort dingen, maar waar komt koolmonoxide ook alweer vandaan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meisjes overleden na koolmonoxide vergiftiging Empty Re: Meisjes overleden na koolmonoxide vergiftiging

Bericht  tuttebel vr 6 jan 2012 - 5:13

De wind schijnt dus de oorzaak te zijn.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/11252776/__Wind_oorzaak_vergiftiging_Huizen__.html
tuttebel
tuttebel
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 345
Punten : 352
Registratiedatum : 03-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Meisjes overleden na koolmonoxide vergiftiging Empty Re: Meisjes overleden na koolmonoxide vergiftiging

Bericht  Antibes vr 6 jan 2012 - 6:09

Jaya schreef:Ik schrok ook best wel van dit bericht inderdaad. Ik weet ook niet of wij zo'n melder in huis hebben, volgens mij niet. Misschien toch eens aankaarten bij mijn ouders, gewoon voor de zekerheid.

Misschien ben ik een leek in dit soort dingen, maar waar komt koolmonoxide ook alweer vandaan?

Onvolledige verbranding van bijv. gas. Vooral opletten als je bijv. een geiser hebt dus. Als gas goed verbrand wordt komt er kooldioxide bij vrij, dit is ook wat wij uitademen na verbranding en is een normaal bestanddeel van lucht. Koolmonooxide echter, bindt aan hemoglobine als je het inademt, waardoor zuurstof er niet meer aan kan binden (hb transporteert zuurstof door je bloed naar de weefsels) en je verstikt.


Laatst aangepast door Antibes op vr 6 jan 2012 - 6:11; in totaal 1 keer bewerkt
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Meisjes overleden na koolmonoxide vergiftiging Empty Re: Meisjes overleden na koolmonoxide vergiftiging

Bericht  Huppekee vr 6 jan 2012 - 6:10

Hoor nu net dat door de harde wind een klep van de geiser dichtgewaaid is. Daardoor is de afvoer dus verstopt en hoopte het gas zich op in de badkamer
Huppekee
Huppekee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 275
Punten : 344
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meisjes overleden na koolmonoxide vergiftiging Empty Re: Meisjes overleden na koolmonoxide vergiftiging

Bericht  Gast vr 6 jan 2012 - 6:27

Antibes schreef:
Jaya schreef:Ik schrok ook best wel van dit bericht inderdaad. Ik weet ook niet of wij zo'n melder in huis hebben, volgens mij niet. Misschien toch eens aankaarten bij mijn ouders, gewoon voor de zekerheid.

Misschien ben ik een leek in dit soort dingen, maar waar komt koolmonoxide ook alweer vandaan?

Onvolledige verbranding van bijv. gas. Vooral opletten als je bijv. een geiser hebt dus. Als gas goed verbrand wordt komt er kooldioxide bij vrij, dit is ook wat wij uitademen na verbranding en is een normaal bestanddeel van lucht. Koolmonooxide echter, bindt aan hemoglobine als je het inademt, waardoor zuurstof er niet meer aan kan binden (hb transporteert zuurstof door je bloed naar de weefsels) en je verstikt.

Bedankt voor je uitleg smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meisjes overleden na koolmonoxide vergiftiging Empty Re: Meisjes overleden na koolmonoxide vergiftiging

Bericht  Minx vr 6 jan 2012 - 6:35

he bah, ze zijn dus toch overleden. Hoorde gister het nieuws al toen het nog niet bekend was. Maar het is heel erg dat het gebeurt is.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meisjes overleden na koolmonoxide vergiftiging Empty Re: Meisjes overleden na koolmonoxide vergiftiging

Bericht  Jade vr 6 jan 2012 - 6:58

Tullow schreef:Koolmonoxidemelders mag je inderdaad niet aan het plafond bevestigen, omdat het niet stijgt. Geadviseerd wordt de melders op ca. 1,5 meter hoogte te plaatsen.
Rookmelders moet je je juist wel hoog hangen, omdat rook stijgt. Je hebt dus niet veel aan je koolmonoxidemelder als die bij je rookmelder inzit..

Ik dacht dat ik heel veilig was met mijn koolmonoxide melders aan het plafond.. niet dus Embarassed :P.
En dat terwijl nooit iemand mij daar op heeft gewezen.. Sinds vorige week ben ik verhuist.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Meisjes overleden na koolmonoxide vergiftiging Empty Re: Meisjes overleden na koolmonoxide vergiftiging

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum