Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Storneren zorgverzekering

+2
Silver
Jilke
6 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Storneren zorgverzekering Empty Storneren zorgverzekering

Bericht  Jilke do 5 jan 2012 - 9:07

Vandaag een heel gedoe gehad met de zorgverzekering. In november ben ik overgestapt van de een naar de ander, scheelde me 80 euro per maand. Vooraf 2x naar de klantenservice gebeld, om te vragen of mijn medicatie daar vergoed wordt, en dat was zo volgens hun. Ingeschreven dus, polis binnen gehad en uitgeschreven bij de oude.

Nu stond ik net bij de apotheek, en ik krijg dus mijn medicijnen NIET vergoed van de nieuwe. Balen als een stekker, want het zijn dure medicijnen die ik echt nodig heb. De verzekering gebeld, "mevrouw, deze worden inderdaad niet vergoed". Oh...leuk, ze hebben me dus mooi besodemieterd toen ik hem af wilde sluiten. Helaas heb ik dit niet zwart op wit staan, en heb ik geen namen genoteerd toen.

Ik ben inmiddels dus accuut naar mijn oude overgestapt terug vandaag. Wat al een heel gedoe was, want normaal mag je maar tot 1 januari overstappen natuurlijk.

Maar kan ik de maandpremie nog wel storneren? Want nu wordt het dubbel afgeschreven, zowel van de oude als de nieuwe (waar ik dus weer terug bij ben). Of moet ik nu voor die 5 dagen de volle mep van deze maand betalen?
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Storneren zorgverzekering Empty Re: Storneren zorgverzekering

Bericht  Gast do 5 jan 2012 - 9:21

Volle mep betalen vrees ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Storneren zorgverzekering Empty Re: Storneren zorgverzekering

Bericht  Silver do 5 jan 2012 - 9:24

In princiepe heb je na het afsluiten van je verzekering nog 2 weken 'bedenktijd' Heb je alles in november al geregeld? Of is alles vanaf vorige week geregeld?
Ik werd dus gister gebeld door mijn oude zorgverzekeraar met een korting, en of ik echt niet terug wou, ik vond het al zo vreemd, en toen vertelde die meneer (die mij graag als klant terug wou) dat ik 2 weken na het afsluiten bedenktijd had.

Dus het zou niet fair zijn dat jij die 5 dagen nog betalen moet. Even goed navraag naar doen.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Storneren zorgverzekering Empty Re: Storneren zorgverzekering

Bericht  Jilke do 5 jan 2012 - 9:27

Dat is dus het probleem, het is in november al geregeld allemaal, en had toen mijn polis ook al binnen. Kan me dus niet verhalen op het bedenktermijn van 14 dagen, want daar zit ik al voorbij. Maar ik kon het eerder ook niet weten dat ze die medicijnen toch niet vergoedden, terwijl ze eerder wel 2x aangaven dit juist wel te doen. Ben dus in feite onder valse voorwendselen klant geworden.
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Storneren zorgverzekering Empty Re: Storneren zorgverzekering

Bericht  Gast do 5 jan 2012 - 9:29

Heb je een rechtsbijstandverzekering? Anders kan je die misschien even bellen over wat je rechten en plichten zijn in dit geval. Die zullen het vast precies weten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Storneren zorgverzekering Empty Re: Storneren zorgverzekering

Bericht  Jilke do 5 jan 2012 - 9:31

Nee die heb ik helaas niet.
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Storneren zorgverzekering Empty Re: Storneren zorgverzekering

Bericht  Gast do 5 jan 2012 - 9:34

Vlg mij kan je gratis advies krijgen bij het Juridisch Loket, maar dat weet niet zeker. Misschien wel handig om je goed te laten informeren, dat áls je een discussie aan moet gaan, je weet wat je wel en niet kan vragen/ eisen/ verwachten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Storneren zorgverzekering Empty Re: Storneren zorgverzekering

Bericht  Rush do 5 jan 2012 - 9:41

Ik zou het eerst storneren bij de bank en daarna bellen enzo smile
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Storneren zorgverzekering Empty Re: Storneren zorgverzekering

Bericht  Gast do 5 jan 2012 - 9:43

Even een ander vraagje, ik heb betaald voor mijn vriend en voor mij, maar voor mijn vriend was het de verkeerde verzekering, veel te hoog. En is gewijzigd nu heb daar ook bevestiging van, krijg je het verschil dan gewoon terug?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Storneren zorgverzekering Empty Re: Storneren zorgverzekering

Bericht  NoName88 do 5 jan 2012 - 10:25

Rush schreef:Ik zou het eerst storneren bij de bank en daarna bellen enzo smile

Inderdaad, storneren bij de bank kan sowieso. Dan heb je het in ieder geval terug en kun je in discussie gaan.
NoName88
NoName88
Prater
Prater

Aantal berichten : 849
Punten : 900
Registratiedatum : 31-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Storneren zorgverzekering Empty Re: Storneren zorgverzekering

Bericht  Tania do 5 jan 2012 - 10:32

Maar zijn ze bij je nieuwe verzekering dan wel akkoord gegaan dat je opzegt? Want in principe moet je voor 1 januari opzeggen en kun je tot 1 februari bij een andere verzkering inschrijven (dus raar dat je oude verzekering moeilijk deed). Ik snap wel dat het niet eerlijk is dat ze eerst zeggen dat ze je medicijnen wel vergoeden en dan weer niet maar als je daar geen bewijs van hebt kunnen ze je het wel moeilijk maken als ze willen denk ik.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Storneren zorgverzekering Empty Re: Storneren zorgverzekering

Bericht  Gast do 5 jan 2012 - 10:39

Het is wettelijk gezien niet toegestaan 2 zorgverzekeringen te hebben dus dat kan niet eens. Ik neem aan dat het allemaal teruggedraaid wordt? Of ben je per 01-02-2012 verzekerd bij je eerdere zorgverzekeraar? Als je die datum weet, weet je ook welk bedrag je kunt storneren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Storneren zorgverzekering Empty Re: Storneren zorgverzekering

Bericht  Gast do 5 jan 2012 - 10:41

Doedel schreef:Even een ander vraagje, ik heb betaald voor mijn vriend en voor mij, maar voor mijn vriend was het de verkeerde verzekering, veel te hoog. En is gewijzigd nu heb daar ook bevestiging van, krijg je het verschil dan gewoon terug?

Als ze dat gewoon met terugwerkende kracht verwerkt hebben (wat wel zo klinkt? staan er data bij?) dan wordt dat over het algemeen verwerkt met je volgende rekening.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Storneren zorgverzekering Empty Re: Storneren zorgverzekering

Bericht  Gast do 5 jan 2012 - 10:42

Doedel schreef:Even een ander vraagje, ik heb betaald voor mijn vriend en voor mij, maar voor mijn vriend was het de verkeerde verzekering, veel te hoog. En is gewijzigd nu heb daar ook bevestiging van, krijg je het verschil dan gewoon terug?
Nee, omdat je daar ook gebruik van hebt kunnen maken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Storneren zorgverzekering Empty Re: Storneren zorgverzekering

Bericht  Gast do 5 jan 2012 - 10:44

Zusje schreef:
Doedel schreef:Even een ander vraagje, ik heb betaald voor mijn vriend en voor mij, maar voor mijn vriend was het de verkeerde verzekering, veel te hoog. En is gewijzigd nu heb daar ook bevestiging van, krijg je het verschil dan gewoon terug?

Als ze dat gewoon met terugwerkende kracht verwerkt hebben (wat wel zo klinkt? staan er data bij?) dan wordt dat over het algemeen verwerkt met je volgende rekening.
Als je te veel heb overgemaakt wel, maar hij heeft voor de periode waarvoor je moet betalen toch ook die hoge verzekering gehad? Die tijd had hij, mocht hij het nodig hebben gehad, ook kunnen claimen voor dat bedrag/volgens die verzekering. Dat betalen ze niet terug.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Storneren zorgverzekering Empty Re: Storneren zorgverzekering

Bericht  Gast do 5 jan 2012 - 10:45

Smikkell schreef:
Doedel schreef:Even een ander vraagje, ik heb betaald voor mijn vriend en voor mij, maar voor mijn vriend was het de verkeerde verzekering, veel te hoog. En is gewijzigd nu heb daar ook bevestiging van, krijg je het verschil dan gewoon terug?
Nee, omdat je daar ook gebruik van hebt kunnen maken.

Ze zegt dat het verkeerd geregeld is en dat het nu opgelost is. Klinkt als in 'er is een fout gemaakt, we draaien het terug'. Hangt er dus wel vanaf per wanneer ze die fout herstellen. Natuurlijk moet het dan wel zo zijn dat ze er ook geen gebruik van heeft gemaakt maar daar ga ik even niet van uit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Storneren zorgverzekering Empty Re: Storneren zorgverzekering

Bericht  Gast do 5 jan 2012 - 10:47

Smikkell schreef:
Zusje schreef:
Doedel schreef:Even een ander vraagje, ik heb betaald voor mijn vriend en voor mij, maar voor mijn vriend was het de verkeerde verzekering, veel te hoog. En is gewijzigd nu heb daar ook bevestiging van, krijg je het verschil dan gewoon terug?

Als ze dat gewoon met terugwerkende kracht verwerkt hebben (wat wel zo klinkt? staan er data bij?) dan wordt dat over het algemeen verwerkt met je volgende rekening.
Als je te veel heb overgemaakt wel, maar hij heeft voor de periode waarvoor je moet betalen toch ook die hoge verzekering gehad? Die tijd had hij, mocht hij het nodig hebben gehad, ook kunnen claimen voor dat bedrag/volgens die verzekering. Dat betalen ze niet terug.

Ligt er dus aan hoe het kwam dat hij een te hoge verzekering heeft gekregen. Het gebeurd weleens dat iemand verzekering A vraagt en B wordt ingevoerd. Als in de inschrijfpapieren gewoon A staat dan lossen ze dat gewoon op en krijg jij natuurlijk het te veel betaalde geld terug.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Storneren zorgverzekering Empty Re: Storneren zorgverzekering

Bericht  Gast do 5 jan 2012 - 10:47

Zusje schreef:
Smikkell schreef:
Doedel schreef:Even een ander vraagje, ik heb betaald voor mijn vriend en voor mij, maar voor mijn vriend was het de verkeerde verzekering, veel te hoog. En is gewijzigd nu heb daar ook bevestiging van, krijg je het verschil dan gewoon terug?
Nee, omdat je daar ook gebruik van hebt kunnen maken.

Ze zegt dat het verkeerd geregeld is en dat het nu opgelost is. Klinkt als in 'er is een fout gemaakt, we draaien het terug'. Hangt er dus wel vanaf per wanneer ze die fout herstellen. Natuurlijk moet het dan wel zo zijn dat ze er ook geen gebruik van heeft gemaakt maar daar ga ik even niet van uit.

Hebben er idd geen gebruik van gemaakt en het is inderdaad een fout van VGZ.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Storneren zorgverzekering Empty Re: Storneren zorgverzekering

Bericht  Gast do 5 jan 2012 - 10:49

Dan neem ik aan dat ze het herstellen per 1 januari en het geld of verrekenen met je volgende rekening en anders terugstorten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Storneren zorgverzekering Empty Re: Storneren zorgverzekering

Bericht  Gast do 5 jan 2012 - 10:51

Doedel schreef:
Zusje schreef:
Smikkell schreef:
Doedel schreef:Even een ander vraagje, ik heb betaald voor mijn vriend en voor mij, maar voor mijn vriend was het de verkeerde verzekering, veel te hoog. En is gewijzigd nu heb daar ook bevestiging van, krijg je het verschil dan gewoon terug?
Nee, omdat je daar ook gebruik van hebt kunnen maken.

Ze zegt dat het verkeerd geregeld is en dat het nu opgelost is. Klinkt als in 'er is een fout gemaakt, we draaien het terug'. Hangt er dus wel vanaf per wanneer ze die fout herstellen. Natuurlijk moet het dan wel zo zijn dat ze er ook geen gebruik van heeft gemaakt maar daar ga ik even niet van uit.

Hebben er idd geen gebruik van gemaakt en het is inderdaad een fout van VGZ.
Dat je er geen gebruik van hebt gemaakt, dat maakt niet uit. Je hebt je er op kunnen beroepen mocht het nodig zijn geweest.
Als je huis niet is afgebrand in 2011, dan kan je ook niet je premie terugvragen omdat je het niet hebt gebruikt. Ook niet als je je voor een villa verzekerd, terwijl je in een schuur woont.
Als de fout bij hen ligt, en jullie hebben zelf niets aangevraagd, dan misschien wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Storneren zorgverzekering Empty Re: Storneren zorgverzekering

Bericht  Gast do 5 jan 2012 - 10:54

Dan wel inderdaad.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Storneren zorgverzekering Empty Re: Storneren zorgverzekering

Bericht  Gast do 5 jan 2012 - 10:54

Smikkell schreef:
Doedel schreef:
Zusje schreef:
Smikkell schreef:
Doedel schreef:Even een ander vraagje, ik heb betaald voor mijn vriend en voor mij, maar voor mijn vriend was het de verkeerde verzekering, veel te hoog. En is gewijzigd nu heb daar ook bevestiging van, krijg je het verschil dan gewoon terug?
Nee, omdat je daar ook gebruik van hebt kunnen maken.

Ze zegt dat het verkeerd geregeld is en dat het nu opgelost is. Klinkt als in 'er is een fout gemaakt, we draaien het terug'. Hangt er dus wel vanaf per wanneer ze die fout herstellen. Natuurlijk moet het dan wel zo zijn dat ze er ook geen gebruik van heeft gemaakt maar daar ga ik even niet van uit.

Hebben er idd geen gebruik van gemaakt en het is inderdaad een fout van VGZ.
Dat je er geen gebruik van hebt gemaakt, dat maakt niet uit. Je hebt je er op kunnen beroepen mocht het nodig zijn geweest.
Als je huis niet is afgebrand in 2011, dan kan je ook niet je premie terugvragen omdat je het niet hebt gebruikt. Ook niet als je je voor een villa verzekerd, terwijl je in een schuur woont.
Als de fout bij hen ligt, en jullie hebben zelf niets aangevraagd, dan misschien wel.

Zij hebben de verkeerde verzekering ingevoerd.

Ik ga trouwens morgen even Unive bellen voor het nieuwe huis, dat die verzekeringen ook geregeld zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Storneren zorgverzekering Empty Re: Storneren zorgverzekering

Bericht  Gast do 5 jan 2012 - 11:08

Ja, ik begrijp wel wat je bedoelt hoor Smikkel maar zo vatte ik Doedels verhaal niet op. Maar daarom maakte ik wel de kanttekening dat het er vanaf hing per welke datum het rechtgetrokken is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Storneren zorgverzekering Empty Re: Storneren zorgverzekering

Bericht  Thunder do 5 jan 2012 - 21:40

3 jaar geleden heb ik hetzelfde gehad toen ik wilde overstappen. Ook in november al geregeld dat we per 1 januari over gingen naar de ander. Ik had zelf wel alles zwart op wit staan en nóg beweerden ze dat dat niet klopte. Begin van dat jaar zat ik dus ook met 2 verzekeringen (en dus ook dubbele kosten) en na heel wat heen en weer gebel (we werden van de een naar de ander gestuurd) kwam ik van de verzekering af. Maar ook dat ging niet goed, want uiteindelijk hebben we zelfs 3 maanden zonder gezeten en heeft mijn man's werk geregeld (we kregen het zelf niet voor elkaar) dat we alsnog bij degene verzekerd werden waar we naar toe wilden overstappen. Nu zijn we dus collectief verzekerd via het werk van mijn man, maar jakkes, wat een gedoe om over te stappen zeg! Ons geld waren we kwijt van de tijd dat we dubbel verzekerd waren en ik heb een klacht over de gang van zaken ingediend. Daar heb ik nooit wat over gehoord, erg slecht!

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Storneren zorgverzekering Empty Re: Storneren zorgverzekering

Bericht  Jilke do 5 jan 2012 - 21:51

Ja idd een gedoe. Als het goed is zegt de nieuwe die andre op, maar dit moet voor 3 uur vandaag. Anders zit ik dus alsnog dubbel. Heb net nogmaals gebeld, om te checken. Hoop dat ze het ook daadwerkelijk doen.
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Storneren zorgverzekering Empty Re: Storneren zorgverzekering

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum