Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Opeens bijna niets meer willen eten

3 plaatsers

Ga naar beneden

Opeens bijna niets meer willen eten Empty Opeens bijna niets meer willen eten

Bericht  Kat1980 di 3 jan 2012 - 0:50

Mijn jongste is eigenlijk altijd een goede eter geweest. Alles ging er altijd wel in: flesje melk, brood, avonden, fruit, tussendoortjes etc.
Maar opeens van de ene op de andere dag wil hij bijna niets meer eten (nu al de vierde dag). Zijn flesjes melk en wat sap gaan er gelukkig wel nog aardig in, dus hij zal wel voldoende vocht binnen krijgen.
Maar bv gisteren heeft hij alleen dit gegeten:
- ontbijt: 1/4 broodje en 150cc melk
- tussendoor: beetje sap
- middageten: alleen 150cc melk
- tussendoor: beetje fruithap en sap
- avondeten: 3 happen avondeten, 2 happen yoghurt
- voor het slapen gaan: 150cc melk

Ik heb al vanalles geprobeerd; geen brood meer geven maar pap (wil hij ook niet), fruit/avondeten pureren ipv stukjes (eet hij er gelukkig nog wel wat van, als het in stukjes is, eet hij dus niks), zelf laten eten (gaat er alleen maar mee lopen spelen) etc.

Eerst dacht ik dat het misschien door doorkomende tandjes kwam, zeker ook omdat hij vloeibare en fijn gepureerde dingen nog wel enigszins eet (op pap na dan). Maar die tanden zijn nu al door sinds 3 dagen. Zijn ontlasting is ook niet je van het (erg hard en weinig, daar krijgt hij nu ook kindicol druppels voor), dus of dat er dan nog mee te maken heeft.
Ik ben blij dat hij verder nog wel goed drinkt, maar maak me over het plotselinge slechte eten toch wel zorgen.

Iemand nog tips of ervaring met iets soortgelijks?
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Opeens bijna niets meer willen eten Empty Re: Opeens bijna niets meer willen eten

Bericht  Gast di 3 jan 2012 - 0:57

Mijn jongste zoontje is 22 dec 1 jaar geworden en rond die tijd is hij ook begonnen met veel minder eten. At hij eerst 4 boterhammen per dag, nu nog maar amper 1. Nutrilon wil hij al niet meer sinds hij 8,5 maand was.

Ik maak me er niet zo druk om. Het zal wel een fase zijn en daarbij heeft hij genoeg reserves.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Opeens bijna niets meer willen eten Empty Re: Opeens bijna niets meer willen eten

Bericht  Kat1980 di 3 jan 2012 - 1:01

Tja, ik wist dat kinderen opeens minder gingen eten. Maar echt opeens van de ene op andere dag???
Die van mij heeft helaas niet genoeg reserves, zit net iets onder de gemiddelde lijn.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Opeens bijna niets meer willen eten Empty Re: Opeens bijna niets meer willen eten

Bericht  Annie24 di 3 jan 2012 - 1:01

Y. heeft het begin december gehad. Hij at én dronk bijna niets op dat moment. We hebben toen heel de dag door elke keer een slokjes uit een oefenbeker gegeven en omdat hij ook bijna niets at hadden we fruit/soepstengels/crackers op de salontafel gelegd zodat hij die af en toe kon pakken en daar nam hij soms een hapje van.

Hij was (en is nu nog) toen ook heel erg verkouden/hangerig/grieperig. Dus of het nou kwam doordat hij misschien pijn bij het slikken had (keelpijn?) of dat hij een sprongetje had géén idee. Na een week of 1,5 begon hij weer goed te eten én hoe! :shock: Hij eet sinds die tijd bijna als een volwassen vent en er gaan nu zo 3 of 4 boterhammen naar binnen op 1 dag :shock:

Ik hoop voor je dat het dus net als hier vanzelf weer over zal gaan. Mocht het te lang duren even een telefoontje naar de huisarts? Wel opletten dat hij wat vocht binnen krijgt. smile
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Opeens bijna niets meer willen eten Empty Re: Opeens bijna niets meer willen eten

Bericht  Gast di 3 jan 2012 - 1:04

Ach hier ook zo een drama hoor Wink geen brood meer en geen avondeten (zefs geen toetje!). Nu ongeveer anderhalf a 2 weken, neem aan dat het een fase is en geef voor die dingen gewoon wat anders (ipv brood een rijstewafel of beschuitje), avondeten is wel wat lastiger helaas.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Opeens bijna niets meer willen eten Empty Re: Opeens bijna niets meer willen eten

Bericht  Kat1980 di 3 jan 2012 - 1:06

Annie: Hij drinkt gelukkig nog wel voldoende, dus dat scheelt.
Ik was er al aan het denken om morgen even naar de huisarts te gaan, even kijken of er niet meer aan de hand is. Maar waarschijnlijk zegt hij ook dat het niet erg is zolang hij maar voldoende drinkt.
Maar goed, ben benieuwd of hij over 1,5 week ook opeens als een volwassene gaat eten Wink
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Opeens bijna niets meer willen eten Empty Re: Opeens bijna niets meer willen eten

Bericht  Gast di 3 jan 2012 - 1:09

Hier was het inderdaad van de een op andere dag. Net zoals hij opeens geen nutrilon of melk meer wou hebben. Hier duurt het nu al ruim een maand. Hij drinkt wel ontzettend veel.

Kat1980, als je het niet vertrouwd inderdaad even langs de HA.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Opeens bijna niets meer willen eten Empty Re: Opeens bijna niets meer willen eten

Bericht  Kat1980 di 3 jan 2012 - 1:15

Balloon: Bizar dat het echt van de ene op de andere dag was. Mijn oudste heeft ook zo'n fase gehad, maar die ging geleidelijk minder eten en dan ook niet alle maaltijden (at hij 's morgens niks, dan at hij 's middags weer wel meer). We wachten het maar af en anders even langs de huisarts.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Opeens bijna niets meer willen eten Empty Re: Opeens bijna niets meer willen eten

Bericht  Gast di 3 jan 2012 - 1:23

Het lijkt me niet dat het zonder reden is dat hij opeens van de een of andere dag minder is gaan eten..
Ik zou ook denken aan misschien toch tandjes/kiezen, of een griepje, verkoudheid onder de leden.. Ook zou ik t in de gaten houden of hij niet last heeft van verstoppping omdat hij minder ontlasting heeft dan normaal.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Opeens bijna niets meer willen eten Empty Re: Opeens bijna niets meer willen eten

Bericht  Kat1980 di 3 jan 2012 - 1:28

Laurientje85 schreef:Het lijkt me niet dat het zonder reden is dat hij opeens van de een of andere dag minder is gaan eten..
Ik zou ook denken aan misschien toch tandjes/kiezen, of een griepje, verkoudheid onder de leden.. Ook zou ik t in de gaten houden of hij niet last heeft van verstoppping omdat hij minder ontlasting heeft dan normaal.

Tja, dat dacht ik ook omdat hij misschien wel verstopt zit dat hij al een "vol" gevoel heeft. Meestal werken die kindicol druppels vrij snel, dus als het met een paar dagen niet beter is misschien toch maar wat sterkers bij de huisarts halen.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Opeens bijna niets meer willen eten Empty Re: Opeens bijna niets meer willen eten

Bericht  Gast di 3 jan 2012 - 1:35

Kat1980 schreef:
Laurientje85 schreef:Het lijkt me niet dat het zonder reden is dat hij opeens van de een of andere dag minder is gaan eten..
Ik zou ook denken aan misschien toch tandjes/kiezen, of een griepje, verkoudheid onder de leden.. Ook zou ik t in de gaten houden of hij niet last heeft van verstoppping omdat hij minder ontlasting heeft dan normaal.

Tja, dat dacht ik ook omdat hij misschien wel verstopt zit dat hij al een "vol" gevoel heeft. Meestal werken die kindicol druppels vrij snel, dus als het met een paar dagen niet beter is misschien toch maar wat sterkers bij de huisarts halen.

Ja dat kan heel goed, even in de gaten houden dus!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Opeens bijna niets meer willen eten Empty Re: Opeens bijna niets meer willen eten

Bericht  Annie24 di 3 jan 2012 - 7:02

Hmmm....volgens mij heeft Y. dit topic gelezen, want hij heeft net 3 happen avondeten op Rolling Eyes

*moet wel eerlijk zeggen dat dat misschien mijn schuld is. Hij eet 's avonds alleen maar prutjes, dus vloeibaar en geen stukjes, maar ik had nu wél stukjes gegeven. Na 3 happen was hij er klaar mee, maarja...hij moet het toch leren en een boterham, soepstengel, cracker enzo eet hij ook, dus avondeten happen moet ook geen probleem zijn zou je denken Rolling Eyes *
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Opeens bijna niets meer willen eten Empty Re: Opeens bijna niets meer willen eten

Bericht  Kat1980 di 3 jan 2012 - 8:09

Annie: Die Y toch Rolling Eyes
Tja, stukjes eten was ook een gedoe bij mijn oudste. Was altijd zo blij dat T heel makkelijk daarin was en gewoon alles at, tot nu dan...
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Opeens bijna niets meer willen eten Empty Re: Opeens bijna niets meer willen eten

Bericht  Gast di 3 jan 2012 - 8:10

Is 1 jaar niet zo'n beruchte leeftijd dat kinderen ineens heel slecht kunnen gaan eten? Dat ze vanaf die leeftijd ineens een stuk minder hard groeien en ook een stuk minder voedingsstoffen nodig hebben?
Hier die fase nog niet zo mee gemaakt, onze dochter begon pas met een jaar een beetje te eten en vanaf nu echt wat normalere hoeveelheden :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Opeens bijna niets meer willen eten Empty Re: Opeens bijna niets meer willen eten

Bericht  Annie24 di 3 jan 2012 - 8:23

Kat1980 schreef:Annie: Die Y toch Rolling Eyes
Tja, stukjes eten was ook een gedoe bij mijn oudste. Was altijd zo blij dat T heel makkelijk daarin was en gewoon alles at, tot nu dan...

Tja....mannen :P

Het is ook raar met die stukjes, want hij eet verder alles gewoon in stukjes of in zijn geheel en hapt er dan zelf stukjes af. Alleen zijn avondeten....drama! Hij wil alleen maar 6 maanden potjes; geen vers avondeten, ook niet als prutje (terwijl hij dat altijd kreeg) en ook geen 8maanden, 10 maanden, 12 maanden potjes ofzo. Ik heb 10 januari examen en kom daarna in wat rustiger vaarwater terecht. Ga dan maar eens proberen om zijn avondeten op de Rapley methode te geven en gewoon worteltjes enzo neer te leggen. Kijken wat hij dan doet. Rolling Eyes
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Opeens bijna niets meer willen eten Empty Re: Opeens bijna niets meer willen eten

Bericht  Kat1980 di 3 jan 2012 - 8:28

Annie24 schreef:
Kat1980 schreef:Annie: Die Y toch Rolling Eyes
Tja, stukjes eten was ook een gedoe bij mijn oudste. Was altijd zo blij dat T heel makkelijk daarin was en gewoon alles at, tot nu dan...

Tja....mannen :P

Het is ook raar met die stukjes, want hij eet verder alles gewoon in stukjes of in zijn geheel en hapt er dan zelf stukjes af. Alleen zijn avondeten....drama! Hij wil alleen maar 6 maanden potjes; geen vers avondeten, ook niet als prutje (terwijl hij dat altijd kreeg) en ook geen 8maanden, 10 maanden, 12 maanden potjes ofzo. Ik heb 10 januari examen en kom daarna in wat rustiger vaarwater terecht. Ga dan maar eens proberen om zijn avondeten op de Rapley methode te geven en gewoon worteltjes enzo neer te leggen. Kijken wat hij dan doet. Rolling Eyes

Ja, dat was bij mijn oudste ook. Alles in stukken eten behalve avondeten en fruit. Gaf hem in het begin ook zelf gemaakte prutjes, maar omdat hij daar niet zo goed van at over gegaan op potjes. Maar inderdaad, heel lang alleen 6 maanden potjes gegeten.
T die is het echt het tegenovergestelde, die wil niet eens een potje. Heb het wel eens gekocht, omdat we ergens heen gingen maar dan at hij niks.

Ben benieuwd of het op de rapley methode wel wil bij Y. Desnoods combineer je het in het begin.

Of topic: Hoe gaat het met de snelcursus "hiep hiep hoera voor de verjaardagsfoto" ???? :P :P :P
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Opeens bijna niets meer willen eten Empty Re: Opeens bijna niets meer willen eten

Bericht  Annie24 di 3 jan 2012 - 8:43

Die cursus werkt niet hoor Sad

Y. kan alleen maar zwaaien naar alles en iedereen en 'dah' (dag) zeggen. Begint al als hij 's morgens zijn ogen open doet en dat gaat héél de dag door. Zijn armen helemaal omhoog snaptie niet Question Als we klap eens in je handjes zingen gaan z'n armpjes ook niet hoger dan z'n middel als hij ze op z'n boze bolletje moet doen Rolling Eyes

Zou het zó leuk vinden als hij z'n armpjes omhoog doet als we gaan zingen Very Happy Maar we hebben nog eventjes, dus wie weet, haha!

Eerst de 10e examen doen en daarna aan de slag met traktaties, slingers, balonnen, uitnodigingen enzo. Heb er zin in! Very Happy
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Opeens bijna niets meer willen eten Empty Re: Opeens bijna niets meer willen eten

Bericht  keverke26 di 3 jan 2012 - 9:01

Mij hebben ze verteld dat kinderen na 1 jaar minder eetlust krijgen doordat ze minder voedingstoffen nodig hebben. ze minder hard groeien en minder nodig hebben dan in het eerste jaar. Mijn dochter is ook net 1 jaar en eet ook veel minder.. nu moet ik er wel bij zeggen dat ze vandaag ineens een oogonsteking heeft en zich niet helemaal lekker voelt.. dus zou ook daardoor wel kunnen komen dat ze minder eet..

gr S

keverke26
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 74
Punten : 90
Registratiedatum : 23-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Opeens bijna niets meer willen eten Empty Re: Opeens bijna niets meer willen eten

Bericht  Kat1980 di 3 jan 2012 - 20:39

Annie24 schreef:Die cursus werkt niet hoor Sad

Y. kan alleen maar zwaaien naar alles en iedereen en 'dah' (dag) zeggen. Begint al als hij 's morgens zijn ogen open doet en dat gaat héél de dag door. Zijn armen helemaal omhoog snaptie niet Question Als we klap eens in je handjes zingen gaan z'n armpjes ook niet hoger dan z'n middel als hij ze op z'n boze bolletje moet doen Rolling Eyes

Zou het zó leuk vinden als hij z'n armpjes omhoog doet als we gaan zingen Very Happy Maar we hebben nog eventjes, dus wie weet, haha!

Eerst de 10e examen doen en daarna aan de slag met traktaties, slingers, balonnen, uitnodigingen enzo. Heb er zin in! Very Happy

Stug blijven volhouden, misschien komt het nog!
Mijn oudste deed het ook niet op zijn eerste verjaardag, die zat ons aan te kijken van "wat moet je"
T is duidelijk heel anders dan zijn broer en doet alles na. Doet inderdaad klappen in zijn handjes en ze dan ook op zijn bolletje leggen, dus hoera deed hij ook zo na (en gelukkig had ik de camera al in de aanslag Wink )

Weer even on topic: T heeft vanmorgen 3/4 boterham gegeten en zijn fles melk helemaal opgedronken cheers Misschien gaat het nu weer de goede kant op!
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Opeens bijna niets meer willen eten Empty Re: Opeens bijna niets meer willen eten

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum