Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

niks meer willen eten

3 plaatsers

Ga naar beneden

niks meer willen eten Empty niks meer willen eten

Bericht  L!ND@ wo 9 maa 2011 - 8:09

Nou, de titel zegt denkt ik genoeg.... D.emi eet de laatste 2 weken enorm slecht haar groente. Normaal kon het haar niet snel genoeg gaan, nu negeert ze de lepel gewoon. We hebben het idee dat er weer tanden door gaan komen, ze is flink verkouden, er hangt in ieder geval wat in de lucht. Het enige wat er nog wel in gaat is pasta met vis of pasta met ham en kaas.....Maar ik kan haar toch moeilijk alleen maar pasta geven? We pushen haar verder niet, dat werkt toch niet en eten moet iets leuks blijven. Wat zouden jullie doen?
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

niks meer willen eten Empty Re: niks meer willen eten

Bericht  Gast wo 9 maa 2011 - 8:18

niks, als er iets in de lucht hangt dan komt het vanzelf wel weer. Eten is één van de dingen waar je als ouder weinig controle over hebt. Als ze niet wil eten, dan gaat ze dat écht niet doen. Ik zou aan blijven bieden, geen strijd voeren en hopen dat ze snel weer als vanouds gaat eten.
Krijgt ze het nog gepureerd? Anders zou ik misschien nog wel proberen of ze bijvoorbeeld een gekookt worteltje of boontje uit de hand wil eten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

niks meer willen eten Empty Re: niks meer willen eten

Bericht  Tania wo 9 maa 2011 - 8:23

Mijn zoontje is nu ook erg verkouden en er komt waarschijnlijk een tandje door. Ook hij is gek op eten maar nu vindt hij z'n avondeten ook niet zo'n succes. Ik heb hem vanavond een potje fruit gegeven in plaats van groente dat vond hij wel lekker. Als hij zich weer lekker eet gaat hij vanzelf wel weer z'n avondeten eten.
Ik zou er geen strijd van maken, zolang ze genoeg andere dingen binnenkrijgt komt het wel goed.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

niks meer willen eten Empty Re: niks meer willen eten

Bericht  Filoria wo 9 maa 2011 - 8:23

Volgens mij weet je zelf het antwoord al: ze is even niet lekker, dat eten heeft ze even geen zin in nu. Kinderen kunnen de dag doorkomen met maar heel weinig eten. Ze komt echt niks te kort. Je wilt niet pushen, je wilt het eten leuk houden: dat is een goede instelling toch?!

Hoe is haar gewicht op dit moment?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

niks meer willen eten Empty Re: niks meer willen eten

Bericht  Gast wo 9 maa 2011 - 8:54

Mijn dochter heeft ook fase's dat ze niet wil eten.
Ook als er tanden/kiezen doorkomen en twee weken geleden heeft ze buikgriep gehad.

Zorgen dat ze genoeg drinkt, dat is het allerbelangrijkste.
Heb je al yoghurt/vla geprobeerd?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

niks meer willen eten Empty Re: niks meer willen eten

Bericht  L!ND@ do 10 maa 2011 - 5:24

@ Filoria Ze weegt momenteel net iets 7555 gram....En dat is niet superveel. Komt ookdoordat ze vanaf haar geboorte meer in de lengte als in gewicht groeit. Ze is nu 72 cm lang.

@ Hazeltje Drinken doet ze heel wisselend. Ik wil niet iedere keer toetjes gaan geven, want straks leert ze nog dat als ze weigert het "vieze" te eten, ze iets '"lekkers" krijgt. Ik geef haar dan liever een papfles voor het slapen gaan.
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

niks meer willen eten Empty Re: niks meer willen eten

Bericht  Gast do 10 maa 2011 - 5:42

Niet te druk om maken. Mijn zoontje eet soms ook ergggg slecht. Vorige week ook nog. Maar toen kwamen er kiezen door en was hij niet lekker. Het enige wat hij wel at was zacht fruit, yoghurt, pap of een toetje.. En dan ook in mindere mate. 4 of 5 hapjes ongeveer.
Gewoon in de gaten houden dat ze wel drinkt en misschien een klein beetje eet.

Zoals ik het altijd om mij heen hoor, eten kinderen soms gewoon echt heel slecht.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

niks meer willen eten Empty Re: niks meer willen eten

Bericht  Tania do 10 maa 2011 - 8:02

L!ND@ schreef:@ Filoria Ze weegt momenteel net iets 7555 gram....En dat is niet superveel. Komt ookdoordat ze vanaf haar geboorte meer in de lengte als in gewicht groeit. Ze is nu 72 cm lang.

@ Hazeltje Drinken doet ze heel wisselend. Ik wil niet iedere keer toetjes gaan geven, want straks leert ze nog dat als ze weigert het "vieze" te eten, ze iets '"lekkers" krijgt. Ik geef haar dan liever een papfles voor het slapen gaan.

Je kunt de yoghurt of vla ook op een ander moment geven. Dan staat het los van het wel of niet eten van de groente.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

niks meer willen eten Empty Re: niks meer willen eten

Bericht  Gast do 10 maa 2011 - 8:10

Wij hebben haar hier steeds yoghurt en vla gegeven zodat ze in elk geval vocht binnen kreeg.
Na een week is ze gewoon weer normaal gaan eten.

Je zou het inderdaad op andere tijden kunnen geven en die papfles kan dan ook nog.
Dan zou je die als "toetje" kunnen geven voor het slapen gaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

niks meer willen eten Empty Re: niks meer willen eten

Bericht  L!ND@ do 10 maa 2011 - 11:13

Ik heb vanavond inderdaad op een ander moment een bakje kwark gegeven, er ging opeens een lampje branden Idea Ze heeft later nog haar papfles leeg gedonken, dus vocht zat. We zien vanzelf wel weer wanneer ze weer wil eten.
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

niks meer willen eten Empty Re: niks meer willen eten

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum