Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Barcelona

+8
Jeanette
Snoes
mzcharlotte
_Femme
Roodkapje
Arwyn
Caro
Niekske
12 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Barcelona  Empty Barcelona

Bericht  Gast do 27 okt 2011 - 20:50

Hallo meiden ik heb even jullie tips en ervaringen nodig. M`n beste vriendin en ik willen volgend jaar een weekendje weg, nu hebben we besloten om een citytrip te doen maar welke plaats is leuker? Barcelona of Londen?
We willen in juni gaan dus denk dat het weer in beide steden dan wel goed is. En hoe zijn we het goedkoopst uit? Als we nu boeken, een last minute boeken of vliegtickets en hostel o.i.d. apart boeken? En welke hostels e.d. adviseren jullie dan? Want we willen ook niet te ver uit het centrum zitten. Alle tips welkom!


Laatst aangepast door Lily op di 10 apr 2012 - 4:47; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Barcelona  Empty Re: Barcelona

Bericht  Niekske do 27 okt 2011 - 21:09

Ik ben één keer in Barcelona geweest, maar dat was midden in het zomer. Het was 41 graden in de schaduw en je kon echt niks anders dan van terras naar terras slenteren om iets te drinken. Er stond een rij van 1,5 uur in de brandende zon om de Sagrada Familia in te kunnen, dus die hebben we ook maar overgeslagen. Ik wil nog wel een keer terug, als het iets minder warm is Wink

Verder ben ik verliefd op London, dus ik ben misschien niet heel objectief, maar goed smile als je vanaf nu de vluchten van ryanair in de gaten houdt, kun je waarschijnlijk erg goedkoop boeken (ik neem aan de dat datum vast staat?). Ik ben afgelopen januari met vriendinnen geweest, wij hebben toen in oktober daarvoor geboekt en we vloegen voor 30 euro op en neer. Dan met de trein (stansted express) of bus (terra vision) naar het centrum en daar koop je een metrokaart voor drie dagen voor zones 1 en 2 (dat is ongeveer het hele centrum, daar liggen ook alle bekende dingen) en dan ben al een flink eind. Hotel dat ik kan aanbevelen is het royal national hotel. Eenvoudig en goedkoop, maar een top locatie. Ontbijt daar wel overslaan en lekker buiten de deur ontbijten smile als je een hostel wil, kun je kiezen voor all star hostel. Daar ben ik 2,5 jaar geleden geweest, was toen helemaal gerenoveerd, erg netjes. Verder kan ik je nog ladingen tips geven van dingen die je moet gaan zien Wink maar kijk maar eerst welke bestemming het wordt!
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Barcelona  Empty Re: Barcelona

Bericht  Caro do 27 okt 2011 - 22:35

Juni is nog wel redelijk om Barcelona te doen. Juli en Augustus zijn niet leuk, het is er te druk, heel warm en je hebt er teveel zakkenrollers en verkopers op straat die je aanklampen.

In rustigere periodes is Barcelona prachtig. Vol met cultuur, mooie gebouwen, heerlijke sfeer, maar dat is voordat het overspoeld wordt met toeristen... Je kan er heerlijk eten en borrelen, als je maar goed zoekt en niet direct bij ieder tentje neerploft waar borden staan met fotos van het eten. Qua toeristenacitiviteiten heb je altijd plekken die druk zijn, zoals de Sagrada Familia, park van Gaudi en nog een paar andere plekken. Bezoek deze in de ochtend en sta vroeg op: dan vermijd je de lange wachtrijen en heb je een vele mooiere belevenis.

Ik zou nu al gaan zoeken naar tickets. Hoe eerder je boekt, hoe goedkoper het is... Qua hotels zit je in Barcelona natuurlijk goed. Je hebt ontzettend veel hotels en appartementen, via booking.com kun je zien waar ze liggen en goed de reviews vergelijken.

Ik persoonlijk ben dol op Barcelona. Ik ben er nu ook vaak genoeg geweest dat ik de toeristische trekpleisters kan vermijden en gewoon op zoek kan gaan naar het echte Barcelona met haar leuke kroegjes en heerlijke tapasrestaurants!
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Barcelona  Empty Re: Barcelona

Bericht  Gast do 27 okt 2011 - 23:01

Moeilijke keuze, beide steden zijn erg leuk. Denk dat ze ook even duur zijn. Toch zou ik gaan voor Barcelona, omdat ik de Ramblas daar zo gezellig vind en het weer ook wat beter is

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Barcelona  Empty Re: Barcelona

Bericht  Arwyn vr 28 okt 2011 - 3:22

Ik vind beide steden geweldig, maar heb toch een speciaal plekje voor Londen. Daar kan ik bij wijze van elk jaar heen zonder dat het me gaat vervelen.
Vorig jaar naar Barcelona geweest en dat vond ik echt super. Het leven daar is zo anders! 's Avonds om 11uur nog warm eten bijvoorbeeld, dat zou ik hier (of in Londen) toch niet zo snel doen. Ik vond Barcelona heel relaxt eigenlijk, afgezien van die te lange rij voor de Sagrada Familia, haha.
Tsja, gewoon allebei doen zou ik zeggen! Wink
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Barcelona  Empty Re: Barcelona

Bericht  Roodkapje vr 28 okt 2011 - 4:11

Zonder twijfel: Londen!

Sowieso het goedkoopst aan reis en de leukste stad! Als je in een hostel wil: piccadilly backpackers hostel. Midden in het centrum en uitgaansgebied van Londen.

Reizen kan je per vliegtuig het goedkoopst via Eindhoven / Dusseldorf Weeze met Ryanair. Vlieg je op stansted en daar neem je de trein ( of kostenbesparend maar langer onder weg: de bus). Met de trein zit je in 45 min in Hartje Londen smile

Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Barcelona  Empty Re: Barcelona

Bericht  Gast vr 28 okt 2011 - 4:14

Nou weet niet of met vliegtuig zoveel goedkoper is hoor :P Als je toevallig net zo'n aanbieding hebt van 1 euro dan wel. Ik ben pasgeleden met de trein gegaan, was 100 euro voor een retour(hieruit kan je uit elke nl stad vertrekken t/m centrum van londen).Als je gaat vliegen ben je ook weer geld kwijt aan koffers, benzine of trein, parkeerkosten..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Barcelona  Empty Re: Barcelona

Bericht  _Femme vr 28 okt 2011 - 4:17

Yasmin schreef:Nou weet niet of met vliegtuig zoveel goedkoper is hoor :P Als je toevallig net zo'n aanbieding hebt van 1 euro dan wel. Ik ben pasgeleden met de trein gegaan, was 100 euro voor een retour(hieruit kan je uit elke nl stad vertrekken t/m centrum van londen).Als je gaat vliegen ben je ook weer geld kwijt aan koffers, benzine of trein, parkeerkosten..

Als je er op tijd bij bent met Easyjet kun je voor 29,95 een ticket kopen via de site, dus ben je voor 59,90 klaar! Koop je een treinkaartje vanaf het vliegveld en zit je ook midden in het centrum. Ik vind het wel de moeite waard smile

_Femme
Prater
Prater

Aantal berichten : 1013
Punten : 1210
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Barcelona  Empty Re: Barcelona

Bericht  Roodkapje vr 28 okt 2011 - 4:32

vliegen is sowieso veel goedkoper als 100 euro hoor smile Ik ga 4x per jaar naar Londen en kan voor 100 euro 4x retour smile ( excl vervoer naar /van vliegveld). Easyjet kan ook, kan je 2x ongeveer... is iets van 60 euro retour vanaf Amsterdam.
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Barcelona  Empty Re: Barcelona

Bericht  mzcharlotte vr 28 okt 2011 - 5:02

Ik zou kiezen wat het meest onwaarschijnlijk is waar ik (weer) heen zou gaan. Londen is mijn lieveling, maar Barcelona (eind januari) vond ik ook ontzettend gaaf. Moeilijke keuze!
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Barcelona  Empty Re: Barcelona

Bericht  Snoes vr 28 okt 2011 - 5:57

Moeilijke keuze!

Ik vind Londen wel erg leuk en heb me daar prima vermaakt, maar Barcelona lijkt me ook wel wat. Zelf zou ik eerder voor Barcelona kiezen, gewoon omdat ik Londen al (voor een stuk dan) gezien heb en Barcelona nog niet.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Barcelona  Empty Re: Barcelona

Bericht  Jeanette vr 28 okt 2011 - 10:11

Pfff moeilijk! Beiden steden zijn erg leuk! Ik zou ze gewoon allebei doen! :P
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Barcelona  Empty Re: Barcelona

Bericht  Gast vr 28 okt 2011 - 10:38

_Femme schreef:
Yasmin schreef:Nou weet niet of met vliegtuig zoveel goedkoper is hoor :P Als je toevallig net zo'n aanbieding hebt van 1 euro dan wel. Ik ben pasgeleden met de trein gegaan, was 100 euro voor een retour(hieruit kan je uit elke nl stad vertrekken t/m centrum van londen).Als je gaat vliegen ben je ook weer geld kwijt aan koffers, benzine of trein, parkeerkosten..

Als je er op tijd bij bent met Easyjet kun je voor 29,95 een ticket kopen via de site, dus ben je voor 59,90 klaar! Koop je een treinkaartje vanaf het vliegveld en zit je ook midden in het centrum. Ik vind het wel de moeite waard smile
Als je dan dichtbij de luchthaven woont is het idd wel weer voordeliger

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Barcelona  Empty Re: Barcelona

Bericht  Gast vr 28 okt 2011 - 21:24

meiden allemaal heel erg bedankt voor de tips. Zal het er binnenkort nog eens over hebben met m`n vriendin.

En roodkapje met welke vliegtuigmaatschappij vlieg jij dan zo goedkoop? Ow en we willen wel vanaf Ein.dhoven vliegen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Barcelona  Empty Re: Barcelona

Bericht  Roodkapje vr 28 okt 2011 - 22:09

Lily schreef:meiden allemaal heel erg bedankt voor de tips. Zal het er binnenkort nog eens over hebben met m`n vriendin.

En roodkapje met welke vliegtuigmaatschappij vlieg jij dan zo goedkoop? Ow en we willen wel vanaf Ein.dhoven vliegen.

Ryanair - afgelopen maand met mijn vriend geweest samen en voor vliegen en 1 nacht hostel waren we voor 2 personen 81 euro kwijt. 53 euro hostel(piccadilly backpackers hostel 4 pers. kamer - kan dus nog goedkopen als je in een grotere kamer gaat) en 28 euro vliegen.
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Barcelona  Empty Re: Barcelona

Bericht  Gast di 1 nov 2011 - 3:13

thanks voor de tips allemaal heb al op ryanair gekeken maar dat is nu superduur. Als we naar londen gaan zouden we voor een retourvlucht 90 euro kwijt zijn. Dat kan toch goedkoper of moeten we dan gewoon volgend jaar ergens boeken?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Barcelona  Empty Re: Barcelona

Bericht  Lotus_ di 1 nov 2011 - 3:15

Dat kan zeker goedkoper. Bij ryanair is het vooral een kwestie van in de gaten houden volgens mij. Ik heb wel eens dat de ene dag de vlucht nog €50,- pp/enkel is en de volgende minder dan de helft. Zelfs laatst vluchten voor €6,- pp/enkel.
Lotus_
Lotus_
Prater
Prater

Aantal berichten : 505
Punten : 545
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Barcelona  Empty Re: Barcelona

Bericht  Arwyn di 1 nov 2011 - 4:34

Londen doe ik zelf altijd gewoon met de bus en de boot eigenlijk..
Of met de nachtboot. Met de trein heen, dan op de boot en de volgende ochtend ben je rond 9uur in Londen.
Nadeel van vliegen is dat ik het doodeng vind (grootste reden wel denk ik, haha) en de tijden. Als je goedkoop wil vliegen, kom je soms om 4uur 's middags of later nog eens aan, terwijl je terug 's ochtends om 10uur al weer op het vliegveld moet zijn. Vind ik echt zonde van de dagen.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Barcelona  Empty Re: Barcelona

Bericht  Gast di 1 nov 2011 - 4:42

we gaan van vrijdag t/m zondag en ik heb gekeken bij ryanair en daar zijn de vliegtijden wel goed. Ik vind de trein en boot dan weer niks. Dan ben je toch ook lang onderweg lijkt me.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Barcelona  Empty Re: Barcelona

Bericht  Niekske di 1 nov 2011 - 4:47

Lily schreef:we gaan van vrijdag t/m zondag en ik heb gekeken bij ryanair en daar zijn de vliegtijden wel goed. Ik vind de trein en boot dan weer niks. Dan ben je toch ook lang onderweg lijkt me.

Als de datum vaststaat, gewoon regelmatig de prijzen checken en boeken als het laag is. Je zou echt wel voor 30-40 euro op en neer moeten kunnen vliegen naar stansted!
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Barcelona  Empty Re: Barcelona

Bericht  Gast di 1 nov 2011 - 4:56

daarom, ga het nu gewoon in de gaten houden smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Barcelona  Empty Re: Barcelona

Bericht  Arwyn di 1 nov 2011 - 5:05

Lily schreef:we gaan van vrijdag t/m zondag en ik heb gekeken bij ryanair en daar zijn de vliegtijden wel goed. Ik vind de trein en boot dan weer niks. Dan ben je toch ook lang onderweg lijkt me.

Mwah, dat valt wel mee hoor. Met de nachtboot merk je die tijd niet en van de haven naar Londen is maar een uurtje met de trein.
Met de gewone trein ben je vanaf Brussel in 2uur in Londen. Als je gaat vliegen, moet je eerst naar het vliegveld, dan 2uur wachten, vervolgens een uur vliegen, eventueel wachten op je koffer en dan misschien nog bijna een uur naar het centrum van Londen. Tijd die je onderweg bent valt dus best mee smile

Ach, ik heb gewoon een hekel aan vliegen, dus ben maar wat blij dat ik met de boot kan!
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Barcelona  Empty Re: Barcelona

Bericht  CarpeDiem do 3 nov 2011 - 0:00

Londen!! Ik ben in beide steden geweest, maar Londen vond ik toch een stuk indrukwekkender!
CarpeDiem
CarpeDiem
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 275
Punten : 1298
Registratiedatum : 20-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Barcelona  Empty Re: Barcelona

Bericht  Gast do 3 nov 2011 - 0:02

Niekske schreef:
Lily schreef:we gaan van vrijdag t/m zondag en ik heb gekeken bij ryanair en daar zijn de vliegtijden wel goed. Ik vind de trein en boot dan weer niks. Dan ben je toch ook lang onderweg lijkt me.

Als de datum vaststaat, gewoon regelmatig de prijzen checken en boeken als het laag is. Je zou echt wel voor 30-40 euro op en neer moeten kunnen vliegen naar stansted!

Mijn ervaring is wel dat het bij Ryanair nooit heel goedkoop wordt wanneer je in het weekend naar Londen wilt vliegen. 30 is prima te doen als het doordeweeks is, maar in het weekend is het toch vaak wat duurder.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Barcelona  Empty Re: Barcelona

Bericht  Gast do 3 nov 2011 - 0:54

ja iets duurder oke maar als we nu boeken zijn we 90 euro PP kwijt en dan komen al die bijkomende kosten er nog bij.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Barcelona  Empty Re: Barcelona

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum