Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Haar lang laten groeien

+19
luenca
Zwerver
Raindrop
Guus
girli
SoGood
sanne-84
Rovine
Arwyn
loura
Pussycat
minoessepoes
Rush
Antibes
_Femme
Ella
marjoleinnn
Zininzon
PluDan
23 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Haar lang laten groeien Empty Haar lang laten groeien

Bericht  PluDan wo 20 jul 2011 - 6:07

Ik ben bezig om mijn haar lang te laten groeien, geduld is een schone zaak Rolling Eyes .
Alleen, hoe kun je nou het beste je haar lang laten groeien. Wanneer kun je het beste naar de kapper gaan, de 1 zegt dit en de ander dat. Andere tips zijn ook welkom.
PluDan
PluDan
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Haar lang laten groeien Empty Re: Haar lang laten groeien

Bericht  Zininzon wo 20 jul 2011 - 6:26

Ik laat het ook groeien (kom van +- 5 cm , ik schat dat het nu zo'n 10 cm is) en mijn kapster zegt dat je welk elke 6 a 8 weken moet laten bijknippen. Ik ga zeker 1 x per 6 weken, omdat er anders totaal geen model meer in zit. Krijg dan zo'n mat in mijn nek.
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Haar lang laten groeien Empty Re: Haar lang laten groeien

Bericht  marjoleinnn wo 20 jul 2011 - 9:25

Ik wil mijn haren ook weer super graag langer hebben, zijn nu tot mijn schouders ongeveer maar zijn altijd veel langer geweest. Ik denk dat elke 6 tot 8 weken niet echt helpt, dit heb ik de afgelopen tijd namelijk gedaan maar dan knip je er steeds als ze eindelijk weer wat langer zijn weer een stuk af. Vanaf nu ga ik dus gewoon even een tijdje lekker niet naar de kapper in de hoop dat ik ze dan weer wat langer kan krijgen.
marjoleinnn
marjoleinnn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 450
Punten : 523
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Haar lang laten groeien Empty Re: Haar lang laten groeien

Bericht  Ella wo 20 jul 2011 - 9:34

Ik ga om de 12 weken, ook omdat ik het wil laten groeien en mijn kapper heeft gezegd dat het kan met mijn haar
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Haar lang laten groeien Empty Re: Haar lang laten groeien

Bericht  _Femme wo 20 jul 2011 - 9:48

Ik heb mijn haar laten groeien van mijn schouders tot halverwege mijn rug, in die tijd ben ik 2 of 3 keer naar de kapper geweest, omdat je dan gespleten haarpunten hebt die gaan klitten. Het is volgensmij een fabeltje dat je haar sneller groeit als je het afknipt. Zonde om het eraf te halen als het net bijgegroeid is lijkt mij. Nu ben ik blij met m'n lengte, ik laat het groeien totdat het gaat splijten en dan laat ik het weer knippen tot m'n goede lengte. Dat is nog steeds maar iets van 3 keer in het jaar. Ik heb dan ook wel stijl haar dus je ziet het haast niet als ik lang niet naar de kapper ben geweest.

_Femme
Prater
Prater

Aantal berichten : 1013
Punten : 1210
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Haar lang laten groeien Empty Re: Haar lang laten groeien

Bericht  Antibes wo 20 jul 2011 - 9:50

Ik ga ook serieus maar 2/3 x per jaar en meestal is het dan qua dode punten nog maar een paar cm.. Ik zou gewoon een keer wat langer wegblijven en dan zeggen: alleen de dode puntjes! nerd
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Haar lang laten groeien Empty Re: Haar lang laten groeien

Bericht  Gast wo 20 jul 2011 - 9:52

Naar een goede kapper gaan die alleen eraf knipt wat eraf moet!
Meestal knippen ze er meer af.
Ik heb nu voor het eerst pas dat mijn haar sneller groeit, doordat mijn kapster alleen eraf haalt wat moet en niet meer.
Je moet het wel geregeld laten bij punten anders splijt het haar verder dan nodig is.
Ik ga tussen de 8 en 12 weken ongeveer naar de kapper.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Haar lang laten groeien Empty Re: Haar lang laten groeien

Bericht  Gast wo 20 jul 2011 - 9:59

Ik heb het van een korte, opgeschoren bob laten groeien tot over mijn billen in 3 jaar tijd. Ik knip de puntjes als ze dood zijn, eerder niet. Niks iedere 6 tot 8 weken naar de kapper hoor...de laatste keer dat ik mijn puntjes liet knippen was in september, door mijn oma haha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Haar lang laten groeien Empty Re: Haar lang laten groeien

Bericht  Gast wo 20 jul 2011 - 10:04

Ik denk dat het er ook mee te maken heeft of je haar snel breekt.
En hoe snel je haar groeit.
No way dat ik het in 3 jaar tijd zo lang kan laten groeien als Leaf!
Volgens mij is het ook zo dat je haar maar tot een bepaalde lengte groeit en dan niet langer wil worden (maar dat weet ik niet meer zeker nerd )

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Haar lang laten groeien Empty Re: Haar lang laten groeien

Bericht  Gast wo 20 jul 2011 - 19:47

Ik vind dat zo raar als ze zeggen dat je dan elke 6 weken naar de kapper moet, dat is echt zo'n grote onzin. Dan knip je er elke keer af wat erbij is gegroeid, is toch niet logisch? Slechte kapper dan die dat zegt.
Ik ga elke 3 maanden, soms 4 ligt eraan of ik gespleten punten heb of niet. En dan niet zeggen 'de puntjes' want dat is zo vaag, nee duidelijk tussen duim en wijsvinger aangeven hoeveel je eraf wilt, en aan de kaper vragen of ze wil laten zien wat ze eraf gaat halen. Bij mij is dat hooguit 1.5 cm, dat is echt een heel klein puntje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Haar lang laten groeien Empty Re: Haar lang laten groeien

Bericht  Gast wo 20 jul 2011 - 19:48

Daisy schreef:Naar een goede kapper gaan die alleen eraf knipt wat eraf moet!
Meestal knippen ze er meer af.
Ik heb nu voor het eerst pas dat mijn haar sneller groeit, doordat mijn kapster alleen eraf haalt wat moet en niet meer.
Je moet het wel geregeld laten bij punten anders splijt het haar verder dan nodig is.
Ik ga tussen de 8 en 12 weken ongeveer naar de kapper.

Dat kan natuurlijk niet he, dat je haar daardoor sneller groeit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Haar lang laten groeien Empty Re: Haar lang laten groeien

Bericht  Rush wo 20 jul 2011 - 19:50

Ik ga een paar keer per jaar. Laatste keer was eind april. Ik laat het nu ook weer groeien.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Haar lang laten groeien Empty Re: Haar lang laten groeien

Bericht  minoessepoes wo 20 jul 2011 - 19:57

Inderdaad, niet elke 6 tot 8 weken want dat duurt het echt heeeeeel lang voordat het echt lang is. Als ik echt een model in mijn haar heb dan laat ik dat er elke 6 weken opnieuw inknippen, dan hou je hetzelfde model, maar wordt het niet langer. Ik heb altijd het idee dat kappers dat zeggen om zelf aan het werk te blijven.

Ik heb het ook laten groeien en ik laat ook alleen de punten knippen als ik ze niet meer mooi vind, dan overleg ik ook echt met de kapster wat echt hoognodig is en meer gaat er niet vanaf. Ik denk dat ik zo'n 3 keer per jaar naar de kapper ging toen. Nu heb ik een pony, die laat ik elke 3 a 4 weken bijknippen en de rest laat ik nog steeds groeien.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Haar lang laten groeien Empty Re: Haar lang laten groeien

Bericht  Pussycat wo 20 jul 2011 - 20:02

Duh alle kapsters zullen zeggen dat je toch écht elke 6 weken ongeveer moet terug komen, want het model is er anders zo uit... zij moeten ook hun brood kopen toch.

Ik heb ook al jaaaaren lang haar. 1 keer afgeknipt tot mijn schouders...
Maar ga alleen wanneer het gaat klitten zeg maar de puntjes en gewoon echt niet meer mooi valt. Dat is soms 1 keer in de 6 maanden, maar soms na 4 maanden al. Dat merk je gauw genoeg.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Haar lang laten groeien Empty Re: Haar lang laten groeien

Bericht  loura wo 20 jul 2011 - 20:19

Waarom zou haar sneller groeien als je de punten knipt?? Dat is niet waar.

Ik ben het ook aan het laten groeien en ik laat het alleen knippen als het model eruit is.
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Haar lang laten groeien Empty Re: Haar lang laten groeien

Bericht  Arwyn wo 20 jul 2011 - 20:21

Ik ga meestal zo om de 3 maanden om het weer even in model te laten knippen.
Heb heel weinig last van dode punten, de laatste keer hoefde ze maar iets van een halve centimeter er af te halen.. En van de lok iets meer natuurlijk, haha.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Haar lang laten groeien Empty Re: Haar lang laten groeien

Bericht  Gast wo 20 jul 2011 - 21:07

Ik ben mijn haar ook aan het laten groeien, en het is al een heel stuk gegroeid (tot over m'n schouders) maar het lijkt wel of het nu niet langer wil worden. Ik heb heel snel last van dode gespleten punten. Goed te zien als ik m'n haar gewassen heb, de onderste rand is dan heel snel droog in vergelijking met de rest. Meestal ga ik om de 3 maanden en dan krijg ik echt een preek van de kapper (verschillende kappers). Maar ik heb het idee dat ze dan juist wat gegroeid is er er weer afknippen en naar mijn inschatting (ook al ben ik geen kapper) is dat ook echt nodig. Beetje jammer, het lijkt wel of mijn haar qua lengte op de max zit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Haar lang laten groeien Empty Re: Haar lang laten groeien

Bericht  Rovine wo 20 jul 2011 - 21:10

Ik ga ongeveer 2-3x per jaar (meer laksheid) en hoewel het niet echt mijn bedoeling is het te laten groeien wordt het wel steeds langer. Model is er wel uit na een tijdje, maar geloof niet dat het er nou zo ongezond uitziet.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Haar lang laten groeien Empty Re: Haar lang laten groeien

Bericht  Gast wo 20 jul 2011 - 21:13

Ik ben nu voor het laatst in april/mei geweest om het te laten knippen en wil eigenlijk pas weer in september gaan.
Elke keer had ik het gevoel dat er teveel af ging, maar waarschijnlijk was het ook nodig omdat ik de stijltang ook veel gebruikte. Nu gebruik ik hem minder en is het voor mijn gevoel ook gezonder. Nu durven ze er ook niet heel veel meer af te knippen omdat ik het wil laten groeien voor de bruiloft.

Het is trouwens een fabeltje dat je het om de 6/8 weken moet knippen, je haar groeit niet door er een stuk af te knippen. Je houdt hier hoogstens de gespleten punten een beetje mee tegen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Haar lang laten groeien Empty Re: Haar lang laten groeien

Bericht  Gast wo 20 jul 2011 - 21:29

Yvaine schreef:Ik ben mijn haar ook aan het laten groeien, en het is al een heel stuk gegroeid (tot over m'n schouders) maar het lijkt wel of het nu niet langer wil worden. Ik heb heel snel last van dode gespleten punten. Goed te zien als ik m'n haar gewassen heb, de onderste rand is dan heel snel droog in vergelijking met de rest. Meestal ga ik om de 3 maanden en dan krijg ik echt een preek van de kapper (verschillende kappers). Maar ik heb het idee dat ze dan juist wat gegroeid is er er weer afknippen en naar mijn inschatting (ook al ben ik geen kapper) is dat ook echt nodig. Beetje jammer, het lijkt wel of mijn haar qua lengte op de max zit.

Dat kan ook kloppen, het is genetisch bepaald hoe lang je haar kan worden. Bij sommige mensen wordt het dus gewoon echt niet langer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Haar lang laten groeien Empty Re: Haar lang laten groeien

Bericht  Gast wo 20 jul 2011 - 21:56

Jen_ schreef:
Daisy schreef:Naar een goede kapper gaan die alleen eraf knipt wat eraf moet!
Meestal knippen ze er meer af.
Ik heb nu voor het eerst pas dat mijn haar sneller groeit, doordat mijn kapster alleen eraf haalt wat moet en niet meer.
Je moet het wel geregeld laten bij punten anders splijt het haar verder dan nodig is.
Ik ga tussen de 8 en 12 weken ongeveer naar de kapper.

Dat kan natuurlijk niet he, dat je haar daardoor sneller groeit.

Oeps staat er een beetje scheef, maar bedoel dat zij alleen eraf knipt wat er af moet en niet meer zoals voorheen werd gedaan en het daar door niet echt groeide!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Haar lang laten groeien Empty Re: Haar lang laten groeien

Bericht  Gast wo 20 jul 2011 - 21:58

Oh dat is jammer, het had van mij best nog wel wat langer gemogen.
Toen ik jong was, was m'n haar altijd super lang, maar toen was ik zelf natuurlijk kleiner, dus leek het waarschijnlijk langer dan dat het nu is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Haar lang laten groeien Empty Re: Haar lang laten groeien

Bericht  sanne-84 wo 20 jul 2011 - 23:09

ik laat mn haar knippen wanneer ik daar zin in heb. vriendin van me is thuiskapster, en komt elke 5 weken bij ons mam enz. soms denk ik; ach is alweer ff geleden, laat maar weer eens knippen. ik denk dat ik ze ook niet meer dan 3x per jaar knip
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Haar lang laten groeien Empty Re: Haar lang laten groeien

Bericht  SoGood wo 20 jul 2011 - 23:16

De juiste genen hebben denk ik. Mijn haar groeit weer te snel naar mijn zin. Het is ook nooit goed natuurlijk!
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Haar lang laten groeien Empty Re: Haar lang laten groeien

Bericht  girli do 21 jul 2011 - 1:34

Bij mij groeit het heel snel, ik ga ook heel weinig naar de kapper. Ben voor het laatst in oktober/november geweest.

Ik denk niet dat er 'trucjes' zijn om je haar sneller te laten groeien.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Haar lang laten groeien Empty Re: Haar lang laten groeien

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum