Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Met de trein naar België (Luik)

4 plaatsers

Ga naar beneden

Met de trein naar België (Luik) Empty Met de trein naar België (Luik)

Bericht  Gast di 14 dec 2010 - 18:41

Ik denk dat er hier wel wat (Neder)Belgen zijn die me kunnen helpen.

Volgende week ga ik een paar daagjes naar de Ardennen. De hele familie zit er dan al en is met de auto gekomen, maar ik wil eerst even thuis uitrusten dus ik kom wat later met de trein vanuit Den Haag.

Maar hoe doe ik dat eigenlijk precies? ik neem aan dat ik niet met de trein naar brussel moet vanuit den haag maar veel oostelijker moet. Hoe zit dat mrt de grensovergang? Is er een trein die daar gewoon over heen gaat? Vanuit Roosendaal weet ik ook wel, maar hoe kom ik bijvoorbeeld in Luik? En kan je zo'n kaartje van te voren kopen of op de dag zelf. Is er een website waar ik kan zien hoe duur dat is? De NS HiSpeed werkt voor dit soort reizen namelijk niet.

Hopelijk heeft iemand (Japje bijv, die reist volgens mij veel over de grens) tips. Thanks!


Laatst aangepast door Marin op di 14 dec 2010 - 19:06; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met de trein naar België (Luik) Empty Re: Met de trein naar België (Luik)

Bericht  Prosecco di 14 dec 2010 - 18:57

Marin schreef:Ik denk dat er hier wel wat (Neder)Belgen zijn die me kunnen helpen.

Volgende week ga ik een paar daagjes naar de Ardennen. De hele familie zit er dan al en is met de auto gekomen, maar ik wil eerst even thuis uitrusten dus ik kom wat later met de trein vanuit Den Haag.

Maar hoe doe ik dat eigenlijk precies? ik neem aan dat ik niet met de trein naar brussel moet vanuit den haag maar veel oostelijker moet. Hoe zit dat mrt de grensovergang? Is er een trein die daar gewoon over heen gaat? Vanuit Roosendaal weet ik ook wel, maar hoe kom ik bijvoorbeeld in Luik? En kan je zo'n kaartje van te voren kopen of op de dag zelf. Is er een website waar ik kan zien hoe duur dat is? De NS HiSpeed werkt voor dit soort reizen namelijk niet.

Hopelijk heeft iemand (Japje bijv, die reist volgens mij veel over de grens) tips. Thanks!

Het is mij niet helemaal duidelijk of je nu naar Brussel of naar Luik moet?

Naar Brussel ben ik wel eens met de trein geweest, maar dat kost wel 60 euro dus ik weet niet of dat het je waard is om even uit te rusten?

In ieder geval kun je dat kaartje gewoon bij de automaat kopen, dus dat kun je ook wel van te voren halen. Je neemt dan eerst de trein naar Roosendaal en daar stap je over op een Belgische trein.

Op de gewone site van de NS kun je kijken hoe je kunt reizen, maar daar staan geen prijzen bij. Dat het 60 euro was weet ik uit eigen ervaring. Daarnaast weet ik ook dat de trein in België echt enorm duur is. Een retourtje Brussel-Brugge was namelijk 45 euro!!!
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met de trein naar België (Luik) Empty Re: Met de trein naar België (Luik)

Bericht  TukTuk di 14 dec 2010 - 18:59

Denk dat je eerst moet uitzoeken welke plaats je precies heen moet?

Dan zou je via NShispeed, of misschien via http://www.b-rail.be/main/N/ kijken voor de dienstregeling?
Volgens mij moet je eerst naar brussel, en vanaf daar verder naar Luik, en dan eventueel nog verder, dat is wat ik nu zo snel kan vinden via google.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met de trein naar België (Luik) Empty Re: Met de trein naar België (Luik)

Bericht  TukTuk di 14 dec 2010 - 19:04

Prosecco schreef:

Het is mij niet helemaal duidelijk of je nu naar Brussel of naar Luik moet?

Naar Brussel ben ik wel eens met de trein geweest, maar dat kost wel 60 euro dus ik weet niet of dat het je waard is om even uit te rusten?

In ieder geval kun je dat kaartje gewoon bij de automaat kopen, dus dat kun je ook wel van te voren halen. Je neemt dan eerst de trein naar Roosendaal en daar stap je over op een Belgische trein.

Op de gewone site van de NS kun je kijken hoe je kunt reizen, maar daar staan geen prijzen bij. Dat het 60 euro was weet ik uit eigen ervaring. Daarnaast weet ik ook dat de trein in België echt enorm duur is. Een retourtje Brussel-Brugge was namelijk 45 euro!!!

Als ik dat op die website die ik net heb gegeven invoer, komt het uit op 25,80 euro.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met de trein naar België (Luik) Empty Re: Met de trein naar België (Luik)

Bericht  Gast di 14 dec 2010 - 19:05

Sorry ik had het niet goed aangegeven. Ik moet naar Luik. Ik bedoelde meer te zeggen dat ik wel weet hoe ik in Brussel kom maar niet naar Luik. En ik denk niet dat het handig is om via Brussel te gaan. Ik kom er via internet ook niet echt uit dus vandaar dat ik t hier vroeg

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met de trein naar België (Luik) Empty Re: Met de trein naar België (Luik)

Bericht  Gast di 14 dec 2010 - 19:18

Thanks angelnyn met die website kom ik er nu wel uit. Eerder lukte dat niet. Ik moet naar Utrecht dan Maastricht en dan naar Luik. Kaartje is 22 euro met voordeelurenkaart.

Maar kan je t kaartje ook op de dag zelf kopen en is de prijs dan nog zo goedkoop? En moet je het kaartje van Maastricht naar Luik dan al in DH kopen of pas in Maastricht? Omdat het niet van NSHiSpeed is maar gewone intercity weet ik dat niet.

Even proberen m'n reisschema te kopiëren.


2037 V: 10:23uDen Haag Centraal
A: 11:01uUtrecht Centraal

837 V: 11:08uUtrecht Centraal
A: 13:04uMaastricht

484 V: 13:09uMaastricht
A: 13:39uLiège-Guillemins

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met de trein naar België (Luik) Empty Re: Met de trein naar België (Luik)

Bericht  TukTuk di 14 dec 2010 - 19:22

Moet je even gewoon via NShispeed invullen van Den Haag naar Luik (Liege-Guillemins), en dan als grens overgang Roosendaal doen. Je kan ook via Maastricht, volgens de belgische website doe je er dan 5,5 uur over, volgens NShispeed 3,5 uur bijna.

Kaartje kost in het weekend (vrijdag tot zondag) 48,60 voor via Roosendaal, via Maastricht is het 39 geloof ik, maar ik weet niet wanneer je precies wilt reizen. Dat kaartje is dan een open ticket en een maand geldig.

De reis duurt dus 3,5 uur, je kan vanaf Den Haag rechtstreeks een intercity naar Brussel pakken en daar overstappen. Je kan ook de Thalys boeken, maar dat is denk ik een heel stuk duurder, maar scheelt wel een uur reistijd.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met de trein naar België (Luik) Empty Re: Met de trein naar België (Luik)

Bericht  TukTuk di 14 dec 2010 - 19:23

Marin schreef:Thanks angelnyn met die website kom ik er nu wel uit. Eerder lukte dat niet. Ik moet naar Utrecht dan Maastricht en dan naar Luik. Kaartje is 22 euro met voordeelurenkaart.

Maar kan je t kaartje ook op de dag zelf kopen en is de prijs dan nog zo goedkoop? En moet je het kaartje van Maastricht naar Luik dan al in DH kopen of pas in Maastricht? Omdat het niet van NSHiSpeed is maar gewone intercity weet ik dat niet.

Even proberen m'n reisschema te kopiëren.


2037 V: 10:23uDen Haag Centraal
A: 11:01uUtrecht Centraal

837 V: 11:08uUtrecht Centraal
A: 13:04uMaastricht

484 V: 13:09uMaastricht
A: 13:39uLiège-Guillemins
Ja deze doet er dus 5,5 uur over.. De vraag is of je dat wilt.. Die prijzen die ik net opnoemde, waren zonder voordeeluren kaart overigs.
Je koopt op het station gelijk het ticket naar Luik, kan je gewoon aan het loket doen als het goed is. Anders kan je het online doen via NsHispeed, en dan gewoon uitprinten.

Via welke site kwam jij op 22 euro uit? Via Nshispeed krijg ik dat niet, en via de belgische website kom ik ook veel duurder uit, of was die 22 euro voor een enkeltje?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met de trein naar België (Luik) Empty Re: Met de trein naar België (Luik)

Bericht  Gast di 14 dec 2010 - 19:36

Oh dus via Brussel scheelt wel tijd. Hmm.

Het is inderdaad een enkeltje. Op de terugweg kan ik met de auto mee naar Groningen.
Lief dat je mee denkt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met de trein naar België (Luik) Empty Re: Met de trein naar België (Luik)

Bericht  minoessepoes di 14 dec 2010 - 20:37

De site van de Duitse spoorwegen is voor heel Europa die pak ik in ingewikkelde gevallen. www.bd.de maar dit kan je gewoon via de site van de ns vinden.

Voor gewone treinreizen, dus niet de hogesnelheidstrein kan je gewoon de kaartjes naar Duitsland en België uit de automaat halen. Op het begin scherm van de automaat staat een vlaggetjes van België en daar moet je op klikken. Als je een kaartje bij het loket koopt ben je altijd 50cent extra kwijt.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met de trein naar België (Luik) Empty Re: Met de trein naar België (Luik)

Bericht  Pompoen wo 15 dec 2010 - 0:09

http://hafas.bene-system.com/bin/query.exe/nn?ld=atr&L=ns_hispeed&OK#focus

Als je hier Den haag - Luik invult dan ga je via Maastricht, je doet er 3 uur en 13 minuten over en het kost volgens mij zonder korting 32 euro. Je kunt ook met de thalys via Brussel, dan doe je er 2 u 44 min over maar de thalys is wel duurder.

Kaartjes kun je volgens mij gewoon op het station kopen, sowieso bij het internationale loket, maar mij staat bij ook via de automaat!
Ook kun je via ns-hispeed kaartjes kopen.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met de trein naar België (Luik) Empty Re: Met de trein naar België (Luik)

Bericht  Gast vr 17 dec 2010 - 12:01

Naar Luik is heel simpel. Vanaf Maastricht gaat er volgens mij elk uur een trein en dan ben je met een half uurtje al in Luik.

Ik zou even kijken wat je kwijt bent als je in de automaat een kaartje naar Luik koopt en of het goedkoper is als je het online doet. Voor ons is online goedkoper, maar dat komt omdat er bij ons geen Nederlands station meer tussen zit als we naar België moeten en we dus een Belgisch tarief betalen (veel goedkoper).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met de trein naar België (Luik) Empty Re: Met de trein naar België (Luik)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum